Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
pecka123 21.11.2007 12:20  1286
no, já se hádat nebudu. Jestli to bude dobré, akceptuju to a nabídnu bojovníkovi. Své důvody proč si myslím, že je to nesystémové jsem řekl. Ale dokud to neuvidím, nebudu to definitvně rozhodovat.

Ta poznámka se štítem byla myšlena tak, že s nožem střelu nevykryjete, se štítem ano. Když víte, že lidí, co umí střílet je dost, přizpůsobíte tomu taktiku. Nevezmu si barbara (protože myslím se štítem neumí) a vezmu si spíš něco jiného (např. rytíře). Nebo se taky budu chtít učit střílet, přece nepoběžím na někoho kdo po mě střílí. CP jsou přírodním výběrem formována k podobným úvahám. A tak se ovlivní charakter světa.
noir 21.11.2007 12:03  1285
Pecka: Nemyslím si to. Pokud bude střelec takový, jak navrhuje Merwin (a mě to připadá čím dál logičtější, i když se mi to zpočátku moc nelíbilo), tak naopak. Tahle cesta bude doplněk, který dá možnost i bojovníkům dělat se střelnými či vrhacími zbraněmi zajímavé věci. Třeba tomu šermíři s kordem a dýkou umožní tu dýku nečekaně hodit tak, že soupeři přišpendlí nohu k podlaze, nebo barbarovi se sekyrkou vrhnout sekyru tak, aby nepříteli zatarasil cestu, případně kondotiérovi se sudlící mrštin neoříteli kolem oka tak těsně, že ten zpanikaří. A právě proto, že je to jen jeden archetyp ze sedmi je izolovaný-je to jen cesta, jak vylepšit něco, co zatím bojovníci moc neužijí, ale za cenu toho, že pro to musejí obětovat pár úrovní jiných archetypů.
merwin 21.11.2007 12:00  1284
Pecka123Přijde mi, že odsuzuješ dílo, ještě než je vytvořeno ... co když to bude úplně jinak? =)

Nehledně na to, že střelba byla proti bojovníkům nablízko opravdu smrtící (no a vlastně stále je), nicméně je hodně důvodů, proč souboje nablízko nevytlačila ... proč by se tak tedy mělo stát ve hře? Ten efekt opancéřované lodě by vznikl, kdyby se do hry přivedly palné zbraně ... pak by opravdu vytlačily luky a kuše, ale tím že někdo bude trošku lepší ve střelbě nevytlačí souboje nablízko.
merwin 21.11.2007 11:56  1283
a taky by mě zajímalo proč jestli bude specializovaný na střelbu, musí být lepší než zloděj a hraničář

Já bych řekl, že "jestli bude specializovaný na střelbu, může v ní být lepší než postava s povoláním, jež na střelbu specializované není"

A jak už jsem kdysi psal, tento arhcetyp je IMHO spíš přínosem, jelikož umožňuje tvořit postavy jež mají blízko k armádním střelcům (vím, že se to už mockrát zmiňovalo, ale Vilem Tell má dle mě mnohem blíž k bojovníkovi, než zloději, stejně jako Robin Hood spíš k bojovníkovi, než k hraničáři), což mi přijde zajímavé pro hraní (narozdíl od třeba alchymisty). Navíc nejde o oficiální opravy, takže ten kdo chce to může přehlížet, stejně jako přehlíží už mnoho oprav, které se dají sehnat (ať už o nich neví, či se mu nelíbí).
pecka123 21.11.2007 11:54  1282
nebude...jenže bude existovat silný střelec. Takže víc soubojů bude rozhodnuto na dálku. šermíři se spíš vzdají dýky v druhé ruce, protože se budou bát žě je někdo zastřelí atp.

Prostě podle mě je to podobný efekt, jako když se objevily pancéřované bitevní lodě. Ty dřevěné měly stejnou údernou sílu...jenže byly vytlačeny z bojiště. A tohle bude další, kdo bude vytlačovat lidi bojující na blízko z boje.
noir 21.11.2007 11:15  1281
Pecka: Nerozumí-proč by měl být bojovník slabší v boji nablízko, když se mu přidá střelecký/vrhačský archetyp?
pecka123 21.11.2007 11:06  1280
noirno nepochybně...je ale z hlediska filozofie systému vhodné dělat takový archetyp? pluska jsou podle mě velmi pěkný systém. zajmala by mě spíš odpověď na otázky: proč přidávate střelecký archetyp, alchymistu, paladina atp.

bojovníci chtějí střílet, čarodějové to, co mají theurgové, therugové to co mají čarodějové. Každý chce vylepšit povolání za které hraje.

Nikdo už se neptá, jaké to bude mít důsledky. Co tohle: bojovník by měl být v boji nejsilnější, protože mimo boj byl měl být...jestli bude specializovaný na střelbu, musí být lepší než zloděj a hraničář. Tím pádem se hranice střelby posouvají ještě dál. Jenže účinnější střelba znamená, že boj v tváří tvář je v porovnání s ní méně účinný. To zařezává 6 archetypů bojovníka kromě střelce.

To je vážně tahle úvaha tak nesmyslná?
noir 21.11.2007 10:19  1279
Hm, na tom, co píše Merwin, je hodně pravdy. Myslím, že udělat archetyp je snazší, než vymýšlet 60 stran, kde je velká šnace, že se to stejně dál nehne.
merwin 21.11.2007 00:32  1278
Noir:
Mě osobně se právě to roztahování fint a schopností nad zaběhnutý systém už tak moc nelíbí, přináší to (z mého pohledu) komplikace navíc a to nejen co se týče učení se fint (jen pokud se zlepšuješ v určitém archetypu). Respektive, přijal jsem to tak jak to je, že i u gladiátora nebo třeba kondotiéra můžu dosáhnout maxima na 13.úrovni a dál už se s tím prostě nehnu, nedívu se tedy ani na střelce jako na vyjímku. Pro střelce se toho dá opravdu vymyslet dost i na samostatnou příručku, ale jde o to, co je cílem ... zda jen mírně rozšířit možnosti bojovníka, nebo udělat možnost zahrát si za "střelce" nepřekonatelného mistrav oboru.

Gran:
Jde spíš o přístup k té střelbe, ani assasin (či jak se to píše) nebude mít takový k ní takový přístup jaký bych třeba já očekával od bojovníka. Mě nejde o to, zpracovat "střelce", ale spíš dát možnost válečníkům rozvíjet se i v tomto zaměření, jelikož IMHO jim není úplně cizí.
Když bych si vzal tvou radu k srdci, tak mě pak napadlo ... proč vlastně zloděj taky umí dobře bojovat, když už je pro bojové povolání samostatná příručka napsána? (jen takový rýpavý příklad)

Davec:
nulovou chybějící sílu na halapartnu beru tak, že mám dost velkou sílu na to, abych tu halapartnu ovládal stejně jako třeba nůž (samozřejmě v mezích možností), proto když bych se přirovnal k pravidlové postavě, předpokládám, že bych měl postihy za chybějící sílu jak na zbroj, tak na zbraň ... hezky to jde vidět v rozdílu ovládání lehkého dřevěného meče a klasického těžkého železného a i ta desetikilová kroužkovka mi dělá problémy (ani né tak v omezování pohybu, ale v rychlosti únavy).
Holt pluska nejsou simulací reality, ale jen hra ... kdybych se s nimi chtěl k realitě přiblížit, tak bych asi nechal růst vlastností stopnout tak na třetí až páté úrovni.
john_jarik 20.11.2007 19:24  1277
male OTK tem 60 stranam na povolani... to je dobra myslenka Grane.
Jak tak pisu toho Paladina, tak jsem na 20. mam v tom nektere mechanismy, ale hodne teorie jeste ne. Jeste jsem ani nezacal psat ten "Astral"... tam to bude hooodne o prikladech.
Budu rad, kdyz to narvu do 80 a pak budu skrtat.

p.s.: A to to pisu asi rok. Takze, az nekdo bude chtit kritizovat, at se zamysli, kolik ma takovy tvurce asi casu a potencialu (a to ze jsem slaby tvurce)
gran 20.11.2007 17:59  1276
Dám vám dobrou radu - nedělejte Střelce jakožto Bojovníkův archetyp .) Pokud si myslíte, že to povolání má dostatečný potenciál na 60-ti stránkovou příručku, tak ho vymejšlejte zvlášť, jinak ho zkuste vymyslet jako součást jiného povolání.
Nebo se na to vyse*te =P

Jinak pokud máte ke střelci nějaké pěkné a ucelené nápady, můžete je poslat mně do pošty (ze zdejší diskuse je tahat nebudu) nebo na gran@aragorn.cz, možná byste se divili, co já s tím třeba i dokážu .)
xkiv 20.11.2007 14:43  1275
DavecNo moment, ono ale neplati, ze kdyz mam na nejakou zbran trosku vetsi chybejici silu, tak ze ji nechci ...
Mechanismy soubojaku DrD+ me od toho sice docela tlaci, ale to je i tim, ze pred sebou mam vyhlidku na slusne zvyseni sily a *protivniky*, ktere si PJ muze dovolit nastavit tak, aby meli malou ChS.

V realnem (nasem) svete
1) budu mit venkoncem srovnatelne protivniky (kdyz jsem armada)
2) kdyz si vezmu trochu tezsi zbroj, budu mit docela jistotu, ze me pres jeji ochranu nekdo s lehkou zbrani jen tak nezrani (protivnici jsou stejni "silaci" jako my)
3) iirc staroveke (a stredoveke?) bitvy se nevyhravaly tak, ze by jedna strana tu druhou pobila, ale tak, ze jedna strana tu druhou zahnala na utek (krome pripadu, kdy uz ta druha strana nemela kam utikat)
patches Patches 20.11.2007 14:42  1274
DavecAd spojeni urovne s fyzickymi vlastnostmi: V tom se v podstate shodneme (a to dokonce i v te obratnosti - ted, po deseti letech chytani ve florbalovem klubu, jsem urcite ohebnejsi a rychlejsi, nez jsem byl ve dvanacti, kdy jsem s tim zacinal), ale co s tim? Kdyz omezis rust fyzickych vlastnosti, tak znacne znevyhodnis fyzicka povolani, kdyz omezis (treba az od nejake 5. urovne) rust vsech vlastnosti (treba jen na jeden bod na uroven nebo jeste vic), tak budes muset prekopat vsechna cilova cisla dovednosti pro vyssi urovne a stanou se tak dostupnejsi i pro postavy na nizsich urovnich...
Tim totiz v podstate narazis na problem vsech RPG znajicich neco jako "levely" - proc by napriklad 60tilety carodej mel mit vic zivotu nez mlady student?
Ale co s tim?
davec 20.11.2007 14:33  1273
hups, nějak jsem to zkomolil. Myslel jsem tou nedokončenou závorkou, že nikdo nebude pro jednoho, dva siláky z oblasti vyrábět standartní těžké zbraně (třeba válečnou sekeru), pokud si je nenechají zpracovat na zakázku.
davec 20.11.2007 14:27  1272
xKivKlidně omez výběr zbraní v oblasti podle potřebné síly, aby ty, co nikdo kolem (pro jednoho nbo dva lidi v městečku nikdo nebude vyrábět standartní válečnou neunese bez výraznějšího postihu nebyly k dostání. Získáš pěkný výběr lehkých zbraní. Středověká a starověká bojiště asi byla zaplňována výběrem siláků z celého kraje.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt