Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Alchymista [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Vývoj neoficiální verze by Chemik, Xoraxox, Prófa ukončen.
Další vývoj se nepředpokládá.
Pro zájemce, kteří by se chtěli touto verzí inspirovat, jsou k dispozici staré a neaktualizované stránky plch-alchymista.wz.cz, vlastní pravidla jsou k nalezení zde.

Vývoj oficiální verze probíhá, momentálně ve fázi "vánoční dokument".
Dotazy můžete pokládat, ale odpověď není zaručena.


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
profa 29.7.2007 12:53  329
A taky, ať se to rady někam pohne, by to chtělo se konečně dohodnout, jestli budeme používat přístup á la Nelde, nebo ty oborové způsoby. Já navrhuju obory. Co vy ?
profa 29.7.2007 11:58  328
ad pabook - archetypalni pristup je o dost jednodussi na vyvazeni, a vzhledem k existenci oboru bude i snaze aplikovatelny. Pokud mas nejakou zavaznou vyhodu dovednostniho pristupu, sem s ni.

ad peca_007 - GameCon proste nesel, bylo nam to dost lito. Mohl bys nam aspon trochu zprostredkovat, co se tam delo z hlediska novych povolani? diky moc
paboook 18.7.2007 17:45  327
Alchymista archetypovy?Podle me je pro nej vhodny spis dovednostni system (jako u zlodeje a theurga).
peca_007 17.7.2007 22:30  326
profa: prirovnani stavu existence ME k dusi, neni uplne mimo. duse taky existuje jen jako odraz vedomi. ME (tak jak ji pouziva carodej) je vlastne jen odraz volne lozene ME, skrze ktery ji carodej ovlada.

jinak skoda, ze jste nemohli prijet pokecat na GameCon.
profa 17.7.2007 18:55  325
NeldeTaky trochu opravím - takže IMHO :

Magická zřídla se mohou samozřejmě čas od času přemístit. Ale rozhodně bych nedával do pravidel slova jako "magii sympatická" - prostě a jednoduše bych zavedl jednotné pravidlo pro to, které věci mohou mít magické vlastnosti a které ne. Tečka. Žádný prostor pro nejasnosti.

Co se týče nahraditelnosti, opravdu bych se snažil to alespoň trochu definovat - protože každý PJ může postihy dávat jinak a každý alchymista by byl na úrovni přece jen trochu jinde, je to strašně subjektivní. My se tady snažíme definovat pravidla, ne vytvářet prostory pro nejasnosti - ty si každý PJ a hráč najde sám.

Jen na okraj - současný připravovaný model je postaven na archetypech, tedy by ta schopnost byla oborová.

Magenergie v našem světě neexistuje vůbec - ani jako duše. Může existovat pouze její projev nebo předmět s vazbou na ni. Takže jde o to, jak vytvořit ten předmět, který bude mít vazbu. Volně vyskytující se předměty s vazbou na astrál sice existují, ale jsou natolik slabé, že samy o sobě nestačí. A tedy musím do astrálu nějakou energii dodat. Jakým způsobem a z čeho, to je na diskusi.
Tahle filozofie je zavedená a diskutovalo se o ní hodně, nikdo neměl snad závažnější námitky.

Jinak nemagické výrobky samozřejmě v repertoáru budou, ale mělo by to pak být limitované něčím jiným, čeho normální postava nedosáhne (něco systémového, ne náročnost výroby).

Jinak se zase na týden odmlčím, takže si kritizujte...
nelde 17.7.2007 14:41  324
Trochu to opravím

- Magická zřídla se mohou projevovat na libovolnou vzdálenost, takže není snadné najít, kde přesně jsou. Jsou země a území, kde je magie více a kde méně. Efekt zřídla je, že některé věci v blízkém či vzdáleném okolí se stávají magickými. Nezáleží ani tak na vzdálenosti jako na povaze věcí. Dovednost alchymisty - dokáže odhadnout, která věc bude magii "sympatická" a příslušně věci upravovat - na vysoké úrovni dokáže vytvářet věci, které se samy "nabijí".

- Nedával bych to jako okruh nahraditelnost ke každému předmětu - je to o roleplayingu a o schopnosti PJ odhadnout postih. Nebo ještě lépe o výcviku a zkušenostech. Alchymie je také o tajemnu. Prostě základní recept je výroba z několika součástí a je to. Jenže ty součásti už třeba nikdo sto let neviděl. Takže alchymista musí vymyslet, jak je teď a tady nahradit. Důležité je i to "teď". Tedy bych to udělal tak, že bude dovednost Náhrada surovin (třeba i několik dovedností podle typu surovin) a alchymista má z toho vyplývající bonus k výrobě (eliminující postih, že nemá "správné" suroviny - ty nebude mít skoro nikdy).

- Magenergii bych neuchovával vůbec, je to něco jako duše. Pokud je v nějakém předmětu a já ho užiji ve výrobě správným způsobem (další dovednost) tak bude i ve výsledném předmětu a ten bude magicky fungovat. Abstrakci ve formě volné magenergie bych nezaváděl. Díky náhradě surovin je možné užít jiný předmět, který ji má a který mám k dispozici. S každou magickou věcí je třeba zacházet jinak.

- Viděl bych to tak, že alchymista sebou nosí nějaké magické věci (kde má představu, kolik v tom je magů) a které kreativně používá. Další suroviny bere podle potřeby v okolí. Tyhle magické věci různě sbírá a shání (jedna z dovedností by měla být klasické vidění magenergie). Ne na všechny výrobky ale potřebuji magenergii.
profa 17.7.2007 13:51  323
a promiňte mi překlepy
profa 17.7.2007 13:48  322
Takže teď, když jsem se na to odíval, bych to shrnul asi takto :

- Magická zřídla budou vzácná, prchavá, možno i neviditelná a jejich účinek se bude projevovat tím, že suroviny v okolí budou prostě hodnotnější (bonus k síle nebo k překonání potřebné náročnosti).

- Neldeův nápad se mi líbí, ale je opravdu VELMI obtížně zpracovatelné (dal bych to jako oborovou schopnost - nahrazování surovin podobnými), přičemž u každého předmětu by byl uveden "okruh nahraditelnosti" - jasně by vymezoval, co jde použít jako náhrada. Např. místo smrku jehličnany, místo ledku jakýkoliv trus,... - s postihem k výrobě DUPJ.

- uchovávání magenergie by se nemělo dít jen v kamenných nádobách. Zní to dost divně (výroba kamenného demižónu či mísy je HODNĚ obtížná) a je to i omezující. Ale to je prostor na diskuzi.

- A pokud jsem to dobře pochopil, podle vašich návrhů by se už neoddělovalo magenergie-suroviny, ale jen surovina1-surovina2-surovina3, přičemž některé z nich by byly určitým způsobem magické ?
profa 26.6.2007 16:44  321
Pokud jste někdo četl Eragona, je tam poměrně pěkná definice zřídel neboli "volné magenergie" - je prchavá, špatně zachytitelná a často mění svou podstatu. Myslím, že by se to po malé úpravě dalo použít - magenergie ze zřídel by měla být jen pro mistry.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 25.6.2007 12:30  320
xKiv [314]: Wow!
irian 22.6.2007 20:17  319
A někde tak malá že ani neni postřehnutelná %)
gran 22.6.2007 20:01  318
Celkově by mohla být zřídla "všude" - někde víc, někde míň. Zkrátka jakože energie proplouvá celým světem ;)
irian 22.6.2007 19:30  317
Tak zřídla by mohla být nestabilní, jako že se mění jejich poloha. Tedy by byla velkou vzácnost.
paboook 22.6.2007 19:09  316
ZřídlaMam pocit, ze omezovani na zridla a jejich okoli nebude alchymistovi prilis svedcit - aby hrac nemel tendenci sedet na nem jako zaba na prameni :o Vazani na konkretni zridla bych se spis snazil vyhnout.
gran 22.6.2007 18:21  315
Já bych ten proces "destilace" úplně opustil.

Také jsem již navrhoval.

[ 382 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt