Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Nudou jsi opuch?
Navštiv Lopuch!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 21.11.2007 00:32  1278
Noir:
Mě osobně se právě to roztahování fint a schopností nad zaběhnutý systém už tak moc nelíbí, přináší to (z mého pohledu) komplikace navíc a to nejen co se týče učení se fint (jen pokud se zlepšuješ v určitém archetypu). Respektive, přijal jsem to tak jak to je, že i u gladiátora nebo třeba kondotiéra můžu dosáhnout maxima na 13.úrovni a dál už se s tím prostě nehnu, nedívu se tedy ani na střelce jako na vyjímku. Pro střelce se toho dá opravdu vymyslet dost i na samostatnou příručku, ale jde o to, co je cílem ... zda jen mírně rozšířit možnosti bojovníka, nebo udělat možnost zahrát si za "střelce" nepřekonatelného mistrav oboru.

Gran:
Jde spíš o přístup k té střelbe, ani assasin (či jak se to píše) nebude mít takový k ní takový přístup jaký bych třeba já očekával od bojovníka. Mě nejde o to, zpracovat "střelce", ale spíš dát možnost válečníkům rozvíjet se i v tomto zaměření, jelikož IMHO jim není úplně cizí.
Když bych si vzal tvou radu k srdci, tak mě pak napadlo ... proč vlastně zloděj taky umí dobře bojovat, když už je pro bojové povolání samostatná příručka napsána? (jen takový rýpavý příklad)

Davec:
nulovou chybějící sílu na halapartnu beru tak, že mám dost velkou sílu na to, abych tu halapartnu ovládal stejně jako třeba nůž (samozřejmě v mezích možností), proto když bych se přirovnal k pravidlové postavě, předpokládám, že bych měl postihy za chybějící sílu jak na zbroj, tak na zbraň ... hezky to jde vidět v rozdílu ovládání lehkého dřevěného meče a klasického těžkého železného a i ta desetikilová kroužkovka mi dělá problémy (ani né tak v omezování pohybu, ale v rychlosti únavy).
Holt pluska nejsou simulací reality, ale jen hra ... kdybych se s nimi chtěl k realitě přiblížit, tak bych asi nechal růst vlastností stopnout tak na třetí až páté úrovni.
john_jarik 20.11.2007 19:24  1277
male OTK tem 60 stranam na povolani... to je dobra myslenka Grane.
Jak tak pisu toho Paladina, tak jsem na 20. mam v tom nektere mechanismy, ale hodne teorie jeste ne. Jeste jsem ani nezacal psat ten "Astral"... tam to bude hooodne o prikladech.
Budu rad, kdyz to narvu do 80 a pak budu skrtat.

p.s.: A to to pisu asi rok. Takze, az nekdo bude chtit kritizovat, at se zamysli, kolik ma takovy tvurce asi casu a potencialu (a to ze jsem slaby tvurce)
gran 20.11.2007 17:59  1276
Dám vám dobrou radu - nedělejte Střelce jakožto Bojovníkův archetyp .) Pokud si myslíte, že to povolání má dostatečný potenciál na 60-ti stránkovou příručku, tak ho vymejšlejte zvlášť, jinak ho zkuste vymyslet jako součást jiného povolání.
Nebo se na to vyse*te =P

Jinak pokud máte ke střelci nějaké pěkné a ucelené nápady, můžete je poslat mně do pošty (ze zdejší diskuse je tahat nebudu) nebo na gran@aragorn.cz, možná byste se divili, co já s tím třeba i dokážu .)
xkiv 20.11.2007 14:43  1275
DavecNo moment, ono ale neplati, ze kdyz mam na nejakou zbran trosku vetsi chybejici silu, tak ze ji nechci ...
Mechanismy soubojaku DrD+ me od toho sice docela tlaci, ale to je i tim, ze pred sebou mam vyhlidku na slusne zvyseni sily a *protivniky*, ktere si PJ muze dovolit nastavit tak, aby meli malou ChS.

V realnem (nasem) svete
1) budu mit venkoncem srovnatelne protivniky (kdyz jsem armada)
2) kdyz si vezmu trochu tezsi zbroj, budu mit docela jistotu, ze me pres jeji ochranu nekdo s lehkou zbrani jen tak nezrani (protivnici jsou stejni "silaci" jako my)
3) iirc staroveke (a stredoveke?) bitvy se nevyhravaly tak, ze by jedna strana tu druhou pobila, ale tak, ze jedna strana tu druhou zahnala na utek (krome pripadu, kdy uz ta druha strana nemela kam utikat)
patches Patches 20.11.2007 14:42  1274
DavecAd spojeni urovne s fyzickymi vlastnostmi: V tom se v podstate shodneme (a to dokonce i v te obratnosti - ted, po deseti letech chytani ve florbalovem klubu, jsem urcite ohebnejsi a rychlejsi, nez jsem byl ve dvanacti, kdy jsem s tim zacinal), ale co s tim? Kdyz omezis rust fyzickych vlastnosti, tak znacne znevyhodnis fyzicka povolani, kdyz omezis (treba az od nejake 5. urovne) rust vsech vlastnosti (treba jen na jeden bod na uroven nebo jeste vic), tak budes muset prekopat vsechna cilova cisla dovednosti pro vyssi urovne a stanou se tak dostupnejsi i pro postavy na nizsich urovnich...
Tim totiz v podstate narazis na problem vsech RPG znajicich neco jako "levely" - proc by napriklad 60tilety carodej mel mit vic zivotu nez mlady student?
Ale co s tim?
davec 20.11.2007 14:33  1273
hups, nějak jsem to zkomolil. Myslel jsem tou nedokončenou závorkou, že nikdo nebude pro jednoho, dva siláky z oblasti vyrábět standartní těžké zbraně (třeba válečnou sekeru), pokud si je nenechají zpracovat na zakázku.
davec 20.11.2007 14:27  1272
xKivKlidně omez výběr zbraní v oblasti podle potřebné síly, aby ty, co nikdo kolem (pro jednoho nbo dva lidi v městečku nikdo nebude vyrábět standartní válečnou neunese bez výraznějšího postihu nebyly k dostání. Získáš pěkný výběr lehkých zbraní. Středověká a starověká bojiště asi byla zaplňována výběrem siláků z celého kraje.
davec 20.11.2007 14:16  1271
PatchesKroužkovou košili jsem na sobě měl a v pohybu mě moc neomezovala. Ono asi záleží na tom, jak ti sedí, protože když se dobře rozloží po těle, tak moc neomezuje. Pokud jsi měl drátěnku kryjící i stehna, tak třeba římští legionáři ji pevně stahovali opaskem kolem boků, aby netížila jen ramena. A měl jsem v ruce i štít a nějaký ten meč či sekeru. Asi nejtěžší ruční zbraň co jsem měl v pazourech zbraň byla tuším sudlice ušatá. Sice s tím určitě nemám dovednost Boj s... na III. stupni, ale myslím, že Potřebnou sílu splňuji (a to nejsem žádná velká vazba). Ve 12 letech jsem ji rozhodně nesplňoval.
A nejen proto si myslím, že průměrný dospělý obyvatel má větší sílu a další vlastnosti(u obratnosti jsem na pochybách) než průměrný dobrodruh v pubertě (tj. na nízkých úrovních). Myslím si taky, že pravidla v tomto ohledu trochu pokulhávají v tom, když spojují fyzické parametry s úrovní povolání. Postava na první úrovni ve 30 letech (do té doby se živil třeba jako mlynář) by měla mít odlišné parametry, než postava na první úrovni ve 14 letech... A stejně tak NPC.
xkiv 20.11.2007 14:04  1270
DavecTo se snad resi tak, ze kdyz o neco neni v dane lokalite zajem (napr. na zbrane neni dostatek dost silnych bojovniku), tak se to nebude vyrabet a nebude to k dispozici.
Cili tabulka zbrani sice obsahuje nejaky celkem velky (standartni) vyber, ale to neznamena, ze musi byt vsechny k sehnani.

Uroven obyvatelstva uz se mockrat resila a zavery veskere zadne (krome toho, ze asi bude zalezet na hrdinskosti/vyspelosti sveta).
patches Patches 20.11.2007 13:54  1269
DavecNevim, jestlis na sobe nekdy mel napriklad krouzkovou kosili, ale z vlastni zkusenosti vim, ze i me ve triadvaceti, kdy jsem prakticky na svem fyzickem vrcholu, opravdu DOST prekazi v pohybu (ackoliv to asi bude i tim, ze nemam potrebnou dovednost:-))... totez plati pro vsechny tezsi kovove zbrane... U tycovych musis navic brat v uvahu obtiznost jejich ovladani (byly bojove efektivni prakticky jenom v sevrene formaci v prehlednem terenu)...
Ackoliv tedy uznavam, ze nejsem zadna korba a mou "hlavni vlastnosti" neni rozhodne Sil:-D
Tak kdo je potom u tebe "normalni clovek"? Historicky vzato bojovali v kovovych zbrojich predevsim jezdci na konich (nevadila jim tolik jejich hmotnost), coz byli zase obvykle bojove mnohem lepe cviceni vojaci nez klasicka pechota (zpravidla navlecena maximalne v te krouzkovce, spise vsak v tvrzenych kozenych zbrojich)...
davec 20.11.2007 13:39  1268
PatchesNo tak si to potom srovnej s potřebnou silou u zbraní a zbrojí. Zbraně a zbroje se dělají tak, aby je mohl bez problémů používat normální člověk a ne hrdina, který je z hlediska světa něco jako polobůh (pokud mu přiznáš možnost postupu na 21. úroveň a NPC dáš max na nějakou 4. úroveň). Těžší verze si může někdo nechat udělat na zakázku, ale v pravidlech asi bude "standart".
patches Patches 20.11.2007 13:28  1267
DavecTo ale IMHO dost (a to opravdu DOST) zavisi na typu sveta - je neco jineho hrdinsky "conanovsky" svet a neco jineho Zemeplocha nebo hororova fantasy... v tom hrdinskem muze byt kazdy strazny opravdu na 7. urovni, ale nedovedu si totez predstavit ve svete veskrze bezpecnem a mirumilovnem... ostatne kde by na to vubec vzal zkusenosti?

Fyzicka uroven nekde konci (je to tusim reseno u nestvur v PPJ, ktere v dospelosti dosahnou 2. az 3. urovne a jen opravdu urostle kusy se dostavaji na 4. ci 5.), a jak sam naznacujes, tak u vetsiny lidi dosahuje vrcholu ve 20 - 30 letech, potom jde dolu... Proto by naprosta vetsina CP jednou mela dosahla sveho "limitu", hranice svych moznosti...
Hracske postavy jsou z tohoto hlediska spis velmi vzacnou vyjimkou - hranice je pro ne teoreticky az na 21. urovni... CP maji tu hranici obvykle niz (v zavislosti prave na typu sveta)...
A ze postavy zacinaji ve 12 letech? No, u me bylo nejmladsi postave na zacatku 17, coz je fyzicky temer hotovy clovek...
noir 20.11.2007 12:59  1266
xKiv:
Hm, to je pravda.Ja jenom nechtel predelavat stavajicic system-jen mi prislo mile vclenit do nej dalsi archetyp.

Co se týká dalších archetypů, tak se dají využít spíš pro tu vrhačskou část archetypu. Barbar má oblibené kopí, šermíř dýku, bijec zase sekery, takže i ony mouhou přispět.

A je pravda, že přidat kuše rytířovi a luky kondotiérovi by taky nebylo tak úplně od věci, ale to je na další delší dikuzi. CO na to ostatní?

A ta poslední možnost je hooodně zajímavá, nicméně je to už poměrně zásadní zásah do struktury pravidel. T.j. raději udělat finty tak, aby se jejich účinek zvedal i po 10. úrovni střelce.
davec 20.11.2007 12:44  1265
PatchesA jsme u toho. Je obyčejný strážný válečník? A chceš mě říct, že nováčci u stráží mají jinou výstroj/výzbroj, než mazáci?

Proč jsem s celým tímhle problémem začal. Byla to určitá reakce na příspěvky o tom, co vlastně je strážný nebo voják:
Pravidla opravdu počítají s tím, že postava na první úrovni má cca 12 let (nebo rasový ekvivalent tohoto věku).
Pokud tvoříme NPC, určitého věku a postavení, musíme počítat s tím, že bude i na určité úrovni. Ta úroveně by vlastně měla být dvojí:
a) Fyzická úroveň (tedy podle věku)
b) úroveň ve svém povolání (v našem případě strážný).

Možná by do nové verze pravidel (třeba do PPJ) neškodilo dát tabulku, jaké úrovně jsou u typových NPC obvyklé (strážný má úroveň 3-5, velitel stráží 4-7 atd...).Takhle NPC PJ zákonitě podle úrovně CP, přičemž má snahu aby CP byli trochu silnější, než průměrné NPC, protože jsou to přeci "hrdinové". Jenže když se podívám třeba na sebe: Je mi 29 let, fyzicky jsem na tom celkem dobře, budu odpovídat nejspíš postavě na cca 9-10 úrovni (podle pravidel by měly moje parametry ještě asi růst, v reále budou spíš klesat:-( ). A to nejsem, tak říkajíc, CP. Myslím, že představa postav "Jsem na 8 lvl, tak jsem king a všichni se mě musí bát" MUSÍ skončit. Postava na 8 lvl je čerstvě prošlá pubertou a průměrný obyvatel v produktivním věku bude jen drobounce slabší. A to jen kvůli tomu, že to není "hrdina" - ideální příklad Zaklínač: Milwa prchající z uprchlického tábora a 2 vidláci. Kdyby jí nepomohl Cahir, špatně by to s ní dopadlo...
xkiv 20.11.2007 12:31  1264
NoirZe neco takoveho jine archetypy nemaji?
Nemaji, ale (taky) muzou!
Cimz se vyresi (nebo alespon zmirni) stejny problem i pro ne.

Moment, bojovnik si muze brat finty jenom z oblibenych zbrani archetypu, ve kterem prave postupuje ....
cimz pak mame pro strelce "optimalni" strategii co nejdriv (13ta uroven) 10 stupen strelce + nacpat tam co nejvic urovni gladiatora (14 15 16 x17 18 19 20 x21 - celkem sest urovni gladiatora, finta F7)

Nebo pridat strelne zbrane i do oblibenych zbrani jinych archetypu (kondotier? rytir?)

Nebo - a tohle je teprve nesystemove - povolit tyhle finty i pri prestupu v jinych archetypech, pokud ma postava stupen strelce 10.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt