Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
merwin 21.11.2007 11:56  1283
a taky by mě zajímalo proč jestli bude specializovaný na střelbu, musí být lepší než zloděj a hraničář

Já bych řekl, že "jestli bude specializovaný na střelbu, může v ní být lepší než postava s povoláním, jež na střelbu specializované není"

A jak už jsem kdysi psal, tento arhcetyp je IMHO spíš přínosem, jelikož umožňuje tvořit postavy jež mají blízko k armádním střelcům (vím, že se to už mockrát zmiňovalo, ale Vilem Tell má dle mě mnohem blíž k bojovníkovi, než zloději, stejně jako Robin Hood spíš k bojovníkovi, než k hraničáři), což mi přijde zajímavé pro hraní (narozdíl od třeba alchymisty). Navíc nejde o oficiální opravy, takže ten kdo chce to může přehlížet, stejně jako přehlíží už mnoho oprav, které se dají sehnat (ať už o nich neví, či se mu nelíbí).
pecka123 21.11.2007 11:54  1282
nebude...jenže bude existovat silný střelec. Takže víc soubojů bude rozhodnuto na dálku. šermíři se spíš vzdají dýky v druhé ruce, protože se budou bát žě je někdo zastřelí atp.

Prostě podle mě je to podobný efekt, jako když se objevily pancéřované bitevní lodě. Ty dřevěné měly stejnou údernou sílu...jenže byly vytlačeny z bojiště. A tohle bude další, kdo bude vytlačovat lidi bojující na blízko z boje.
noir 21.11.2007 11:15  1281
Pecka: Nerozumí-proč by měl být bojovník slabší v boji nablízko, když se mu přidá střelecký/vrhačský archetyp?
pecka123 21.11.2007 11:06  1280
noirno nepochybně...je ale z hlediska filozofie systému vhodné dělat takový archetyp? pluska jsou podle mě velmi pěkný systém. zajmala by mě spíš odpověď na otázky: proč přidávate střelecký archetyp, alchymistu, paladina atp.

bojovníci chtějí střílet, čarodějové to, co mají theurgové, therugové to co mají čarodějové. Každý chce vylepšit povolání za které hraje.

Nikdo už se neptá, jaké to bude mít důsledky. Co tohle: bojovník by měl být v boji nejsilnější, protože mimo boj byl měl být...jestli bude specializovaný na střelbu, musí být lepší než zloděj a hraničář. Tím pádem se hranice střelby posouvají ještě dál. Jenže účinnější střelba znamená, že boj v tváří tvář je v porovnání s ní méně účinný. To zařezává 6 archetypů bojovníka kromě střelce.

To je vážně tahle úvaha tak nesmyslná?
noir 21.11.2007 10:19  1279
Hm, na tom, co píše Merwin, je hodně pravdy. Myslím, že udělat archetyp je snazší, než vymýšlet 60 stran, kde je velká šnace, že se to stejně dál nehne.
merwin 21.11.2007 00:32  1278
Noir:
Mě osobně se právě to roztahování fint a schopností nad zaběhnutý systém už tak moc nelíbí, přináší to (z mého pohledu) komplikace navíc a to nejen co se týče učení se fint (jen pokud se zlepšuješ v určitém archetypu). Respektive, přijal jsem to tak jak to je, že i u gladiátora nebo třeba kondotiéra můžu dosáhnout maxima na 13.úrovni a dál už se s tím prostě nehnu, nedívu se tedy ani na střelce jako na vyjímku. Pro střelce se toho dá opravdu vymyslet dost i na samostatnou příručku, ale jde o to, co je cílem ... zda jen mírně rozšířit možnosti bojovníka, nebo udělat možnost zahrát si za "střelce" nepřekonatelného mistrav oboru.

Gran:
Jde spíš o přístup k té střelbe, ani assasin (či jak se to píše) nebude mít takový k ní takový přístup jaký bych třeba já očekával od bojovníka. Mě nejde o to, zpracovat "střelce", ale spíš dát možnost válečníkům rozvíjet se i v tomto zaměření, jelikož IMHO jim není úplně cizí.
Když bych si vzal tvou radu k srdci, tak mě pak napadlo ... proč vlastně zloděj taky umí dobře bojovat, když už je pro bojové povolání samostatná příručka napsána? (jen takový rýpavý příklad)

Davec:
nulovou chybějící sílu na halapartnu beru tak, že mám dost velkou sílu na to, abych tu halapartnu ovládal stejně jako třeba nůž (samozřejmě v mezích možností), proto když bych se přirovnal k pravidlové postavě, předpokládám, že bych měl postihy za chybějící sílu jak na zbroj, tak na zbraň ... hezky to jde vidět v rozdílu ovládání lehkého dřevěného meče a klasického těžkého železného a i ta desetikilová kroužkovka mi dělá problémy (ani né tak v omezování pohybu, ale v rychlosti únavy).
Holt pluska nejsou simulací reality, ale jen hra ... kdybych se s nimi chtěl k realitě přiblížit, tak bych asi nechal růst vlastností stopnout tak na třetí až páté úrovni.
john_jarik 20.11.2007 19:24  1277
male OTK tem 60 stranam na povolani... to je dobra myslenka Grane.
Jak tak pisu toho Paladina, tak jsem na 20. mam v tom nektere mechanismy, ale hodne teorie jeste ne. Jeste jsem ani nezacal psat ten "Astral"... tam to bude hooodne o prikladech.
Budu rad, kdyz to narvu do 80 a pak budu skrtat.

p.s.: A to to pisu asi rok. Takze, az nekdo bude chtit kritizovat, at se zamysli, kolik ma takovy tvurce asi casu a potencialu (a to ze jsem slaby tvurce)
gran 20.11.2007 17:59  1276
Dám vám dobrou radu - nedělejte Střelce jakožto Bojovníkův archetyp .) Pokud si myslíte, že to povolání má dostatečný potenciál na 60-ti stránkovou příručku, tak ho vymejšlejte zvlášť, jinak ho zkuste vymyslet jako součást jiného povolání.
Nebo se na to vyse*te =P

Jinak pokud máte ke střelci nějaké pěkné a ucelené nápady, můžete je poslat mně do pošty (ze zdejší diskuse je tahat nebudu) nebo na gran@aragorn.cz, možná byste se divili, co já s tím třeba i dokážu .)
xkiv 20.11.2007 14:43  1275
DavecNo moment, ono ale neplati, ze kdyz mam na nejakou zbran trosku vetsi chybejici silu, tak ze ji nechci ...
Mechanismy soubojaku DrD+ me od toho sice docela tlaci, ale to je i tim, ze pred sebou mam vyhlidku na slusne zvyseni sily a *protivniky*, ktere si PJ muze dovolit nastavit tak, aby meli malou ChS.

V realnem (nasem) svete
1) budu mit venkoncem srovnatelne protivniky (kdyz jsem armada)
2) kdyz si vezmu trochu tezsi zbroj, budu mit docela jistotu, ze me pres jeji ochranu nekdo s lehkou zbrani jen tak nezrani (protivnici jsou stejni "silaci" jako my)
3) iirc staroveke (a stredoveke?) bitvy se nevyhravaly tak, ze by jedna strana tu druhou pobila, ale tak, ze jedna strana tu druhou zahnala na utek (krome pripadu, kdy uz ta druha strana nemela kam utikat)
patches Patches 20.11.2007 14:42  1274
DavecAd spojeni urovne s fyzickymi vlastnostmi: V tom se v podstate shodneme (a to dokonce i v te obratnosti - ted, po deseti letech chytani ve florbalovem klubu, jsem urcite ohebnejsi a rychlejsi, nez jsem byl ve dvanacti, kdy jsem s tim zacinal), ale co s tim? Kdyz omezis rust fyzickych vlastnosti, tak znacne znevyhodnis fyzicka povolani, kdyz omezis (treba az od nejake 5. urovne) rust vsech vlastnosti (treba jen na jeden bod na uroven nebo jeste vic), tak budes muset prekopat vsechna cilova cisla dovednosti pro vyssi urovne a stanou se tak dostupnejsi i pro postavy na nizsich urovnich...
Tim totiz v podstate narazis na problem vsech RPG znajicich neco jako "levely" - proc by napriklad 60tilety carodej mel mit vic zivotu nez mlady student?
Ale co s tim?
davec 20.11.2007 14:33  1273
hups, nějak jsem to zkomolil. Myslel jsem tou nedokončenou závorkou, že nikdo nebude pro jednoho, dva siláky z oblasti vyrábět standartní těžké zbraně (třeba válečnou sekeru), pokud si je nenechají zpracovat na zakázku.
davec 20.11.2007 14:27  1272
xKivKlidně omez výběr zbraní v oblasti podle potřebné síly, aby ty, co nikdo kolem (pro jednoho nbo dva lidi v městečku nikdo nebude vyrábět standartní válečnou neunese bez výraznějšího postihu nebyly k dostání. Získáš pěkný výběr lehkých zbraní. Středověká a starověká bojiště asi byla zaplňována výběrem siláků z celého kraje.
davec 20.11.2007 14:16  1271
PatchesKroužkovou košili jsem na sobě měl a v pohybu mě moc neomezovala. Ono asi záleží na tom, jak ti sedí, protože když se dobře rozloží po těle, tak moc neomezuje. Pokud jsi měl drátěnku kryjící i stehna, tak třeba římští legionáři ji pevně stahovali opaskem kolem boků, aby netížila jen ramena. A měl jsem v ruce i štít a nějaký ten meč či sekeru. Asi nejtěžší ruční zbraň co jsem měl v pazourech zbraň byla tuším sudlice ušatá. Sice s tím určitě nemám dovednost Boj s... na III. stupni, ale myslím, že Potřebnou sílu splňuji (a to nejsem žádná velká vazba). Ve 12 letech jsem ji rozhodně nesplňoval.
A nejen proto si myslím, že průměrný dospělý obyvatel má větší sílu a další vlastnosti(u obratnosti jsem na pochybách) než průměrný dobrodruh v pubertě (tj. na nízkých úrovních). Myslím si taky, že pravidla v tomto ohledu trochu pokulhávají v tom, když spojují fyzické parametry s úrovní povolání. Postava na první úrovni ve 30 letech (do té doby se živil třeba jako mlynář) by měla mít odlišné parametry, než postava na první úrovni ve 14 letech... A stejně tak NPC.
xkiv 20.11.2007 14:04  1270
DavecTo se snad resi tak, ze kdyz o neco neni v dane lokalite zajem (napr. na zbrane neni dostatek dost silnych bojovniku), tak se to nebude vyrabet a nebude to k dispozici.
Cili tabulka zbrani sice obsahuje nejaky celkem velky (standartni) vyber, ale to neznamena, ze musi byt vsechny k sehnani.

Uroven obyvatelstva uz se mockrat resila a zavery veskere zadne (krome toho, ze asi bude zalezet na hrdinskosti/vyspelosti sveta).
patches Patches 20.11.2007 13:54  1269
DavecNevim, jestlis na sobe nekdy mel napriklad krouzkovou kosili, ale z vlastni zkusenosti vim, ze i me ve triadvaceti, kdy jsem prakticky na svem fyzickem vrcholu, opravdu DOST prekazi v pohybu (ackoliv to asi bude i tim, ze nemam potrebnou dovednost:-))... totez plati pro vsechny tezsi kovove zbrane... U tycovych musis navic brat v uvahu obtiznost jejich ovladani (byly bojove efektivni prakticky jenom v sevrene formaci v prehlednem terenu)...
Ackoliv tedy uznavam, ze nejsem zadna korba a mou "hlavni vlastnosti" neni rozhodne Sil:-D
Tak kdo je potom u tebe "normalni clovek"? Historicky vzato bojovali v kovovych zbrojich predevsim jezdci na konich (nevadila jim tolik jejich hmotnost), coz byli zase obvykle bojove mnohem lepe cviceni vojaci nez klasicka pechota (zpravidla navlecena maximalne v te krouzkovce, spise vsak v tvrzenych kozenych zbrojich)...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt