Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 20.11.2007 10:42  1247
Halapartna jako zbraň strážnéhoChtěl bych upozornit, že zbraně a zbroje se primárně používaly kvůli tomu, že ozbrojený a obrněný člověk byl ve výhodě proti lidem neozbrojeným a neobrněným. Tedy nikoliv na vzbuzování respektu (to je až sekundární benefit).
Pokud tedy standartní voják bude mít s halapartnou a kroužkovou zbrojí postihy za chybějící sílu, chybějící dovednost, chybějící sílu na zbroj a v konečném důsledku na tom bude hůř, než kdyby měl jen dýku, tak jeho velitel pravděpodobně nebude volit právě tuto kombinaci zbraň/zbroj.
Na druhou stranu strážní většinou nebyli dvanáctiletí cucáci(jako je postava na první úrovni), tudíž nejnižší lvl strážného (z hlediska vlastností a dovedností) by mohl být třeba 4-5 úroveň, což už by mohlo nabídnout určité možnosti...
patches Patches 20.11.2007 10:23  1246
MerwinJednak, né vždy potřebuješ strážné s velmi dobrým výcvikem a ač je strážnému nejblíže opravdu válečník (i když strážného bych asi tvořil kombinací schopností bojovat, dobrých smyslů, neoklamatelnosti a hazardu =) nemusíš je přece mít všechny bijce, ne?

Presne tak... jednak nemuseji mit Silu na urovni Potrebne sily pro halapartnu na to, aby se s tou halapartnou prochazeli po meste (uz tim totiz budi dost respektu... a totez plati pro zbroje, stity, prilby) a jednak naprosta vetsina z nich se pravdepodobne nikdy nedostane do boje s nicim jinym nez problemovejma ochlastama... Samozrejme neco jineho je situace v hlavnim meste, kde je napriklad zakazano chodit po ulici s viditelnou zbrani, a jina v meste na okraji kralovstvi, kde jsou potycky s barbary/skrety/nepratelskymi vojaky na dennim poradku...
Takoveho bijce bych zase straznym nejspis ani nedovolil ziskat, protoze a) se nemaji tento styl boje v podstate kde naucit a b) s timto pristupem k boji by nejspis nebyli zrovna dvakrat zadouci jako poradkova sila (staci se podivat na dnesni tezkoodence, kteri maji jako jeden z hlavnich pozadavku na vykon povolani schopnost zachovat si chladnou hlavu a nenechat se vyprovokovat)...
Daleko vhodnejsi je jednoznacne onen kondotier, velitelum bych klidne dal nejaky ten stupen rytire ci sermire...
noir 20.11.2007 10:15  1245
Trošku jsem po cestě šalinou přemýšlel o střelci (jako archetypu) a mám pár problémů:
1/Čím dál míň se mi líbí myšlenka 10ti stupňových archetypů. Protože střelec, jakého bych si já představoval, by měl na své nejlepší schopnosti dosáhnout až na konci své kariéry. Jenže on bohužel dosáhne vrcholu už na 10. stupni archetypu, a pak už ho vlastně další schopnosti moc nevyzdvihují. Ale to je vlastně stejný problém se všemi bojovníkovými archetypy: zatímco theurg si roste a roste a na 21. úrovni vyvolá démona s víc životy než má průměrná armáda, bojovický růst se zastaví na 10. stupni nej archetypu. Problém je v tom, že schopnosti archetypů se jen málo podporují, není mezi nimi příliš synergie. A u střelce, který má bohužel zcela jiné oblíbené zbraně než jiné archetypy, by se tenhle předčasný orgasmus nedařilo oddálit: Střelec prostě vrcholí dřív než ostatní archetypy. Co s tím, to moc nevím, ale dumám...
2/Co se týče Zrč jako vedlejší vlastnosti: Asi nejlepší řešení mi přijde dát Střelci bonus k Úč rovný polovině jeho archetypu, to by jednak docela solidně vyrovnávalo nedostatek schopnosti a taky to umožňuje, aby na každé druhé úrovni střelec získal nějakou tu drobnou výhodu. A dal bych ještě omezení: Na 1. úrovni by se ten bonus počítal jen k jedné ze tří skupin zbraní (luky, kuše, vrh), na 5. a 10. úrovni by si mohl vzít další skupinu. Co na to říkáte?
3/Přemýšlím, se kterým dalším povoláním by měl střelec nejlepší synergii, a překvapivě je to asi gladiátor-má oblíbené všechny zbraně, řada jeho schopností je univerzální a nezávislá na oblíbené zbrani. Což dává i docela smysl-Vilém Tell taky střílel nejlíp před obecenstvem...

Pecka123: Bojový kněz jde udělat hodně jednoduše: Meditace a posilovací schopnosti spojené s patřičnými zázraky a je to bojová mašina jako blázen. Případně co nejčistší rytíř-ostatně ty jeho schopnosti si o nějakého patrona vysloveně říkají.
A ano, Střelec by mě být lepší střelec než hraničář či zloděj, o tom žádná, ostatně kdysi to psal i Peca-hraničář není nejlepší střelec, je to jen nejlepší střelec, kterého zatím máme...
dajen 20.11.2007 09:44  1244
Dart [1240]: Okrem toho je to písane všeobecne, takže jak reálne tak herne.

A já jsem si dosud naivně myslel, že se tady bavíme o Bojovníkovi coby povolání v DrD+. A tvoje definice bojovníka tomuhle povolání neodpovídá ani zdaleka.
merwin 19.11.2007 22:58  1243
Pecka123Jednak, né vždy potřebuješ strážné s velmi dobrým výcvikem a ač je strážnému nejblíže opravdu válečník (i když strážného bych asi tvořil kombinací schopností bojovat, dobrých smyslů, neoklamatelnosti a hazardu =) nemusíš je přece mít všechny bijce, ne?

Je rozdíl, zda pod pojmem "člověk specializovaný na střelbu" myslíš opravdu jen nějakou jednu bytost, která se zabývá jen střelbou (což může být i postava povoláním hraničář specializovaný na střelbu, nebo zloděj specializovaný na střelbu), nebo tím myslíš postavu s povoláním "střelec" (ostrostřelec, ... =).
V tom prvním případě nevidím důvod, proč by měla být silnější (jen proto, že pro hraničáře a zloděje už nějaké ty příručky udělané jsou?), vždyť i u jejího povolání ta střelba může být jen jedna část a ona se na ni specializuje.
V tom druhém případě by asi měla být, ale povolání "střelec" jsem si nevšiml, že by zatím někdo projevil zájem tvořit.
john_jarik 19.11.2007 20:03  1241
add Dartrekl bych, ze jsi to napsal spravne. Strilet umi kazdy, kdo se to nekdy ucil (a je jedno, zda na to ma nebo nema fyzicke predpoklady).
To strileni z M16 nebo Ak47 odpovida Boji s ...
Samozrejme nejaka specialni skola by odpovidala tomu, ze vis jak pouzit dobrou optiku (je to finta) nebo jak se postarat o to, aby zbran nebyla videt (maskovani), atd.
To uz ale saha do kategorie nejake vojenske (a neresim, zda jde o bojovnika nebo hranicare) specializace.
dart 19.11.2007 19:06  1240
Pecka123No ja by som nevidel nič zlé, na bojovom kňazovi. Je to čisto na dohode PJa s hráčom. Ak bude kňaz v mene Aresovom zabíjať... tak si predstav akú hrôzu bude tento kňaz púšťat po pár vyvraždených vojenských cie¾och. A s ním stúpne i Aresova moc... čiže riešenie je viac než jednoduché. Najskôr investuje boh do svojho kňaza a ten mu investíciu v krátkom čase môže vrátiť. Ak k tomu vezmem zázraky, ktoré sa vie naučiť kňaz.... tak už len pri mene by ti behali zimomriavky ;)

Okrem toho čo ti bráni skåbiť dve povolania? Dáke pravidlo? To ťažko.

Dajen:

Vezmi si do citátu buď celok, alebo nič, pretože jedna tá vetička nemá zmysel. Okrem toho je to písane všeobecne, takže jak reálne tak herne.

Asi ťažko by som sa ja stal vojakom, ale to neznamená, že neviem strie¾ať z M16, či AK-47... síce netvrdím, žeby som sa trafil... zato s Desertkou alebo N.45... by som už určite šance mal ;)
A je úplne jedno, aké som povolanie, takže neviem čo riešiš ;)
pecka123 19.11.2007 18:05  1239
Jako PJ vojáky, aby unesli halapartny, sekery atp. potřebuju na vyšší než 1. úrovni. Kdyby to byli bojovníci, kdejaký strážný s halapartnou u brány bude schopen přežít rozsekání do 4. řádku a bude znát 10 fint. Pokud jde o logiku, že vysloužilí vojáci se do své vesnice vrátí na cca 5.-6. úrovni, nevidím v tom problém, prostě armáda z nich udělala chlapy. Vysloužilí vojáci byli na té vesnici určitě jedni z nejzkušenějších.

Myslím, že člověk specializovaný na střelbu musí být z hlediska vyváženosti silnější než hraničář nebo zloděj, protože u nich je to jen jedna z řady jejich dovedností. Čili to bude chtít hodně speciálních fint, schopností a podobných věcí. Pokud má dobře naskillovaný zloděj mít šanci uhnout, zahrne sebou tvorba střeleckého archetypu nutně i řadu číselných bonusů, aby bylo jejich schopnosti možno porovnávat.

A pokud někdo pomocí nějaké zvláštní schopnosti zjistí parametry jeho těla, načež pošle proti borci s ohromnou silou a obratoností a zmenšenou zručností pár střelců, bude se ohromně divit, jak je ten týpek mohl ustřílet.

Podle mě to nezapadne do logiky systému. A jakmile se jednou objeví bojovník-střelec, objeví se požadavek na bojovníka-zaklínače (co třeba Geralt, že). A bojového kněze - chci přece hrát kněží bohů Área, Marta atp.
dajen 19.11.2007 14:51  1238
Dart [1237]: Bojovník je práve ten, ktorý sa učí prežiť sám. Takzvane bojuje o svoj život.
A to mluvíš o DrD+ ??
dart 19.11.2007 14:25  1237
domingoNebudem sa s tebou o tom dáko dohadovať, ale asi takto. Každý vojak môže byť bojovník, ale nie každý bojovník môže byť i vojak.

Čo to v skratkosti znamená? Bojovník je práve ten, ktorý sa učí prežiť sám. Takzvane bojuje o svoj život.
Vojak je ten, kto má výcvik a vie teoreticky čo by mal v danej situácii robiť. To však ešte neznamená, že to i prakticky vie aplikovať ;)

Noir:

Hele... všetky archetypy sú robené cez tri stupne, čiže aj táto zmena bude cez tri stupne.... To znamená, že úplne sa to naučí až na štvrtom stupni... alebo tak dáko... ešte som nepobral tú zmenu ;)
hecras 19.11.2007 12:34  1236
domingoA v tom bych s tebou nesouhlasil, klidně může být samostatný povolání ve tvým světě voják, ale i ten by měl mít možnost se rozvíjet po úrovních, takže by se stal tím co popisuješ u toho co je v armádách bojovník, osobně si myslím, že zvláštní povolání pro vojáky je zbytečné a vojáky řeším jako konditionéry, s tím že ti lepší jsou potom velitelé. A je to přesně dle hesla, "Každý vojín má v torně zabalenou maršálskou hůl"
noir 19.11.2007 12:32  1235
Hm, to s tou zručností mě nenapadlo, to je "krapet" problém. A dát hned na prvním stupni náhradu jedné vlastnosti, to je trošku munchkin, asi by si ten level střelce brali všichni... Hm, popřemýšlím.
domingo 19.11.2007 12:25  1234
Vojak != BojovnikV 'beznych' armadach je bojovnikov pomalo - vacsinou su to velitelia oddielov, ostrielany serzanti, specialne oddiely atd ... ostatny su obycajny vojaci.
dart 18.11.2007 23:37  1233
MerwinSíce sa ešte tak nevyznám v hraničiaroch či zlodejoch, no aj tak sa mi u toho bojovníka páči najviac predpoklad "zdržiavacích" strel, ako je vyrazenie zbrane šípom... presná stre¾ba do kolena na spomalenie... do ramena na znemožnenie boja danou rukou a tajnou technikou na vyvolávanie rôznych pocitov ako je strach, malátnosť, či strata orientácie... prípadne i známe paralyzovanie (proste všetky známe statusy ako fear, confuse, dizzy, stun, paralyzed-pe... skamenenie). Dať tomu dáku formu, pridať finty a máte bojovníka strelca, ktorý sa v skupine určite nestratí. Niečo z toho je fyzický zákon, niečo už tak trochu mágia (tretí stupeň dovednosti)...

Samozrejme teraz môžu namietať, že niečo podobné robí mág... a? Načo sa mág hrabe do oboru boja, keď sa môže rozvíjať inde? Ako bojovníci sú hádam jediné povolanie, ktoré sa nerozvíja v ničom inom... neleze hraničiarom do pola.... možno s herectvom ešte oblafnú zlodeja :)
A to je asi tak vše. Ak niekomu kafre do remesla tak obvykle cez obecnú dovednosť a to je skôr pre vlastnú potrebu ;)
merwin 18.11.2007 22:39  1232
Pecka123IMHO není potřeba aby byl silnější (a naštěstí se o tom zatím ani nikdo přímo nezmínil), spíš mu dát možnost se také nějak projevit a nejlépe jiným způsobem než ty další dvě povolání.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt