Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 2.11.2007 10:45  1110
jj, hlavně nemusíme přepočítávat vedlejší vlastnosti :-)
xkiv 2.11.2007 10:44  1109
XXX
že nedáváme postih jen k sil, obr a zrč, ale ke všem hodům


Podle pravidel jsou postihy za zraneni na vsechny aktivni cinnosti (bez ohledu na to, k jake vlastnosti patri).
1) postih k "vlastnost", "vlastnost", ... : pozor na to, postih neni k vlastnosti, ale az k finalnimu hodu (takze je treba stejny postih k hodu na boj i na utok, prestoze v BC ma bojovnik celou Obr a v UC jenom Obr/2)
2) omezeni na fyzicke vlastnosti je jenom u postihu za unavu (a jeste je to tak, ze na dusevni cinnosti je postih polovicni, zadne ze by vubec nebyl)
3) postih je jenom na aktivni hody (cili neni na leceni zraneni, odolavani jedum, hod na postih za zraneni, ...)

Cili to co jste udelali neni zjednoduseni pravidel, ale krok smerem k platnym pravidlum.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 2.11.2007 10:31  1108
Já si myslím, že další archetyp by byl zajímavý a nebránil bych se mu. To že je bojovník nej slabčák s tím souhlas.

Ale ten postup s těma bodama? To se mi moc nelíbí, to je jen těžba toho nejlepšího, ideál pro munčohráče.

Postih - zbytečná komlikace. Dle pravidel je to v pohodě. U nás hrajem tak , že nedáváme postih jen k sil, obr a zrč, ale ke všem hodům. Naše malé zjednodušení.

anonym 2.11.2007 10:15  1107
Ahoj. Pročetl jsem si všechny tvé návrhy a můj názor je asi takový.: Elementarista my připomíná něco podobného jako když se lidi snažili začlenit rasu půl elfa. Prostě samé výhody a nic víc. Nehledě na to myslím že základních 6 archetypů stačí až dost každý má své klady a zápory a s tím se prostě musíš smířit a tím se dostávám k druhému bodu a to je to získávání dovedností z jiných archetypů. Příklad: Rytíř má mít velkou obranu zbroje díky níž si může dovolit i riskantnější akce. Teď si vezmi že bude mít třeba krvavé běsnění. Stal by se z něj nezničitelný zabiják proti kterému by jiní prostě neměli šanci. Tohle byl jen příklad ale mohou nastat i smrtonosnější kombinace… Myslím že by to bylo moc. Nakonec to vyhodnocování postihů podle mě je to příliš složité ale je to jen můj názor. Je dobré přemýšlet jak hru vylepšit ale musíš také stále zůstat oběktivní.
dart 1.11.2007 21:42  1106
Elementarista - upgrade bojovníkaVítam na Lopuchu.

Samozrejme čítať všetok text, ktorý ste tu písali nemá cenu a tak mi isto prepáčite, že sa budete musieť opakovať.

Práve som rozvíril jednu zo zaujímavých diskusií, kde som theurgom poslal všetky povolania do prd***. Teda až na kňaza, bo niekto v skupine musí aj hubovať a na jedno povolanie je to už moc :D

Rád by som tu získal čo najviac názorov na moje návrhy a tak podobne. Tiež som tu čítal, že akýsi Klimbing spísal opravu pre šermiara. Ve¾mi rád by som si ju pozrel ak je to možné :)

Citát, "mno, podle me je v DrD+ Bojovnik jedno z nejslabsich povolani, v porovnani s ostatnima. je to skoda, ale je to pravda, co se týče šermíře, kromě schopnosti splynutí se zbraní, která se hodí sou ty ostatní víceméně na 2 věci, a to je skoda, mam kamarada, kterej udelal mensi opravy a pridelal par veci co se tyce bojovnika tak, aby se za nej dalo hrat, shodou nahod je to Klimbing, pridelal i takovy veci, jako je bonus rodove zbrane apod, hra s bojovnikem je potom unosnejsi a lepsi
Pardgalen:
Bojovnik je bojovnik od slova bojovat, ne kouzlit :)" koniec citátu.

Ako som spomínal, tú úpravu by som rád videl.
Ďalej by som naviazal na poznámku, že bojovník je od slova bojovať. Ehm, bojovať je široký pojem a bojovať sa dá rôzne, takže mágií česť!
Aby som nebol sviňa, alebo packal ako poniektoré nemenované vydavate¾stvá, obmedzím mágiu bojovníkov no nebudem tvrdiť, že nemôžu.
Ako už nadpis hovorí, reč bude o elementaristoch. Ako hovoria samotné pravidlá od Altaru, čarodej je osoba, ktorá má nadanie, alebo človek, ktorý pilne trénuje. Tak elementarista je človek, ktorý má nadanie, ale trénuje bojové umenie. Vytvoril som 7 elementov... no vytvoril nie je pravé slovo. To už spravili predo mnou. Jedná sa o oheň, vodu, zem, vietor, čiernu a bielu mágiu + elektrina. Všetko prerobené pre potreby bojovníkov. Neskôr sa s tým ešte budem zaoberať, mám o tom pár informácii už spísaných na papieroch.

Okrem toho som spravil i nasledujúci upgrade.... niečo podobné som tu už tuším videl. Mál som na to dosť nízku odozvu, takže h¾adám ďalšie názory:

Bojovník – upgrade

Úvod:

Porovnal som si viacero povolaní a prišiel som k nasledujúcemu záveru. Taký zlodej dostane na začiatku body, za ktoré si nakúpi svoje špecialitky. Ak by som chcel hovoriť obrazne, povedal by som že hráč zlodeja prišiel do predajne s bonboniérami, jednu otvoril a vybral si z nej len tie bonbóniky, na ktoré má chuť a ktoré si môže dovoliť kúpiť. Až postúpi na vyššiu úroveň, získa x bodov a poď ho opäť nakúpiť to čo chce. Niečo podobné má i hraničiar, theurg, či čarodej. Pri prestupe po každé rátajú s tým istým počtom bodov.
Bojovník však príde do predajne a nevyberie si svoje bonbóniky. Musí vziať celú bonboniéru tak ako je, aby o ďalšiu úroveň dosiahol na tú za ňou (archetypy), ba čo viac. Prvý a každý štvrtý dostane o jeden bod menej (sem sa ešte dostaneme) Zdá sa vám to fér? Mne nie. Z tohto dôvodu dávam i bojovníkovi 2 body na nákup.

Takže na prvej úrovni má 2 body. Aby sme sa ako tak držali pravidiel, za prvý bod si bojovník kúpi špecializáciu. V ponuke je Gladiátor, Šermiar, Bijec.... celkom 6 (a dúfam, že pribudne i elementarista, len neviem kedy :P ). Druhý bod môže vložiť len do toho načo má a to je zatia¾ iba prvá schopnosť v špecializovanom obore. Avšak môže si bod ponechať na niečo zaujímavejšie. Prečo si ale nekúpi teda niečo z iného archetypu, keď vo svojom špecializovanom si nevybral? Odpoveď je jednoduchá. Na prvej úrovni môže vo svojej špecializácií vstúpiť na prvý stupeň archetypu, avšak do ostatných, kde sa nešpecializuje, potrebuje dvojnásobnú úroveň.

Teda povedzme, že si ako špecializáciu kúpite rytiersky štýl. Na to, aby ste si vybrali niečo zo šermu z prvého stupňa archetypu, budete potrebovať druhú úroveň postavy. Pre druhý stupeň arch. 4. úroveň postavy.... vždy je to dvojnásobok. Jedine v špecializovanom obore platí úroveň = archetypu. Teda rytier na 5.tej úrovni môže vyberať vo svojej špecializácií pokojne na 5.st archetypu.
Príklad:
Archetyp/potrebná úroveň
Šermiar 2.st./4. úroveň
Gladiátor 3.st/6. úroveň
Rytier 5.st – špecializácia/5. úroveň
Tu vidíme, že bojovník na 5. úrovni si môže vyberať z 5.st archetypu vo svojej špecializácii a len z 2.st zo všetkých ostatných smerov.

Výhoda bodov.
Nako¾ko sme rozpustili archetypy, nie je nutné vyberať si to čo hráč nechce len preto, aby dosiahol to čo chce. Prečo kupovať 3.st archetypu len preto aby som dosiahol niečo, čo je na štvrtom?

Teraz by sa dalo namietať, že i zlodej potrebuje splniť dáke predpoklady a tiež theurg musí vedieť niečo len preto aby sa naučil niečo iné. No tam je aspoň logické usporiadanie. Predsa nemôžem požadovať ovládanie salta bez akrobacie (to znamená, že nezlodej salto nespraví? Omyl, obecná dovednosť atletika – nespraví ho tak obratne, to je už ale vo¾ba zlodeja, že sa chce zlepšiť v atletike). To isté sa dá urobiť aj tu. Stačí sa pohrať s tým, čo je príbuzné. Napríklad chrabrosť rytiera a jazdectvo na koni mi nepríde nijak príbuzné, ba čo viac, ak mám gladiátora, ktorý na koni zvykne jazdiť, tak si pre tú vlastnosť prídem. Spolu s ňou získam i chrabrosť... no dobre kôň vycíti strach, ale to je už zahrnuté v obecnej dovednosti. Čo ak má môj gladiátor 48 fóbií? To mi bude chrabrosť asi pekne kafrať do charakterníku. A asi mi tá chrabrosť pri ovládaní koňa bude na dve veci.... (berte to ako príklad... v tej knihe je takých kombinácií viac...)

Ešte podotknem, že pri dosiahnutí 3.st archetypu získa bojovník bod do Bč (boj). Vychádza mi to na 5 schopností jedného archetypu. Čiže ak dosiahne 5 ¾ubovo¾ných schopností (jedného archetypu), má nárok na ten 1bod do Bč (boja). Ďalej musí zmeniť archetyp a tak získa len jednu schopnosť. Pri rozpustení archetypov pravidlo musenia zmeniť smer odpadá. Nako¾ko však bojovník opäť získal pri prechode 2 body, môžeme nezrovnalosť vyriešiť tak, že si za jeden kúpi ten bonus do Bč (nutno podotknúť, že si ho kúpi neskôr bo na 3.úrovni naň nebude mať). Tým sa opäť vyrovnala rovnováha a na konci bude mať presne to¾ko dovedností ko¾ko bolo pôvodne plánovaných, s tým rozdielom, že bude mať viac tých ktoré aj chcel.

Taktiež je tu možnosť, žeby si ten bonus nemusel kupovať a má ho zadarmo. Ono sa ten bodík dá minúť i inak. Ešte na okamih sa vrátim ku tej špecializácií. Dá sa ich kúpiť i viac, takže môže mať pokojne aj dva, či tri smery. Otázkou ostáva, či nový smer bude stáť tiež len jeden bod, alebo body dva... tretí tri a šiesty šesť. Nechávam na vás. Mne sa nepozdáva myšlienka mať viac ako dva smery, zato dva sa dajú celkom pekne ukočírovať, takže zaplatiť dva body za druhú špecialitu je obstojné. Platiť 3 má byť už skôr na zastrašenie, avšak to zrejme ani nie je reálne. Mať 3 špecializácie a len dva body každú úroveň na prerozdelenie... zbytočnosť. Na tú tretiu stranu sa pokojne dostanem aj cez tú úroveň ;)

Zhrnutie:
Na každej úrovni získa bojovník dva body. Za prvý si kúpi špecializáciu (smer) napr. Šermiar.
Pre postup po archetypoch platí, že pri špecializácií je stupeň úrovne postavy rovná stupňu dosiahnutého archetypu (špecializácia 1:1 úroveň postavy). Pre archetyp, ktorý nie je špecializáciou bojovníka platí, že na danú úroveň archetypu môže siahnúť len pri dvojnásobnej úrovni postavy (nešpecializovaný archetyp 1:2 úroveň postavy). Dovednosti z arhetypov si kupuje za body, pričom body si môže i akumulovať. Dovednosť si môže zakúpiť len ak na ňu s úrovňou dosiahne (to aby sme zachovali i istú postupnosť pravidiel, povedzme zrelosť charakteru zvládnuť danú vec...). Po zakúpení 5-tich ¾ubovolných doveností jedného archetypu (vrátane navýšenia) získava nárok na bonus ku boju, ktorý si buď musí zakúpiť, alebo hodostane zadarmo (ja si myslím, že bojovník sa v boji dosť namaká a zaslúži si ho aj zadara, napokon.... zrejme si kúpi aj druhú špecializáciu a tam dva body minie, takže žiadna ve¾ká strata....).

Ps: To či si hráč môže kúpiť všetky 3 stupne jednej dovednosti (napr. chrabrosť) naraz, už nechám na vás. Zatia¾ ostanem pri tom, že na jednej úrovni si môže kúpiť len jeden stupeň, čiže každú dovednosť bude pilovať minimálne 3 úrovne (tiež pod¾a pôvodného zámeru pravidiel...)

Pokojne hádže otázky na nejasnosti, ono sa to takto cez diskusiu ťažšie konzultuje.

Na tento upgrade bude nadväzovať i systém elementaristov, preto je asi vhodné vedieť, o čom točím ;)
Btw: Je možné, že táto verzia je staršieho data a niečo som už pozmenil, no nezapísal...

Prečo iným povolaniam nezatopiť?
Môj posledný upgrade pravidiel...

Čo si myslíte o hodoch na postih ak vám zranenia prejdú na druhý riadok? Dnes som to akurát riešil a prerábal. Vyhodil som tú ich žebrácku náhodu, kde pri seknutí dýky (zranenie 1) hráč môže obdržať postih -3 a pri seknutí mečom (zranenie 5) obrdží postih -1, alebo nula, pod¾a šťastia...lol.
A vô¾a? Načo, veď stačí šťastie.... ;)
Tak som to prepísal, aby to malo zmyselnosť.

Prvé dva riadky som rozdelil na 4 časti. Prvá časť je celý horný riadok bez postihu za predpokladu, že vô¾a = 0.
Druhý riadok delím trochu idealisticky, ale čert to vem. Delím ho na 3 časti. Zvyšok je lepšie pripočítať do prvej "tretiny".

Ak je vô¾a rovná dvom, prah bolesti bude posunutý o dva doprava. Následuje prvá tretina, ktorá je rozšírená o vôlu/2. Po nej nasleduje tretia tretina posunutá o vôla/3

Teda ak je vôla 2, prvá postihová zóna je posunutá o dve vpravo. Táto zóna je rozšírena ešte o 2/2=1 (zaokruhliť hore) a po nej nasleduje zóna druhého postihu. Druhá zóna je rozšírená o 2/3 (zaokrúhliť dolu). Ak padneš na tretí riadok, nie si boja schopný.
Možno by sa i tu dalo niečo vyvinúť.

Bordel je v tom, že ak sekne bojovník čarodeja, tak ten sa mu vysmeje, pretože cez jeho vô¾u bude mať prah bolesti posunutý až do Ameriky.
Preto sa tento posun vzťahuje len na bojovníkov. U ostatných povolaní ostáva bez bonusu za vô¾u.

Výnimka, ale zlepšuje povolanie na správnom mieste, nemyslíte?
Btw: Ak by mal bojovník vô¾u v zápore (-1) posunie sa prah bolesti do¾ava na prvý riadok ;)
A tento postih by som uplatnil zas pri všetkých povolaniach, nech to má zmyse¾!

Vďaka za pozornosť a prípadné reakcie, čím viac tým lepšie =)
noir 1.11.2007 16:32  1105
Tak tak. U nás si hráč řekl a PJ schvaloval, když to mělo logiku.
profa 1.11.2007 16:30  1104
Mě by připadalo logické, kdyby o možnosti výběru "bodu zdarma" rozhodoval PJ - právě třeba u rytířova Jezdectví by to dávalo smysl.
dajen 1.11.2007 16:06  1103
NoirNo však k tomu má ten druhý bod za zvýšení si fyzické (hlavní) vlastnosti.
noir 1.11.2007 15:59  1102
Právě u rytíře mi třeba připadá stejně logické vzít si Jízdu na koni, barbarovi třeba pohyb v lese nebo šermíři pohyb ve městě. Proto jsme se neomezovali jen na zbraňové dovednosti. Jak ví každý šermíř, správný pohyb jsou 2/3 vítězství v boji.
dajen 1.11.2007 15:56  1101
anonym 1099při každém postupu si můžu dát 1 libovolnou fyzickou dovednost + jednu z kategorie zbraní, štítů či nošení zbroje

Ano je to tak. Jen upozorňuji, že v případě té druhé dovednosti je to omezeno tím, v jakém archetypu právě postupuješ. Protože ten "bod zdarma" se týká jen oblíbených zbraňových kategorií archetypu, v němž právě postupuješ. To znamená, že když postoupíš v Gladiátorovi, tak si opravdu můžeš vybrat ze všeho výše uvedeného, protože gladiátor má všechny zbraňové kategorie oblíbené. Ale když postupuješ v Rytířovi, tak si můžeš vybrat z dovedností, které má rytíř v oblíbených zbraňových kategoriích.
xkiv 1.11.2007 14:23  1100
jj.
1) jednu fyzickou dovednost (za zvyseni fyzicke (hlavni) vlastnosti)
2) jednu *jinou* fyzickou dovednost z kategorie zbrani, stitu, zbroji (za postup v bojovnikovi + v kazde dovednosti se smi za jednu uroven postoupit maximalne o jeden stupen)
3) jednu dovednost psychickou/kombinovanou (za zvednuti prislusne vedlejsi vlastnosti)
anonym 1.11.2007 13:32  1099
Díky takže jak jsem to pochopil je to tak že při každém postupu si můžu dát 1 libovolnou fyzickou dovednost + jednu z kategorie zbraní, štítů či nošení zbroje. To s tím zlepšováním fint je dobrý nápad poradím se s PJ jestli bude souhlasit. Případně se kouknu po nějakých jiných protože ty finty hlavně s mečem nic moc.
noir 1.11.2007 13:12  1098
Já to vidím krapet jinak.
1/souhlas. Může si vzít zbraňovou, zbrojní, štítovou nebo dvouruční dovednost ZDARMA. My jsme homeruovali, že jakoukoliv fyzickou, neb nám to dávalo smysl.
2/Fint je málo. My to řešili tak, že jsme dovolili učit se finty znovu (celkem třikrát), přičemž se lepšila i finta (převaha, zranění, apod.) Ale je hafo fint i na webu.
3/Připravený čaroděj bojovníka sejme bez potíží, ale tak to je snad ve většině HnH. V +ku to má notně usnadněné, díky tomu, že (co jsem viděl), obratnost má vysokou, má útočné výhody díky holi, proti jeho útokům se nedá krýt. Vysoká obratnost mu dává hodně výhod, co jsem pozoroval, tak ji maxovala většina čarodějů. Bojovníci mívají Obr nižší, už jen proto, že potřebují investovat do síly (na lepší zbraně a zbroje). Hlavní výhodou válečníka je jeho vyšší Bč, které mu dává šanci na zásadní rozhodnutí střetu ještě dřív, než čaroděj udělá něco zásadnějšího.
envec 1.11.2007 12:54  1097
1) Moc jsem nepodhopil co máš na mysli, jakmile si rozděluješ nové dovednosti tak máš jednu ve fyzických navíc, kterou musíš utratit do používání zbraní, štítů nebo zbrojí.

2.) k tomu že se kouzelník může účinně bránit útokům, jen podle fyzických předpokladů a to jsou: jeho hůl + jeho obratnost, možnost bojovníka zasanout čaroděje, ÚČ zbraně + obratnost.

ÚČ zraně bojovníka a kryt zbraně kouzelníka se plus mínus vyrovnají, ale pak bude hrát roli kdo má větší obratnost, a tu většinou mívají bojovníci. Takže problém zasáhnout kouzelníka, který na sobě nemá nějaká kouzla by neměl být problém.
anonym 1.11.2007 12:29  1096
Prozba o raduZdravím. Hraji za bojovníka kombinace rytíř – gladiátor ale to je jedno. Chtěl jsem se zeptat: 1) v pravidlech ohledně postupů na další úroveň píšou: Zároveň si může bojovník o 1 stupeň zlepšit (nebo se naučit novou) zbraňovou dovednost z kategorie zbraní oblíbených pro archetyp, ve kterém se bojovník při přestupu rozvíjel. Stále nevím jestli to znamená že když se budu cvičit například v boji s mečem a jízdě na koni jestli si můžu dát třeba tu jízdu a ten boj dostanu navíc nebo jestli mám stále jen jeden bod a musím si vybrat mezi těmito dvěma vlastnostmi. 2) V našem stylu hry většinou nepoužívám víc jak tři druhy boje. Problém je v tom že na žádný druh zbraně není snad víc jak 14 fint. Chci se zeptat jak toto řešíte. Opravdu se učíte třeba s 5 až 6 zbraněmi nebo si vymýšlíte vlastní finty? Pokud ano máte li finty pro bojovníka na vyšším levelu je jejich účinnost velká? Můj PJ si myslí že i jiné nebojové povolání by měli být schopny se bojovníkovy bránit po několik kol ale podle mě to vypadá dost blbě když se čaroděj bude 8 kol vykrývat rozzuřenému bojovníkovy… Za odpovědi na tyto otázky velice děkuju.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt