Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
marosk 11.11.2007 21:46  1194
Gran 1193Tiez si myslim ze specializacia bojovnika na strelbu je zbytocna.
gran 11.11.2007 20:17  1193
Ad Archetyp: LukostřelecA nechcete ho nechat na připravovaných nových povoláních?
Takový Assasin je podle mě docela dobrý kandidát.
dart 11.11.2007 13:02  1192
MerwinJa si viem predstaviť rytiera od žiarivej zbroji, cez rytiera nedržiaceho rytiersku česť až po úplného skrachovanca, ktorému ostali už len spomienky a neuverite¾ne príbehy, ktoré môžu byť z časti i pravdivé. Záleži na momente...
V tých prvých dvoch prípadoch by som to videl na zbroj... ten posledný môže mať napol zrezlú, nepoužívanú, alebo nemusí mať žiadnu.
No hej, halapartna =)
Tým som chcel len povedať, že si dokážem predstaviť mnohé kombinácie a je pravda, že halapartnu si predstavujem skôr na hradbách než v lone prírody. Ale predsa sa nebudeme držať stereotypu, že? ;)

Jo, emoce... aj väčší diplomati než ja majú raz za čas svoje obdobie, promiň.

No hej.... mne len príde trochu divné, aby bol šermiar chodiaca zbrojnica :D
(a práve to sa mi na tej postave tak strašne páči... :)

Btw: Ale to som dnes nechcel. Skôr sa chcem popýtať na obojručné držanie zbrane v kategórii jednoručných. Príde mi trochu málo motivačné držať obojručný meč v dvoch rukách po dosiahnutí PS. Ako bonus +2 k ZZ je fajn, no myslím že by sa k tomu mohol odzrkadliť i PS, teda v bonusovej hodnote. Ak je PS = 0, bonus je nula a pri obojručnom držaní by bol +1 k Bč a Uč (odzrkadlenie postihu do kladných čísiel).
Obzvlášť významné pre jedenapolručné meče, kde sa zvykne hovorievať o podržaní meča druhou rukou pre lepší zásah i silu.

No a teraz k tej otázke.
Dá sa s jednoručným mečom bojovať obojručne? Mne to príde, že to nemá žiaden iný vplyv ako bonus proti vyrazeniu...?
A naopak, pod¾a pravidiel by sa malo dať pri dosiahnutí PS 12 bojovať s obojručným bez problémov i jednou rukou a v druhej mať štít. Z logického h¾adiska mi to príde ako nezmysel. Samozrejme vo fantasy je možné všetko.. =)
Nikde inde som nič podobné nevidel a myslím, že aj tý najväčší fantazisti by si takýto ťah rozmysleli (ak to nie je kroll).
Ako to riešite? Zakazujete pri obojručáku druhú zbraň v druhej ruke, alebo to riešite na základe rasy? Alebo...?

Teraz som si pozeral finty, na ktoré ma Merwin odkázal... dík :)
Sledujem, že tam hojne využívaš práve obojručné držanie. Trochu mi tam chýbajú niektoré finty ako je kryt pred strelnými projektilmi dvoma zbraňami ;)

Btw: Klíč
Potřebná převaha: -
Předpoklady: 5. stupeň archetypu, obouruční držení zbraně
Čepelí svého meče svede bojovník soupeřův útok stranou aby mu následující ránu mohl zasadit na hezky odkryté místo.
Bojovník se v tomto kole musí krýt dřív, než útočit. Pokud soupeřův útok vykryje a zaútočí na něj, tak se soupeř nemůže krýt zbraní, kterou útočil.
Bojovník si v tomto kole započítá postih – 1 ke krytu zbraně. Jestliže nad soupeřem získá převahu, může normálně zaútočit, ale finta se nezdaří.

K tomu mám dve otázky. Neviem, či to pravidlá riešili, ale nespomínam si. Ak máš vyššie Bč, nemôžeš nechať útočiť prv súpera?
Druhá: Vykrytie zbrane vo mne vyvoláva pocit i značného odkrytia súpera, nechýba tam odkrytie (-2)? Bonus k odkrytiu ešte stále nemusí znamenať zásah ;)
merwin 11.11.2007 10:13  1191
DartPokud si jako rytíře představuješ každého v těžké zbroji, tak prosím. Řemdih/biják (velmi se liší název té samé věci v různých knihách) rytíři v boji používali, halapartny však byly, nepletu-li se, zbraní strážných a prostých vojáků (protijízdní oddíl =).
Ten rytíř, co je prezentovaný v pravidlech mi přijde jako takový ten vysněný kousek, jezdíc po kraji, zachraňujích princezny a hubíce draky a lapky, nikoliv intrinkán, raubíř a bitkař jak je z historie známo =)

Když si vezmeš k srdci důležitost, při jakýchkoliv úpravách zachovat vyváženost a když chceš s někým diskutovat, tak pozorně vnímat co ti ostatní říkají a jak to myslí a nejlépe zkoušet jednat nezávisle na emocích, tak se dle mě dobereš mnohem lepších výsledků =)

BTW co je špatného na šermíři se štítem a mečem? Je hodně šermířských škol, které učí bojvat se štítem a mečem, a i dle autorů jsou štíty v oblíbených šermířových kategoriích (ten luk nepatří čistě k šermíři, ale proč by nemohl patřit k tvé postavě, když jí sedí tak ať jej má, názávisle na příslušnosti)

RP řešení tohohle problému není špatné (opět když se nezapomene na vyváženost, od které se dá tak lehko zkouznout na obě strany) a i příručka k takovému způsobu navádí (str.7 I.sloupec dole).

U svaté zbroje jde IMHO hodně i o idei postavy a její celkový přístup ke zbroji, než jen praxi v nošení.
dart 10.11.2007 12:13  1190
KharadanSory kamaráde, ja som príručku pre bojovníkov nepísal.
Pre rytierov vybrali meče a kópie. Pritom mám dojem, že rytiera som dosť často videl aj s... tamtie veci s reťazou a ťažkou gu¾ou na konci (remdihy), ďalej mávali tie ve¾ké sekerky s ostrím na jednej strane a špicom na opačnej. Prípadne sa dali použiť ešte aj ako kópie (vo význame bodnej zbrane, neviem ako sa im odborne hovorí).... Otázkou, teda nie je čo chápem, ale čo je písané. A mne sa nechce k¾učkovať medzi tými, čo sa držia pravidiel a medzi tými, čo si vedia predstaviť v šermiarových rukách i obratnú palicu (teda okovanú hul a pod.) Tieto zbrane totiž považujem za zbrane techniky a šermiar vie o technikách dosť (knihy etc. existujú). K tejto sa však pod¾a DrD+ dostáva cez gladiátora, čiže mňa neobviňuj z toho čo pochopiť chcem, a čo nedokážem ovplyvniť.


Pre ostatných.

Trochu som sa tu zamotal s istými predstavami a tak podobne. Je dosť možné, že som pár ¾udí naštval, no hádam sa mi nepodarilo nikoho uraziť, to by som vážne nerád. Mám pocit, že vám dåžim aspoň to vysvetlenie mojej snahy.

Celá moja snaha skončila asi tak, že sa slepo snažím získať jeden špecializovaný smer. Pravda však býva často niekde uprostred. Mojim zámerom bolo upraviť pravidla tak, aby som sa vo¾ne mohol venovať svojmu smeru a popri ňom rozvíjať ostatné smery. Je to predstava aká sa v reálnom svete deje denne. Ak si myslíte, že už zvládate základ svojho smeru dobre, priberiete si niečo ďalšie a rozšírite si obzor.

Mojou ideou bolo teda rozpustiť nutný archetyp na niečo vo¾nejšie. Tu som právom narazil na špekulácie. Zatia¾ čo hráči ako ja by si vyberali pod¾a charakterníku vlastnej postavy a teda rozmýš¾ali nad tým, že tamtá vlastnosť charakterník podporuje a tamtá je síce fajn, ale je v rozpore s charakterníkom, tak si ju nebudem brať, jednoducho zlyhala na hráčoch, ktorí by slepo išli za "nesmrte¾nosťou".

Možno som sa ubral nesprávnym smerom a jeden človek nevidí všetky riešenia na začiatku svojej cesty, takže som rozmýš¾al nad rozpustením archetypov tak ako to majú zlodeji. Vedel som však, že zlodeji potrebujú isté atribúty, aby si danú dovednosť mohli vybrať a tým sú usmerňovaný. U bojovníka môže mať však odhad úmyslov i bijec. Síce zrejme protivníka neodhadne ani na tretí pokus (ak nebude nadpriemerne inteligentný, alebo mať šťastie), ale schopnosť má.

Možno som mal svoju pozornosť upriamiť skôr na hraničiara, kde si hráč vyberá len dve z piatich a zvyšné tri mu musí schváliť PJ (mal by ich síce vybrať PJ, ale načo to komplikovať, že?). Vtip je v tom, že hráč musí tieto vybrané schopnosti aj odohrať v RP, čo je fajn. Vlastne sa mi to ve¾mi páči, bo PJ mu potom nemusí nič vyberať, ono si ich ten hráč vybral už sám.

Čiže ak rozpúšťať archetyp tak práve týmto spôsobom. Hráč by si vybral jednu schopnosť vo svojej špecializácii a druhú by mu musel schváliť PJ (ak by bola mimo špecializáciu, prípadne obe mimo špec.).

Aby som totálne rozohnal špekulácie o mojej špecializácii, tak uvádzam že moja postava smeruje k univerzalite. Tento spôsob hry bude zrejme ve¾mi náročný a neviem, či je univerzálnosť vôbec možná (z poh¾adu gladiátora by mala byť možná, uvidím). Takže som si chcel dopomôcť dáko v tej svojej uni vyzdvihnúť svoj hlavný smer, aby sa mi zas nestalo že budem schopný asistovať všetkým, ale sám si už nebudem schopný ani zaviazať tkaničky. Ak by to niekomu nestačilo, tak toto je moja "špecializácia". Šermiar, ktorý má nasledujúce zbrane: Luk, Dýka, Palica (hul) a Štít ... okrem toho ovláda meče (len meče, stre¾bu z luku a štít, trochu mimo idei šermiara, ne?). Meče momentálne nemá po ruke, pretože prišiel do dediny ako kňaz (nad otázkou prečo, ani nešpekulujte) a meče by asi nepôsobili moc dôveryhodne že? (do osady prišiel len s dýkou). Okrem toho má pár obecných dovedností, ktoré ho posúvajú práve všetkými smermi... Tento fakt podporuje aj posun po úrovňach, kde bod do inteligencie vynáša dovednosť vo vzdelaní a nie dovednosť fyzickú, že? (aby nezlyhal vo vlastnom smere, tak potrebuje dotnúť int, ja som ju schválne zo začiatku zanedbal, aby som si rozvinul smery, ktoré až tak dotovať nebudem....)(btw sil 3, obr 2)

Možno sa dohodnem s PJom na HomeRulez, aby sa dovednosti archetypov získavali rovnako ako u hraničiara. Keď sa ma tu totiž jeden z vás opýtal ako cvičím svoje dovednosti ak ich nepoužívam, tak ma to dosť zarazilo. Nespomínam si totiž, žeby u bojovníkov bola táto potreba. Možno som zas zabudol na dáku vetičku, alebo podobne, fakt neviem. V takom prípade mi ale príde divné, že musím zmeniť archetyp keď som sa na nič iné nezameriaval (čisto teoreticky).

Ešte taká drobnosť. Pri spôsobe hraničiara budú mať asi ostatné smery mimo rytiera problém získať Svätú zbroj... ono jediný spôsob ako toto uhrať by som videl v nosení stredne ťažkej zbroji aspoň jednu úroveň. To by už potom v príručke PJa asi bolo o bojovníkoch toho spísaného viac než dva krátke odstavce, že? (no dobre, to som trochu prehnal, je tam toho o niečo viac ;)
romik 10.11.2007 11:51  1189
NoirJá myslím, že by to šlo vcelku v pohodě. DOkonce ity oborové vlastnosti by se daly promyslet. Nevidím v tom takový problém. :-)
merwin 10.11.2007 00:11  1188
DartAby z něj pak nebyl druhý Van Helsing :P

O žádné stránce zabávající se fintami nevím, je ale hromada stránek z kama se pár kusků dá posbírat. Třeba ten odkaz co mám za jménem vede k jednomu souboru fint, jestli jsou odbré si ale každý musí přebart sám.
kharadan 9.11.2007 22:47  1187
DartAsi odmítáš pochopit, že šermířovy oblíbené zbraně nejsou JEN meče a dýky, ale jsou tam i jiné kategorie. Například šavle a tesáky a možná i něco navíc...
dart 9.11.2007 21:27  1186
EnVecAsi by som to vzh¾adom na zručnosť kombinoval s kond. nako¾ko používa zručnosť. Tiež by mu to umožnilo ostávať v strede "svojho mužstva" (vzh¾adom na dosah pokriku) a ak by sa na spodnú stranu kuše dal dáky nasúvaci nôž ako mávali na puškách... názov ti žia¾ nepoviem, tak by tá kuša mohla byť i na blízku ako bojová.
dart 9.11.2007 21:18  1185
Merwine Merwine... mi niečo hovor ;)
Prečo na meče, alebo prečo LEN na meče....? Veď som ti na to odpovedal. Pretože je to v šermiarovom archetype ako ob¾úbená zbraň, spolu s dýkou. Tak proto.

Hele, bez schopností a s rovnakými atribútami nemá ani cenu sa o tom baviť, veď by to malo byť to isté....?

CHS vo mne vyvoláva pocit troch slov, nie dvoch - ChS

Btw: Nemáte niekto prosím dáke dobré stránky na finty?
envec 9.11.2007 18:08  1184
Merwinnjn pravda, není to tak lehké vymyslet a přitom myslet i na možné dopady kombinací s jinými povolaními
merwin 9.11.2007 18:04  1183
NoirZní to velmi hezky, ale problém vidím i vtom jaké udělat ty schopnosti, tak aby byly se schopnostmi ostatních archetypů v kombinaci stravitelné.
noir 9.11.2007 17:49  1182
RomiK: Myslíš, že by to bylo složitější, než theurg? :o)
Vpodstatě by se to dalo vyřešit fintami na střelbu (a vrh, ať je to univerzálnější archetyp), spíš bych se trošku bál, co s oborovými schopnostmi.
merwin 9.11.2007 17:41  1181
DartProsím, čti pořádně.
Když vyberu jen pár drobností z textu: U 50 na 50 byla zmínka o nepoužívání schopností; u chybějící síly byla otázka "proč JEN na meče" nikoliv "proč na meče" apod.

Účelem příkladu nebylo ukázat, že šermíř rytíře 100% v boji rozbije, ale že když vezmeš pro obě postavy stejné šance, tak každá z nich má schopnost, která ji v tom boji oproti té druhé v něčem vyzdvihuje. Od toho to je příklad. Samozřejmě, že v praxi se to velmi liší, ale to je způsobeno různorodostí postav.

Ano, dneska je jiná doba, takže se s podobnými případy nesetkáváme a nemáme o nich téměř ani ponětí jak by měly dopadat. V případě, že má někdo zkreslené představy a nechce se mu danou problematiku zkoumat do hloubky, není nic jednodušího si zkusit situaci nasimulovat, třeba se víc přiblíží tomu jak to je.

Gladiátor má s šermířem předvídavost podobnou, ale v něčem lepší v něčem horší (stejně jako ostatní schopnosti).

U zbraně nejde jen o váhu, ale i o těžiště apod.

Opět kdyby jsi četl pořádně, tak víš, že co se unavování díky nošení zbroje týče, s tebou souhlasím :P

PS = potřebná síla
CHS = chybějící síla
(jde si to odvodit z prvního bodu, kteroý napsal)

Dobrá, už to vzdám, jelikož tahle diskuze nikam nevede a každý z nás si asi bude mlít tu svou, není potřeba ostatním (pokud to náhodou čtou) kazit náladu.
romik 9.11.2007 17:31  1180
NoirJo, to zní zajímavě. něco takového by se mi také líbilo. Myslím, že jediný problém bym ohl být v přílišné složitosti pravidel - ale pokud by si to hráč sám nastudoval a sám si to hlídal, aby tím vypravěč neměl žádnou práci navíc, asi by se to v pohodě dalo zmáknout a bylo by to i velmi hratelné :-)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt