Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Modrá je dobrá
zelená je lepší

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 12.11.2007 16:06  1203
Dart+2 k ZZ neni zase tak malo ... a muzes se diky tomu prehoupnout do velkych zraneni (a vedlejsich efektu).

Navic takhle pravidla davaji motivaci vzit si tezsi zbran.
Pokud by mely byt bonusy za prebyvajici silu (i jenom k ZZ, natoz UC/OC/BC), tak by bylo vetsinou vyhodnejsi vzit si lehkou zbran s bonusy (na vsecho?) nez tezsi zbran se stejnym nebo o neco vetsim zakladem ... si myslim.
dart 12.11.2007 15:46  1202
MerwinBč: Yup, tak som si to vyložil i ja :)

ChS: Niet. Môžeš mať aj silu 20 a zbraň so silou 8... nič nedosiahneš. Len ak ju chytíš obojručne, tak máš pod¾a pravidiel ešte bonus +2 k ZZ. Nu, a ja som okrem toho navrhol ešte to odzrkadlenie CHS, ktoré je pod¾a daného pravidla obmedzené na 2.
Ako ide mi o motiváciu. Načo držať zbraň obojručne, keď už mám PS = 0, alebo menej, keď mám len bonus k ZZ? (jasne, finty ;)

domingo:

Ako som už spomínal vo svojom poslednom texte, plánujem to "nalinkovanie" obísť cestou hraničiara. Proste si schopnosť vyberiem skrze RP... príde mi to fér a môžem také veci ako opakujúce sa učenie vynechať (ak mám šermiarovú predvídavosť, nepotrebujem sa to isté učiť i u gladiátora...). Okrem toho mi takýto spôsob nebude zasahovať do charakterníku postavy, pretože charakterník si tvorím ja na základe odohraných udalostí a nie archetyp ;)
domingo 12.11.2007 10:09  1201
Dart [1190]: Proste si narazil na 'obmedzenost bojovnika' - problemy archetypalneho rozvoja.
Podla mna ten rozvoj bol urobeny v carodejovi ako-tak dobre (aj tam by sa to dalo samozrejme vylepsit), ale v bojovnikovi to prilis nalinajkovalo cestu ktorou sa ma uberat.
Ked chces hrat nestandardneho (podla pravidiel) bojovnika, tak so schopnostami ktore patria do charakteru si beries tie ktore tam vobec nepatria a nemas dost urovni. Ak sa odchylujes len trochu, tak sa to da vyriesit pomocou homerule.

Podla mna by archetypy bojovnika mali byt podla vykrystalizovaneho sposobu boja - sucasne archetypy si podla mna 'lezu do kapusty', maju sice nejaky preferovany sposob ale zabiehaju aj do inych. Napriklad taky sermiar a gladiator - obaja sa venuju aj treningu aj individualnemu sposobu boja, akurat prvy preferuje trening, druhy zas individualitu.

Moj pohlad na 'lepsieho' bojovnika (taky mix archetypalneho a dovednostneho systemu - mozno z neho urobit aj RP):

1) Obrana (preferencia: Rytier)
2) Utok (preferencia: Bijec)
3) Trening (preferencia: Sermiar)
4) Intuicia (preferencia: Barbar)
5) Individualita (preferencia: Gladiator)
6) Kolektivny Boj (preferencia: Kondotier)

Maximalna hodnota sposobu boja by bola 7 (dava to zaujimave vysledky - na 21 vies polovicu), a sucet hodnoty protikladnych sposobov boja moze byt najviac 7 (teda napriklad Utok 6, Obrana 1).

Hrac by si na kazdej urovni vyberal v aky sposobe boja chce rozvyjat dalej. Potom by si vybral schopnosti na ktore ma predpoklady - sposob boja, vlastnosti atd, s pripadnou poziadavkou ze aspon jedna musi mat predpoklad ten sposob boja v ktorom postupil. Kazda schopnost (finta) by mala predpoklady: sposob boja na urcitom stupni (aj viac), vlastnosti, pripadne nejake ine schopnosti/finty.

Ale to je uz na dlhsie, muselo by sa to ocistit a hlavne venovat tomu vela casu (ktory ja nemam :-( ).
merwin 12.11.2007 08:37  1200
DartUvědmil jsem si, že s tím posunutým BČ jsem to napsal trochu blbě.
BČ si nesnížíš na nějakou hodnotu, ale svou akci vykonáš později jako by sis jej snížil, ale původní hodnota zůstane. Budeš tedy jednat později, ale finty proti tobě budou stále stejně těžko udělatelné, jelikož sis zachoval původní přehled o bojišti.

BTW poptal jsem se toho kamaráda zabývajícím se tím východem a potvrdil mi mou domněnku. Celodřevěné zbraně se nepoužívali pro opravdový boj vůbec (jen některé části byly ze dřeva, popřípadě se používaly jen hole, klasika). Zato dřevěné zbraně byly hojně využívány pro trénink boje.

Já už nějakým pátým rokem jezdím na dřevárny (a neřekl bych že bych patřil mezi ty co to moc neumí) a musím říct, že s dřevěným mečem bych někomu zvládl ublížit (nějaké zlomeniny, pohmožděniny, odřeniny ... když se dobře trefím tak i něco vážnějšího), ale rozhodně bych se v boji nemohl rovnat někomu třeba se železným mečem (kdysi jsme to i z hecu zkoušeli a můj dřevěný meč mi jednak zničil, nedalo se to kvůli rozdílným vahám krýt a navíc jeho zásah by byl smrtelnější než ten můj ... kdyby to výhodné bylo, tak by se to asi i v historii (tedy až na vyjímky jak psal Davec) používalo, jelikož ty dřevěné zbraně jsou mnohem jednoduší a levnější na výrobu)
merwin 12.11.2007 08:22  1199
Maroskjo, proto se mi zamlouval nápad neudělat jej jen jako střelce z luků a kuší, ale i jako vrhače zbraní.
hecras 12.11.2007 08:13  1198
Já myslím že střeleckej archetip by bojovníka pěkně rozvinul, navíc i historicky prachticky v každé armádě byli specialisti střelci, tudíž střeleckej bojovník není nesmysl.
marosk 12.11.2007 07:43  1197
MerwinNaopak, Robina Hood sa mi zda ako ukazkovy priklad hraniciara, ale to je len vec pohladu. Ked uz, tak by som si vedel predstavit bojovnika specializovaneho na vrhacie zbrane (vid historicko/mitologicke filmy Troja a pod.). To tusim nema este nikdo(ak sa nemylim tak zlodej am len male vrhacie zbrane aj ked si uz nepametam ci ich pravidla nejako rozdeluju).
gran 12.11.2007 07:08  1196
MerwinNjn, holt jseš málo informovanej ;))
merwin 11.11.2007 23:10  1195
Gran, MarosK:
z nových povolání vím třeba jen o paladinovi, alchymistovi a vím že se začalo něco dělat s bardem, zbytek se ke mě zatím nedonesl. Na jednu stranu je pravda, že už tu povolání zaměřená na boj na dálku máme, ale střeleckému archetypu bojovníka bych se nebránil ... ať už armádní střelci, či takový Wilem Tell (popřípadě Robin Hood), mi na hraničáře ani zloděje nesedí a přitom bych je neviděl jen jako bojovníky s obecnou dovedností na střelbu ... IMHO to není nezbatné, ale není to taky na škodu =)

Dart:
Já to myslel tak, že když jsi "rytíř", tak nemusíš být rozvinut v archetypu rytíře (viz. třeba ti raubitři) a naopak (viz příběh u rytíře). A halapartna opravdu byla zbraň původně používaná pěchotou proti jízdě (takže nic pro rytíře na koni =).

Jako šermíř nemusíš být chodící zbrojnice, jen se nemusíš zaměřit jen na prostý boj pouze mečem (viz. oblíbené kategorie)

Když jsme začínali hrát pluska, tak nám taky přišlo obouruční držení zbraně slabší, než podle našich představ mělo být, časem jsme zjitili vyváženost (v některých případech je to mnohem výhodnější a některých ne). Nicméně setkal jsem se s pár lidmi zastávajícími názor předimenzovaného obouručního držení a dle nich by se mělo ještě oslabit. Mě stačí tak jak je.

Co se týče té potřebné síly na zbraně, jedinná otázka je "zda se dá vůbec zbraň s krátkou rukojetí držet obouručně", je to ale fantasy a kašlem na to (občas se ústupky dělat musí). Naopak zbraň s PS 8 se postavě se silou 8 ovládá stejně těžce jako zbraň s PS 4 postavě se silou 4 ... co máme ale odzkoušené z praxe od určité váhy zbraně (resp. síly vlastníka) je jedno jak moc jsi silný, nebo máš lehčí zbraň mácháš s ní téměř stejně. Tak je to zhruba vyjářeno tím, že zbraň PS 8 ovládá postava se silou 8 stejně dobře jako postava se silou 12. (takhle nějak to aj hlásají pravidla)
V podstatě s tímhle se nedá obracet na reálné zdroje, jelikož normálním běžným smrtelníkům nerostou každou úroveň vlastnosti a tak je většinu života mají zrhuba stejné =D

BTW ten tvůj návrh jsem nepochopil úplně jasně, myslíš to jak:
1) postava s CHS -2 (neboli na zbraň s PS 4 mám sílu 6) dostane nějaký bonus za snadné ovládání a dál už žádný bonus nedostává? ... tohle ale postrádá smysl, jelikož to je naproto identické toma, jako by jsi jen posunul hranice postihu za chybějící sílu, pro všechny postavy se to projeví stejně a ve výsledku všichni budou mít stejný poměr všech statistik jako bez této úpravy.
2) tabulka CHS se naprosto zezrcadlí, takže čím budu mít vyšší sílu tím mi porostou staty s tou zbraní až do aleluja? ... pak zase bude pro silné postavy výhodnější bojovat zbraněmi s nejnižší PS, jelikož síla zbraní vzhledem k nárokům roste pomaleji než snižování postihů za CHS

óó, děkuji za pochvalu ... ale je vidět, že jsem se kdysi snažil zvýhodňovat obouruční držení oproti štítu (navíc přidat pár dalších fint pro barbary).

S tím BČ a posečkáním ... v pravidlech jsem nenarazil na nic, co by to přímo řešilo, ale dle názoru některých lidí jde dát podmínku typu "počkám až on něco udělá a pak udělám tohle" a tudíš si BČ snížit na určitou hodnotu (třeba na BČ někoho jiného).
Tuhle fintu nepoužiješ proti někomu kdo má štít, či druhou zbraň ... v případě že má jen jednu zbraň je tam ten postih zahrnut v tom, že se tou zbraní nemůže krýt (čili dle zbraně je to postih cca 2-4)
marosk 11.11.2007 21:46  1194
Gran 1193Tiez si myslim ze specializacia bojovnika na strelbu je zbytocna.
gran 11.11.2007 20:17  1193
Ad Archetyp: LukostřelecA nechcete ho nechat na připravovaných nových povoláních?
Takový Assasin je podle mě docela dobrý kandidát.
dart 11.11.2007 13:02  1192
MerwinJa si viem predstaviť rytiera od žiarivej zbroji, cez rytiera nedržiaceho rytiersku česť až po úplného skrachovanca, ktorému ostali už len spomienky a neuverite¾ne príbehy, ktoré môžu byť z časti i pravdivé. Záleži na momente...
V tých prvých dvoch prípadoch by som to videl na zbroj... ten posledný môže mať napol zrezlú, nepoužívanú, alebo nemusí mať žiadnu.
No hej, halapartna =)
Tým som chcel len povedať, že si dokážem predstaviť mnohé kombinácie a je pravda, že halapartnu si predstavujem skôr na hradbách než v lone prírody. Ale predsa sa nebudeme držať stereotypu, že? ;)

Jo, emoce... aj väčší diplomati než ja majú raz za čas svoje obdobie, promiň.

No hej.... mne len príde trochu divné, aby bol šermiar chodiaca zbrojnica :D
(a práve to sa mi na tej postave tak strašne páči... :)

Btw: Ale to som dnes nechcel. Skôr sa chcem popýtať na obojručné držanie zbrane v kategórii jednoručných. Príde mi trochu málo motivačné držať obojručný meč v dvoch rukách po dosiahnutí PS. Ako bonus +2 k ZZ je fajn, no myslím že by sa k tomu mohol odzrkadliť i PS, teda v bonusovej hodnote. Ak je PS = 0, bonus je nula a pri obojručnom držaní by bol +1 k Bč a Uč (odzrkadlenie postihu do kladných čísiel).
Obzvlášť významné pre jedenapolručné meče, kde sa zvykne hovorievať o podržaní meča druhou rukou pre lepší zásah i silu.

No a teraz k tej otázke.
Dá sa s jednoručným mečom bojovať obojručne? Mne to príde, že to nemá žiaden iný vplyv ako bonus proti vyrazeniu...?
A naopak, pod¾a pravidiel by sa malo dať pri dosiahnutí PS 12 bojovať s obojručným bez problémov i jednou rukou a v druhej mať štít. Z logického h¾adiska mi to príde ako nezmysel. Samozrejme vo fantasy je možné všetko.. =)
Nikde inde som nič podobné nevidel a myslím, že aj tý najväčší fantazisti by si takýto ťah rozmysleli (ak to nie je kroll).
Ako to riešite? Zakazujete pri obojručáku druhú zbraň v druhej ruke, alebo to riešite na základe rasy? Alebo...?

Teraz som si pozeral finty, na ktoré ma Merwin odkázal... dík :)
Sledujem, že tam hojne využívaš práve obojručné držanie. Trochu mi tam chýbajú niektoré finty ako je kryt pred strelnými projektilmi dvoma zbraňami ;)

Btw: Klíč
Potřebná převaha: -
Předpoklady: 5. stupeň archetypu, obouruční držení zbraně
Čepelí svého meče svede bojovník soupeřův útok stranou aby mu následující ránu mohl zasadit na hezky odkryté místo.
Bojovník se v tomto kole musí krýt dřív, než útočit. Pokud soupeřův útok vykryje a zaútočí na něj, tak se soupeř nemůže krýt zbraní, kterou útočil.
Bojovník si v tomto kole započítá postih – 1 ke krytu zbraně. Jestliže nad soupeřem získá převahu, může normálně zaútočit, ale finta se nezdaří.

K tomu mám dve otázky. Neviem, či to pravidlá riešili, ale nespomínam si. Ak máš vyššie Bč, nemôžeš nechať útočiť prv súpera?
Druhá: Vykrytie zbrane vo mne vyvoláva pocit i značného odkrytia súpera, nechýba tam odkrytie (-2)? Bonus k odkrytiu ešte stále nemusí znamenať zásah ;)
merwin 11.11.2007 10:13  1191
DartPokud si jako rytíře představuješ každého v těžké zbroji, tak prosím. Řemdih/biják (velmi se liší název té samé věci v různých knihách) rytíři v boji používali, halapartny však byly, nepletu-li se, zbraní strážných a prostých vojáků (protijízdní oddíl =).
Ten rytíř, co je prezentovaný v pravidlech mi přijde jako takový ten vysněný kousek, jezdíc po kraji, zachraňujích princezny a hubíce draky a lapky, nikoliv intrinkán, raubíř a bitkař jak je z historie známo =)

Když si vezmeš k srdci důležitost, při jakýchkoliv úpravách zachovat vyváženost a když chceš s někým diskutovat, tak pozorně vnímat co ti ostatní říkají a jak to myslí a nejlépe zkoušet jednat nezávisle na emocích, tak se dle mě dobereš mnohem lepších výsledků =)

BTW co je špatného na šermíři se štítem a mečem? Je hodně šermířských škol, které učí bojvat se štítem a mečem, a i dle autorů jsou štíty v oblíbených šermířových kategoriích (ten luk nepatří čistě k šermíři, ale proč by nemohl patřit k tvé postavě, když jí sedí tak ať jej má, názávisle na příslušnosti)

RP řešení tohohle problému není špatné (opět když se nezapomene na vyváženost, od které se dá tak lehko zkouznout na obě strany) a i příručka k takovému způsobu navádí (str.7 I.sloupec dole).

U svaté zbroje jde IMHO hodně i o idei postavy a její celkový přístup ke zbroji, než jen praxi v nošení.
dart 10.11.2007 12:13  1190
KharadanSory kamaráde, ja som príručku pre bojovníkov nepísal.
Pre rytierov vybrali meče a kópie. Pritom mám dojem, že rytiera som dosť často videl aj s... tamtie veci s reťazou a ťažkou gu¾ou na konci (remdihy), ďalej mávali tie ve¾ké sekerky s ostrím na jednej strane a špicom na opačnej. Prípadne sa dali použiť ešte aj ako kópie (vo význame bodnej zbrane, neviem ako sa im odborne hovorí).... Otázkou, teda nie je čo chápem, ale čo je písané. A mne sa nechce k¾učkovať medzi tými, čo sa držia pravidiel a medzi tými, čo si vedia predstaviť v šermiarových rukách i obratnú palicu (teda okovanú hul a pod.) Tieto zbrane totiž považujem za zbrane techniky a šermiar vie o technikách dosť (knihy etc. existujú). K tejto sa však pod¾a DrD+ dostáva cez gladiátora, čiže mňa neobviňuj z toho čo pochopiť chcem, a čo nedokážem ovplyvniť.


Pre ostatných.

Trochu som sa tu zamotal s istými predstavami a tak podobne. Je dosť možné, že som pár ¾udí naštval, no hádam sa mi nepodarilo nikoho uraziť, to by som vážne nerád. Mám pocit, že vám dåžim aspoň to vysvetlenie mojej snahy.

Celá moja snaha skončila asi tak, že sa slepo snažím získať jeden špecializovaný smer. Pravda však býva často niekde uprostred. Mojim zámerom bolo upraviť pravidla tak, aby som sa vo¾ne mohol venovať svojmu smeru a popri ňom rozvíjať ostatné smery. Je to predstava aká sa v reálnom svete deje denne. Ak si myslíte, že už zvládate základ svojho smeru dobre, priberiete si niečo ďalšie a rozšírite si obzor.

Mojou ideou bolo teda rozpustiť nutný archetyp na niečo vo¾nejšie. Tu som právom narazil na špekulácie. Zatia¾ čo hráči ako ja by si vyberali pod¾a charakterníku vlastnej postavy a teda rozmýš¾ali nad tým, že tamtá vlastnosť charakterník podporuje a tamtá je síce fajn, ale je v rozpore s charakterníkom, tak si ju nebudem brať, jednoducho zlyhala na hráčoch, ktorí by slepo išli za "nesmrte¾nosťou".

Možno som sa ubral nesprávnym smerom a jeden človek nevidí všetky riešenia na začiatku svojej cesty, takže som rozmýš¾al nad rozpustením archetypov tak ako to majú zlodeji. Vedel som však, že zlodeji potrebujú isté atribúty, aby si danú dovednosť mohli vybrať a tým sú usmerňovaný. U bojovníka môže mať však odhad úmyslov i bijec. Síce zrejme protivníka neodhadne ani na tretí pokus (ak nebude nadpriemerne inteligentný, alebo mať šťastie), ale schopnosť má.

Možno som mal svoju pozornosť upriamiť skôr na hraničiara, kde si hráč vyberá len dve z piatich a zvyšné tri mu musí schváliť PJ (mal by ich síce vybrať PJ, ale načo to komplikovať, že?). Vtip je v tom, že hráč musí tieto vybrané schopnosti aj odohrať v RP, čo je fajn. Vlastne sa mi to ve¾mi páči, bo PJ mu potom nemusí nič vyberať, ono si ich ten hráč vybral už sám.

Čiže ak rozpúšťať archetyp tak práve týmto spôsobom. Hráč by si vybral jednu schopnosť vo svojej špecializácii a druhú by mu musel schváliť PJ (ak by bola mimo špecializáciu, prípadne obe mimo špec.).

Aby som totálne rozohnal špekulácie o mojej špecializácii, tak uvádzam že moja postava smeruje k univerzalite. Tento spôsob hry bude zrejme ve¾mi náročný a neviem, či je univerzálnosť vôbec možná (z poh¾adu gladiátora by mala byť možná, uvidím). Takže som si chcel dopomôcť dáko v tej svojej uni vyzdvihnúť svoj hlavný smer, aby sa mi zas nestalo že budem schopný asistovať všetkým, ale sám si už nebudem schopný ani zaviazať tkaničky. Ak by to niekomu nestačilo, tak toto je moja "špecializácia". Šermiar, ktorý má nasledujúce zbrane: Luk, Dýka, Palica (hul) a Štít ... okrem toho ovláda meče (len meče, stre¾bu z luku a štít, trochu mimo idei šermiara, ne?). Meče momentálne nemá po ruke, pretože prišiel do dediny ako kňaz (nad otázkou prečo, ani nešpekulujte) a meče by asi nepôsobili moc dôveryhodne že? (do osady prišiel len s dýkou). Okrem toho má pár obecných dovedností, ktoré ho posúvajú práve všetkými smermi... Tento fakt podporuje aj posun po úrovňach, kde bod do inteligencie vynáša dovednosť vo vzdelaní a nie dovednosť fyzickú, že? (aby nezlyhal vo vlastnom smere, tak potrebuje dotnúť int, ja som ju schválne zo začiatku zanedbal, aby som si rozvinul smery, ktoré až tak dotovať nebudem....)(btw sil 3, obr 2)

Možno sa dohodnem s PJom na HomeRulez, aby sa dovednosti archetypov získavali rovnako ako u hraničiara. Keď sa ma tu totiž jeden z vás opýtal ako cvičím svoje dovednosti ak ich nepoužívam, tak ma to dosť zarazilo. Nespomínam si totiž, žeby u bojovníkov bola táto potreba. Možno som zas zabudol na dáku vetičku, alebo podobne, fakt neviem. V takom prípade mi ale príde divné, že musím zmeniť archetyp keď som sa na nič iné nezameriaval (čisto teoreticky).

Ešte taká drobnosť. Pri spôsobe hraničiara budú mať asi ostatné smery mimo rytiera problém získať Svätú zbroj... ono jediný spôsob ako toto uhrať by som videl v nosení stredne ťažkej zbroji aspoň jednu úroveň. To by už potom v príručke PJa asi bolo o bojovníkoch toho spísaného viac než dva krátke odstavce, že? (no dobre, to som trochu prehnal, je tam toho o niečo viac ;)
romik 10.11.2007 11:51  1189
NoirJá myslím, že by to šlo vcelku v pohodě. DOkonce ity oborové vlastnosti by se daly promyslet. Nevidím v tom takový problém. :-)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt