Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Když diskuse,
tak s Lopuchem

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 20.11.2007 12:16  1260
Noir [1254]že když chci udělat ultimátní fintu, kterou použije jen nejlepší střlec mezi střelci, tak ji bude moci použít už postava na 13. úrovni

Co ti/nam brani dat na fintu pozadavky "minimalni stupen archetypu XXX, minimalni uroven postavy YYY, uz pred prestupem mel fintu ZZZ" a vystavet archetyp strelce na fintach?

Ono by uplne stacilo zacit nejakou fintou F1 s predpokladem "stupen Strelce 10" ... a pokracovat radou (nebo i stromeckem) finet F2 ("uz mel fintu F1"), F3 ("uz mel fintu F2"), ... F9 (kterou pak muze ziskat nejdrive na 21ni urovni) ...
patches Patches 20.11.2007 12:07  1259
DavecNa prvni urovni nema valecnik Sil a Obr 1, ale spis oboje 2, pripadne jedno 3 a druhy 1... A takhle budou vypadat vlastnosti spis cerstveho rekruta nez pravidelneho strazneho - ten bude na cca 3. urovni, cemuz odpovidaji cisla xKiva...
davec 20.11.2007 11:55  1258
xKiv [1250]To máš pravdu. Ale zkus si toho svého strážného napočítat na první úroveň...

Sil 1, Obr 1
krouzkova zbroj PS 5, omezeni -1; ochrana zbroje 6
Může mít Nošení zbroje I., tudíž Omezení se ruší, ale dostane postih za přilbu (nebo ji mít nebude), ChS 4 - postihy z hlavy neřeknu, ale budou "poněkud" vyšší.

halapartna PS 6, delka 4, utok 3, zraneni 7S, kryt 4
Mám takový pocit, že +2 do síly pro potřeby PS je jen u jednoručních zbraní držených obouruč, což halapartna není (Možná to znáš jinak z nějaké verze pravidel zamýšlené pro budoucnost, v Bčkách to podle mě není - mohu se mýlit). Na první úrovni může mít Boj s... na I. stupni. Postihy zase z hlavy neřeknu.

Celkově tipuji, že bude mít (zhruba) BČ -2, ÚČ -5, OČ -3. Na druhou stranu bude mít trochu větší ZZ, než s dýkou, a Ochranu zbroje 6.

Z čehož mi vyplývá, že pokud postavy na první úrovni potkají někoho s takouvouto výzbrojí, musí být z takové NPC být řádně vystrašení, protože ta je min. na 4 úrovni, jen aby bez větších problémů mohla používat své zbraně.
noir 20.11.2007 11:30  1257
Merwin: Právě proto, že by střelec byl stejně jen necelou půlkou daného bojovníka, tak by to nebyl takový ultimen jako hraničář (rozhodně ne zranění, přesností střelby ani dostřelem)-ale měl by mít schopnosti, které by se vyvíjely s rostoucí úrovní postavy, nejen archetypu. Už jen proto, že jak jsem psal, střelec je hůře kompatibilní s jinými archetypy.
merwin 20.11.2007 11:20  1256
NoirNo, jde hlavně o to, že já si archetyp střelce představuji jen jako doplňěk pro bojovníky, střelba je taky součástí boje. Zatímco to, co popisuješ, by se spíš hodilo pro povolání "střelec", které se kromě střelby téměř na nic jiného nespecializuje.
noir 20.11.2007 11:18  1255
xKiv: To jsem přesně chtěl slyšet! Hm a je pěkné, že ultimátní úroveň archetypu by přišla na 21. úrovni... Jen netuším, kdo by těch dalších 36 úrovní vymýšlel. Ono by možná jen stačilo přidat pád drobnějších schopnostiček a ty ostatní rozložit rovnoměrněji po celé řadě. ALe to je jen taková úvaha...
S čarodějem máš naprostou pravdu. Bohužel.
noir 20.11.2007 11:11  1254
Merwin:
1/Vidíš to, já jsem si právě říkal, že pokud někdo bude chtít být primárně střelec, vybere si právě povolání střelce, hraničářská střelba je jen jedna z cest a hraničář umí ještě hafo dalších věcí, o kterých by si střelec mohl nechat jen zdát...
Mě je blbé hlavně to, že když chci udělat ultimátní fintu, kterou použije jen nejlepší střlec mezi střelci, tak ji bude moci použít už postava na 13. úrovni-to je prostě špatně, vždť to je teprve zhruba polovina jeho kariéry! Případně je pak nutné vymslet mechanismus, aby síla dané finty rostla i na vyšších úrovních (a to nějak tak, aby jí neuškodily ne-střelecké archetypy). Tj. možná k síle fint počítat nějakou část celkové úrovně bojovníka, protože jen růstem vlastností prostě růst s ne-archetypálními povoláními neudržíš...
2/Je pravda, že Střelec by měl vlastně střílet bez fint jen výjimečně-jenže on se musí stejně nějak strefit. Tady si nejsem úplně jistý, jaká by byla ta čísla, jaké by byly rodíly mezi šancí na zásah mezi střecem a dejme tomu jakýmkoli jiným povoláním, které si tvedá Zrč.
3/A vlastně jde docela i barbar, jako vrhač. Pohyb v terénu, mrštnost a další věci mohou ze střelce s oštěpem udělat docela nepříjemného parchanta...
merwin 20.11.2007 11:07  1253
10. stupeň archetypuNa druhou stranu, když se podívu, co umí bojovníci už nyní na 10. stupni archetypu, nechci radši ani vidět jaké zvěrstva by měli třeba na tom 15.tém
xkiv 20.11.2007 10:59  1252
Noiranebo 17, respektive tolik, kolik by si postava mohla maximálně vzít
123(4)567(8)9 10 11(12)13 14 15(16)17 18 19(20) 21
to je celkem 16 postupu v jednom archetypu pri podmince, ze smi postupovat maximalne 3x za sebou v rade

Omezení deseti úrovněmi mi u bojovníka vadí stejně jako u čaroděje, možná i víc
Pravdu dis, carodej ty urovne navic dokaze *velmi efektivne* zuzitkovat ... ruznymi zpusoby (zatim neexistujici kouzla vyssich urovni, pumpovani do oborovych schopnosti, vyssi Int na hody na seslani, vic magenergie, schopnejsi pomocnicek, ...)
merwin 20.11.2007 10:55  1251
Noir:
1) no, tohle trošku problém je, ale jsou tak dělány všechny archetypy, tak počítám s tím, že pokud by někdo opravdu chtěl mít bojovníka-střelce dosáhne svého vrcholu nejdříve někde na 13.úrovni a zbytek života se bude rozvíjet nic moc v ničem dalším, popřípadě se bude jako střelec zároveň rovnoměrně rozvíjet ještě s aspoň jedním acrhetypem a pak ten vrchol bude někde kolem 20.úrovně.
Jednak nepředpokládám že většina hráčů bude kolem tich 15+ hrát a přecijen pokud bdue chtít být někdo primárně střelec, tak si asi nevybere válečníka, ale hraničáře.
2) s tím mojím návrhem střelce, jsem se snažil jej vyzdvihnout jinak, než jako někoho kdo vždy dobře trefuje, buď se projeví v určitých situacích, nebo bude k té střelbě mít trošku jiný přístup a tak tam ty bonusy nejsou až tak potřeba. Ten tvůj návrh mi přijde takový nebojovnický, spíše zlodějský (vzhledem k tomu jak jsou ty příručky psány), ale jinak to taky není špatné řešení.
3) v případě takového toho klasického vojáka s kuší bych viděl dobrou spojitost i s ratířem (stát při úvodním ostřelování chce opravdu odvahu + kušaři používali i těžší zbroje =)

No, ten můj návrh mám už daný dohromad,y teď už jej jen rozepsat (aby to nebyly pohé poznámky) a počítám že do konce týdne bych jej tu hodil, mimochodem zkusil by jsi nějak konkrétnějí zpracovat ty tebou navrhované finty? Ten nápad se mi velmi líbil, ale nechci ti do toho zatím rýpat =)

Pacthes:
přesně tak to vidím i já, plus ještě u nás (v našem světě) je rozdíl mezi strážným a vojákem, strážný se stará o pořádek ve městě, vojáci o jeho bezpečnost (čili mezi vojáky se najde celkem dost obyčejných válečníků, mezi strážnými takový mix válečníka a zloděje).
xkiv 20.11.2007 10:54  1250
DavecTaky muzou mit nejake dovednosti ...
Takze rekneme Sil 3, Obr 3
krouzkova zbroj PS 5, omezeni -1; noseni zbroje I zrusi omezeni (jestli chce nejakou slusnejsi prilbu, tak ejste zvedne noseni zbroje), za ChS 2 je -2 k Obr (takze -2 k BC, -1 k UC, -1 k OC); ochrana zbroje 6
halapartna obouruc s III stupnem dovednosti: PS 6, ChS 1; -1 k BC, delka 4, utok 3, zraneni 7S, kryt 4
= BC (rekneme ze boj=obratnost) 3-2-1+6=6, UC=1-1+3=3, OC=2-1=1, kryt 3, zraneni (v posledni verzi co znam se pro urceni zraneni obourucni zbrane pocita Sil o 2 vyssi, aby bylo jejich obourucni drzeni alespon srovnatelne s obourucnim drzenim jednorucnich zbrani) 5 (+) 7 = 7S

Dohromady ma: BC 6, UC 3, OC 1+3, ZZ 7, ochrana 6
To je proti nekomu s dykou a beze zbroje docela slusne
noir 20.11.2007 10:50  1249
xKiv: To je IMHo špatné. Nevím ale jak z toho vybruslit-prostě na té 13. úrovni (hm, já měl tak nějak zafixované, že je to až 15.) dostane bijec ultimátní schopnost a padla-má nejlepší finty, co by mohl mít, má nejlepší speciální schopnost a teď už jen může hledat, jakými věcmi by mohl své schopnosti drobně podpořit, případně se spolehne na to, že mu díky stoupající síle stoupne ZZ a bude si moci vzít lepší (těžší) zbraň. To ale znamená jedno: Schopnosti samé jsou jen cesta, jak se dostat k lepší hračce.
Škoda, že archetypy nebyly dotažené na celých 21. úrovní (anebo 17, respektive tolik, kolik by si postava mohla maximálně vzít). Omezení deseti úrovněmi mi u bojovníka vadí stejně jako u čaroděje, možná i víc.
xkiv 20.11.2007 10:42  1248
Noirbojovický růst se zastaví na 10. stupni nej archetypu
Coz muze byt uz 13ta uroven ... a kombinace dvou archetypu muze vrcholit uz na 20te urovni ..

jj ...
davec 20.11.2007 10:42  1247
Halapartna jako zbraň strážnéhoChtěl bych upozornit, že zbraně a zbroje se primárně používaly kvůli tomu, že ozbrojený a obrněný člověk byl ve výhodě proti lidem neozbrojeným a neobrněným. Tedy nikoliv na vzbuzování respektu (to je až sekundární benefit).
Pokud tedy standartní voják bude mít s halapartnou a kroužkovou zbrojí postihy za chybějící sílu, chybějící dovednost, chybějící sílu na zbroj a v konečném důsledku na tom bude hůř, než kdyby měl jen dýku, tak jeho velitel pravděpodobně nebude volit právě tuto kombinaci zbraň/zbroj.
Na druhou stranu strážní většinou nebyli dvanáctiletí cucáci(jako je postava na první úrovni), tudíž nejnižší lvl strážného (z hlediska vlastností a dovedností) by mohl být třeba 4-5 úroveň, což už by mohlo nabídnout určité možnosti...
patches Patches 20.11.2007 10:23  1246
MerwinJednak, né vždy potřebuješ strážné s velmi dobrým výcvikem a ač je strážnému nejblíže opravdu válečník (i když strážného bych asi tvořil kombinací schopností bojovat, dobrých smyslů, neoklamatelnosti a hazardu =) nemusíš je přece mít všechny bijce, ne?

Presne tak... jednak nemuseji mit Silu na urovni Potrebne sily pro halapartnu na to, aby se s tou halapartnou prochazeli po meste (uz tim totiz budi dost respektu... a totez plati pro zbroje, stity, prilby) a jednak naprosta vetsina z nich se pravdepodobne nikdy nedostane do boje s nicim jinym nez problemovejma ochlastama... Samozrejme neco jineho je situace v hlavnim meste, kde je napriklad zakazano chodit po ulici s viditelnou zbrani, a jina v meste na okraji kralovstvi, kde jsou potycky s barbary/skrety/nepratelskymi vojaky na dennim poradku...
Takoveho bijce bych zase straznym nejspis ani nedovolil ziskat, protoze a) se nemaji tento styl boje v podstate kde naucit a b) s timto pristupem k boji by nejspis nebyli zrovna dvakrat zadouci jako poradkova sila (staci se podivat na dnesni tezkoodence, kteri maji jako jeden z hlavnich pozadavku na vykon povolani schopnost zachovat si chladnou hlavu a nenechat se vyprovokovat)...
Daleko vhodnejsi je jednoznacne onen kondotier, velitelum bych klidne dal nejaky ten stupen rytire ci sermire...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt