Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 9.11.2007 09:38  1174
Merwinviz příklad s kordem a kyrysem
merwin 9.11.2007 08:55  1172
Pecka123Nejen na prvních úrovních =) ... pro všechny soupeře, kteří nepoužívají dost silnou zbroj.
merwin 9.11.2007 08:54  1171
DartCo to jsou atributy na bijce? Já si dost dobře dovedu představit velice obratného bijce (i když pak bych mu asi bijec neříkal).

Když si postavu statisticky neuděláš tak, aby jsi co nejvíce posílil schopnosti, tak budou její přednosti i jinde ... postavy nemusí být úzce zaměřené! (a né vždy je úzké zaměření výhoda).

Uvedu ti příklad (bohužel nepdložený přesnými čísly z příručky, jelikož ji u sebe nemám).
Máš dva bojovníky, jeden z nich se rozvíjí v archetypu rytíř, druhý v archetypu šermíř. Oba budou mít (aby byly vyrovnané podmínky) Sil = 5, Obr = 6. Oba budou mít stejný meč (třeba široký). Když sep roti sobě postaví, tak oba mají stejné množství životů, stejnou šanci na zásah soupeře, stejnou šaqnci na vykrytí, stejnou šanci na získání převahy. Budou se lišit jen v tom, že rytíř může mít kvalitnější zbroj
oproti šermíři (má nižší chybějící sílu). Když by boj probíhal stejně (oba hod na BČ, oba hod na útok a pak obranu), bez zbrojí byla šance 50% na 50% (když pomineme ostatní schopnosti). Se zbrojemi vydrží dýl rytíř. Nicméně oba mohou používat finty a to finty bez potřebné převahy (které většinou nejsou moc silné, či převahu mít nesmíš) či finty s potřebnou převahou (které většinou silnější jsou, ale je šance že při výběru této finty převahu nezískáš a akce ti propadne). Jelikož jsou hodnoty vyrovnané, pokud chce rytíř(stejně jako šermíř) používat finty má 44% šanci že získá převahu aspoň 1. Jakou má tedy rytíř šanci, že bude využívat ty efektivnější finty a neztratí při tom akci (ztracená akce mi přijde jako soupeřův útok zdarma), oproti šermíři jež si nahlásí finty tři (třeba: bez převahy, s malou převahou a s velkou převahou) a tak v každém kole dostane nějakou (řekl bych silnou) výhodu a nhikdy mu oproti rytíři akce nepropadne? Když by měl navíc šermíř schopnost na snížení chybějící síly ... došel by do tohoto souboje s mnohem těžší zbraní (kam se poděl ten názor, že šermíř mí šermovat s lehkými zbraněmi a né máchat těžkýmy kusy), vůči rytíři mi to přijde nefér.
Když bych u takového souboje (s těmi stejnými zbraněmi) stál jako nestraný pozorovatel, zřejmě bych došel k názoru, že bojovník-rytíř je oděn do silné a mocné zbroje a bojovník-šermíř zato mistrně ovládá svou zbraň a dovede svou akci přizpůsobit potřebám boje. O tomhle dle mě šermíř je! (jak už ti tady psalo i pár dalších lidí)

Já mluvil o těžkých, nikoliv nejtěžších zbraních. A kam tím mířím snad jde pochopit z toho příkladu.
BTW mojí představě šermíře sedí stejně bojovník s obouručním mečem jako bojovník se šavlí či štítem popřípadě mečem a dýkou (utvářím si jej podle způsobu boje, nikoliv podle zbraní jež používá ... dle historických šermířských škol s různými druhy zbraní). A tato představa mi sedí mnohem víc, než šermíř s dvěma meči (ve hře se tomu nebráním, ale je to nereálné).

Můžu to uznat z toho důvodu, jež už jsem několikrát psal a uvedl v příkladě. Já naopak nechápu jak může někdo navrhovat upravy jen na základě nespokojeností se svou postavou (kterou mohl udělat jinak, tak aby mu víc seděla), popřípadě nedokáže pochopit, že když chce používat extra těžkou zbraň asi bude potřebovat hrát za siláka.

I když to dle mě není potřeba, nebráním se schopnosti na snížení chybějící síly. Bráním se tomu, aby takovou schopnost dostal jen šermíř (a k tomu ještě jen na meče). Když už, taky by měla být přístupná pro všechny archetypy (xKiv třeba navrhl hezké řešení).
Šavle mi třeba přijdou víc "šermířská" zbraň než meč, navíc by z hlediska vyváženosti archetypů tohle povolání posunulo celkem dost nahoru (kde dle mě už mírně je).

Podle toho jak jsi popisoval průběh toho boje to tak vypadalo ... zkus si někdy zašermovat (taky jsem měl kdysi podobné názory jako ty, než jsem si to odzkoušel .. a není to takové jako ve filmech =). A doufám že nepředpokládáš, že je jeden z nich třeba mistr a druhý začátečník, ale oba dvé umění zvládají dobře (to by pak příklady trošky ztrácely na významu, nemyslíš?)
pecka123 9.11.2007 08:46  1170
Proč by šermíř měl bojovat mečem? Mě přijde jako ideální zbraň pro šermíře šavle. Má horší útočnost a kryt, což kompenzuje větším ZZ. Ideální zbraň pro šermíře s jeho malou silou a velkou obratností. Navíc finta Řez šavlí je jisté zvětšení zranění.

Nevím, kdybych si hodil lepší zázemí, k tomu šavli a nějaký štít + šermíře, myslím, že na 1. úrovni jsem s touhle fintu pro bijce, rytítíře a podobná individua stejné úrovně docela obtížným oříškem.
envec 8.11.2007 19:41  1169
domingoJaponci těžké brnění jako jsou plátové zbroje nevyráběli z důvodu nedostatnu surovin
dart 8.11.2007 18:22  1168
Merwin

Nechám sa obmedzovať vlastnou predstavou a idealizmom (základ si však ponechám v stereotype).
Z toho plynie i druhé, ak chcem neschopného šermiara, tak sa budem tváriť že je šermiar a atribúty mu budem nahadzovať na bijca... vec RP.

K tomuto neviem čo by som dodal. Ak si pozrieš archetypy, zistíš že šermiar potrebuje na svoje dovednosti int. Kond., zas zručnosť etc.
Asi ve¾mi ťažko budeš hrať sprostého šermiara, možno nevzdelaného, ale nie sprostého. Ak by si sa o to pokúsil, tak ti môže pokojne vyjsť bijec snažiaci sa bojovať ako šermiar, pretože to ako decko raz videl... ;)

Ak sa rytier zameria na získanie Barbarského meča, a nako¾ko silu vyžaduje i zbroj, získa ho určite skôr. Samozrejme by sme mohli šermiarovi teoreticky umelo zdvihnúť hlavne silu a potom ho získajú obaja súčasne. Napokon získaním toho meča sa jeho útočnosť vyrovná 12 bodom obratnosti, čo sa Uč týka. Ak si ale takto umelo získal meč so šermiarom, tak nechcem vidieť úspešnosť tvojich fint. Pravdepodobne bude na rovnakej úrovni ako rytierova. Ako šermiar už nemáš ďalšie možnosti kde získať body do Bč... teda ak nevezmem do úvahy záskok do archetypu barbara, kam mimochodom môže ísť aj rytier. O ko¾ko odbočíš od navýšenia sily, o to¾ko ťa rytier predbehne.
Takže ako si to vlastne myslel? Chceš sa dostať so šermiarom na úroveň rytiera?

Za najťažšie zbrane v kategórii meče považujem obojručáky. Je pomerne divná predstava, žeby šermiar bojoval s takouto zbraňou. Ak sa však nechceš obmedziť na stereotyp, tak pokojne. Ja by som ho prenechal rytierom (a zas naopak, rytieri vraj neznášali jedenapol ručák...)
Inak kam s tým mieriš?
Ako môže niekto uznať bonus za špecializáciu na brnenie a neuznať bonus za špecializáciu na jeden druh zbrane? Tie skoky v mečoch nie sú zas až tak výrazné. ???

Ako tú zbroj potom na seba upevňovali?

Nikdy som netvrdil, že súper len staticky čaká čo spravíš. Kordom sa ťažké zbrane nekryjú, tým sa uhýba. Tejto debate by som sa však radšej vyhol, bo kedysi som mal podobný názor ako ty, až kým som "nestretol" človeka čo sa vyzná. Pak sme sa zhodli, že záleží hlavne na tom, ako dobre svoje umenie ovládaš.
john_jarik 8.11.2007 17:53  1167
domingoale jsi.
ja se v obdobich nevyznam :)))

tak to ani paaldin nebude samuraj :))))
domingo 8.11.2007 17:31  1166
john_jarik [1165]: Ad samuraj: ked to berem schopnostami o ktorych si myslim ze by mal mat samuraj (ako majster meca), tak skor sermiar/barbar trochu seknuty rytierom (skor len cast filozofie) ... ale mal by nejake schopnosti naviac ktore sa nehodia ... (japonci tazke brnenia nosili len malokedy, pre nich je dolezitejsi utok ako obrana), s tym ze experti by mali aj nieco z gladiatora ...
Proste stavajuce pravidla DrD+ nedovoluju urobit bojovnika na styl samuraja, rychlo dojdu urovne a stale by postava nemala niektore schopnosti ktore by mala mat a spustu takych ktore nesedia to charakteru ...
Dan za nalinajkovany archetypalny rozvoj bojovnika a za to ze bojovnik je ponimany skor europskym stylom fantasy.
Okrem toho tento samuraj by bol len z urciteho obdobia - od cca konca 16, do polky 19teho storocia - obdobie Sengoku Jidai, Tokugawa sogunatu az po Meiji reformy.

Btw, kedysi som skusal urobit samuraja ako archetyp bojovnika, ale narazil som hlavne na nedostatok casu (praca, rodina atd) a aj na to ze do bojovnika sa vlastne dalsi novy archetyp ani nehodi. Musel by sa prekopat cely bojovnik inym stylom, urobit ho viac do dovednostneho stromu / RP.

(A to nie som japanofil ani japanolog :-))
john_jarik 8.11.2007 16:39  1165
add Nova povolani:
Je to uz nekolik let, co DrD+je na nasem trhu... a za celou dobu se oficialne neuznala zadna nova specializace nektereho povolani.
Takze pemyslet o tom, je trochu zbytecne [ninju urcite casem najdete v nejakem specialnim povolani jako je mnich, ne mnich, ten bude blizsi paladinovi, takze necemu zalozenemu na necem jinem, aha, asi assassin].

add jak zlepsit minimalne pravidla:
nekdo se tu zminoval o 4.a 5.stupni dovednosti Boj s ...
Pokud se nepletu, tak o tom jsme s tvurci mluvili u pri tvorbe. Nakonec z toho seslo, ale nikdy se to nezavrhlo. Mozna by to slo udelat, ze na Zbranovou specializaci (kterou ma dany druh bojovnika pri prestupu o uroven) si muze zvysit dovednost az na 4.pripadne 5.stupen [s tim, ze se zlepsi skoro vsechny bojove charakteristiky].

add Samuraj:
o asijskych zbrojich bych radsi v pravidlech nemluvil, i kdybych si to nastudoval, protoze nejaky japanolog nas behem okamziku roztrha na kusy. Takze bych to definoval jako nejaky druh zbroje co uz mame. Treba supinovou [protoze, do toho muzou patrit i ruzne druhu desticek, ktere se v japonsku pouzivali].
Kdo chce hrat samuraje, tak si ho je dnes sto vytvorit z kombinace rytir-sermir. Hlavni je hrani charakteru a myslenkovych pochodu. Casem by to mohl byt i urcity predobraz z paladina, ktery bude postaven trochu vic na uvazovani.

add mnich:
pokud vim, tak mnich bude mnohem vic nez o boji [jak je znam mnich z D&D] postaven na dusevnich schopnostech [jako je treba theurg nebo knez].
merwin 8.11.2007 16:31  1164
Dart:

- nenech se omezovat zaběhnutýmu stereotypy jako je obratný šermíř nebo silný bijec
- od toho se odvíjí druhé ... nepřisuzuj vlastnosti postavy (silná, moudrá, ...) archetypům a neargumentuj tím prosím, popřípadě zkus nečím podložit (jaktože třeba rytíř bude moct použvat ten barbarský meč dřív a snáze než šermíř? dle mě to je naopak)
- i v kategorii meče jsou težké a pádné zbraně (nebo jak si představuješ ty meče s potřebnou silou třeba +8?)
- dobrá zbroj je dělá tak aby se pláty překrývaly a tak neměla "volné" místa
- zkus si někdy zabojovat ... pro toho mušketýra tan bojí není jen o bodech a čekání na příležitost, ten soupeř taky útočí a nepředpokládám že by kordem šel krýt pořádný těžký meč =) (ale je pravda, že o tohle jsem se nikdy nezajímal)

Davec
- vždyť nikdo o tvoření ninje nemluvil =)
davec 8.11.2007 15:52  1163
NinjaNevím proč tvořit povoláni ninja. Jde podle mě udělat celkem dobře podle příručky zloděje, jen se mu dodají exotické zbraně... Navíc to byla jen relativně malá skupina lidí, nikoliv směr s odlišnou filosofií boje. To už by se mohli vytvořit i assasíny (jinak také hassasíni). Zajímavá sekta z doby křižáckých válek, shromážděná kolem tzv. Starce z hory. Fanatičtí zabijáci útočící pod vlivem psychotropních látek...

Reálně by se mohlo uvažovat, pro tvorbu bojových povolání, nad bojovým mnichem (spíš nové opovolání, než nový archetyp bojovníka), nějakým tím zaklínačem (taky samostatné povolání) a nějakým střeleckým archetypem bojovníka (každý střelec nemusí být zrovna hraničář či zloděj). Jakýkoliv jiný představitelný směr filosofie boje se dá udělat podle stávajících pravidel pomocí homerules.
Dělat pro každý trochu odlišný typ (třeba kulturně odlišný) nové povolání, nebo archetyp mě nepřijde jako reálná myšlenka.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 8.11.2007 15:12  1162
DartNinja má u sebe minimálně tisíc zbraní, kterými tě může zabít. Včetně všech svých kostí ;)

Hvězdice, saie, meče (konkrétně ninjaken)... dost málo? Zapomněli jsme zmínit tyče, struny, jedy, užití střelného prachu (kouřové bomby i bomby jako takové), Shobo a Suntetsu (dost často opomíjené příslušenství), Bo Shurikeny, Kunaie (kterými se neházelo, ale spíše bodalo, atd...
xkiv 8.11.2007 14:46  1161
Potrebna SilaPratele, ke zmenam PS mam nejake podotyky:

1) lepsi nez snizovat PS je snizovat Chybejici Silu - od PS se mohou odvijet nektere dalsi mechanismy (ne ze by ted nejake existovaly)
2) v pravidlech uz existuje mechanismus snizovani CHS ()zlodej/kuse) - proc totez nedovolit bojovnikum?
3) ale kdyz uz, tak pro vsechny oblibene zbrane archetypu
4) a kdyz ma postava stupne ve vic archetypech, ktere maji danou zbran oblibenou (gladiator + cokoli, ...), tak by se to mohlo nejak scitat
5) mam predstavu, ze aby to bylo k necemu, tak to musi zabrat uz na prvni urovni (tj. uz za jeden stupen archetypu by mely vsechny oblibene zbrane mit -1 proti CHS), ale zase snizovat CHS o vic nez 2 mi prijde dost drsne ... takze -2 a vic az pri vyrazne vetsich souctech, kdyz uz (a mozna jeste dat podminku na pocet archetypu, ve kterych je dana kategorie oblibena?)
6) a kdyz uz by takovy system byl zavedeny, neni daleko ke kroku "a sermir si na svoje kategorie pocita dvojnasobny stupen archetypu" nebo neco podobneho.
dart 8.11.2007 13:37  1160
EnVec

Ak hovoríš, že by sa mala zbraň radiť pod¾a štýlu použitia, sám si si už odpovedal. Je to kategória mečov. To drtenie je samozrejme rovnaký extrém ako odseknutie a myslím, že som to v tom význame aj písal (Zatia¾ čo meč ruku usekne, drevený rozdrtí kosť...).

Bodný útok som prirovnal k útoku palice, čiže opäť som netvrdil že je to nemožné.

Nemožnosť krytu. Tak tento argumentík je velice fajn :)
Iste, táto možnosť tu je, avšak som vzh¾adom na jednoduchosť bojov v DrD na ňu zabudol.

Japonské meče nie sú na jedno kopyto ako by sa mohlo zdať. V tomto smere nie som expert, avšak majú ak sa nemýlim cez 1000 spôsobov ako taký meč vyrobiť.

Netvrdím, že ninjove používajú špecifický druh zbraní. Práveže využívajú celu radu zbraní, počnúc hviezdicou, cez dýky (tie trojzubcové, vždy zabudnem názov...) až po meče. Nehovoriac o súboji bez zbrane.

Plátova zbroj:
Ako som vravel, nie som historik a preto som tam ďalej nešpekuloval čo a ako. Taktiež sa týmto smerom až tak moc nešpecializujem, takže znalci skôr opravia, no tieto zbroje sa k telu pripínali, nie? Čiže mali dáke tie pásky a tie neboli až tak dobre chránené...hm?
Inak dík za rozšírenie vedomostí :)

Šanca:
Tak toto by chcelo tiež hlbšiu znalosť. Mušketier by mal byť predovšetkým rýchlejší a jeho výpady nie sú až tak unavujúce. Chce to hlavne trpezlivosť a počkať si na svoju príležitosť. Do tej doby sa snažíš nájsť protivníkovu slabinu. Môže to byť jeho vlastná neobratnosť, alebo zle uviazaná (upevnená) zbroj, prípadne nechránene miesto. Aj keď sa ve¾a jednotlivých kúskov zbroje vzájomne prekrýva, neviem aké prekrytie by bolo medzi trupom a nohami, ale asi zrejme krúžková zbroj. Ak sa nemýlim, tak krúžková dobre kryje voči sečným ranám a tlmí ako tak tupé nárazy. Voči bodným je však už o niečo slabšia.
Kordy i šípy prenášajú ve¾kú silu do jedného malého bodu...

Meč:
To je presne to čo som tým chcel povedať, nie? Že jedine šermiar má zo všetkých týchto smerov najväčšiu znalosť v používaní mečov.
Oki, neskôr ma napadlo, že by sa ona sila na zbrane o -2 mohla vzťahovať len na meče. Tým by sa zabránilo v špecializácii na ťažké zbrane, resp. bonusu na ne.

Davec:
Vďaka za peknú poznámku, opäť som sa niečo dozvedel :)

Merwin:
To mi gladiátor, ale ponúka až od dákeho štvrtého stupňa, nie? Nie som istý, nemám možnosť nahliadnuť do pravidiel a ak si mal na mysli publikum, tak neviem. Alebo si mal na mysli finty?

Potrebná sila:
Postihom sa predsa nebránim, no ak sú vyššie ako klady tak nemajú význam, že? Tou silou by sa dosiahol práve stav, že šermiar by meče ovládol skutočne skôr ako iné smery. Mne ide skôr o získanie presnosti, ktoré inak riešené nie je a toto by to mohlo z časti vyriešiť(možno úplne).

Wraith:

Teší ma :)

Nemýlme si pojmy s dojmami. Šermiar skutočne nie je o sile, ale o rýchlosti a obratnosti. Šikovnosti a prefíkanosti. Hrubá sila je u šermiara položená o niečo nižšie, ak vôbec. Nečakanému prepadu sa teda bude snažiť buď uhnúť (uskočiť) alebo svojou iniciatívou vykryť.
Ak h¾adáš silu, u šermiara ju neh¾adaj. Skôr ako na silu sa zameriava na techniku a kondíciu. Ak teda potrebuješ vyvaliť dvere, nájdi si niekoho iného. Ak už nič iné, môže to spraviť i čarodej so svojim kúzlom, že?
Takže mienka, „každý bod života sa hodí“ nie je správna. Snahou šermiara je skôr, aby k jeho zraneniu ani nedošlo.

Rytier a spol. vs šermiar.
Zatia¾ čo rytier, bijec a barbar sa snažia súperovu obranu preraziť silou a teda dochádza k výpočtu ZZ, šermiar sa snaží súpera položiť za pomoci presne mierených útokov. Čiže sa ťa pokúsi buď to odzbrojiť, alebo ide jeho rana na tie správne miesta. Síce môže dať len jednu ranu za celý súboj, ale tá bude tak zasadená, že sa súboj skončí jeho víťazstvom.

To sú samozrejme idealistické predstavy. Chybu môže spraviť jak rytier, tak šermiar.

Východ a Európa:
Môj svet neobsahuje pojem „Európa“, či „Ázia“. Zbrane, ktoré sú v DrD+ zapísané, sú skôr základným zoznamom. Už som videl i samurajské meče, alebo bič. Taký bič je geniálna zbraň a zoznam ho nemá. Pokojne by som si vedel predstaviť zlodeja s bičom a podobne. Ak chceš teda katanu, stačí ju navrhnúť a vychádzať z údajov uvedených v zozname.

Oh¾adom zbroje a rytiera.
To by si musel najskôr na tú zbroj mať. Okrem toho nevidím dôvod, prečo by si sa o to ako hráč nemal patrične postarať. Táto dovednosť ti umožní postaviť stratégiu úplne inak. Neviem prečo sa tak strašne staviaš proti umožneniu tej istej veci šermiarom. Jednoducho ovládnu meč skôr ako iné smery. Stačila by mi sila 4 aby som mohol jedenapol ručák používať aspoň oboma rukami, čo je tak druhá až tretia úroveň. Tento druh držania zbrane ti zníži počet možných obran s krytom na jedno za ťah a okrem toho stratíš i útok, čiže to skutočne nie je tak jednoduché ako by si si myslel. Okrem toho dáva chýbajúca sila postih do Bč, za dva body je to Bč, Uč a Oč. Ak tam táto možnosť nebude, získam Bastarda až na 12-tej úrovni a to je sakra rozdiel. To už rytier ovládne tento meč skôr a to nepríde moc fér zas mne.
(výpočet má silu v základe rovnú 3 a zvýši ju pri každom treťom prestupe, čo znamená že na 12-tej úrovni bude mať ešte chýbajúcu silu 2).

Výdž:
Hele, toto ja neriešim, avšak mať vytrvalosť len v sile mi príde divné. Môžem behať každý deň, skákať cez milión prekážok a vyhýbať sa x veciam na trénovanie reflexov.... všetky tieto veci posilnia len svalstvo potrebné k pohybu a zvyšujú obratnosť, nie celkovú silu postavy.
Je mi len divné, že zlodej ktorý chce vydržať behať pred strážami a zdrhnúť im, musí dotovať silu, bo inak ho chytia. Takže neriešim, to bolo len tak btw.

Merwin 1146:

To je presne ono... ja som zas často vynaliezavejší ako podaktorí zlodeji. A až ma presvedčia, že to oni zvládnu lepšie, nechám ich jednať. Do tej doby ;)

gwin 7.11.2007 20:48  1159
DavecKyrysy se používali i ve 20. století.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt