Sudlice a trojzubcePřeseknutí zbraně
Potřebná převaha: 4
Předpoklady: protivník se kryje zbraní, bojovník používá zbraň ze stejného, nebo pevnějšího materiálu
Snadným způsobem jak přemoci protivníka je zbavit jej jeho zbraně. Nejlépe napořád.
V případě, že se protivník kryje zbraní a bojovník ho i přes tento kryt zasáhl, bojovník provede hod na zranění, ale protivník nebude zraněn. Pokud by hod na zranění přesáhl XXX je zbraň zničena.
Jestliže se protivník nekryje zbraní, jednej, jako by šlo o běžný útok zblízka, ovšem s postihem -2 k UČ pro bojovníka.
XXX u jednotlivých materiálů:
Dřevo 8
Bronz 25
Železo, ocel 32
Pro další materiály jde XXX vypočítat pomocí tabulky odolnosti materiálu z PPH str.132
Odolnost -2 = Sil + Zranění zbraně
stZZ= (Sil+Zranění zbraně)/2 (+) (Sil+Zranění zbraně)/2
t(stZZ + 2) = XXX
Vytržení zbraně
Potřebná převaha: -
Předpoklady: 3.stupeň archetypu
Bojovník zachytí soupeřovu zbraň a poté mu ji vytrhne z rukou.
Finta bude úspěšně provedena, pokud nastane nějaká z následujících situací:
- protivník se bude neúspěšně krýt svou zbraní
- bojovníkův protivník se odkryje aspoň o 6
- bojovník úspěšně vykryje svou zbraní protivníkův útok
Je-li finta úspěšná, bojovník protivníka nezraní, ale provedou hod na porovnání Sil. Pokud bojovník vyhraje, vytrhne protivníkovy zbraň z rukou. Za obouruční držení zbraně má protivník při hodu na porovnání bonus +3 k Sil.
Vytržení zbraně lze použít v jednom kole jen jednou. Vytrhnout jdou jenom zbraně, u kterých to povolí PJ (třeba u dýky to půjde těžko).
Vyčkání a útok
Potřebná převaha: -
Předpoklady: 3. stupeň archetypu
Bojovník vyčká, až jeho protivník zaútočí, vykryje útok a zaútočí taktéž.
Díky této fintě bojovník dokáže nejprve vykrýt cizí útok a pak teprve zaútočit. K útoku má ale postihy -1 k UČ a -1 k ZZ. Jestliže bojovník nejprve zaútočí přichází o možnost krytu zbraní v tomto kole, ale postihy mu zůstanou.
Odstup
Potřebná převaha: 1
Předpoklady: 4. stupeň archetypu, protivník v předchozím kole NEzaútočil úspěšně na bojovníka
Bojovník drží soupeře v dostatečné vzdálenosti od sebe, tak aby mu znemožnil průchod.
Bojovník má v tomto kole bonus +3k OČ proti protivníkovi, kterého hlídá. Pokud protivník zaútočí a neuspěje je automaticky zraněn, jako by jej bojovník zasáhl (naběhne na zbraň).
Bojovník v tomto kole nemůže útočit a proti ostatním útokům se smí bránit jen úhybem s postihem –2k OČ.
Takto může bojovník hlídat tolik protivníků, kolik je jeho Obr/2 podle tabulky počtu, vždy aspoň jednoho.
|