Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Něco navíc v zeleném?
A proč ne...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 11.11.2007 10:13  1191
DartPokud si jako rytíře představuješ každého v těžké zbroji, tak prosím. Řemdih/biják (velmi se liší název té samé věci v různých knihách) rytíři v boji používali, halapartny však byly, nepletu-li se, zbraní strážných a prostých vojáků (protijízdní oddíl =).
Ten rytíř, co je prezentovaný v pravidlech mi přijde jako takový ten vysněný kousek, jezdíc po kraji, zachraňujích princezny a hubíce draky a lapky, nikoliv intrinkán, raubíř a bitkař jak je z historie známo =)

Když si vezmeš k srdci důležitost, při jakýchkoliv úpravách zachovat vyváženost a když chceš s někým diskutovat, tak pozorně vnímat co ti ostatní říkají a jak to myslí a nejlépe zkoušet jednat nezávisle na emocích, tak se dle mě dobereš mnohem lepších výsledků =)

BTW co je špatného na šermíři se štítem a mečem? Je hodně šermířských škol, které učí bojvat se štítem a mečem, a i dle autorů jsou štíty v oblíbených šermířových kategoriích (ten luk nepatří čistě k šermíři, ale proč by nemohl patřit k tvé postavě, když jí sedí tak ať jej má, názávisle na příslušnosti)

RP řešení tohohle problému není špatné (opět když se nezapomene na vyváženost, od které se dá tak lehko zkouznout na obě strany) a i příručka k takovému způsobu navádí (str.7 I.sloupec dole).

U svaté zbroje jde IMHO hodně i o idei postavy a její celkový přístup ke zbroji, než jen praxi v nošení.
dart 10.11.2007 12:13  1190
KharadanSory kamaráde, ja som príručku pre bojovníkov nepísal.
Pre rytierov vybrali meče a kópie. Pritom mám dojem, že rytiera som dosť často videl aj s... tamtie veci s reťazou a ťažkou gu¾ou na konci (remdihy), ďalej mávali tie ve¾ké sekerky s ostrím na jednej strane a špicom na opačnej. Prípadne sa dali použiť ešte aj ako kópie (vo význame bodnej zbrane, neviem ako sa im odborne hovorí).... Otázkou, teda nie je čo chápem, ale čo je písané. A mne sa nechce k¾učkovať medzi tými, čo sa držia pravidiel a medzi tými, čo si vedia predstaviť v šermiarových rukách i obratnú palicu (teda okovanú hul a pod.) Tieto zbrane totiž považujem za zbrane techniky a šermiar vie o technikách dosť (knihy etc. existujú). K tejto sa však pod¾a DrD+ dostáva cez gladiátora, čiže mňa neobviňuj z toho čo pochopiť chcem, a čo nedokážem ovplyvniť.


Pre ostatných.

Trochu som sa tu zamotal s istými predstavami a tak podobne. Je dosť možné, že som pár ¾udí naštval, no hádam sa mi nepodarilo nikoho uraziť, to by som vážne nerád. Mám pocit, že vám dåžim aspoň to vysvetlenie mojej snahy.

Celá moja snaha skončila asi tak, že sa slepo snažím získať jeden špecializovaný smer. Pravda však býva často niekde uprostred. Mojim zámerom bolo upraviť pravidla tak, aby som sa vo¾ne mohol venovať svojmu smeru a popri ňom rozvíjať ostatné smery. Je to predstava aká sa v reálnom svete deje denne. Ak si myslíte, že už zvládate základ svojho smeru dobre, priberiete si niečo ďalšie a rozšírite si obzor.

Mojou ideou bolo teda rozpustiť nutný archetyp na niečo vo¾nejšie. Tu som právom narazil na špekulácie. Zatia¾ čo hráči ako ja by si vyberali pod¾a charakterníku vlastnej postavy a teda rozmýš¾ali nad tým, že tamtá vlastnosť charakterník podporuje a tamtá je síce fajn, ale je v rozpore s charakterníkom, tak si ju nebudem brať, jednoducho zlyhala na hráčoch, ktorí by slepo išli za "nesmrte¾nosťou".

Možno som sa ubral nesprávnym smerom a jeden človek nevidí všetky riešenia na začiatku svojej cesty, takže som rozmýš¾al nad rozpustením archetypov tak ako to majú zlodeji. Vedel som však, že zlodeji potrebujú isté atribúty, aby si danú dovednosť mohli vybrať a tým sú usmerňovaný. U bojovníka môže mať však odhad úmyslov i bijec. Síce zrejme protivníka neodhadne ani na tretí pokus (ak nebude nadpriemerne inteligentný, alebo mať šťastie), ale schopnosť má.

Možno som mal svoju pozornosť upriamiť skôr na hraničiara, kde si hráč vyberá len dve z piatich a zvyšné tri mu musí schváliť PJ (mal by ich síce vybrať PJ, ale načo to komplikovať, že?). Vtip je v tom, že hráč musí tieto vybrané schopnosti aj odohrať v RP, čo je fajn. Vlastne sa mi to ve¾mi páči, bo PJ mu potom nemusí nič vyberať, ono si ich ten hráč vybral už sám.

Čiže ak rozpúšťať archetyp tak práve týmto spôsobom. Hráč by si vybral jednu schopnosť vo svojej špecializácii a druhú by mu musel schváliť PJ (ak by bola mimo špecializáciu, prípadne obe mimo špec.).

Aby som totálne rozohnal špekulácie o mojej špecializácii, tak uvádzam že moja postava smeruje k univerzalite. Tento spôsob hry bude zrejme ve¾mi náročný a neviem, či je univerzálnosť vôbec možná (z poh¾adu gladiátora by mala byť možná, uvidím). Takže som si chcel dopomôcť dáko v tej svojej uni vyzdvihnúť svoj hlavný smer, aby sa mi zas nestalo že budem schopný asistovať všetkým, ale sám si už nebudem schopný ani zaviazať tkaničky. Ak by to niekomu nestačilo, tak toto je moja "špecializácia". Šermiar, ktorý má nasledujúce zbrane: Luk, Dýka, Palica (hul) a Štít ... okrem toho ovláda meče (len meče, stre¾bu z luku a štít, trochu mimo idei šermiara, ne?). Meče momentálne nemá po ruke, pretože prišiel do dediny ako kňaz (nad otázkou prečo, ani nešpekulujte) a meče by asi nepôsobili moc dôveryhodne že? (do osady prišiel len s dýkou). Okrem toho má pár obecných dovedností, ktoré ho posúvajú práve všetkými smermi... Tento fakt podporuje aj posun po úrovňach, kde bod do inteligencie vynáša dovednosť vo vzdelaní a nie dovednosť fyzickú, že? (aby nezlyhal vo vlastnom smere, tak potrebuje dotnúť int, ja som ju schválne zo začiatku zanedbal, aby som si rozvinul smery, ktoré až tak dotovať nebudem....)(btw sil 3, obr 2)

Možno sa dohodnem s PJom na HomeRulez, aby sa dovednosti archetypov získavali rovnako ako u hraničiara. Keď sa ma tu totiž jeden z vás opýtal ako cvičím svoje dovednosti ak ich nepoužívam, tak ma to dosť zarazilo. Nespomínam si totiž, žeby u bojovníkov bola táto potreba. Možno som zas zabudol na dáku vetičku, alebo podobne, fakt neviem. V takom prípade mi ale príde divné, že musím zmeniť archetyp keď som sa na nič iné nezameriaval (čisto teoreticky).

Ešte taká drobnosť. Pri spôsobe hraničiara budú mať asi ostatné smery mimo rytiera problém získať Svätú zbroj... ono jediný spôsob ako toto uhrať by som videl v nosení stredne ťažkej zbroji aspoň jednu úroveň. To by už potom v príručke PJa asi bolo o bojovníkoch toho spísaného viac než dva krátke odstavce, že? (no dobre, to som trochu prehnal, je tam toho o niečo viac ;)
romik 10.11.2007 11:51  1189
NoirJá myslím, že by to šlo vcelku v pohodě. DOkonce ity oborové vlastnosti by se daly promyslet. Nevidím v tom takový problém. :-)
merwin 10.11.2007 00:11  1188
DartAby z něj pak nebyl druhý Van Helsing :P

O žádné stránce zabávající se fintami nevím, je ale hromada stránek z kama se pár kusků dá posbírat. Třeba ten odkaz co mám za jménem vede k jednomu souboru fint, jestli jsou odbré si ale každý musí přebart sám.
kharadan 9.11.2007 22:47  1187
DartAsi odmítáš pochopit, že šermířovy oblíbené zbraně nejsou JEN meče a dýky, ale jsou tam i jiné kategorie. Například šavle a tesáky a možná i něco navíc...
dart 9.11.2007 21:27  1186
EnVecAsi by som to vzh¾adom na zručnosť kombinoval s kond. nako¾ko používa zručnosť. Tiež by mu to umožnilo ostávať v strede "svojho mužstva" (vzh¾adom na dosah pokriku) a ak by sa na spodnú stranu kuše dal dáky nasúvaci nôž ako mávali na puškách... názov ti žia¾ nepoviem, tak by tá kuša mohla byť i na blízku ako bojová.
dart 9.11.2007 21:18  1185
Merwine Merwine... mi niečo hovor ;)
Prečo na meče, alebo prečo LEN na meče....? Veď som ti na to odpovedal. Pretože je to v šermiarovom archetype ako ob¾úbená zbraň, spolu s dýkou. Tak proto.

Hele, bez schopností a s rovnakými atribútami nemá ani cenu sa o tom baviť, veď by to malo byť to isté....?

CHS vo mne vyvoláva pocit troch slov, nie dvoch - ChS

Btw: Nemáte niekto prosím dáke dobré stránky na finty?
envec 9.11.2007 18:08  1184
Merwinnjn pravda, není to tak lehké vymyslet a přitom myslet i na možné dopady kombinací s jinými povolaními
merwin 9.11.2007 18:04  1183
NoirZní to velmi hezky, ale problém vidím i vtom jaké udělat ty schopnosti, tak aby byly se schopnostmi ostatních archetypů v kombinaci stravitelné.
noir 9.11.2007 17:49  1182
RomiK: Myslíš, že by to bylo složitější, než theurg? :o)
Vpodstatě by se to dalo vyřešit fintami na střelbu (a vrh, ať je to univerzálnější archetyp), spíš bych se trošku bál, co s oborovými schopnostmi.
merwin 9.11.2007 17:41  1181
DartProsím, čti pořádně.
Když vyberu jen pár drobností z textu: U 50 na 50 byla zmínka o nepoužívání schopností; u chybějící síly byla otázka "proč JEN na meče" nikoliv "proč na meče" apod.

Účelem příkladu nebylo ukázat, že šermíř rytíře 100% v boji rozbije, ale že když vezmeš pro obě postavy stejné šance, tak každá z nich má schopnost, která ji v tom boji oproti té druhé v něčem vyzdvihuje. Od toho to je příklad. Samozřejmě, že v praxi se to velmi liší, ale to je způsobeno různorodostí postav.

Ano, dneska je jiná doba, takže se s podobnými případy nesetkáváme a nemáme o nich téměř ani ponětí jak by měly dopadat. V případě, že má někdo zkreslené představy a nechce se mu danou problematiku zkoumat do hloubky, není nic jednodušího si zkusit situaci nasimulovat, třeba se víc přiblíží tomu jak to je.

Gladiátor má s šermířem předvídavost podobnou, ale v něčem lepší v něčem horší (stejně jako ostatní schopnosti).

U zbraně nejde jen o váhu, ale i o těžiště apod.

Opět kdyby jsi četl pořádně, tak víš, že co se unavování díky nošení zbroje týče, s tebou souhlasím :P

PS = potřebná síla
CHS = chybějící síla
(jde si to odvodit z prvního bodu, kteroý napsal)

Dobrá, už to vzdám, jelikož tahle diskuze nikam nevede a každý z nás si asi bude mlít tu svou, není potřeba ostatním (pokud to náhodou čtou) kazit náladu.
romik 9.11.2007 17:31  1180
NoirJo, to zní zajímavě. něco takového by se mi také líbilo. Myslím, že jediný problém bym ohl být v přílišné složitosti pravidel - ale pokud by si to hráč sám nastudoval a sám si to hlídal, aby tím vypravěč neměl žádnou práci navíc, asi by se to v pohodě dalo zmáknout a bylo by to i velmi hratelné :-)
noir 9.11.2007 16:44  1179
Mě by se líbil střelec-kontroler. Jeho šípy by způsobovali růné typy zranění (t.j. třeba by omezovaly pohyb cíle, dávali by cíli různé postihy, mohl by šípy protivníka odzbrojit). Střelba by pro něj byla ne věcí velikosti zranění, ale spíš záležitostí komplikaci-snižoval by cíli ochranu zbroje, snižoval by mu iniciativu, připravoval ho o akce, srážel by ho zpět, případně by mu extrapřesnými zásahy naháněl strach nebo něco takového.
dart 9.11.2007 16:04  1178
MerwinTak pekne po poriadku. Ak by rytier nemal svoju zbroj, asi by hodnoty neboli 50 na 50, nako¾ko tvrdíš, že šermiarovi by neprepadli žiadne útoky. Ak už ale to svoje brnenie má, zrazu je pre šermiara pekný problém sa s ním prekopať. Vezmi do úvahy i fakt, že rytieri na seba navlečú i o niečo ťažšiu zbroj, teda miesto sily 5 +2, si dá rovno 10. Získaný postih môže byť výhodou šermiara. Pri idealistických hodoch(7) asi ani nie. Ve¾ká časť rytierov používa i štít, no to by sme šermiarove šance asi už pochovali. Rytier si bude hlásiť kryt zbraňou po každé ako šermiar získa prevahu. Okrem toho sa začne pripravovať na svoj vlastný útok. Spomínaš Predvídavosť III a ak sa nemýlim (tiež nemám knihu po ruke), tak v tej výške by mala byť aj Svätá zbroj III, čiže +4 do ochrany brnenia. Rytierova zbroj je teda 13 za predpokladu, že prejdeš obranou, na ktorú si môže pokojne hodiť i sústredenie na obranu... (ak by bol priestor, tak si pokojne zahlásim aj ústup). Ak mu do troch kôl nevyrazíš meč z rúk, tak po nich zaútočí a na útok si hodí rovno dva krát, nako¾ko si hlásil prípravu a vezme si ten lepší hod.
Šermiarove ZZ = 5 + 1k6 ak by si hodil 5, ešte stále by si potreboval fintu za 4 ZZ, aby si ho vôbec ranil. Na vyrazenie zbrane potrebuješ odkrytie 7, čo je pri sústredení na obranu a ústupe zas o niečo ťažšie.
Ak by si ale mal dovednosť, ktorá ti znížila potrebnú silu na meč, získal by si +1 k Bč, Uč a ZZ. To mi nepríde zas až tak hororové číslo ako to tu vykres¾uješ. Na argument, žeby so šermiar mohol vziať ťažšiu zraň na úkor sily rovno zabudni. Pri chýbajúcej sile 1 má postih 1 k Bč, čo by sa ešte dalo. Častejšie je však lepšia zbraň vyššie o dva stupne, takže chýbajúca sila je 2 a postih -1 k Bč i Uč. Získaš možno bod do ZZ a kryt bude zrejme rovnaký. Zníženie Uč na úkor ZZ asi nemá význam ak máš problém prejsť súperovou obranou. U rytiera bez štítu by sa to dalo risknúť.

Ako prosím? ažké zbrane? ažké obojručáky používali skôr rytieri. Bojovníci si vyberali radšej jedenapolručák, ktorý je obratnejší a na rozdiel od jednoručáku i silnejší vďaka možnosti pridržania druhou rukou. A ak si ako šermiar vezmeš ťažký meč, ktorý budeš tak hrdo držať dvoma rukami, tak neviem čo budeš robiť ak bude mať rytier i ten štít. Ak si rytier hodí vyššie Bč, tak ti neostane nič iné ako kryť sa zbraňou. To je ale už tvoja vec, že dávaš prednosť zbrani, ktorú budeš musieť držať obojručne.

Pár ďalších ¾udí tiež tvrdí, žeby mohlo byť pre šermiara robenie fínt o kúsok jednoduchšie. Napokon ak je šermiar skutočne mistr meča, prečo sa mu robia finty rovnako ťažko ako gladiátorovi, ktorému je jedno akú zbraň vezme do rúk..? (jasne, teraz sa odvolaj na Tempo boja III...)
Btw: Táto úprava nebola vytvorená z "nespokojnosti".

Ako prosím? Rytier má zbroj, Barbar perfektne pobehuje v teréne, takže má špecializáciu tuším na Oč, Bijec má tak nízky prah bolesti, že bojuje aj na treťom riadku zranení a ty mi budeš hovoriť, že bonus +1 k Bč, Uč a ZZ je hororovo vysoké nespravodlivé a ja neviem čo ešte?
A prečo na meče? Pretože je to v šermiarovom archetype. Sú tam práve meče, dýky (tam ti to asi netreba, že?) a možno ešte tretia zbraň, ale to som si už není tak istý a nik nehovorí, že sa to na ňu nemôže rozšíriť.

Dva meče? Čo je na tom tak nereálne? Dva krátke.... pod¾a mňa úplne bežné. Kombinácia širokého a krátkeho... Ten kratší sa obvykle používa na obranu, prípadne finty. Menej ideálne sú dva jedenapolručné, pretože ich takto asi už obojručne nechytíš. Aj tu sa dá ten druhy ešte stále použiť do obrany. Síce to nie je ideál, ale možné to bude. Váhu si môžeš porovnať s váhou štítov. Vo fantasy je však krásne i to, že sa dá oboma útočiť.... v DrD+ je to poriešené tiež celkom fajn a na meč v ¾avej(nepreferovanej, alebo ako to tam napísali) ruke máš potrebnú silu o dva vyššie, takže opäť neviem čo riešiš.

Btw: Široký meč tu váži 1,8 kg. Dovednosť ti zdvihne na možnosť mať meč Bastard s váhou 2,2 kg. Ak cvičíš so zbraňou denne, tak si na tie +0,4 kg zvykneš. Čiže takýto argument neberiem. Tiež neberiem argument, skús si to. Dnes sa už zaoberá ¾udstvo iným smerom. Skôr sa budeš cvičiť denne v stre¾be, než v cvičení s mečom. Takže na tú dobu by som povedal, prijate¾né.
Čo sa týka obojručáku, nemôžem zato, že ti pridá +3 do Bč, pritom je to najťažší a teda najneobratnejší meč vôbec. Na druhej strane je možnosť zvýšiť obratnosť meča jeho správnym uchopením pred záštitou. To sa používalo hlavne ak bolo menej priestoru na rozmach.

TAK TOTO NE! Nebudete do mňa furt skákať jak ..... Jednému poviem, že proti rytierovi by šermiar toho asi moc nespravil a on ma presvedčí o opaku a ty ma teraz budeš presviedčať zas o opaku... tak sa stretnite vy dvaja a si to medzi sebou vydiskutujte, ale mne s tým dajte POKOJ! (síce je pravda, že vtedy sme rytierovi dali obojručák)
Ostanem pri tom, že šermiari sú obratnejší a nie je jedno, či máš na sebe 10kg zbroje, alebo 30! Takže si pokojne v tom brnení aj tancujte, no o tom, že sa neudýchate skôr ako ten druhý mi budete zbytočne hovoriť (a o tom, že v ňom budete bežať, asi tiež). Obzvlášť, ak mi hovoria že s mečom dokážu "mávať" zhruba polhodinu.... (bez zbroje) Tak dovi, dopo.

xKiv možno navrhol pekné riešenie, ale neviem čo je CHS.
Pred týždňom som začal uvažovať nad archetypom strelca bojovníka, lež by to bola len kópia hraničiara, takže asi preto nie je tento archetyp. Čo by ste tam asi dali, že? Rýchlopa¾bu, mierenie a stre¾ba dvoch šípov na jeden cie¾....
klimbing 9.11.2007 15:34  1177
Archetyp bojovníkaBylo tu už řečeno, že bojovník je co se týče archetypů dost kompletní. S tím souhlasím, ale přeci jen ten zmiňovaný střelecký archetyp by se dost hodil.
Možná si najdu trochu času a zkusím to vymyslet.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt