Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
davec 17.9.2008 06:42  2071
Zase navrhnu to, co jsem navrhoval kdysi. Změnit bojovníkovi jednu z hlavních vlastností a je po problémech. Bojovník se tím "zrovnoprávní" s ostatními povoláními a hotovo. Dát hlavní vlastnosti třeba Síla a Vůle (tu přeci taky potřebuje). Potom nebudou muset bojovníci plakat, že jim rostou síla a obratnost pomaleji než ostatním.

A neříkejte mi zase, že to nejde kvůli tomu, že přeci obratnost je pro bojovníka to "hlavní" a proto "musí" být mezi hlavními vlastnostmi. Protože třeba proč je hlavní vlastností hraničáře Síla? Daleko přirozenější by mi u něj připadala Obratnost.
pigi 17.9.2008 06:34  2070
KOUBA [2067]Obavam se, ze by to automaticky vedlo k maxovani obratnosti, protoze by nebyla potreba vetsi sila na lepsi zbrane, ty bunusy za prevahu by to jednoduse nahradily. Promitani BC do ostatnich bojovych statu tu uz bylo navrzeno a taky zavrzeno tusim jako neco, co by to soubojak totalne rozhodilo.
xkiv 16.9.2008 22:38  2069
KOUBA [2067]:
1) To co navrhujes je *vyrazne* silnejsi nez existujici finty. Jinymi slovy - moc silne.
2) Kdyz to zaradis do obecnych pravidel, tak jenom jeste zvyraznis uz existujici rozdily
3) Vubec neresis pripady, kdy bojovnik ma "male" BC

4) Mezi BC a UC je dost primy vztah (zvlast u bojovnika) tim, ze oboji se pocita z Obratnosti. Neni potreba tohle jeste zdvojnasobovat - jinak by to autori soubojaku uz rovnou zahrnuli do UC (co se tyce bojovniku, tak vlastne do UC v prumeru pricitas dalsi polovinu obratnosti, takze by meli Utok = Obratnost, misto soucasneho Utok = Obratnost/2)
5) To ze udelas "vic uspesnych utoku za kolo" uz je v reci DrD+ simulovane tim, ze zasahnes ve vetsim mnozstvi kol - cili vyssim UC. Nemusis to jeste extra zvelicovat bonusem k ZZ.

Muj verdikt: tento navrh je v prikrem rozporu s duchem pravidel. Zamitnout.
klimbing 16.9.2008 18:51  2068
KoubaJó, něco takovýho už jsem tu kdysi navrhoval. Jsem pro, jenom ale né tak velký bonusy.
kouba 16.9.2008 18:06  2067
2AllMám tedy návrh. Vyplinulo to z toho, že "útok je série po sobě jdoucích pohybů útoků a krytů....

Co kdyby dostal tedy Bojovník za každou převahu +2 + 1 k ÚČ a +1 k ZZ. Vystihlo by to zvýšení rychlosti jeho útočení. Prostě podle převahy zvýšit útok. Platí to všeobecně. I pro finty, tak jako útok.

Takže když na někoho mám převahu + 6, což znamená, že jsem rychlejší a pohotovější v boji mám tím vlastně i +3 k ÚČ a + 3 k ZZ. Není to ani paušál, je to jednoduché na spočítání ze soubojového pravítka a je to i v duchu vašich myšlenek.

Možná bych to zařadil i do všeobecných pravidel pro boj. Někdo s nižším útokem by měl zase ty útoky slabší. Pak by stačilo vyřešit jen BČ a nemuselo by se řešit úč a zranění.

A třeba za každou převahu +3 jeden kryt zbraní navíc
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 16.9.2008 18:05  2066
Bouchi: Takže to muzu chapat i tak, že pokud sebereme zloději ty bonusy tak je vyrovnano? Nejde jen o to kolik dá, ale i o ostatní staty.

Zároveň však dodávám, že bych to rozhodně nedelal. V tehle situaci je podle me nejelegantnejsi dat bonus bojovnikovi a tak ho zvyhodnit v boji se zbranema proti ostatnim (jó vim ze ma finty a ze se nekomu nelibi nepausalni paušalni bonusy. Oni vlastne paušalni jsou, ale vlastně nejsou a nekde vadí a jinde je to v poho :-))) )
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 16.9.2008 07:45  2065
XXX [2064]: "ne efekt je porád stejný. Bonus +3 je pořád +3"
No a to je prave omyl.
Nejmarkantnejsi je to u zraneni - napriklad bonus +3 k Sile zraneni 10 nadela daleko mensi paseku nez bonus +3 k Sile zraneni 20. (V prvnim pripade zvedne zraneni z 10 bodu na 14, v druhem z 32 bodu na 45.)
Ale treba i u UC - kdyz potrebujes na zasah hlavy hodit 14 a bonus +3 ti to zlepsi na 11, je to samozrejme fajn. Ale kdyz potrebujes na zasah hlavy hodit 10 a bonus +3 ti to zlepsi na 7, je to podstatne priznivejsi, ne?

"Takhle jste udelali akorát to, že se dlouhá dýka skoro vyrovná nejlepším mečům (PPH)."
No vzdyt o tom pisu v te poznamce v hranate zavorce.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 16.9.2008 06:03  2064
xKiv 2059: to je na bojovníka moc slozité. Já bych to dal na 3/6/9 stupni archetypu. Vybral by si vždy jednu z oblíbené zbranové kategorie a tam by dostal ty bonusy.

Bouchi 2063:
1) ne efekt je porád stejný. Bonus +3 je pořád +3. Takhle jste udelali akorát to, že se dlouhá dýka skoro vyrovná nejlepším mečům (PPH).
2) neoponel jsem to, bojovníkovi bych to vázal uplne stejne. Bral jsem to za automatiku, tak jsem to nezminoval.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.9.2008 23:21  2063
xKiv [2052]: "Ale nektere bonusy jsou vic pausalni nez jine."
Jo, takhle by se to rict dalo.

XXX [2053]: Tvoje uvaha ma nekolik much:
1) Bonusy +3 pri boji s dykou budou mit vyrazne jiny efekt nez treba pri boji s barbarskym mecem (co se tyce sance na ziskani lepsiho odkryti, vykryti utoku protivnika, zpusobeni velkeho zraneni apod.)
2) Zlodej to ma vazane jeste na obecnou dovednost Boj s... (ale predpokladam ze to jsi jen opomnel).
3) To, ze jsou pro me bonusy vazane na zbran akceptovatelnejsi nez ciste pausalni bonusy (ve smyslu popsanem drive), jeste neznamena, ze to povazuji za spravnou cestu, ktera by mela byt zachovana ci dokonce rozsirena (treba pro dalsi povolani).
[Nicmene chapu, ze cilem autora bylo, aby zlodej s dykou byl "fakt drsnej" a byl rovnocennym protivnikem dejme tomu pro pojovnika s mecem. Coz celkem i odpovida, vyjma ZZ, kde to bohuzel skutecne ulitava, protoze +3 k ZZ je neco podstatne jineho nez treba +3 ke parametru Zraneni (ovsem +3 k ZZ se podstatne lip pocita).]
Ale napriklad to zmirneni prevahy na finty a snizeni postihu za chybejici silu se mi zamlouva.

XXX [2054]: Na zaklade zkusenosti za tech bezmala 20 let, co se mezi hraci RPG pohybuju, si troufnu tvrdit, ze skutecne existuji i taci, co prohlasi "moje postava nevytahne paty z lesa, protoze tam ma bonusy".

Klimbing [2055]: Ale jo, neco s tim udelam. Jen prosim mejte na pameti, ze mam na praci i hromadu jinych veci nez jen tuhle diskusi.

xKiv [2056]: "Neco jako ma rytir na zbroje."
Jojo. Taky se mi to zamlouva.

DarkRider [2060]: "ovšem v pojetí jako finta bych nedával nutnou převahu." Jak uz jsem psal, provest dvojity bod dykou je IMHO podstatne snazsi nez dvojity uder halapartnou. Asi tezko najdeme jednodussi/elegantnejsi mechanismus, jak to osetrit, nez je prevaha.

DarkRider [2061]: Rozhodne bych jakekoli podobne zlepsovani podminil prislusnou dovednosti Boj s... na odpovidajicim stupni (coz mj. znamena ze bych s tim zlepsovanim nesel na vic nez o 3).
xkiv 15.9.2008 21:18  2062
DarkRider [2061]:

vybrat jednu (možná by šly i dvě) zbraňovou kategorii, která bude jeho specialita. Mohly by to být pouze kategorie z oblíbených zbraní archetypu a k těm by pak dostal bonusy v závislosti na stupni speciality

Tohle bych ale fakt delal spis mechanismem fint - fintu si muze vzit jen z kategorii oblibenych archetypem, ve kterem prave postupuje + kdyz pridame neco jako "posloupnost fint" ("veledrsny utok N+1" se muze naucit jen ten, kdo uz umi "veledrsny utok N", bez podminky je jenom "veledrsny utok 1") tak uz bude stacit jenom doresit, jestli ma takova "finta" davat bonus "pausalne", nebo jenom v kole kdy ji pouziju (pripadne v dalsim kole), jestli se daji skladat, ...


Taky by se tím dal nějak eliminovat postih na sbírání síly, jenže přesně nevím, jak.

Do toho bych se nepoustel, to IMAO souvisi mnohem vic se stupnem archetypu, nez s konkretni zbrani, se kterou nejradsi bojuje.
darkrider 15.9.2008 21:05  2061
xKiv - 15.9.2008 21:17

Rozhodně to vypadá, že se tato diskuze snad dobere konkrétních výsledků, což je super. Jen pořád ještě přemýšlím nad otázkou, zda zlepšovat nutně všechny oblíbené zbraně. Moje řešení:

Bojovník by si mohl na každém přestupu vybrat jednu (možná by šly i dvě) zbraňovou kategorii, která bude jeho specialita. Mohly by to být pouze kategorie z oblíbených zbraní archetypu a k těm by pak dostal bonusy v závislosti na stupni speciality (počet investovaných úrovní) do BČ, UČ, ZZ, krytu, chybějící síly, nebo snížení převahy na finty, jak bylo zmíněno níže. No a bonus by byl, řekněme na 4/7/10 stupni 1/2/3 a souhlasím s vámi, že by se tím hodně vyřešilo. Taky by se tím dal nějak eliminovat postih na sbírání síly, jenže přesně nevím, jak... Specializované zbraně totiž nutně nesouvisí s jedním archetypem, a tady se ukazuje nekompatibilita tohoto nápadu s pravidly...
darkrider 15.9.2008 20:39  2060
Bouchi - 15.9.2008 08:51

"A co je to "oblibena zbran"?"

No právě. Já bych definoval jako oblíbenou zbraň jednu zbraň z kategorie oblíbených zbraní daného archetypu, přičemž by bojovník dostal podobný bonus jako zloděj k boji s touto jednou zbraní v závislosti na rozvoji stupně archetypu. Zbraňové kategorie archetypu by dál uplatňoval k tomu, k čemu sloužily dřív. K učení fint...

"Vysledkem by byl bonus +6 k ZZ, pricemz protivnik by si odecital Ochranu zbroje dvakrat."

S tímto mechanismem naprosto souhlasím (viz hraničář a vícenásobná střelba), ovšem v pojetí jako finta bych nedával nutnou převahu. Důvod? Podle mně se nejedná o fintu jako takovou. Na vícenásobný útok bych určitě dal nutnost sbírání síly a pak by stačilo provést "obyčejný útok". Takto by šlo elegantně použít vícenásobný útok i proti silnějšímu a navíc, ten může stále útok krýt... Myslím si, že tady není převaha až tak nutná. I když provádět ho bez převahy asi bude na nebezpečné

"To nejsou pausalni (tedy vseobecne) bonusy, jsou vazane na konkretni typ zbrane"

Tudíž jsou paušální za předpokladu, že zloděj nepoužívá jinou zbraň... =) (viz. xKiv)
xkiv 15.9.2008 20:17  2059
XXX [2058]:

Treba mece ma oblibene rytir, sermir, gladiator, barbar, kondotier.

Postava s archetypy Rytir 3, sermir 6, gladiator 1, bijec 5 bude mit soucet archetypu pro mece
3+6+1 (za bijce nic) = 10
Pro savle a tesaky (ktere ma oblibene jen sermir a gladiator) bude mit soucet 6+1=7.
Pro boj beze zbrane (gladiator+bijec) 1+5=6.

Pak by treba bylo ... za soucet 1..5 posunuti o 1,
za soucet 6..10 posunuti o 2
za vetsi soucet posunuti o 3
(takze bojovnik na prvni urovni by zarucene mel posunuti o 1 alespon u 5 kategorii, gladiator dokonce u vsech
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 15.9.2008 19:50  2058
xKiv 2056: presne tak, podle te tabulky. Jenze to osobne povazuji spis za okrajovou variantu, protoze pak bych se obaval toho, ze vsichni bojovnici budou cpat vice do obr - prece postih za sil vyrovnaji bonusem a to je spatne.

"(stupen bonusu by se urcil podle souctu stupnu archetypu, ktere maji danou zbran oblibenou)"

tohle nejak nechapu (no jo zase já)
profa 15.9.2008 17:05  2057
xKiv [2056]: Naprosto souhlasím, myslím, že to je jeden ze způsobů, jak z kaše ven.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt