Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 3.12.2007 15:58  1354
Merwin [1352]: Prislo by mi o neco logictejsi
1) Posunutý práh bolesti
2) Rychlé hojení
3) Požehnání bolesti
davec 3.12.2007 15:57  1353
MerwinObávám se, že tvůj pocit není jen u vás. Osobně u mě čistě schopnostně vítězí Bijec/Barbar/Gladiátor. Navíc jsou toto archetipy, které je na sebe možné navázat a dobře k sobě jdou. Když si představím protější stranu onoho kruhu - Kondotiér, Rytíř, Šermíř. Co mají společného Rytíř a Šermíř? Rytíř a Kondotiér? Šermíř a Gladiátor (ti by třeba příběhově šli k sobě krásně, ale jejich schopnosti se moc nedoplňují, spíš se přebíjejí)? Podle modelu střídání arcetipů, si když začnu za rytíře musím vzít buď Šermíře nebo Kondotiéra, byť se k sobě dvakrát nehodí...
merwin 3.12.2007 15:34  1352
Momentálně to tu utichlo, tak zkusím nadhodit další téma k diskuzi.

Nevím, zda je to pocit jen můj (a lidí s kterými hraji), ale když mezi sebou provnám jednotlivé archetypy bojovníka, přijde mi archetyp bijce, schopnostmi které na začátku ovládá, oproti ostatním mnohem silnější (co se týče efektu a použitelnosti).
Když pominu RP, charkater postavy (což do podobného porovnávání nepatří) a opravy stupňů schopností v závislosti na archetypu (které tomu moc nepomůžou) a jako hráč, jež si má vybrat postavu bojovníka na první úrovni vidím to asi takto:

Většina archetypů má 1 schopnost, která rozhodně není zanedbatelná, ale většinou je využitá jen v určité situaci, která v momentě, kdy jsem na schopnostech závislý, tedy v průběhu boje, může a nemusí nastat a tím mu může a nemusí pomoct zachránit si život ... záleží zda situace nastane či ne. Bijec má oproti tomu schopnost, jež využiji v každém boji, kde se mi moc nedaří (a dostanu se do ruhého řádku) a IMHO i bonus +2 má velmi velkou váhu, zvláště když jej porovnám s rytířovou chrabrostí (IMHO málokdy využívánou), šermířským odhadem s malinkou šancí na úspěch, gladiátorovým předváděním (jak často se bojouje před publikem), atd.

Když půjdu i na další stupně, tak se jednotlivé archetypy začínají pěkně rozjíždět, ale IMHO se bijci opět nevyrovnají. Možnost bojovat ve všech třech řádcích zranění s malou šancí na získání postihu (většinou jej pokryjí nebo převýší bonusy za požehnání bolesti) jsou pro mě jakožto hráče, který chce mít schopného bojovníka dostatečným lákadlem, abych se na ostatní archetypy vykašlal (připomínám že do tohohle nechci tahat charakter ani RP).
Časem na vyšších úrovních se ta převaha již jakž takš srovná, pak už to hodně závisí na typu hry, jde mi hlavně o tich prvních pár stupňů.

Nevím zda mu nekřivdíme zbytečně, ale jsme toho názoru jen my? Co si o tomto myslíte vy ostatní (hráči bojovníků)? Byl bych ale rád, za objektivní názor.


Sami jsme si navrhli řešení, které do pravidel moc nezasahuje a přitom bijce s ostatními archetypy dle nás srovná. Jde o přeházení některých schopností, tak že se něco naučí dřív a něco později než tomu je dle příručky. Konkrétně je pořadí takovéto:

1) Rychlé hojení
2) Posunutý práh bolesti
3) Požehnání bolesti
4) Krvavé běsnění
5) Úder zuřivosti
6) Válečný řev

Není to moc, ale mírně jej to na nižších úrovních oslabí. Co si o tom myslíte?

BTW tohle řešení má i jednu výhodičku navíc (původně neplánovanou). Při používání změněného přehledu schopností, který je napsaný na HOMEPAGE se bijec nebude učit na stejném stupni archetypu (tedy zároveň) bojovat bez problémů v druhém řádku a zároveň tam i dostávat bonusy, ale pěkně se to roztáhne tak jak to bylo u používání původní tabulky.
merwin 26.11.2007 21:05  1351
ZKtohle je na homepage
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.11.2007 16:33  1350
ZK [1349]: No tys tomu dal...
A prispevek Bouchi [699] ti patrne unikl.
anonym 26.11.2007 16:30  1349
postup bojovnikaMaly zatim neoficialni patch, ktery se dost mozna brzy stane oficialnim. Tabulku zisku jednotlivych stupnu schopnosti v zavislosti na stupni archetypu staci nahradit takto: stup. arch. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ----------------------------------------------------- schopn. 1 I II II III III III III III III III schopn. 2 I I II II III III III III III III schopn. 3 I I II II III III III III III schopn. 4 I I I II II III III III schopn. 5 I I II II III III schopn. 6 I II II III a hned je bojovnikovi o neco veseleji.
Omlouvám se za případné chyby formatování
ZK
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 26.11.2007 16:12  1348
ZK [1347]: Netusim co mas na mysli, mohl bys to upresnit?
anonym 26.11.2007 16:04  1347
To bouchi před několika měsícema se tu psalo o patchu na bojovníka.
Jak je to daleko?
ZK
merwin 26.11.2007 16:01  1346
PatchesJá tam psal "pokud je dle tebe chyba",v tom případě si stojím za tím, co jsem napsal.

Dle mě to chyba není a tak souhlasím se vším co jsi pak napsal (a takhle nějak i hrajeme).

Dart:
tak jak jsi to prezentoval mi vyznělo, že to jako chybu bereš :P
dart 26.11.2007 15:54  1345
Merwin......prosím, len som hodil dáky zámer, nič viac v tom už neh¾adaj ;)

K liečeniu: Áno, skutočne som si odpovedal sám a presne tak to bolo i v mojom prvom návrhu, jednoducho znížiš silu, aby si mal ten "čas" naučiť sa i niečo iné. Teda sa jedná o stratégiu etc., nikoliv o zvýšenie sily bojovníkov. Len širšie možnosti a napriek tomu nebudeš tak dobrý v liečení ako môže byť hraničiar... to je už ale cena za úspech si myslím.

Patches ma v poslednom bode predbehol, tak sa nebudem opakovať, len tíško súhlasiť... ja to tak robím tiež, či už ako PJ, alebo hráč ;)
patches Patches 26.11.2007 15:44  1344
MerwinJa bych sel az tak daleko, ze bych rekl, ze to neni chyba nikoho... Proc by se hraci meli domlouvat, kdo si vezme postavu zamerenou na boj, kdo na leceni a kdo na odemykani zamku?
Druzina neni (vetsinou) moderni specialni vojenska jednotka ani protiteroristicke komando, aby mohla mit specialistu na vsechno. Obvykle jde o skupinu nejruznejsich postav, ktere proste nahoda (rozumej Svet, PJ, Kampan...) svedla dohromady a museji (alespon na chvili) tahnout za jeden provaz...
Ja napriklad ve svych tazenich nedovoluji postavam, aby se pri tvorbe postav domlouvali, co kdo bude hrat - proste si kazdy vytvori, co sam uzna za vhodne, a ja uz nejak vymyslim (nekdy s jeho asistenci), jak a pripadne proc se dostal do druziny...
A ze treba nikdo neumi lecit? Zpocatku pak maji smulu, pozdeji se nekdo muze v ramci sveho povolani nebo obecnych dovednosti zamerit smerem, ktery leceni umoznuje...
merwin 26.11.2007 15:29  1343
DartK tomu prvnímu jsem ti něco předtím už napsal v poště, ale pokud chceš, mohl bych zkusit něco dovymýšlet ... nicméně stejně se tím nevyřeší to na co jsem v poště narážel.

Léčení: odpovědel sis sám ... chceš být mistr v šermu, nemáš tedy čas se zabývat medicínou a ranhojičstvím, co je na tom podle tebe špatného? Já taky chci umět hromadu věcí, ale nemám na to čas a prostředky a tak se musím smířit s tím, že prostě v něčem vynikat nemůžu (pokud bych chtěl, muselo by to být na úkor něčeho jiného)

Pokud je dle tebe chyba, že v družince není postava,k terá je schopna léčit, tak to NENÍ chyba pravidel, ale chyba hráčů, jelikož si nikdo z nich nevzal postavu, která by se na léčení zaměřila.
dart 26.11.2007 15:10  1342
Oki, beriem návrh za zamietnutý. Síce by ma potešili skôr dáke protinávrhy typu, nedávaj tam toto ale skôr tamto etc. ;)

Čo sa týkalo toho liečenia... inu, to že máte zastúpené povolanie ešte neznamená, že túto dovednosť má len preto, že ju vy od neho očakávate. Pokojne by sa mohlo zistiť, že náš hraničiar nerozozná pàh¾avu od púpavy a prvá veta na toto zistenie by zrejme padla, "Jak to myslíš, že nevieš ako vyzerá liečivý...." proste vtipná situácia, kedy sa zistilo, že povolanie nesplnilo očakávanie a hráč sa zameral inam (napokon čo vaše povolania vedia o tých cudzích? ako si vlastne dovo¾ujete predpokladať?... zvykneme hrať tak, že PJ si usmerňuje aké má povolania, no hráči nevedia kto čo má a môžu len hádať pod¾a odevu, správania etc.... napriek tomu že som bojovník vyzerajúci sťa kňaz, považujú ma skôr za zlodeja - taká menšia potýčka na spestrenie hry... a iná hráčka mi to svojou hrou dala najavo keď v mojej prítomnosti schovala náhrdelník, no milé :).

Iný hraničiar už nie je, bojovník cez kondotiéra nešiel, bo chce dosiahnúť majstrovstvo v šerme (šermiar/gladiátor na max.) a mág sa zameral tiež iným smerom... situáciu teda napokon zachraňuje dáky zlodej s iným bojovníkom, ktorý majú "Prvú pomoc". Ako už samotný názov hovorí, tak je to prvá pomoc ktorá vám pomôže prežiť, no nie dostať sa z kritickej situácie.

V inej družine hraničiara ani nemajú a nemá im teda kto pomáhať... vlastne nemajú ani bojovníka, takže to bude ešte zaujímavé.

Marosk:

Ja ti nechcem frflať do tvojej stratégie a dúfam, že budeš rešpektovať i ty tu moju. Aby som ti odpovedal úprimne, tak áno.

ZK:

Odrážam sa od faktu, že rozšírené schopnosti berú ako základ obecné dovednosti. Teda ak sa budem držať príkladu toho liečenia, tak pre rozšírenie bude bojovník potrebovať obecnú dovednosť "Prvá pomoc" a k tomu ešte správne atribúty na rozšírenie. Nako¾ko sa má jednať o vedomosti, zrejme by som šiel cez int... to je ved¾ajšie.

Tie obecné dovednosti tam zahrnuté boli.... malo sa jednať už len o rozšírenie, podobne ako u zlodeja. Jednoducho obetovať svoju bojovnícku silu za rozšírenie schopností a tým byť všestrannejší.

Marosk:

Ešte taká drobnosť čo do stratégie... ono je niekedy fajn ak je vo väčšej skupine aj niekto univerzálny, kto dokáže dočasne nahradiť prácu kohoko¾vek v družine. V DrD+ to možné nie je, no aspoň ako tak sa k takému niečomu priblížiť... proste to nerieš, už sa tým nemienim zaoberať.

Všetko sa dá vyriešiť, len si treba h¾adať správnych PJov ;)
(už sa vám niekedy otupila zbraň?... ďalší projekt pre HR ;)
merwin 26.11.2007 12:24  1341
ZKUž když kdysi, když se navrhovalo přidat mu jeden dovednostní bod za úroveň navíc se navrhovalo, aby byl využitelný jak na oblíbené zbraně archetypu, tak na řadu jiných dovendostí (rytíř jízda na koni, apod.), ale asi z toho sešlo, nakonec se to přidalo jen na ty zbraně.
anonym 26.11.2007 06:56  1340
Jestli chcete bojovníka rozvíjet i mimo boj, dejtu mu na každé úrovni
jeden bod do obecných dovedností návíc související s rozvíjeným
archeotypem např. barbar lov, pohyb v lese, v horách šplh, plavání atd.
ZK

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt