Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
dajen 18.9.2008 09:58  2089
xKiv [2088]: zrusim asi nejvetsi duvod pro zvysovani Obr u bojovnika

Počkej, Obr není jenom BČ. Co ÚČ a OČ, myslíš, že to bojovníka nezajímá?
xkiv 18.9.2008 09:49  2088
ZK [2085]:

Co tahle Boj=(OBR*2+[roveň)/2


Ach jo ... tohle vazne ne. To je zase jenom pausalni bonus oproti aktualnimu stavu by to bylo +Uroven/2, coz je podstatne vic, nez ted bojovnik dostava za archetypy - a uz to je nejspis moc).
[i kdyz i to moje (Obr+Uroven)/2 dava oproti soucasnemu maximalnimu narustu +2 BC/3 urovne celkem az +2.5 BC/3 urovne, coz je o +Uroven/6 vic, nez ma ted ...]

Moje myslenka byla *trochu* upravit rust BC u bojovnika, aby rostlo i kdyz si zdviha Silu (ale aby pri zdvihani Obratnosti rostlo vic nez pri zdvihani Sily).

Davec [2084]:

Nepřijde mi to systémové.
Místo aby bojovník dostal stejnou šanci posilovat sílu a obratnost jako ostatní povolání,

Coze? Vzdyt posilovani vlastnosti se to vubec netyka (rep. ho to nemeni).
Vsechny ostatni povolani (krome zlodeje) maji v BC jednu hlavni vlastnost (Int, Zrc, Chr) a jednu vedlejsi (Obr). [zlodej ma dve hlavni, to je ale spis chyba pravidel zlodeje]
Bojovnik tam ma *ted* dvakrat tu samou hlavni vlastnost.


tak ho vyděluješ ze systému, kdy je růst úrovně ve statistice Boj reprezentován růstem vlastností...

Jenze kdyz udelam (Sil+Obr)/2, tak
1) dostanu bojovnika na uroven zlodeje (s tim, ze uz *nebude moct* mit lepsi rust BC - ted muze)
2) zrusim asi nejvetsi duvod pro zvysovani Obr u bojovnika

A kdyz dam neco jako (Obr*2+Sil)/3, tak budu mit deleni jinym cislem nez 2, coz neprojde do pravidel.
xkiv 18.9.2008 09:35  2087
nelde [2086]:
Uvedom si jednu zasadni vec:
Svet Drd+ se od naseho sveta podstatne lisi. Pro tenhle atgument je dulezity jeden rozdil (jehoz plne zneni je spoil na PPJ), ktery ve svem dusledku znamena, ze vsechno, co vubec *muze* byt objeveno, uz objeveno bylo.


Proč si myslíš, že bojovník nemůže vymyslet něco nového?

Noveho *kvalitniho*.


A proč si myslíš, že by se to mělo vyrovnat technikám mistrů?

Protoze jinak je to zbytecne (muze se misto vymysleni "ubohe nahrazky" naucit neco lepsiho).


Ani v současném světě neznají všichni sportovní šermíři všechny finty. Oni to ani nepotřebují, podstatné je vědět, jestli poznat, jestli je pohyb finta nebo není. Pokud nereaguješ na nefintu může to být fatální, a naopak.

A to ma byt jako argument na to, ze jsou schopni vymyslet uplne nove?
Kolik takovych novych fint se (u nas) objevi za stoleti? Kolik to bylo minule (predminule, ...) stoleti?

(BTW to co se v DrD+ jmenuje finta nemusi ani zdaleka odpovidat tomu, cemu se rika finta v sermu v nasem svete; uz jenom proto, ze nas serm se typicky nedela v nekterych zbranobych kategoriich - tipnul bych asi "beze zbrane" a "sekery").


... Ta finta nemusí být něco super super, ale prostě jen odměna nebo vylepšení ...

A musi neco takoveho nutne byt nova *finta*?
Ja si myslim, ze takove modifikace uz jsou zahrnute v existujicim mechanismu BC.


Navíc celá řada fint byla odložená jako neúčinná v boji mezi šermířemi. Jenže pokud bojuješ s nešermířem, tak ti může být hodně platná a vyrovnává tvoje šance proti postavě s velkou silou a velkou zbraní.

A? To prece neznamena, ze nejsou "vypilovane k dokonalosti" (lip uz to nejde).
Ani to neznamena, ze na ne dokaze nekdo dokaze prijit "jen tak".
nelde 18.9.2008 09:14  2086
XKivProč si myslíš, že bojovník nemůže vymyslet něco nového? A proč si myslíš, že by se to mělo vyrovnat technikám mistrů?
Ani v současném světě neznají všichni sportovní šermíři všechny finty. Oni to ani nepotřebují, podstatné je vědět, jestli poznat, jestli je pohyb finta nebo není. Pokud nereaguješ na nefintu může to být fatální, a naopak.
Dále pokud děláš fintu, tak někdy očekáváš, že bude přečtená a proto ji uděláš trochu jinak. Z viditelné finty, která je určená na útok na rameno, uděláš klamný útok na bok a dupneš mu na nohu. Ta finta nemusí být něco super super, ale prostě jen odměna nebo vylepšení, které sice z hlediska známé teorie nedává extra výhodu, ale právě proto ti dá moment překvapení.
Navíc celá řada fint byla odložená jako neúčinná v boji mezi šermířemi. Jenže pokud bojuješ s nešermířem, tak ti může být hodně platná a vyrovnává tvoje šance proti postavě s velkou silou a velkou zbraní.
anonym 18.9.2008 07:27  2085
Co tahle Boj=(OBR*2+[roveň)/2
ZK
davec 17.9.2008 22:41  2084
xKivBoj=(OBR+/úroveň)/2

Nepřijde mi to systémové.
Místo aby bojovník dostal stejnou šanci posilovat sílu a obratnost jako ostatní povolání, tak ho vyděluješ ze systému, kdy je růst úrovně ve statistice Boj reprezentován růstem vlastností...
kouba 17.9.2008 22:26  2083
Je problém, když tu zbraň s potřebnou silou +12 chce každý na 7 úrovni. Pak brečí, že nemá žádný útok a BČ
kouba 17.9.2008 22:25  2082
Já hraju bojovníka a žádná z jeho vlastností mi nepřipadá nepotřebná. S tím, jak jsou hlavní jsem se smířil. Vedlejší se snažím zvedat všechny. Hrajeme na Aspekty vzledu, takže charisma je velmi použitelná, stejně jako inteligence. Vůle to je jen na udržení mimo práh bolesti ale já nehraju bijce aby něco schytával ale bojovníka, co rány rozdává. A zručnost. Mám radost, když něco najdu.

Bojovníka hraju poprvé v životě a připadá mi docela fajn. Nad výběrem fint a vůbec jeho postavením jsem strávil několik hodin. Kombinace vlastností, původ 7. 5 úroveň. Síla +5, Obr +4, Šermíř 2, Barbar 3. A pohoda.
xkiv 17.9.2008 18:37  2081
nelde [2080]:
Proc myslis, ze jsem v 2075 psal

... nebo vyvazit pouzitelnost vsech vlastnosti pro vsechny postavy.

?


nebo vyvazit pouzitelnost vsech vlastnosti pro vsechny postavy.

Tak to zkus. Uvidime na co rozumneho behem dalsich tri let prijdes ;-(


Inteligence může být potřeba na čtení protivníka

Hraj sermire.


nebo na vymýšlení nových fint.

Sorry, ale to jsi nekde uplne jinde. Opravdu si myslis, ze nejakej zelenac (tak do 9te urovne), pokud neni zrovna pronikave genialni (pro postavy nedosazitelna urovne inteligence) dokaze dat (umyslne) dohromady neco noveho, co by se mohlo vyrovnat technikam, ktere pilovaly desitky/stovky generaci (+ jsme ve svete, ktery ma tak dobry pristup k magicky ziskanym informacim, ze je prakticky nemozne, aby nejaka pouzitelna moznost jeste zustala neobjevena [nemluvim ted o tom, ze neni v pravidlech bojovnika])?


O fintách postavených Inteligenci nebo Charismě ani nemluvě.

Haha.
A ted je udelej tak, aby to (v mechanismech) nebyla jenom kopie fint postavenych na obratnosti a sile (tj. aby melo *smysl* rozhodovat se, kterou vlastnost budu zvysovat; a aby mohlo mit smysl i zvysovat je rovnomerne).

Navic delas strasnou chybu - omezujes se jen na boj. Pokud nebude mit kazda vlastnost skutecne *radu* pouziti tak, aby pro *kazdeho* hrace melo smysl zvysovat obcas kazdou, tak nebudou vyvazene.
nelde 17.9.2008 17:38  2080
xKivA není trochu chyba, že ty ostatní vlastnosti nemůže v současnosti použít? Není to jenom o tom se zamyslet a doplnit? Třeba na základě zručnosti by měl mít možnost si mírně vylepšít zbraně a zbroj - oprava opotřebení a přizpůsobení svému stylu boje. Inteligence může být potřeba na čtení protivníka - s každým kolem boje mu porostou bonusy na toho konkrétního protivníka (jen ale pokud má vyšší inteligenci), nebo na vymýšlení nových fint. O fintách postavených Inteligenci nebo Charismě ani nemluvě.
xkiv 17.9.2008 17:22  2079
Pecka123 [2077]:

Co ta náhlá změna názorů? :-) (mezi 2073 a 2075).

Ja jsem ten navrh predhodil jako *lepsi nez* to, co navrhoval Davec v 2071. Nevrdil jsem, ze je (podle me) lepsi nez to co je normalne v pravidlech.


Navíc přece nevadí, že postava maxuje jen 2 vlastnosti,

Vadi, protoze potom vsechny postavy stejneho povolani a urovne budou mit stejne (hlavni) vlastnosti - nejvyssi co jim pravidla dovoli.
Takze treba clovek bojovnik na devate urovni (se strednimi vlastnostmi a pro jednoduchost rovnomerne rozdelene pocatecni vlastnosti, takze Sil=Obr=0+1+1=2) by nejspis mel Sil=Obr=2+6=8.
(pricemz pravidla obcas mlcky predpokladaji, ze za tech 8 urovni mu v nich dohromady pribyde jenom 8, a ne 12).


pokud se skutečně rozvíjí jen v jednom směru, není důvod proč by nemohla v ostatních být zcela zaostalá

Jenze takhle je to pravidlo pro munchkiny. Takovy bojovnik treba nema moc duvod dat prednost jinym vlastnostem, nez Sil a Obr. Skoro na nic je nevyuzije.
Pripadne to muze promixovat:

1: Sil Obr ...
2: Sil ... Vol
3: ... Obr Vol

A maxuje najednou TRI vlastnosti. Vsechny tri maji najednou maximalni povoleny narust 3/2.
Zrucnost nepotrebuje skoro vubec (kondotier tam ma nejake leceni), Charismu uz vubec ne, Inteligenci jenom kdyz je sermir, a to jeste kdovi jestli (dokud v ni nema alespon 7, tak ty schopnosti stejne moc nevyuzije) ...


xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 17.9.2008 17:01  2078
-hlavni vlastnosti bych nechal byt
-rozdelovani "mezi vsechny" je hruza, uz vidim to zverstvo co z toho leze
-to uz bych radeji uvazoval o xKiv - bč bojovnika (Obr + Uroven)/2, ale muselo by se to vyzkouset

takze nej vysledek mi (zase) prijde specializace na zbrane - nepausalne pausalni bonusy (jak kdo chce). Tim se to aspoň trochu srovna.
pecka123 17.9.2008 16:14  2077
xKivCo ta náhlá změna názorů? :-) (mezi 2073 a 2075). Mě se Tvůj nápad taky líbí. Navíc přece nevadí, že postava maxuje jen 2 vlastnosti, protože pokud se skutečně rozvíjí jen v jednom směru, není důvod proč by nemohla v ostatních být zcela zaostalá.

Jako ústupek tradicionalistům by to mohlo fungovat takhle:
1 bod rozděluje hráč (pozůstatek hlavní vlastnosti)
do rozdělení druhého mluví (resp. jej určuje) PJ (jako pozůstatek vedlejší vlastnosti)

davec 17.9.2008 09:07  2076
xKivPovolání sice mají koncept, ale ten je právě u hraničáře a zloděje nevýrazný. Tam může postava být víceméně jakákoliv a mohou pro ni být hlavní úplně jiné vlastnosti než je tomu v pravidlech.

Takže v současnosti bojovníci nemaxují sílu a obratnost? A plačou, že jim to nejde protože musí dělit body mezi ně? Že hraničář, kterého vytvořím jako bojovníka má vyšší sílu a vyšší obratnost než oni a oni se cítí méněceně?
Pokud tomu tak není, nevidím důvod, proč by se mělo něco měnit. Pokud tomu tak je, je lepší narovnat způsob získávání bodů vlastností, než vymýšlení toho, jak ostatní přiměřeně oslabit, nebo bojovníky nějak posílit bonusy z úrovní, zbraně, fint a já nevím čeho ještě.
xkiv 17.9.2008 08:58  2075
Me se zas tolik nelibi.
1) u bojovnika by to nejspis vzdycky dopadlo tak, ze by si maxoval silu i obratnost a teprve zbytek daval nekam jinam. Ted je to alespon trochu vyvazene tak, aby nebyly vsechny postavy na jedno brdo (jsou na tri - maxuje jednu hlavni/druhou hlavni/rozdeluje rovnomerne).
To by pak chtelo budto pridat nejaky dalsi limit (ale ten uz by asi byl podstatne slozitejsi), nebo vyvazit pouzitelnost vsech vlastnosti pro vsechny postavy.

2) to ze povolani "musi" zvedat obe hlavni vlastnosti neni zas tak marna idea. Vsechno souvisi se vsi a postava "dela daleko vic veci, nez co ji prikaze hrac". Povolani maji nejaky koncept a do nej nektere vlastnosti zapadaji podstatne lip, nez jine.
A, koneckoncu, kdyz ted chces obratneho zlodeje, tak mu zrucnost zase tolik neporoste.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt