DarkRider [2013]: "Přesně tak to vidím..."
A co te k tomu vede? Ze to tak je v DrD nebo jiny duvod?
Nicmene jadro pudla je v tom, ze v DrD+ neni minen hod na utok (pri boji zblizka) jako jeden uder zbrani, nybrz jako "blize neurcene mnozstvi uderu a pohybu", ktere se pak vyhodnoti jednim hodem na utok a na obranu. Tudiz vicenasobne utoky na tehoz protivnika ve smyslu "bojovnik si haze na utok dvakrat/trikrat/..." nedavaji smysl. V pojeti DrD+ by takovy vicenasobny utok mohl byt reprezentovan bud bonusem k UC nebo k ZZ (podle toho jak se na to budeme divat). na provedeni neceho takoveho ovsem musi byt bojovnik dostatecne rychly - a razem tu mame nutnost urcite prevahy, neboli dospejeme k cemu? K finte.
"Chceš mi naznačit, že bonus by neměl být pevně daný při každé příležitosti."
Ano.
"Jenže já se nechci bavit o bonusu za terén. Ten je vyřešen správně."
Ja to uvedl jako priklad. A spravne je vyresen u bojovnika. Nekde jinde je treba vyresen spatne.
"Bavme se o bonusu při používání zbraní řekněme typických pro některý z archetypů. Pokud může mít zloděj schopnost, která mu udělá z dýky smrtící zbraň, proč něco takového nemůže mít šermíř s mečem nebo třeba bijec s kyjem?"
Vzhledem k tomu, ze kazdy archetyp ma tak 3-4 oblibene zbranove kategorie, jakym zpusobem bys urcil tu jednu, pro kterou by mel dany archetyp bonusy? Prijdou mi vhodnejsi bonusy zavisle na nejake schopnosti a situaci (treba Uder zurivosti, Mrstnost, Ochranna moc idealu, Sehranost,...).
"Co se týče zbraňových dovedností, to je jedna věc, jenže to se může naučit kdokoli."
Jiste, ale podstatne vic ho to omezi v uceni se jinym fyzickym dovednostem.
"Podle mně je výborný nápad sbírání síly, ale pokud se nemýlím, je docela málo rozvedený."
Ano, s tim souhlasim, to by navic mohla byt vhodna cesta, jak by bojovnik mohl ziskat ten ci onen bonus (podobne jako u Uderu zurivosti). |