Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 11.7.2006 22:23  305
Discis [301]: Ver ze to neni magie. Ty schopnsti nejsou zalozeny na vyuzivani magie, ktera pohani kouzla, byt se to tak mozna jevi.

Chapu, ze se to nekomu nemusi libit. Ale autori DrD+ chteli, aby postavy na vysokych urovnich dosahovali superhrdinskych vykonu. Zamerne o jsou zvlastni schopnosti a ne jenom pausalni bonusy. Neco jako kazdou 5. uroven + 1 utok za kolo do DrD+ nepatri. Tam patri takove o filmove, machnuti mecem, kere sene protivnika na druhe strane mistnosti. Jesli si to vylozis jako bleskurychle premisteni nebo sek na dalku, to uz je jedno.

Hlavne DrD+ melo ukazat cestu a stejne jako mnoho jinych RPG nabada k upravam podle vlastniho gusta. statne seskrtanim schopnosti Bojovnika muzee miso 6 mit archetypu 5, ktere se vam budou zdat verohodnejsi.

Zvlasni je, ze specialne vadi Vetrny sek, Prevteleni sermire do zbrane a myslim, ze jeste to rozdvojeni gladiatora. Ale treba to, ze nekdo umi vystreli 5 sipu najednou a trefit tak 5x1 a 1x5 cilu, to je v poradku. Stejne jako ze nekdo umi lezt po strope nebo sebrat srajtofli z kapsy nekoho, kdo sedi u vedlejsiho stolu.

Podle me je to (zbytecne) lpeni na zazitych konvencich. Bojovnik je inspirovan legendami, filmy a bojovymi hrami, kde protivnici podobne schopnosi pouzivaji. To je proste prilis silne, ale na druhou stranu jednim dechem dodas, ze je bojovnik slaby. Tak jak teda? Jak bys ho udelal silnejsim bez nadliskych schopnosti. Pripominam, ze DrD+ v souboji tvari v tvar nepouziva pocitani utoku za kolo.

To, ze se DrD+ docela dobre prodava taky o necem svedci, pochybuju, ze si 3 tisice lidi strcilo pravidla jen tak do supliku.

Tim nechci rici, ze to hrajete spatne, neumite hrat, nemate fantazii nebo cokoliv jineho. Respektuji pohled a nazor druhych.
romik 11.7.2006 22:20  304
DiscisMusel bych si celou tu schopnost znovu přečíst, abych mohl dobře argumentovat. Určitě se něco najde - Rytíř se umí natočit, umí dodat odvahu. Šermíř se se svojí zbraní sžije na tolik, že se stává tou zbraní. Dokáží to jen nejlepší světový šermíři - proč by to musela být magie a ne jen nějaká finta?

Podle mě, jako magii to budeš chápat tak, jak ti to podám. Pokud ti to podám jako legendu o jedné škole šermířů, kde se toto dá naučit bude se na to tvoje psotava dívat jako na fintu.

Otázka je, zda je to jako magie vnímáno postavou a nebo tebou, hráčem.
discis 11.7.2006 22:16  303
RomiKNapříklad vylepšení brnění si vysvětlit dokážu - rytíř se prostě v boji umí lépe natočit, umí svoje brnění lépe využívat apod., ale že se šermíř vtělí do zbraně, že de facto zmizí, to už si tedy bez magie vysvětlit nedovedu.
romik 11.7.2006 22:11  302
DiscisTak si tu dovednost prostě nevykládejte jako magickou, ale jako takové mistrovství v boji, že ti nejlepší toto dokáží.
Pokud nevnímáš zmiňované dovednosti jako magické, proč zrovna tyto ano?

Svět možná svazující je, ale vždy záleží na PJ, zvlášť pokud tvoří svůj vlastní svět a ještě ke všemu něčím charakteristický (ať už nedostatkem magie, nebo pronásledováním čarodějů, theurgů, kněží)...
discis 11.7.2006 21:43  301
Samozřejmě, já ale doteď nepochopil, proč to takhle (za vším hledej magii) autoři udělali. Hrozně tím svázali svět, kde se můžou dobrodružství odehrávat. Ani ostatní fantasy RPG systémy takové použití magie u nemagických povolání nemají a IMHO dobře vědí proč.

Bijcovo přežívání do 4.řádku i rytířovo posílení zbroje jsme nebral a ani neberu jako magii (nejsem PJ, píšu jen co cítím po přečtení pravidel pro bojovníka). Tyto schopnosti si vysvětluju jinak - přirozeně - nemagicky.
peca_007 11.7.2006 21:00  300
Discis [298]: Prakticky bys musel vyradit schopnosti jinych povolani. Napriklad: [spoil]Hodne schopnosti zlodeje, zvlaste ty mistrovske, dost schopnosti hranicare.[/spoil] U bojovnika by se par dalsich taky naslo. Vesmes ty, kere vyuzivaji sbirani sily, bijcovo prezivani do 4. radku, rytirovo posilvani ochrany zbroje, dolavani strachu... Vsecky tyto schopnosti vyuzivaji jeden spolecny cinitel. PJ vi ktery.
raistlin 11.7.2006 20:48  299
DiscisA to se mylis. DrD+ je postaveno tak, ze i ostatni povolani pracují s magií ale naprosto podvedomě a nejsou schopny to korigovat.
discis 11.7.2006 19:59  298
RaistlinČaroděj a theurg jsou postavy pracující s magií, to je něco jiného (pokud přijmeme magii jako součást světa). Ovšem ostatní povolání nemají IMHO s magií co do činění a jejich schopnosti by na ní neměly být závislé.
raistlin 11.7.2006 17:02  297
AnonymBy me celkem zajimalo jak prirozene vysvetlujes carodejova kouzla, theurgovy formule a demony, zlodějovy mistrovské vlastnosti, knežské zázraky, hraničářova zaměření :-)
anonym 11.7.2006 16:39  296
nahrada?Nerozmyslal nahodou niekto o nejakych nahradach za schopnosti "Umenie klamu"(gladiator), "Splynutie so zbranou"(sermiar) a podobnych? Tieto schopnosti, ktore davaju bojovnikovi na vyssich stupnoch v podstate magicke schopnosti vobec nepasuju do nasho herneho sveta. Skusal som vymysliet nejake "nahradne" schopnosti, ktore by sa dali vysvetlit nejak prirodzene, ale zatial sa mi to nedari? Neviete mi poradit?
migel 27.5.2006 20:15  295
V tom případě bych pozměnil trochupředsek.
Předpoklady 3.stup archetipu
Převaha 6
odkrytí6
ZZ+2
a bylo by to jak pro meče i šavle, ale pro každou skupinu zbraní by se to musel naučit bojovník zvlášt.
hecras 26.5.2006 11:42  294
Přesně tak sem to myslel.
migel 26.5.2006 10:29  293
Tak dobře necháme tam +3úč jen mi dělá trocha zle to, že předsek je jen pro šavle, já bych jej rád viděl i pro meče a zrovna nemám u sebe pravidla. A co se týče toho bodu co takto: "Výsledné zranění je bodne nebo sečné."
hecras 26.5.2006 10:21  292
S tímhle bych souhlasil, jen si nemyslím, že ten následný útok musí být bod, ale to už je naprostá drobnost. Snad jen bych zachoval bonus k ÚČ +3 (přece jenom, pokud nezíská odkrití min. 6 tak se finta nezdaří)
migel 26.5.2006 09:15  291
HecrasCvilku mi trvalo než jsem došel na to kde jsi vzal 1/3...(jsem po noční), ale myslím si, že 1/3 je docela ideální, přemýšlel jsem včera nad tím, jak to zapracovat ještě líp, ale to by chtělo upravit fintu předsek v pravidlech:
K fintě předsek, přidat tento bonus, o kterém se tady bavíme a fintu Aktivní kryt upravit následovně:
Aktivní kryt: Potřeba 3. stupeň archetypu
Převaha: min.0
Bojovník místo toho aby pořádně kryl využívá délky zbraně a při krytu zároveň ohrožuje soupeřovu útočící ruku. Šermíř má –1 na obranu a musí se krýt zbraní. Pokud vykryje soupeřův útok o 2 a více může v tomto kole ještě zaútočit bodem s bonusem +2 k ÚČ a s postihem-2 k ZZ, zranění se vyhodnotí, jen v případě, že šermíř získá odkrytí +6 a více. Vždy je zasažena protivníkova útočící ruka. V tomto kole bojovník normálně neútočí(používá tuto fintu). Finta se nepovedla v případě, že šermíř nemůže protivníka zasáhnout do ruky.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt