Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 5.11.2007 23:04  1130
Profa
popřípadě pozná ještě před bojem, že je soupeř mnohokrát silnější a boji se radši vyhne dřív než zaplatí za chybu =)
Dalšímu snižování převahy bych se jako hráč asi bránil, tohle mi obstará Tempo boje, nehledně na to, že si beztak vždy beru jednu funtu na kterou nepotřebuji převahu, jednu s malou převahou (a když mám Předvídavost III tak i jednu z vysokou převahou, kdyby se zadařilo) a následně se přizpůsobím, takže narozdíl od osttaních bojovníků využiji fintu v každém kole a nikdy mi nepropadne akce, jelikož mi převaha chybí.

Dart:
Palice není v šermířových oblíbených zbraních, takže minimálně ze začátku pro ni nebudeš mít finty. Vím jen o cvičných dřevěných mečích, popřípadě dřevěných holích speciálně používaných pro boj proti katanám, ale poptám se známého co se tomuto dost věnuje.
Ad "schopnost na bonus k potřebné síle": když bych se snažil vymyslet nějaký argument, tak mě napadá "protože šermíři přece šermují lehkými zbraněmi, nikoliv s těžkými" ale to jen tak z nouze =), možná to tak je dobře, možná není.
Ke zbytku se radši vyjadřovat nebudu, jelikož zastávám jiný názor.
merwin 5.11.2007 22:48  1129
Dart 1124
Jo, je pravda že jsem tě s tím asi posunul na začátek, nicméně jak sjem psal, nemyslím si, že je potřeba bojovníka (a hlavně na vyších úrovních) posilovat, což tím tvojím způsobem jde dost brutálně.
Kdybych já chtěl z archetypového přístupu tohoto povolání udělat dovednostní, tak bych to asi změnil jen minimálně (už pár a řekl bych i povedených nápadů tu kdysi bylo), nebo bych to chytl celé naprosto jinak a nechal bych se inspirovat příručkou zloděj/theurg popřípadě systémy jako je GURPS. Momentálně ale nemám chuť (dle mě není potřeba) čas (s tím jsem na tom opravdu špatně) zkoušet nějaké řešení vymyslet.

Když chceš dělat finty, nepotřebuješ obratnou postavu. Né všechny finty vyžadují převahu a né všechny ji vyžadují velkou. Když si uděláš obratného bojovníka, nebude pro tebe až takový problém zasáhnout průměrného (poměrem SIL/OBR) nepřítele, popřípadě vykrýt jeho ránu, či si sním trošku pohrát, ale riskuješ že jej nezraníš vážně. Když si uděláš bojovníka siláka, tak ti tohle všechno problémy dělat bude, ale zato, když už se trefíš, tak to fakt stojí za to. To je ti jasné. Nicméně nic ti nebráni ani s jedním druhem bojovníka dělat finty ... s tím obratným je budeš využívat asi ve všech bojích, ale stále za to budeš muset platit nedostatečnou razancí ran, s tím silákem je využiješ asi jen proti ostatním silákům (popřípadě finty bez převahy), ale ta možnost ti zakázána není.
A teď se na to zkus podívat z tohoto úhlu pohledu ... každý archetyp ti umožní vynikat v jistém aspektu boje oproti ostatním , nezávisle na tom zda jsi obratný, průměrný či silný bojovník. Rytíř ti zlepšuje tvou ochranu zbrojí, šermíř využívání fint, barbar schopnost být nepodfouknutelný (bonusy k OČ, znesnadňování fint díky BČ, ...), apod. Můžeš si klidně udělat postavu, která bude mít naboostovanou obratnost a aby jsi vyvážil její nevýhody (malá výdrž, mylé zranění) tak ji cvičit jako bijce, nebo ji naopak ve své kategorii udělat co nejmocnější (šermíř, gladiátor), ale za cenu, že může přijít někdo proti komu si ani neškrtneš, jelikož jsi moc úzce zaměřený, Stejně tak se na to dá dívat i z druhé strany ... máš strašně silnou postavu jež chce vyvážit svoji nedokonalost a bude se učit šermovat jako šermíř (a opravdu využívání fint bude mít nehorázně pohodovější), či ji posílíš ještě víc jakožto postavu jež je skoro nezabitelná a budeš jí cvičit jako bijce či rytíře. Záměrně jsem používal extrémy, pro zbytek si to pak není potřeba představit.
Dle mě by sis měl uvědomit to, že nevýhoda o které tu mluvíš je způsobena vývojem postavy co se týče vlastností a způsobí si ji hráč sám tak jak si postavu udělá, nikoliv že to je chyba nějakého archetypu ... nic nemůže být ultimátní a chceš li v něčem vynikat musíš pro to něco bětovat.
(jakou šanci by asi tak měl mušketýr s kordem proti rytíři v železném kyrisu?)
Odhad úmyslů I je slabší (stejně jako většina tich prvních schopností), ale občas se ti může hodit vědět zda se soupeř bude snažit utéct, přezbrojit či použít bezhlavý útok, nebo ne?
Ad vyčerpání: je to sporné, dle mě hodně záleží na to jak je únava způsobena, jestli tím že dotyčný dlouho drží pytel písku, běží dlouhý běh, či tancuje (a to je ještě mnoho druhů =) ... na jednu stranu je dobře, že se do váhy postavy nepočítaji věci jako zbroj apod. na které je postava zvyklá, nicméně v případě boje a utahání soupeře, má jen ta zbroj, či těžká zbran na únavu velký vliv =(. Kdyby se to ale mělo řešit realisticky, tak je to zase nehratelné.

Nevím proč jsem to nenapsal, třeba mi to nepřišlo důležité (ale pokud tě to zajímá, tak postava ze kterou momentálně hraji je šermíř 4, kondotér 2 ... časem se bude rozvíjet i v dalším archetypu, ještě ale nevím v jakém přesně, bude záležet jak se bude vyvíjet). Nicméně bylo by od tebe slušné, kdyby jsi věnoval čas tomu co ti ostatní píší a přečetl si to pořádně (popřípadě víckrát), vyvozuješ pak mylné závěry :P O brnění jsem nic nepsal, to tu stále zmiňuješ jen ty a když si pořádně přečteš tu větu o objektivnosti tak se vztahuje k mému postoji a prezentování všech archetypů nezávisle na tom, který preferuji či hraji (neboli jakou mám vytvořenou postavu).
Dle autorů bojovníka asi nádherný kůň a blištivá zbroj k rytíři patří, stejně jako ke kondotiérovi vedení oddílu či ke gladiátorovi předvádění se před lidmi.
A ano, já jsem člověk jež si dokáže najít kladné stránky, možná proto jsem spokojený(s čím jsme spokojení nebyli, to jsme si pořešili)...ty ale asi nejsi, což ti neberu, nicméně nevím proč, ale přijde mi že se snažíš najít cokoliv nad čím by jsi mohl hudrovat (občas se nedá vyhovět všem, jelikož každý má jen svou představu).

Tak neříkej :P ... jde o jednu jedinnou schopnost na kterou potřebuje buď druhého kondotiéra (který nemusí být z družinky), popřípadě umět Domoobranu a ostatní lidi ve družince to Pevné velení naučit (případně je to naučít díky některému CP). No a nebo to ber tak, že je to schopnost nanic =)
dart 5.11.2007 21:11  1128
Profa:Áno, a na to potrebuješ ako základ obratnosť, alebo aspoň časť archetypu, ktorá ti dá trvalý bonus do Bč.
Ako na samom začiatku je hádam pre šermiara ove¾a jednoduchšie bojovať s palicou (hul), ktorá má slušné parametre pri nízkej potrebe sily. Vlastne som už uvažoval o drevenom meči, ktorý síce vyzerá ako detská hračka, no bojovníci z východu vedia o jej ničivej sile. V premietnutí do DrD+ si predstavte Bastard s potrebnou silou 4 a S prepíšte na D.... asi tak dáko. Znížil by som i kryt, no palice majú kryt tiež ve¾mi dobrý, takže nie je čo riešiť.
Ozaj, prečo rytier má "Svatú zbroj I" ktorá spôsobí, že sa mu brnenie nosí ¾ahšie a šermiar nemá tú samú vec na meče? Toto je pod¾a mňa ve¾mi dobrá otázka a pokojne by som to bol ochotný vymeniť za "Tempo", ktoré mi nie je moc sympatické. Okrem toho, Tempo by sa do toho dalo zakomponovať tiež. Druhý a tretí stupeň. Následne to presunúť na tú istú úroveň ako je "Svatá zbroj". Tým by si šermiar výrazne polepšil v útoku (rovnako ako rytier v obrane).

Alebo by sa to dalo bez problémov zakomponovať do "Cit pro zbraň" Tam mi to tiež celkom slušne sekne a dávalo by to aj konečne dáky význam a trvalý bonus pre boj. Druhý a tretí stupeň by zdvihli napr. ZZ, alebo Uč. Asi by som sa priklonil k tomu Uč (Uč v zmysle lepšej presnosti a teda lepšieho ovládania zbrane) a ZZ si dobehnem už vo fintách. Veď toto mi príde ako super nápad :P

To zníženie celkovej prevahy znie síce fajn, ale jedna drobnosť mi tam chýba :P
Čo tak zníženie potrebnej prevahy o 1 a +1 k Oč?
Ako by to potom vyzeralo na druhom stupni? zníženie o 1 + 2 k Oč.
A na treťom stupni? Zníženie prevahy o 2, zníženie potrebného odkrytia o 1 + 3 k Oč?

Gran:

Tak to je zlé, bo ja taky :P
Btw: Aj tak by som šiel ešte minimálne do jedného archetypu.
profa 5.11.2007 17:31  1127
DartJá si myslím, že síla šermíře by neměla být v domlácení protivníka na pokraj sil, ale spíš v tom, že ho přinutí se vzdát (třeba vyražením zbraně nebo mečem pod hrdlo). A k tomu má dost nástrojů už teď.
Je ale pravda, že bonusy za znalost úmyslů protivníka by mohly mít za následek třeba snížení potřebné převahy na finty.
xkiv 5.11.2007 16:47  1126
Grantech 12% je, ze maji stejny hod na boj - prevahu nema ani jeden
gran 5.11.2007 16:41  1125
Pecka: Tohle se mi nezdá. Když má soupeř stejné BČ jako ty, tak je 44% šance, že vyhraješ ty? Takže z jeho pohledu - je 44% šance, že vyhraje on? Nechybí ti 12% někde? =P

Dart:
Omlouvám se, že nemůžu argumentovat konkrétněji, ale všechny své příručky až na PPJ jsem rozpučoval =/
dart 5.11.2007 15:13  1124
Merwin:

Čo najviac názorov áno a pravda je, že si cením každý z nich, no tvoj ma vôbec nikam nedostal než na samotný začiatok. (čo je možno tiež fajn ;)

Teraz nechápem ako to myslíš ty? Ak chceš so šermiarom robiť finty, nedotuješ silu, ale obratnosť. Bez sily nie sú zbrane ani brnenie, takže v ZZ zaostávať bude, pretože ZZ sa počíta práve zo sily a základu zbrane.

Gran:

Nie je náhoda, že som svoje prepočty robil práve s permanentným hodom 7? (Tvoj argument o kockách beriem, tiež som na to zabudol... ;)
Výsledkom bolo, že šermiar nech robí čo chce, nikdy neprejde rytierovou zbrojou a rytier naopak balancuje na hranici šermiarovho vykrytiu. Čo z toho vyplýva? Šermiar sa rytiera ani nedotkne, zatia¾ čo rytier len čaká na lepší hod. (prepočet tvorený na 8-mej úrovni)

Šermiarove možnosti? Navrhnúť novú fintu, ktorou by bol schopný prejsť.

Btw: To pravidlo som asi prehliadol, alebo zabudol. Bolo by fajn napísať jeho znenie, bo nemám vždy možnosť sa pozrieť do pravidiel.
Okrem toho, tak po každej tretej úrovni odbočím a vrátim sa späť, no to je toho.

Oki, tak mi vysvetlite k čomu je vám Odhad úmyslov I.
Ja to vidím použite¾né akurát tak v hostinci keď sa schy¾uje k boju. Počas boja mi je to už na dve veci, teda pokia¾ je dobrý PJ a popisuje situáciu akoby mal, tak si ve¾a veci domyslíte aj bez tejto schopnosti.
Jedinú výhodu vidím až v druhom stupni, kde poznám i cie¾ a to je asi tak všetko. Ostatné veci si dokážem vysledovať i behom súboja, tým myslím obratnosť súpera, resp. jeho uč, oč, či bč.

A ešte jedna poznámka pre dnes. Občas sa pokúšajú šermiari súpera, ktorého nevedia premôcť, aspoň vyčerpať. Toto sa deje na základe faktov, že šermiar je menej zaťažený ako taký rytier. V DrD však táto možnosť nie je ani z ďaleka možná. Osobne si myslím, že výdrž by sa mala počítať z (Obr+Vol)/2.

Malo by to za príčinu, že taký zlodeji by mali lepšiu kondíciu a menej sa unavovali ako ťažkoodenci.


Inak vás by som celkom prijal do hry hoši. By sa ukázalo, či máte takú strašnú pravdu a všetko je tak nehorázne cool, ako to vyzerá.
(zvykne sa tomu hovoriť i argumentácia, ktorú mi nepredkladáte! napriek tomu, že som ju výslovne žiadal. To sa tu takto môžeme dohadovať do skonania sveta, vy budete tvrdiť, že je cool a ja, že nie je....)

Pri úspešnom odhade úmyslov by som dal aspoň dáky bonus do Uč, Oč a ZZ, napokon vedieť úmysel by mala byť predsa výhoda nie? A nie len dáka informácia btw.


Pod¾a mňa by šermiarov archetyp mal riešiť viac jeho Bč, resp. znižovať permanentne nutné odkrytie, či potrebnú prevahu a niečo ako presnosť zobrazenú v ZZ. Teda niečo v tom štýle, že dokáže využiť i najmenšej štrbinky, aby obišiel nepriate¾ovu zbroj a zasiahol do živého. To dokáže akurát tak bijec, bum a hotovo, fajn.

Merwin:

Môžeš mi povedať, prečo píšeš, "Neviem pod¾a čoho usudzuješ za čo hrajem..." a pritom mi neprezradíš začo vlastne hráš?
Usudzujem to na základe tvojej domienky, "Nahodím si brnenie...." Uvedomuješ si, že barbar by mal byť schopný bojovať bez brnenia? Tak ale jemu aspoň idú bonusy na tieto veci.
Jo, a keď súdiš objektívne, tak promiň. Mne to tak dáko neznelo.
Prečo by mal môj bojovník ovládať rozšírené bojové umenie v jazdectve, ak nemá ani základnú úroveň obecnej dovednosti? Ako prakticky to vedieť nebude, ale v tom archetype to je a ja to nemám ako využiť. Taký zlodej by si takúto možnosť ani nemohol vybrať. Mne len ide o úplné zbytočnosti, ktoré ma takto okrádajú o dovednosti, to je tak ťažké pochopiť? Vám asi vyhovuje všetko. Možno by stačilo ak by v archetype boli síce len dve dovednosti, ale dalo by sa vybrať medzi troma. ..... to je geniálny nápad. Ja idem kombinovať archetypy.... majte sa :P

"Plně využít jde s jiným kondotiérem..." nechcu nic rikat, ale aby 8 člennej skupinke velili dvaja je fakt moc :D
pecka123 4.11.2007 22:19  1123
K těm kostkám: počítal jsem to, při stejných ÚČ a OČ je podle mě pravděpodobnost na zásah cca 44 %, těsně kolem (+- 2 body) je každý bod rozdílu asi 10 procent pak to klesá na 9 a na 8.

Chci tím říct, že pokud má soupeř stejné BČ jako vy, pravděpodobnost, že vyhrajete hod na boj je 44 %. Pokud má soupeř BČ o 4 vyšší, pravděpodobnost na jeho přehození klesá na cca 10%. To je docela boost, ne?
gran 4.11.2007 21:16  1122
Hmm, já teda povolání Bojovník nejedu, ale když jsem si ho četl a přemýšlel, že bych ho jel, tak mi nejvíc cool přišel právě šemíř. Tak nevím.

Jinak Darte, věta Ako som už spomínal pred tým, čo mi pod¾a pravidiel prinesie archetyp gladiátora? Nič, len stratu úrovni a možno jeden bod do Bč... fakt úchvatné. zní silně PG, ještě když je v pravidlech jasně vysvětleno, proč pravidlo, které ti vlastně říká, že nemůžeš jet jeden jediný archetyp, existuje. .)

A mimochodem - náhoda hraje v DrD+ IMO menší roli než v jiných hrách právě díky tomu, že na 2k6+ padají středová čísla (cca 7) více než krajní (1, 12) mnohem častěji než u k10, k20 apod.
merwin 4.11.2007 20:59  1121
Profa
Šermíř nezaostává v ZZ (nebo aspoñ nechápu jak to myslíš), jedinné dva archetypy které mají schopnost zvyšující ZZ je Bijec a za předpokladu diváků+silného zásahu i gladiátor. A o 4archetypech se nedá říct že v něčem zaostávají proti zbylým dvoum.
O kondotiérovi se tu mluvilo asi před týdnem. Plně využít jde s jiným kondotiérem, až na jednu schopnost jde využít s kýmkoliv (nezávisle na povolání či zaměření postavy), ale má trošku jiný přístup k boji než ostatní archetypy, což dle mě není vůbec škoda.

Dart
Nechtěl jsi náhodou slyšet co nejvíce názorů? Omlouvám se, že ten můj se neshoduje s tvým :P
Řešení jsem nenavrhl, jelikož nevím co bych měl řešit (resp. na co řešení vymýšlet). Napsal jsem ti, co si o tom myslím a taky proč. Pokud jsi mě nepochopil doporučuji přečíst ještě jednou. Nevím podle čeho usuzuješ za co hraji a spokojený jsem nezávisle na postavě (v tomhle se snažím být objektivní). Dle mě současný archetypový systém proti charakterníku postavy nezasahuje. A pokud nemáš kde využít svou první schopnost, tak jak se vlastně jako válečník zdokonaluješ? (první schopnost každého archetypu se dá hezky využít, u některých pravda musí jít o vyjímečnou situaci, ale není to pravidlem).
BTW výhoda šermíře v boji je hlavně ve fintách, to ti možná ušlo.

dart 4.11.2007 19:10  1120
MerwinTrošku moc si to skritizoval, ale nenavrhol možné riešenie, takže mi z toho vyplynulo nič iné, ako to žeby si nič nemenil. Ty s ve¾kou pravdepodobnosťou zrejme hráš za bijca, alebo rytiera. Pretože ak by si hral za šermiara, asi by si sa na to celé díval inak. Mne ani tak nejde o to, vyberať si super silné veci, ale skôr vyberať si dovednosti, ktoré sa pre daný charakter aj hodia.
A to, žeby som si na začiatku nekúpil nič špecial, to je fuk, pretože aj tak nemám dohromady kde využiť svoju prvú schopnosť. To by už musela byť situácia šitá na mieru, alebo neviem.

V každom prípade sledujem, že hráči bijcov a rytierov si rozhodne nesťažujú, pretože sa obrnia ťažkým brnením a sklapla klec, že?

Ale čo má asi robiť gladiátor a šermiar, ktorý tú silu nemajú a okrem toho musia dotovať obratnosť, bo inak si ani neškrknu? Vy sa furt spoliehate na tie vaše zbrane a brnenia, ale povedzme si to na rovinu. Čo by ste robili bez nich? To si všetci nahadzujete majetky?
Nachádzate zbrane na každom rohu? Máte jedno brnenie na celý život?

Ja ako neviem, ale nemienim šermiarovi dávať niečo ako je bijcov rev a podobné pre mňa nehrate¾né voloviny. Hulákať ako zviera počas boja je v rozpore s mojim charakterníkom. A vôbec, mne tie archetypy prídu strašne zbytočné a neviem prečo ma dáke pravidlá nútia opustiť ten môj. Ako som už spomínal pred tým, čo mi pod¾a pravidiel prinesie archetyp gladiátora? Nič, len stratu úrovni a možno jeden bod do Bč... fakt úchvatné.

Ako poznamenal Profa, šermiari majú nízke ZZ a ich archetyp to vôbec nerieši. Vlastne sa mi zdá, že šermiar je len akýsi pozorovate¾ súboja. Ak by som chcel priebeh boja len sledovať, tak si zahrám za 88 ročného dedka ovládajúceho pár kúziel. Posadím sa na kameň a občas škodoradostne prasknem blesk do oponentov....
Alebo som len zle pochopil ako sa tvorí šermiar pod¾a pravidiel DrD+, lebo akosi mi to nejde. A možno mi to nejde len preto, že hádžem nízke čísla na 2k6+. Inak mi príde trapné, že moje Bč je na začiatku cca 4 a kocka môže dosiahnúť až hodnotu 12, čo je trojnásobok základu. Náhoda má dáky ve¾ký vlpyv, nie? Radšej mám veci pevne v rukách, no to je len môj osobný názor.

Btw: Asi som tie pravidlá moc nepobral, tak mi pls poskladajte funkčného šermiara a trochu mi to viac rozpíšte, ju?
Lebo už to vidím asi tak, že dám šermiarovi max silu a minimum obratnosti... a zatia¾ čo normálne má šermiar len ¾ahké brnenie, ja tam budem pobehovať v ťažkom s obojručákom a štítom....
profa 4.11.2007 15:06  1119
Ad Finty - myslím, že jde o dobrý nápad, jsou celkem dobře vyvážené a přinášejí dobré posílení šermíře, který má jinak slabé ZZ. Navrhnu, aby se používaly i u nás. A protože nebyly příliš čitelné, přináším
i trochu lepší zápis:



Odklonění zbraně a bod (meč)
Potřebná převaha: 6
Předpoklady: 4. stupeň archetypu, jedna ruka volná, soupeř nedrží zbraň obouruč

Bojovník využije své rychlosti, aby volnou rukou odklonil soupeřovu zbraň a zaútočil.
Získá-li nad soupeřem převahu, není možno jeho útok krýt zbraní. V případě, že bojovník
potřebnou převahu nezíská, má v tomto kole postih k OČ -3.
Tato finta lze použít na každého soupeře jen jednou za stávající boj.


Nízký výpad (meč)
Potřebná převaha: 4
Předpoklady: nejsou

Bojovník provede rychlý výpad, při kterém se přikrčí k zemi, aby prodloužil dosah
své zbraně a pronikl tak přes kryt soupeře.
Při úspěšném provedení této finty se bojovníkovi přičítá +3 k ÚČ a + 1 k délce zbraně.
Nevýhodou je, že v tomto kole a kole následujícím získává bojovník postih -3 k OČ.
Tento postih trvá, i když nezíská potřebnou převahu na provedení finty.
´

Zničující sek (meč)
Potřebná převaha: 5
Předpoklady: 6. stupeň archetypu

Zkušený bojovník dokáže meč vést tak, aby zasáhl soupeře mnohem ničivější silou.
Aby bojovník mohl tuto fintu úspěšně provést, musí se mu protivník odkrýt
alespoň o 5. Bojovník pak soupeři zasadí zásah, při kterém si připočte +4 k ZZ.
Navíc, je-li touto fintou způsobeno krvácení, počítá se jako by bylo vždy
o jeden stupeň závažnější.


Odražení zbraně (štít)
Potřebná převaha: není
Předpoklady: 5. stupeň archetypu, štít v jedné ruce

Někteří bojovníci dokáží soupeři nastavit svůj štít tak, že jejich zbraně
od něj doslova odskočí. Pokud soupeř nad bojovníkem získá převahu,
může se bojovník krýt štítem s postihem -3 k OČ. Pokud se soupeři i tak nepodaří bojovníka zasáhnout, hází si 1k6: odraženo ~ 4 ~ neodraženo (pozn. ten hod bych možná upravil).
V případě že soupeř v hodu neuspěje, nemůže se v tomto kole krýt zbraní.


Ad Merwin - mně se taky zdá, že je bojovník (s uvedenými úpravami) docela dobrý, zvlášť když ho podpoří dobrá Ochrana (zbroj, kouzla, Bariéra). Jediný, kdo trošku zaostává, je šermíř (malé ZZ) a kondotiér (pokud není v družině další bojovník). Ale jinak si myslím, že není třeba výrazně zasahovat do základního systému, spíš přidělat nějaké ty finty.
merwin 4.11.2007 11:23  1118
Dart 1106Elementarista:
Zatím jsi nezveřejnil jak konkrétně ten elementárista vypadá a tak jej nebudu soudit. Může to být zajímavý nový archetyp, nebo taky nemusí. Doufám jen, že nebude nahrazovat bojového čaroděje (jelikož pro toho nepotřebuju nový soupis dovedností, ale vytvořit si jej už můžu). Jedinné co mě teď trošku zarazilo je ta černá, bílá magie a elektřina, nepletuli-se tak v pravidlech fungují 4živly pod které se většina kouzel dá napasovat, nevím jak konkrétně myslíš tu černou a bílou magii, ale když už bych tohle rozdělení používal tak bych na tyto dvě skupiny rozdělil zbytek kouzel (dle toho zda pmáhají či škodí), ale rozhodně bych je netvřil jako skupinu zvlášť a elektřina, ta ani není :P. Nicméně počkám si až napíšeš víc.

Upgrade:
Úvod - s vyjímkou čaroděje je to co jsi napsal v jistém smyslu pravda (čaroděj je na tom stejně jako bojovník) a je to dané archetypovým přístupem příručky. Má to své výhody i nevýhody, z nichž ty vidíš zřejmě jen ty nevýhody a tak se snažíš z archetypovéhého rozvojep ostavy udělat dovednostní ... dle mě né úplně nejlepším způsobem. (a BTW je to první a devátý, nikoliv čtvrtý, to jen tak pro pořádek)
Možnost nechat si první bod napotom (po té co jsi si vybral první specializaci) je nevhodné ... co potom vlastně bojovník bude umět, to jej jen dvě finty a "specializace" (která mu je zatím nanic) bude odlišovat od ostatních postav co se boje týče? Nelíbí se mi přístup "teď budu chvíli trpět a pak budu mít brutálně schopné schopnosti" není to sice pro hráče podmníka, ale minimálně některé to k tomu bude svádět (třeba když si buou postavu tvořit až pro třetí úroveň, nikoliv pro první), což IMHO není príma.
Jedinné co se mi na tom zalíbilo je to omezení úrovní, nicméně kromě něj mi tam nesedí už skoro nic. Archetypy bojovníka beru jako určitý způsob přemýšlení, života a přůstupu k boji a podle toho "většinou" vypadají i schopnosti archetypů. Pokud se chci naučit něco z vyšího stupně, měl bych znát "přístup" k danému problému, ke kterému by mě nižší schopnosti měly navést, zaručuje to i určitou vyrovnanost.
Díky tvému upgrade budou bojovníci na 1-3úrovni stejně schopní, popřípadě slabší než zatím jsou. Pokud zavedeš omezení jen na dva archetypy, tak budou cca na 4-12 úrovni mnohem schopnější než jsou teď a pak budou beztak odkázáni aby si nabraly hodně slabých schopností na 21.úrovni se vyrovná válečníkům v pravidlech, ale tam se beztak dostane drtivé množství hráčů. Spíš mi přijde, že tím zavádíš víc omezování než volnosti oproti stávajícím pravidlům. Pokud omezení na 2archetypy nezavedeš, tak od 4 úrovně dál bude mnohem schopnější než stávající bojovníci, a s rostoucí úrovní jeho síla ještě poroste, nicměné se dle mě boje svrhnou v souboje válečníků a vyhraje ta strana, která aspoň jednoho má, či jich má víc/schopnějšího. Já jakožto hráč válečníka bych se do této situace dostat nechtěl. Válečníka hraji proto abych v boji měl mnoho možností a dovedl jej silně ovlivňovat, nikoliv abych vyhrál ve většině případů. (a není to jenom některými kombinacemi schopností díky nim se může bojovník velmi brzo stát skoro nesmrtelný apod.)
Ať tak či tak ... munchini se konečně budou moct vyřádit a chudáci zbytek hráčů.


Já osobně zastávám názor(doufám že mě neumlátíte =), že bojovníci dle současných pravidel jsou dost "silní" a oproti ostatním postavám je jejich povolání rovnocené. Jedinné co se mi trochu nezamlouvá je jejcih ořezanost na začátku (1.-3. úroveň ... což ten tvůj systém beztak neřeší), časem už to ale jde. Začali jsme tedyhrát s jednou (tedy dvěma) úpravami bojovníka. Je to ta, která je zde na fóru napsaná na "Homepage". Ta druhá úprava mírně oslabuje bijce (jen jsme prohodili některé schopnosti). Nikdo od nás si nestěžuje a bojovník je dokonce nejhranějším povoláním. Z toho důvodu dle mě není třeba bojovníka dále posilovat (maximálně rošiřovat co se schopností týče).

Úprava postihů za zranění:
tenhle systém mi přijde zbytečně složitý na to jaký má efekt a i ten efekt mi nepřijde potřebný, tak jak to v pravidlech je mi to vyhovuje pro všechna povolání, bojovníka nevyjímaje. To že mám na sobě nálepku "bojovník" přece neznamená, že snáším zranění líp než ostatní ... spíš vím jak se zranění lépe vyhnout =)
anonym 3.11.2007 18:38  1117
FintyProtože na mou původní otázku byla následně poslána otázka jiného tazatele mám pocit že se na mě trochu zapomnělo. Poslal jsem pár fint a velice bych stál o váš názor na ně. Proto znova poukazuji na článek číslo 1112
dart 2.11.2007 20:21  1116
2.11.2007 10:15:

Vďaka tvojej otázke a hádke s jedným mojim PJom som sa hádam dopracoval i k pokroku. Síce mi to zabralo celý deň nako¾ko hrávam len online, a dostať sa na 8.úroveň je pre mňa tabu.... jednoducho sa príbeh predčasne skončí :(
Tak toto bol tvrdý oriešok.

Ty zrejme zabúdaš, že rovnakú výhodu získava i PJ. Tvojho rytiero-bijca by som zastavil svojim šermiaro-rytierom. Celý deň som si hádzal prepočty a dáko mi to neustále nevychádzalo. Bol som v domnienke, že šermiar by sa mal sústrediť hlavne na obr. Zdá sa, že mal mať obratnosť so silou v pomere 1:1... toto číslo som ešte tak celkom neporiešil, preto by som pri tejto príležitosti požiadal o radu skúsenejších hráčov, či PJov. No aspoň môj prepočet my vyniesol, že šermiar mal istú prevahu, lež sily na prerazenie brnenia, mu nestačili.

Takže teraz to trošku rozoberiem podrobnejšie. Je ve¾a názorov, že bojovníci sú slabé povolanie. Tiež zastávam práve tento názor, žia¾. Môj systém ti umožnil získať tebou vybrané veci v polovičnom čase (pod¾a pravidiel by si to mal na 15-tej úrovni, pod¾a mojich na 8-mej). Tým bojovníci získali na sile a je lepšie voči nim nasadzovať bojovníkov, než čarodejov a podobne. Myslím, že toto by mal byť hlavný cie¾. Ak budú bojovníci totiž schopný, môžu lepšie brániť čarodejov vo vlastnej skupine. Nie je to jeden z dôvodov, prečo ste si vybrali toto povolanie? Byť oporou družiny? Pretože ja chcem byť oporou a nechcem byť bijec, ale šermiar :)

Ďalej, pravidla ťa nútia začínať každý archetyp od začiatku. Porovnaj si archetyp šermiara a gladiátora. Sú takmer zhodné. Prečo by som sa mal znovu učiť to isté a dokonca horšie? Mne sa u gladiátora pozdáva "Výzva", alebo "Ilúzia".

Na druhej strane máš v niečom pravdu. Zrejme by mali ostať isté veci, ktoré k zvolenému typu archetypu neodmyslite¾ne patria. Ako sa tak na to pozerám, pod¾a vlastného systému som si síce zvolil šermiara, ale jeho archetyp mi príde až trápny. Príde mi, že nerobí nič iné len sleduje súperov, ale zabúda útočiť. Úprimne som od šermiara očakával viac. Mal by sa viac zameriavať na obratnosť a dávať presne mierené rany, tak ako je to v "intre" knihy. Teda niečo na zvýšenie ZZ. Napríklad som porovnal rytier vs šermiar. Šermiar bol schopný prejsť rytierovou obranou, ale zz bolo tak smiešne, že škoda rečí. Pritom šermiari sú predsa tí presný zabijaci. Samotná kniha to spomína stotisíc krát a nič.

Príde mi to akoby boli zo 6-tich archetypov funkčné len dve. Bijec a rytier :(

XXX:

Ako som už spomenul, zrejme by bolo vhodné pridať i pár vecí, ktoré by smer mal mať a naopak, ktoré by mať nemal. Alebo povoliť len jednu špecializáciu. Tým pádom by výber akým bol rytier-bijec bol posunutý až na 16-tu úroveň. Myslím, že aj to je prijate¾ná cena zato, že si nemusíš kupovať zbytočnosti a jednoducho si počkáš a nakúpiš až neskôr. Podotýkam, že každú vlastnosť sa musíte stále učiť tri úrovne, takže v tomto si nikterak nepomôžete =)
(v takomto systéme ma ale trápi čo so šermiarov... odhad súperov je fajn, a dál?)

Klimbing

Zaujímavé. Ja som nedávno uvažoval, žeby som zaviedol i 4.-tý a prípadne i 5.-tý stupen dovednosti pre jednu zbraň bojovníka. Teda pre šermiara a rytiera meč, pre gladiátora oblúbenú zbraň a tak podobne. Čiže by v tejto svojej kateórii bol lepší než iné povolania a tiež lepší ako bojovník z iného archetypu (teda ak by nedošlo ku zhode, ako šermiar a rytier, prípadne gladiátor).
Následné bonusy pre 4-tý stupen +1 k Bč, Uč a Oč pre 5.-tý +2 k Bč, Uč, Oč a +1 k ZZ. (btw: ešte som rozmýš¾al, či to nepraviť pod¾a archetypu, teda pre šermiara by tam bolo +2 k Bč a Oč +3 k ZZ etc.)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt