Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 20.11.2007 11:11  1254
Merwin:
1/Vidíš to, já jsem si právě říkal, že pokud někdo bude chtít být primárně střelec, vybere si právě povolání střelce, hraničářská střelba je jen jedna z cest a hraničář umí ještě hafo dalších věcí, o kterých by si střelec mohl nechat jen zdát...
Mě je blbé hlavně to, že když chci udělat ultimátní fintu, kterou použije jen nejlepší střlec mezi střelci, tak ji bude moci použít už postava na 13. úrovni-to je prostě špatně, vždť to je teprve zhruba polovina jeho kariéry! Případně je pak nutné vymslet mechanismus, aby síla dané finty rostla i na vyšších úrovních (a to nějak tak, aby jí neuškodily ne-střelecké archetypy). Tj. možná k síle fint počítat nějakou část celkové úrovně bojovníka, protože jen růstem vlastností prostě růst s ne-archetypálními povoláními neudržíš...
2/Je pravda, že Střelec by měl vlastně střílet bez fint jen výjimečně-jenže on se musí stejně nějak strefit. Tady si nejsem úplně jistý, jaká by byla ta čísla, jaké by byly rodíly mezi šancí na zásah mezi střecem a dejme tomu jakýmkoli jiným povoláním, které si tvedá Zrč.
3/A vlastně jde docela i barbar, jako vrhač. Pohyb v terénu, mrštnost a další věci mohou ze střelce s oštěpem udělat docela nepříjemného parchanta...
merwin 20.11.2007 11:07  1253
10. stupeň archetypuNa druhou stranu, když se podívu, co umí bojovníci už nyní na 10. stupni archetypu, nechci radši ani vidět jaké zvěrstva by měli třeba na tom 15.tém
xkiv 20.11.2007 10:59  1252
Noiranebo 17, respektive tolik, kolik by si postava mohla maximálně vzít
123(4)567(8)9 10 11(12)13 14 15(16)17 18 19(20) 21
to je celkem 16 postupu v jednom archetypu pri podmince, ze smi postupovat maximalne 3x za sebou v rade

Omezení deseti úrovněmi mi u bojovníka vadí stejně jako u čaroděje, možná i víc
Pravdu dis, carodej ty urovne navic dokaze *velmi efektivne* zuzitkovat ... ruznymi zpusoby (zatim neexistujici kouzla vyssich urovni, pumpovani do oborovych schopnosti, vyssi Int na hody na seslani, vic magenergie, schopnejsi pomocnicek, ...)
merwin 20.11.2007 10:55  1251
Noir:
1) no, tohle trošku problém je, ale jsou tak dělány všechny archetypy, tak počítám s tím, že pokud by někdo opravdu chtěl mít bojovníka-střelce dosáhne svého vrcholu nejdříve někde na 13.úrovni a zbytek života se bude rozvíjet nic moc v ničem dalším, popřípadě se bude jako střelec zároveň rovnoměrně rozvíjet ještě s aspoň jedním acrhetypem a pak ten vrchol bude někde kolem 20.úrovně.
Jednak nepředpokládám že většina hráčů bude kolem tich 15+ hrát a přecijen pokud bdue chtít být někdo primárně střelec, tak si asi nevybere válečníka, ale hraničáře.
2) s tím mojím návrhem střelce, jsem se snažil jej vyzdvihnout jinak, než jako někoho kdo vždy dobře trefuje, buď se projeví v určitých situacích, nebo bude k té střelbě mít trošku jiný přístup a tak tam ty bonusy nejsou až tak potřeba. Ten tvůj návrh mi přijde takový nebojovnický, spíše zlodějský (vzhledem k tomu jak jsou ty příručky psány), ale jinak to taky není špatné řešení.
3) v případě takového toho klasického vojáka s kuší bych viděl dobrou spojitost i s ratířem (stát při úvodním ostřelování chce opravdu odvahu + kušaři používali i těžší zbroje =)

No, ten můj návrh mám už daný dohromad,y teď už jej jen rozepsat (aby to nebyly pohé poznámky) a počítám že do konce týdne bych jej tu hodil, mimochodem zkusil by jsi nějak konkrétnějí zpracovat ty tebou navrhované finty? Ten nápad se mi velmi líbil, ale nechci ti do toho zatím rýpat =)

Pacthes:
přesně tak to vidím i já, plus ještě u nás (v našem světě) je rozdíl mezi strážným a vojákem, strážný se stará o pořádek ve městě, vojáci o jeho bezpečnost (čili mezi vojáky se najde celkem dost obyčejných válečníků, mezi strážnými takový mix válečníka a zloděje).
xkiv 20.11.2007 10:54  1250
DavecTaky muzou mit nejake dovednosti ...
Takze rekneme Sil 3, Obr 3
krouzkova zbroj PS 5, omezeni -1; noseni zbroje I zrusi omezeni (jestli chce nejakou slusnejsi prilbu, tak ejste zvedne noseni zbroje), za ChS 2 je -2 k Obr (takze -2 k BC, -1 k UC, -1 k OC); ochrana zbroje 6
halapartna obouruc s III stupnem dovednosti: PS 6, ChS 1; -1 k BC, delka 4, utok 3, zraneni 7S, kryt 4
= BC (rekneme ze boj=obratnost) 3-2-1+6=6, UC=1-1+3=3, OC=2-1=1, kryt 3, zraneni (v posledni verzi co znam se pro urceni zraneni obourucni zbrane pocita Sil o 2 vyssi, aby bylo jejich obourucni drzeni alespon srovnatelne s obourucnim drzenim jednorucnich zbrani) 5 (+) 7 = 7S

Dohromady ma: BC 6, UC 3, OC 1+3, ZZ 7, ochrana 6
To je proti nekomu s dykou a beze zbroje docela slusne
noir 20.11.2007 10:50  1249
xKiv: To je IMHo špatné. Nevím ale jak z toho vybruslit-prostě na té 13. úrovni (hm, já měl tak nějak zafixované, že je to až 15.) dostane bijec ultimátní schopnost a padla-má nejlepší finty, co by mohl mít, má nejlepší speciální schopnost a teď už jen může hledat, jakými věcmi by mohl své schopnosti drobně podpořit, případně se spolehne na to, že mu díky stoupající síle stoupne ZZ a bude si moci vzít lepší (těžší) zbraň. To ale znamená jedno: Schopnosti samé jsou jen cesta, jak se dostat k lepší hračce.
Škoda, že archetypy nebyly dotažené na celých 21. úrovní (anebo 17, respektive tolik, kolik by si postava mohla maximálně vzít). Omezení deseti úrovněmi mi u bojovníka vadí stejně jako u čaroděje, možná i víc.
xkiv 20.11.2007 10:42  1248
Noirbojovický růst se zastaví na 10. stupni nej archetypu
Coz muze byt uz 13ta uroven ... a kombinace dvou archetypu muze vrcholit uz na 20te urovni ..

jj ...
davec 20.11.2007 10:42  1247
Halapartna jako zbraň strážnéhoChtěl bych upozornit, že zbraně a zbroje se primárně používaly kvůli tomu, že ozbrojený a obrněný člověk byl ve výhodě proti lidem neozbrojeným a neobrněným. Tedy nikoliv na vzbuzování respektu (to je až sekundární benefit).
Pokud tedy standartní voják bude mít s halapartnou a kroužkovou zbrojí postihy za chybějící sílu, chybějící dovednost, chybějící sílu na zbroj a v konečném důsledku na tom bude hůř, než kdyby měl jen dýku, tak jeho velitel pravděpodobně nebude volit právě tuto kombinaci zbraň/zbroj.
Na druhou stranu strážní většinou nebyli dvanáctiletí cucáci(jako je postava na první úrovni), tudíž nejnižší lvl strážného (z hlediska vlastností a dovedností) by mohl být třeba 4-5 úroveň, což už by mohlo nabídnout určité možnosti...
patches Patches 20.11.2007 10:23  1246
MerwinJednak, né vždy potřebuješ strážné s velmi dobrým výcvikem a ač je strážnému nejblíže opravdu válečník (i když strážného bych asi tvořil kombinací schopností bojovat, dobrých smyslů, neoklamatelnosti a hazardu =) nemusíš je přece mít všechny bijce, ne?

Presne tak... jednak nemuseji mit Silu na urovni Potrebne sily pro halapartnu na to, aby se s tou halapartnou prochazeli po meste (uz tim totiz budi dost respektu... a totez plati pro zbroje, stity, prilby) a jednak naprosta vetsina z nich se pravdepodobne nikdy nedostane do boje s nicim jinym nez problemovejma ochlastama... Samozrejme neco jineho je situace v hlavnim meste, kde je napriklad zakazano chodit po ulici s viditelnou zbrani, a jina v meste na okraji kralovstvi, kde jsou potycky s barbary/skrety/nepratelskymi vojaky na dennim poradku...
Takoveho bijce bych zase straznym nejspis ani nedovolil ziskat, protoze a) se nemaji tento styl boje v podstate kde naucit a b) s timto pristupem k boji by nejspis nebyli zrovna dvakrat zadouci jako poradkova sila (staci se podivat na dnesni tezkoodence, kteri maji jako jeden z hlavnich pozadavku na vykon povolani schopnost zachovat si chladnou hlavu a nenechat se vyprovokovat)...
Daleko vhodnejsi je jednoznacne onen kondotier, velitelum bych klidne dal nejaky ten stupen rytire ci sermire...
noir 20.11.2007 10:15  1245
Trošku jsem po cestě šalinou přemýšlel o střelci (jako archetypu) a mám pár problémů:
1/Čím dál míň se mi líbí myšlenka 10ti stupňových archetypů. Protože střelec, jakého bych si já představoval, by měl na své nejlepší schopnosti dosáhnout až na konci své kariéry. Jenže on bohužel dosáhne vrcholu už na 10. stupni archetypu, a pak už ho vlastně další schopnosti moc nevyzdvihují. Ale to je vlastně stejný problém se všemi bojovníkovými archetypy: zatímco theurg si roste a roste a na 21. úrovni vyvolá démona s víc životy než má průměrná armáda, bojovický růst se zastaví na 10. stupni nej archetypu. Problém je v tom, že schopnosti archetypů se jen málo podporují, není mezi nimi příliš synergie. A u střelce, který má bohužel zcela jiné oblíbené zbraně než jiné archetypy, by se tenhle předčasný orgasmus nedařilo oddálit: Střelec prostě vrcholí dřív než ostatní archetypy. Co s tím, to moc nevím, ale dumám...
2/Co se týče Zrč jako vedlejší vlastnosti: Asi nejlepší řešení mi přijde dát Střelci bonus k Úč rovný polovině jeho archetypu, to by jednak docela solidně vyrovnávalo nedostatek schopnosti a taky to umožňuje, aby na každé druhé úrovni střelec získal nějakou tu drobnou výhodu. A dal bych ještě omezení: Na 1. úrovni by se ten bonus počítal jen k jedné ze tří skupin zbraní (luky, kuše, vrh), na 5. a 10. úrovni by si mohl vzít další skupinu. Co na to říkáte?
3/Přemýšlím, se kterým dalším povoláním by měl střelec nejlepší synergii, a překvapivě je to asi gladiátor-má oblíbené všechny zbraně, řada jeho schopností je univerzální a nezávislá na oblíbené zbrani. Což dává i docela smysl-Vilém Tell taky střílel nejlíp před obecenstvem...

Pecka123: Bojový kněz jde udělat hodně jednoduše: Meditace a posilovací schopnosti spojené s patřičnými zázraky a je to bojová mašina jako blázen. Případně co nejčistší rytíř-ostatně ty jeho schopnosti si o nějakého patrona vysloveně říkají.
A ano, Střelec by mě být lepší střelec než hraničář či zloděj, o tom žádná, ostatně kdysi to psal i Peca-hraničář není nejlepší střelec, je to jen nejlepší střelec, kterého zatím máme...
dajen 20.11.2007 09:44  1244
Dart [1240]: Okrem toho je to písane všeobecne, takže jak reálne tak herne.

A já jsem si dosud naivně myslel, že se tady bavíme o Bojovníkovi coby povolání v DrD+. A tvoje definice bojovníka tomuhle povolání neodpovídá ani zdaleka.
merwin 19.11.2007 22:58  1243
Pecka123Jednak, né vždy potřebuješ strážné s velmi dobrým výcvikem a ač je strážnému nejblíže opravdu válečník (i když strážného bych asi tvořil kombinací schopností bojovat, dobrých smyslů, neoklamatelnosti a hazardu =) nemusíš je přece mít všechny bijce, ne?

Je rozdíl, zda pod pojmem "člověk specializovaný na střelbu" myslíš opravdu jen nějakou jednu bytost, která se zabývá jen střelbou (což může být i postava povoláním hraničář specializovaný na střelbu, nebo zloděj specializovaný na střelbu), nebo tím myslíš postavu s povoláním "střelec" (ostrostřelec, ... =).
V tom prvním případě nevidím důvod, proč by měla být silnější (jen proto, že pro hraničáře a zloděje už nějaké ty příručky udělané jsou?), vždyť i u jejího povolání ta střelba může být jen jedna část a ona se na ni specializuje.
V tom druhém případě by asi měla být, ale povolání "střelec" jsem si nevšiml, že by zatím někdo projevil zájem tvořit.
john_jarik 19.11.2007 20:03  1241
add Dartrekl bych, ze jsi to napsal spravne. Strilet umi kazdy, kdo se to nekdy ucil (a je jedno, zda na to ma nebo nema fyzicke predpoklady).
To strileni z M16 nebo Ak47 odpovida Boji s ...
Samozrejme nejaka specialni skola by odpovidala tomu, ze vis jak pouzit dobrou optiku (je to finta) nebo jak se postarat o to, aby zbran nebyla videt (maskovani), atd.
To uz ale saha do kategorie nejake vojenske (a neresim, zda jde o bojovnika nebo hranicare) specializace.
dart 19.11.2007 19:06  1240
Pecka123No ja by som nevidel nič zlé, na bojovom kňazovi. Je to čisto na dohode PJa s hráčom. Ak bude kňaz v mene Aresovom zabíjať... tak si predstav akú hrôzu bude tento kňaz púšťat po pár vyvraždených vojenských cie¾och. A s ním stúpne i Aresova moc... čiže riešenie je viac než jednoduché. Najskôr investuje boh do svojho kňaza a ten mu investíciu v krátkom čase môže vrátiť. Ak k tomu vezmem zázraky, ktoré sa vie naučiť kňaz.... tak už len pri mene by ti behali zimomriavky ;)

Okrem toho čo ti bráni skåbiť dve povolania? Dáke pravidlo? To ťažko.

Dajen:

Vezmi si do citátu buď celok, alebo nič, pretože jedna tá vetička nemá zmysel. Okrem toho je to písane všeobecne, takže jak reálne tak herne.

Asi ťažko by som sa ja stal vojakom, ale to neznamená, že neviem strie¾ať z M16, či AK-47... síce netvrdím, žeby som sa trafil... zato s Desertkou alebo N.45... by som už určite šance mal ;)
A je úplne jedno, aké som povolanie, takže neviem čo riešiš ;)
pecka123 19.11.2007 18:05  1239
Jako PJ vojáky, aby unesli halapartny, sekery atp. potřebuju na vyšší než 1. úrovni. Kdyby to byli bojovníci, kdejaký strážný s halapartnou u brány bude schopen přežít rozsekání do 4. řádku a bude znát 10 fint. Pokud jde o logiku, že vysloužilí vojáci se do své vesnice vrátí na cca 5.-6. úrovni, nevidím v tom problém, prostě armáda z nich udělala chlapy. Vysloužilí vojáci byli na té vesnici určitě jedni z nejzkušenějších.

Myslím, že člověk specializovaný na střelbu musí být z hlediska vyváženosti silnější než hraničář nebo zloděj, protože u nich je to jen jedna z řady jejich dovedností. Čili to bude chtít hodně speciálních fint, schopností a podobných věcí. Pokud má dobře naskillovaný zloděj mít šanci uhnout, zahrne sebou tvorba střeleckého archetypu nutně i řadu číselných bonusů, aby bylo jejich schopnosti možno porovnávat.

A pokud někdo pomocí nějaké zvláštní schopnosti zjistí parametry jeho těla, načež pošle proti borci s ohromnou silou a obratoností a zmenšenou zručností pár střelců, bude se ohromně divit, jak je ten týpek mohl ustřílet.

Podle mě to nezapadne do logiky systému. A jakmile se jednou objeví bojovník-střelec, objeví se požadavek na bojovníka-zaklínače (co třeba Geralt, že). A bojového kněze - chci přece hrát kněží bohů Área, Marta atp.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt