Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 15.11.2007 08:26  1218
DartA co když to bude vypadat tak, že naprosto kašleš na ostatní co jsou v boji a jen se soutředíš na to aby jsi zastřelil toho koho sis vybral, hrneš se za ním co to jde, zbraň nezbraň, klidně mu hrot šípu narveš i do pusy než vystřelíš =)
dart 15.11.2007 05:56  1217
NoirBezhlavá střelba?

Skús si také niečo predstaviť. Ak je to bezhlavá stre¾ba, tak by mala byť rýchlejšia ako mierená, ale o dosť nepresná. Vlastne by sa mohlo dať hovoriť o rozptyle nieko¾ko vystrelených šípov za sebou...
Nako¾ko je nemierená, tak by som to videl na postih do Uč a bonus do ZZ. Ako sa hovorí, náhoda je ...
A keď sa trafíš, tak to bude stáť za to ;)
xkiv 14.11.2007 20:29  1216
f/ na nejvyssim stupni schopnost sestrelovat protivnikovy sipy v letu :)
(tady si predstavte Limonadoveho Joe vs. Hogofogo Horace (?), jenom s luky misto pistolemi)
noir 14.11.2007 14:24  1215
STřelec: Hm, já mám dost bordel v mechanismech, takže můj názor bude spíš teoretický:
1/Co by měl střelec umět? Střílet, to je jasné.
2/Čím by měl být odlišný od hraničáře? Ve všem! Snažil bych se, aby jeho schopnosti byly úplně odlišné od těch hraničářských (a zlodějských), respektive aby se od nich lišily co nejvíc to jde.
T.j. hraničář umí prodloužit dostřel, zvyšit zranění luku, střílet víc šípů najednou apod. Střelec by se tomuhle měl vyhnout. Doporučuju podívat se na další mechanismy, které ke střelbě jsou a ty využít.
T.j. třeba
a/schopnost odepisovat bonusy za pohyb,
b/bonusy za kryt,
c/zvyšovat poškození šípů (ne luků),
d/střílet kritické zásahy (poškození končetin a hlavy při hodu o 1-2-3 nižším).
e/Odhadování cíle už mají jiné archetypy, to bych neřešil.
f/Klidně i lepší obrana proti střelbě (odražení šípu zbraní na zblízko (nebo klidně i lukem) místo štítem, bonusy k obraně proti střelbě-když už umí stříle, tak taky ví, jak se jí bránit-Viléma Tella taky nikdy netrefili :o). Klidně i vyšší OZ při střelbě.
g/Trefí i hobita! Snížení (na vyšším stupni zrušení) postihů ke střelbě na malý cíl), případně zvýšené zranění při střelbě na výjimečně velké cíle.
h/Používání některých akcí z Boje nablízko i při střelbě. Myslím, že taková Bezhlavá střelba by střelcům výrazně pomohla...
3/Nelíbí se mi akce, kde se sbírá síla. Pro bojovníka jsou poměrně málo využitelné, navíc je to pro hráče další bookkeeping (jak se dnes rádo říká)-a toho má střelec už tak dost (šípy).
4/A pak ty finty, možná bych nějaké během týdne nadhodil...
klimbing 14.11.2007 13:56  1214
StřelecGran: Však já jsem při tvorbě tohoto pokusu začínal přesně podle tvé rady, a to že jsem si nejdřív napsal, co má umět a pak až jsem k tomu přidal mechanismy :-)

Dart: Hmm, však to byl jen takový pokus. U toho odhadnutí terče by měl být nějaký postih k BČ. A co se týče třech dýk (šípů) v jednom kole atd to tam není záměrně, protože jiná povolání dokáží právě těch několik střel za kolo.(Jestli jsem pochopil to co jsi napsal :-) A to s tou střelbou do dálky jsem nepochopil. Můžeš mi to prosím zopakovat nějak srozumitelněji?

Davec: Jo salvu to jo. Taky mě něco takovýho napadlo (na konci je to tam zmíněný) ale zatím nic moc konkrétního.

Dík za reakce. Záměrně jsem tu nevyjmenovával jen myšlenky, ale rovnou jsem zkusmo přihodil pár mechanismů, aby se rozpoutala nějaká akce :-)
gran 14.11.2007 07:12  1213
Klimbing - střelecBereš to za špatný konec. Nevíš, že při tvorbě v Plusku se začíná myšlenkou a čísly končí? .)
dart 13.11.2007 23:41  1212
Merwin 1207Jo, díky za detailný popis. Takto to vyzerá hneď inak =)
Dnes som sa práve bavil o množstvách všetkých detailov, na ktoré treba neustále myslieť....
Zrejme si správne pochopil, že tento bol jeden z nich.

Klimbing

Síce sa nechceš opakovať, lež asi takto. Mečom nič iné ako sečný, bodný, či útok na plocho nevymyslíš.... jo a úder rukoväťou na blízko :)
Tým chcem povedať, že nič iné ako presnosť, rýchlosť a hádam stre¾bu dvoch profilov miesto jedného nevymyslíš :)
Preto nie je treba sa báť opakovať a prihodiť niečo svoje.

Odhadnutie terča:

Tu by som si dal dobrý pozor na to, že ideš proti pravidlu "obecnej" stre¾by a teda možnosti v boji/stre¾ba-mierenie. Je nutno poznamenať, že strelec zameriava svoje zmysly na užší profil a teda nevidí do strán tak dobre. Tvoj strelec by vlastne pri mierení nemal žiaden postih a ešte by furt bol v pluse. To to mi nepríde ako správna výhoda bojovníka. Tú by som naopak videl v inom štýle. Asi by som povedal, že vo využití sily... ale vieme ako to je ;)

Ja by som sa zrejme zameral skôr na prekonanie protivníkovej obrany a teda presnosť a ZZ.

H¾adanie protivníkovej slabiny, či už v nedostatočnom krytu a tak podobne. Trochu mi to začína pripomínať techniku šermiara...

Potom by som zrejme hodil archetyp na útok na jedno a to isté miesto, čo by malo za následok lepšiu prieraznosť (trochu Robin Hood :)
(... tento archetyp sa však hodí i iným bojovníkom, čiže nie je 100% strelecký!)

V dákom 7.stupni by som mu povolil používať dve obojručné kuše... alebo jednu kušu s dvoma šípmi. Vystrelí prvý, kušu otočí o 180° okolo vlastnej osi a vystrelí druhý. (kuše sú však pre silu, a tak by som tam dal aj kovové šípy, ktoré sú ťažšie etc...)

Zrejme by sa mu hodilo i niečo na blízku a niečo viac na dýky. Čo tak vrhač umožňujúci postupne vrhnúť až 3 dýky v jednom kole? Prípadne to dať trochu objektívnejšie, buď 3 dýky, alebo 3 šípy.

Ďalekostre¾ba... vypočítavanie uhlu pre dlhšiu pa¾bu. Znalci fyziky vedia presný uhol najdlhšieho dostrelu, ale tento by nemusel byť efektívny... tak redšej len všeobecne.

Finty:
ažkou pa¾bou sa pokúsi vyraziť protivníkovu zbraň z ruky. (asi by tu mala byť dáka minimálna požiadavka... predsa len dýku ťažšie vyrazí...) Na vyššom stupni by mohol pre vyrazenie vystreliť dva krát na tú istú zbraň za jedno kolo a zvýšiť tak šance....

Tu narážame kapku na problém s odokrytím.... zrejme by som dal zásahy do rúk a nôh, ale to odokrytie... No neviem ako by to pracovalo, možno dobre.

Priklincovanie šípmi/nožami....
merwin 13.11.2007 22:18  1211
DavecNa slavu jsem třeba nezapoměl =)
davec 13.11.2007 18:13  1210
MerwinNa druhou stranu, zrovna u střelce je trocha počítání namístě. Musí alespoň intuitivně vypočítávat balistické křivky, tak ať se trochu zapotí i hráč :-))

Jinak bych tam dal určitě nějkou skupinovou "Salvu", to je vlastně to co v armádách své střelce učili, ale nějak mě nenapadá, jak ji udělat :-)
merwin 13.11.2007 10:52  1209
KlimbingNevypadá to špatně, nicméně na můj vkus je to hodně o číslech, což jak jsem již psal kdysi se mi u bojovníka zabývajícího bojem zdá škoda, vyjadřovat že je v něčem dobrý jen čísly (na to jsou většinou finty =).
Vím, že je těžké vymyslet něco originálního a použitelného a i já ve volných chílích taky nad něčím přemýšlím a zkouším něco dávat dohromady. Něco už mám, ale je toho málo ... tak se s výsledkem ozvu někdy později.
klimbing 13.11.2007 08:14  1208
StřelecTak jsem našel trochu času a něco jsem tu splácal. Měl by to být základ pro již zmiňovaný archetyp bojovníka. Archetyp specializovaný na střelbu.
Nazval jsem ho pracovně střelec. Pokusil jsem se ho udělat tak, aby se co nejméně opakovali schopnosti hraničáře a zloděje. Zkrátka aby to nebylo stejné a zároveň aby mohl střelec střílet luky, kušemi i vrhat. Nebylo to jednoduché, nevymyslel jsem zatím všechny schopnosti, ale mám tu návrh alespoň některých.

Střelec

Nový archetyp pro bojovníka.
Oblíbené zbraně střelce jsou: luky, kuše, vrhací zbraně, nože a dýky, šavle a tesáky.

Schopnosti:

Odhadnutí terče I
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.

Při střelbě na odhadnutý cíl má střelec bonusy, ale jen pokud a dokud terč nezmění styl pohybu, krytí, atd. a nebo dokud se střelec nepřestane koncentrovat.
Bonus:
+1 k ÚČ pokud se terč pohybuje (běží) kolmo na směr střelby.
+1 k ÚČ pokud je terč krytý +5 a víc (viz tabulka krytů)
+1 k ÚČ vždy, protože odhadnutím terče střelec zároveň mířil.
bonusy se samozřejmě sčítají

Odhadnutí terče II
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.

Střelec je připraven. Toto kolo může mít bonus +6 k BČ, ale pak nebude mít bonus za míření.
Nebo může mít +3 k BČ, ale pak bude jeho bonus za míření o 1 nižší.

Odhadnutí terče III
Střelec sbírá +6-stupeň archetypu sílu sílu a potom odhadne terč, jeho skrytí, rychlost a pohyby.

Střelec si počká na nejvhodnější okamžik a vystřelí.
Terč se může bránit jen uhnutím s postihem.
Postih:
-1 k OČ při automatické činnosti
-2 k OČ při činnosti s volným soustředěním
-3 k OČ při činnosti s plným soustředěním

Zničující střelba I
Střelec zběžně namíří přímo na nejzranitelnější místo soupeře a vystřelí.
Střelec musí ono místo nejdřív najít:
Sms + 2k6+ ~ 9 + opravy ~ -/odhalení místa
opravy uděluje PJ (+3 až –3)

Bonusy a postihy:
+1 k BČ
-1 k ÚČ
+2 k ZZ
-1 k OČ

Zničující střelba II
Střelec zběžně namíří přímo na nejzranitelnější místo soupeře a vystřelí.
Střelec musí ono místo nejdřív najít:
Sms + 2k6+ ~ 9 + opravy ~ -/odhalení místa
opravy uděluje PJ (+3 až –3)

Bonusy a postihy:
+1 k BČ
-3 k ÚČ
+4 k ZZ
-2 k OČ

Zničující střelba III
Střelec již dokáže i pravý opak předešlých stupňů. Prostě vystřelí na jistotu, ale na úkor zranění. Střelec vyčká na správný okamžik, kdy je zasáhnutí nejjistější a vystřelí.

Bonusy a postihy:
-3 k BČ
+3 k ÚČ
-3 k ZZ
-1 k OČ

Střelba v extrému I
Střelec sbírá +10-stupeň archetypu sílu a potom odhadne rychlost terče.

Střelec nemá žádné postihy za pohyb terče, jen u sprintu má –1 k ÚČ.

Střelba v extrému II
Střelec sbírá +16-stupeň archetypu sílu a potom je připraven vystřelit i ve značně náročných podmínkách.

Střelec dokáže střílet i zároveň s činností s plným soustředěním. Střelec vystřelí jednou bez postihu za jakoukoliv současně vykonávající činnost, ale pokud se jedná o činnost s plným soustředěním, tak má –1 k ÚČ.

Střelba v extrému III
Střelec je zvyklý střílet i v přímém boji. Nemá při střelbě na blízko postih –2 k ÚČ. Dokáže mířit bez postihu –2 k BČ a aby ztratila akce míření smysl, tak musí být zasáhnutý alespoň za jeden řádek místo půl.

Střelba na dálku I
Střelec se naučil používat nepřímou střelbu.
Střelec má bonus k dostřelu rovný stupni archetypu střelec, ale o kolik střílí dál, tak takový bude mít postih k ÚČ. [např. dostřel minikuše je +19, střelec Očko má archetyp střelec na 8. stupni, střílí na vzdálenost +25 a tudíž má postih –6 k ÚČ ]

Střelba na dálku II
Střelec má při prodlužování dostřelu postih už jen poloviční (zaokrouhleno nahoru). [Očko z minulého příkladu bude mít postih jen –3 k ÚČ]

Střelec dokáže přesněji střílet na velkou vzdálenost a tudíž má +1 k dostřelu.

Střelba na dálku III
Střelec nemá problémy střílet na velkou vzdálenost. Proto nemá žádné postihy za vzdálenost, ovšem výjimkou je zvyšování dostřelu z předchozích stupňů.


Toť zatím vše. Ještě mě napadla nějaká schopnost pro skupinu střelců, ale zatím jsem to nedovymyslel a nenapsal. Na konec chci ještě dát tabulku, kde bude napsáno, který schopnosti se dají kombinovat. Časem.

Chtěl bych slyšet váš ctěný názor na tu mojí splácaninu (ale že mi to dalo zabrat!)
:-)

P.S. Ty zbývající dvě schopnosti by mohli být takový, jak navrhoval Noir.
merwin 13.11.2007 06:40  1207
Bonus za obouruční drženíDart:
Aha, tak už asi vím =) ... to +2k ZZ nezpůsobí, že tvé zranění bude o 2body vyšší, ale že budeš mít ZZ o 2 vyšší, čili když uvedu příklad:

Bojovník se SIL 6 bojující jednoručně širokým mečem bude mít ZZ třeba 6 ... to je zranění za 7-12 bodů, zato s tím samým mečem, když bude doufat ve svou rychlost popřípadě nepotřebu krytu zbraní a chytne zbraň obouručně bude mít ZZ 8 a zranění za 9-16 (to je rozdíl 2-4body).
BTW ten samý bojovník by díky obouručnímu držení zbraně (kdyby se tedy vzdal možnosti krýt se i když nemá převahu) moh používat i těžší jedenapůlruční meč a jeho ZZ by bylo 10, to odpovídá zranění za 11-20 bodů ... oproti jednoručnímu držení širokého meče je to rozdíl 4-8 bodů na každý zásah, to už je slušná výhoda. (mimochodem zbraně jsem vybíral tak aby byly u nich nebyl žádný postih za CHS).
Uvede ti stručně ještě jeden příklad:
Bojovník se SIL 11 používající těžký biják bude při jednoručním držení mít ZZ 11 (12-22 bodů zranění jednou ranou), při obouručním té samé zbraně ZZ 13 (16-28), to je rozdíl 4-6 bodů za každou ránu. Jelikož to navýšení je vždy (ať už máš ZZ jakékoliv) o cca 30%, nikdy to nebude zanedbatelné a čím vyšší zranění budeš způsobovat jednoručně, tím větší nárůt bude při obouručním držení.

Takže máš možnost si buď vybrat mezi krýt se i když nezískáš převahu a vzít si štít (dokonce až 3x), nebo si vzít zbraň do kombinace (až 2kryty), nebo riskovat že tu převahu nezískáš, ztratíš možnost krytu, nebo útoku ale navýšíš si zranění o 30% (popřípadě vezmeš dokonce těžší zbraň jelikož se ti CHS snižuje o 2 a navýšíš si jej ještě mnohem víc).
dart 13.11.2007 00:49  1205
xKivObojručné držanie zbrane znemožňuje používanie druhej zbrane a tiež používaniu finty, takže si vážne nemyslím, žeby bolo pre mňa dáko extra lákave nechať svoj štít mimo súboj a chytiť zbraň obojručne.

To ostatné je zas žia¾ zrejme pravda. Načo zdvíhať status za PS ak môžem byť o triedu nižšie....

No neviem, mne to príde ako zbytočnosť a nevyužite¾nosť. Fakt si radšej zoženiem druhú zbraň aj keď len dýku.
Problém by som videl i v tom, že ten bonus je konštantný. Na začiatku je to možno vysoké číslo, ale časom mi príde dáke nízke. Chýba mi tam vplyv sily aby to bolo pre mňa interesantne aj v dobe, až tú obojručnú zbraň budem mať.

Je to ako začarovaný kruh. Teraz keď by som to potreboval tak nemôžem mať zbraň čo by sa dala obojručne uchytiť (a tým nemyslím luk a podobne...) a až ju budem mať tak budem mať ZZ tak vysoko, že +2 mi príde len ako škrabanec naviac a radšej sa budem starať o to, aby som ho neobdržal ja ;)
(ale pšššt, nič som nepovedal :D )
merwin 12.11.2007 22:14  1204
DartxKiv to hezky napsal =)
xkiv 12.11.2007 16:06  1203
Dart+2 k ZZ neni zase tak malo ... a muzes se diky tomu prehoupnout do velkych zraneni (a vedlejsich efektu).

Navic takhle pravidla davaji motivaci vzit si tezsi zbran.
Pokud by mely byt bonusy za prebyvajici silu (i jenom k ZZ, natoz UC/OC/BC), tak by bylo vetsinou vyhodnejsi vzit si lehkou zbran s bonusy (na vsecho?) nez tezsi zbran se stejnym nebo o neco vetsim zakladem ... si myslim.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt