Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 22.8.2006 16:41  409
Bouchi: Zatímco u stupně III. už to opět napsané není, takže je to velmi konzistentní, viď?
noir 22.8.2006 16:36  408
Bouchi: Ten popis není nejdnoznačný, ten popis nic takového, co tvrdíš, neříká. Je tam řeč jen o jednom kole. Ale i kdyby jednoznačný byl-tak pořád dáváš postavě na 1. úrovni schopnost predikovat něco, co dělat nemá.

"A to "že bijec použije úder zuřivosti III" odhadne tak maximalne stylem "ten svalovec se chysta dat opravdu velkou ranu". To snad dojde kazdemu. Stejne tak se u kouzliciho carodeje dozvi jen "chce seslat kouzlo na toho a toho", ale nebude vedet jake kouzlo to bude."
Mě to nedošlo, já si přečetl to pravidlo a našel tam, že šermíš určí "bojovou akci", ne její opis. bacit velkou silou nepochybně není bojoá akce, jak ji definují pravidla. Debata se vedla o pravidlech jak jsou, ne jak bychom si je přáli.
Mmj. ad. "dozvi se jen chce seslat kouzlo na toho a toho"- abych použil konstruktivní přístup, jenž mi navrhuješ: "Pokud tomu veris, tak jsi mimo misu." Neurčí na koho, ale že zakouzlí, to ano.
Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?
pigi 22.8.2006 16:32  407
Noir1) no jasne 12, ale je tam i prevaha, ke ktery dostane -2, takze je to defakto 14. Jinak temny elfi valecnik s int +4 na prvni urovni je typicka hracska postava, vlasne ta nejtypictejsi :o))). Jo, na vyssich urovnich se ta narocnost zmensuje, to mi prijde logicky. Navic nevim, proc se bavite o tom, jestli v tom magie je nebo neni. Mne osobne magicky vlastnosti u valecnika dost vadi, ale odhad je jedna z mala, kde bych magii vubec nehledal, navic jsem mel pocit, ze serm je zalozenej na tom, ze odhadnu vcas co udela souper, jinak sem tuhyk.
2) kouzla >>> jsou jeho schopnosti z jeho archetypu na 1. úrovni zcela nepoužitelné, drahé a neefektivní - tomudle nerozumim. Ja chci rict todle, vezmu kouzlo uroven 1, udelam ho ultimani tim, ze ho zrychlim +2, pouziju na dalku +3, zvysim sanci na uspech +2, posilim trvani +3 a hned potrebuji magii kvality 11. No a mam supr kouzlo z prvni urovne, ktere za neco stoji na 11 urovni.
xkiv 22.8.2006 16:32  406
Noir1) Snazim se zjistit, v jakem vyznamu pouzivas slovo "magie", protoze to muze mit dost zasadni vliv na to, co do te kategorie spada.
A to az takovy, ze v extremnim pripade nemusi byt magie nic, nebo taky muze byt magie vsechno.

2) Nekecej, rekne ti (hraci) to nejdriv v okamziku, kdy sermir prijde na radu (a jeste se nemusis trefit).
A jako hrac s tim stejne nemuzes nic udelat driv, nez v dalsim kole.

3) To, ze tahle schopnost je spatne formulovana (mea culpa, to jsem mel odchytit uz v zime, nebo kdy jsem to kontroloval toho bojovnika) je chyba, kterou je potreba nahlasit autorum, a opravit, ne neco, co je potreba pouzit jako argument proti pouzivani pravidel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:30  405
Noir [403]: V tve edici A to rozhodne je. Bohuzel, jak pisu v predchozim prispevku, je to takto jednoznacne formulovano az u stupne II, ktery ses patrne neobtezoval si precist.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:28  404
Noir [400]: A to "že bijec použije úder zuřivosti III" odhadne tak maximalne stylem "ten svalovec se chysta dat opravdu velkou ranu". To snad dojde kazdemu. Stejne tak se u kouzliciho carodeje dozvi jen "chce seslat kouzlo na toho a toho", ale nebude vedet jake kouzlo to bude.

Noir [402]: Ach jo. Takze jen kvuli tomu, ze ma jeden ze tri stupnu te schopnosti nejednoznacne formulovany popis (u dalsich dvou stupnu je to uz jednoznacne, a to i v edici A), prohlasis celou schopnost za nesmyslnou? To je videt rozdil v pristupu - treba xKiv si tu schopnost precte jako celek a pokud si vsimne, ze u nektereho stupne popis nesedi, napise "tady je ten popis blbe, asi by to melo byt tak a tak". Ty se zacnes vozit na te nejednoznacnosti a navic takovym stylem, ze dve hodiny trva, nez se dobereme toho, co ti vlastne vadi.
noir 22.8.2006 16:27  403
Bouchi:
Dýmku najde? Najde. Nicméně své vlastní kulečníkové koule nanajde. Dostali jste mě! Tohle superužitečné nenahraditelné kouzlo je v několika případech vskutku nenahraditelné! To je přece skvělé, není to skvělé?
Ohledně šermíře: "Ano, ale dozvi se to _az_ pred hodem na boj v tom pristim kole." A to je odkud? V mé verzi A to rozhodně není...
noir 22.8.2006 16:18  402
Pigi: V mé edici A je to 12 a pro takového temného elfa s int +4 je to snažší, než pro mnoho kouzelníků seslání kouzla...
Ano, to s kouzly ale přece přesně definuje problém, který se snažím ukázat: Díky oborovým schopnostem, které bude mít náš mág na 11. úrovni na 10. stupni, jsou jeho schopnosti z jeho archetypu na 1. úrovni zcela nepoužitelné, drahé a neefektivní.

xKiv: Až na to, že tohle nebyla diskuze o technologii, ale o postavě na první úrovni...
Přečti si tu schopnost ještě jednou: Ona ti na začátku kola 1 řekne, co se rozhodne cíl dělat na začátku kola 2! V tom je problém, nebo špatný popis oné schopnosti.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:18  401
Noir [394]: A copak se Kde mam dymku? pouzivajen na hledani dymky, respektive predmetu ktere vydavaji nejakou vuni? Pouziva se prece na hledani _libovolnych_ predmetu. Jak ti Kvinta smyslu pomuze v nalezeni kulecnikove koule ktera je pod posteli o 3 mistnosti dal? Uvidis diky ni skrz zed?

Noir [400]: 'Šermíř totiž ví, "jakou bojovou akci sledovaná postava nahlásí v PŘÍŠTÍM kole."'
Ano, ale dozvi se to _az_ pred hodem na boj v tom pristim kole. Neboli pokud uspeje v hodu na odhad umyslu, tak z pozorovani protivnika v kole X dokaze odhadnout, co udela v kole X+1 (a dozvi se to az na zacatku kola X+1, pred hodem na boj).
noir 22.8.2006 16:12  400
Wolfi: Ono je to legrační: Šermíř odhadne i věci, o nichž vlastně nic neví a s nejvyšší pravděpodobností je nikdy ani neviděl: Třeba že bijec použije úder zuřivosti III...
Mmj. že zařve, to neodghadne, to není bojová akce. Že někdo za 10 vteřin dá nohy na ramena se odhadne z čeho?
A jak se to vlastně vyhodnocuje? Šermíř totiž ví, "jakou bojovou akci sledovaná postava nahlásí v PŘÍŠTÍM kole." To znamená, že šermíř ví něco, co netuší ani PJ, protože to za postavu ani nemohl nahlásit? Takže vlastně šermíř určí, co ona postava bude v příštím kole dělat? Oj, tohle jestli není magie, pak už nevím...
Podotýkám, že mám edici A.
xkiv 22.8.2006 16:12  399
NoirKvinta smyslu
[spail na carodeje]
Kvintou smyslu najdes jenom to, co bys mohl najit i bez kouzla.
Kde mam dymku ji najde i kdyz bude ve sklepe za hromadou nepouzitych nastenek na rozbitem hajzliku v krabici s napisem "pozor, zly tygr".
[/spoil]

Magie
Standard magic rant:
1) Kazda dostatecne pokrocila technologie je k nerozeznani od magie.
2) Kazda technologie, ktera je k rozeznani od magie, je nedostatecne pokrocila.
3) Kazda technologie, lhostejno jak pokrocila, je magie pro ty, kdo ji nerozumi.

Pokud timhle definujes magii, pak je samozrejme kazda schopnost, ktere nerozumis, magicka.

skladatel
stejne tak je demagogie tvych 10 vterin.
sermir pozna, co bude jeho cil delat, dostatecne vcas, aby se na to dokazal reagovat, a vybrat si podle toho svoji akci. To ale neznamena, ze to vi uz o cele kolo (10 vterin) driv, nez se to stane.
Vyber akci jednou za kolo neznamena, ze se *postava* rozhoduje jednou za 10 vterin, co bude celych nasledujicich 10 vterin delat.
A i kdyby, tak .... aha, uz to vidim.
Pokud sermir skutecne vi, co bude jeho cil delat, uz v okamziku, kdy uspesne odhadl, tak to *musi* byt magie, pokud to cil bude vedet az na zacatku dalsiho kola.
Podle mechanismu pravidel ale staci, kdyz to bude vedet az po te, co se jeho cil sam rozhodne - a v tom okamziku uz muzou na cili byt videt nejake naznaky.
Taky cast roho rozhodovani se odehrava uz *behem* predchoziho kola.
Ale nedokaze to tak rychle, aby si vybiral uz na zacatku
pigi 22.8.2006 16:10  398
NoirSermir na prvni urovni musi prehodit past +- 14 na 2k6+, tedy je to skutecne ultimatni vlastnost :o).
pigi 22.8.2006 16:05  397
Noir>>> Pokud jsou dvě nejultimátnější kouzla z 1. a 2. úrovně je to průšvih a trapas, nikoliv argument pro kvalitu systému.
a) oni se stanou ultimatnimi az na te 10+ urovni, kdyz k nim pouzijes oborove schopnosti.
b) to nemel byt argument pro kvalitu ci nekvalitu systemu ale argument, ze carodej dokaze na vyssich urovnich velmi ucinne vyuzivat kouzel z nizsich urovni. To pochopitelne neplati pro vsechna kouzla. Na druhou stranu bych se skoro vsadil, ze kazdy system obsahuje kouzlo, ktere postava na vyrazne vyssim lvl nez kdy se ho muze naucit, poklada za nevyuzitelne.
noir 22.8.2006 16:05  396
xKiv: Všimni si, že nekritizuju hráče, ani smysl pravidel, ale právě onu literu. Doporučuju tvé pozornosti, že šermíř tak odhadne i to, že mág na 21. úrovni, který stojí 20 metrů od bojiště a ani netasil zbraň, bude v příštím kole kouzlit! Omlouvám se, ale tohle je nesmysl nad nesmysly...
-2 k Bč? Od takové schopnosti (je-li tak založená na pečlivém pozorování, a ne na magii)bych čekal něco poněkud náročnějšího, než jen tento postih (vlastně druhý nejmenší možný)...
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 22.8.2006 16:01  395
Noir [391]: IMHO odhadne akci "Jiná akce", popřípadě (přibližně) její cíl - myslím, že takové věci jako, že zařve (šermíř neví, co zařve), že vytáhne flakónek a podobně, se v boji odhadnout dají (protože soupeř se na ně připravuje postojem, stylem boje, apod.)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt