Jako PJ vojáky, aby unesli halapartny, sekery atp. potřebuju na vyšší než 1. úrovni. Kdyby to byli bojovníci, kdejaký strážný s halapartnou u brány bude schopen přežít rozsekání do 4. řádku a bude znát 10 fint. Pokud jde o logiku, že vysloužilí vojáci se do své vesnice vrátí na cca 5.-6. úrovni, nevidím v tom problém, prostě armáda z nich udělala chlapy. Vysloužilí vojáci byli na té vesnici určitě jedni z nejzkušenějších.
Myslím, že člověk specializovaný na střelbu musí být z hlediska vyváženosti silnější než hraničář nebo zloděj, protože u nich je to jen jedna z řady jejich dovedností. Čili to bude chtít hodně speciálních fint, schopností a podobných věcí. Pokud má dobře naskillovaný zloděj mít šanci uhnout, zahrne sebou tvorba střeleckého archetypu nutně i řadu číselných bonusů, aby bylo jejich schopnosti možno porovnávat.
A pokud někdo pomocí nějaké zvláštní schopnosti zjistí parametry jeho těla, načež pošle proti borci s ohromnou silou a obratoností a zmenšenou zručností pár střelců, bude se ohromně divit, jak je ten týpek mohl ustřílet.
Podle mě to nezapadne do logiky systému. A jakmile se jednou objeví bojovník-střelec, objeví se požadavek na bojovníka-zaklínače (co třeba Geralt, že). A bojového kněze - chci přece hrát kněží bohů Área, Marta atp. |