Tak po malých vítkách Niguna jsem finty ještě trochu přepracoval, ale to už jsou snad poslední úpravy.
Rotační odzbrojení: Potřeba: 3 stupeň archetypu
Dvouruční držení zbraně znalost původního odzbrojení
Převaha: 4
Bojovník používající tuto fintu nejprve musí použít úspěšně krytí s danou zbraní.Poté si svou vlastní zbraní přimáčkne k tělu protivníkovu zbraň a rychlým otočením těla kolem osy vypáčí protivníkovu zbraň. Pokud protivníkova zbraň má koš má protivník automaticky zlomené zápěstí. Pro úspěšné odzbrojení stačí, aby měl bojovník OČ o 3 vyžší než útočník ÚČ. Finta lze provést proti zbraním z kategorií šavle, meče, hole a kopí. Finta nelze provést, pokud protivník bodá.
Náběh do seku: Potřeba: Rotační odzbrojení, dvouruční držení
převaha 5
5. stupeň archetypu.
Finta probíhá do poslední chvíle jako rotační odzbrojení, avšak šermíř v poslední chvíli obrátí rotaci svého těla a svým mečem útočí na protivníka(ve skutečnosti vede rubový sek na hrudník či krk protivníka) sekem. Protivník se nemůže bránit danou zbraní a na úhyb má postih –6, protože nestíhá reagovat na změnu pohybu Může se však s postihem –3 bránit zbraní v druhé ruce pokud již nepoužil obranu s touto zbraní. Šermíř se nejprv musí správnš protivníkovu seku ubránit, musí mít o 4 vetší OČ než protivník ÚČ. Pokud šermíř nezíská potřebnou převahu při obraně, finta se nepovede. Finta lze provést proti zbraním z kategorií šavle, meče, hole a kopí. Finta nelze provést pokud protivník bodá. Zranění je -2zz jednoruční, protože bojovník seká rubem meče.
Povolový kryt:Potřeba: 3stup. Archetypu
Protivník nebodá
Převaha:3
Bojovník kryje soupeře jen tak na oko meč spíše využívá na odvedení soupeře. Šermíř využije protivníkovu pohybovou energii a nechá jej prohnat kolem sebe, aby se dostal protivníkovi do zad. Šermíř dostává +3 na ÚČ. Protivník si nepočítá postih za útok ze zadu Šermíř zaútočí ještě toto kolo.
Aktivní kryt: Potřeba 5. stupeň archetypu
Převaha: min.0
Bojovník místo toho aby pořádně kryl využívá délky zbraně a při krytu zároveň ohrožuje soupeřovu útočící ruku. Šermíř má –1 na obranu a musí se krýt zbraní. Pokud vykryje soupeřův útok o 2 a více může v tomto kole ještě zaútočit bodem s bonusem +3 k ÚČ. V tomto kole bojovník normálně neútočí(používá tuto fintu).
Zbytek doám až se projednají tyto finty.
|