Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 10:00  419
NoirBTW, jsem presvedcen o tom, ze podobnym postupem, jaky predvadis v Noir [416], by bylo mozne najit analogicke problemy nejmene v 90 % fantasy RPGcek, jejichz pravidla maji vice nez 100 stran. Vcetne DnD, kterym se obcas ohanis.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 09:50  418
Noir [416]: Ad Beta: "Když jsem si to procházel, došlo mi, že ani není definováno, že hraničářské schopnosti, nebo schopnosti válečníků jsou bojové akce." Protoze obecne nejsou.
noir 23.8.2006 09:30  417
Ressurection: Odkaz na stránku by byl?
xKiv: MAGIE je V +KU manipulací s astrálním a duševním světem, ne? Pak dle PPJ 22 ta schopnost magická je.
noir 23.8.2006 09:24  416
xKiv:
A zase: Já celou dibu píši o stupni 1, o stupni 2 se nebavím.
Problém řeš, však jsi v týmu autorů a baví tě to. Já práci autorů za špatně odvedený výkon suplovat nehodlám.

I kdyby platilo to, co schopnosti tvrdíte a šermíř se dozvěděl, o jakou akci se jedná až před hodem na boj, stejně zůstává absurdní. Proč? Shrňme si to:

1/Situace:
Kolo 1: Šermíř A na 1. úrovni se potýká s kostlivcem B. Opodál (30 metrů vzdálená) stojí tajemná postava C (hraničář na vysoké úrovni) a nic nedělá.
A použije OPI (problém gama) na C a přitom zaútočí na na B. Předpokládejme, že uspěje (k tomu se ještě vrátím-Problém alfa).
Kolo II: A, B a C nahlásí své akce. B chce útočit na A a C se hodlá přeměnit v pantera/nebo použije "bojovou akci" Vysátí životní síly". A se dozví, jakou akci nahlásil C, ale jen v případě, že půjde o akci bojovou. Pak si vybere teprve akci svou. Plný překvapení se dozví, že C někoho promění v něco (problém beta)/respektive že použije bojovou akci vysátí životní síly (problém omega). Vybere si proto akci a boj nějak běží dál...

PROBLÉMY:
ALFA: Pokud to nebude maxovaná postava, pak je zjevné, že s drtivou pravděpodobností neuspěje. Proč dávat postavám schopnost, kterou nemohou použít, nota bene, když je to jediná schopnost šermíře na 1. úrovni? Každopádně rozhodujícím prvkem, zda A pozná, že C chce kouzlit, bude délka zbraně A, s dýkou má drtivě nižší šanci, že odhadne, co C udělá, než kdyby použil halapartnu... Neboli další klasický problém +ka a jeho iniciativy....
BETA: My vlastně ani nevíme, co je to bojová akce! Když jsem si to procházel, došlo mi, že ani není definováno, že hraničářské schopnosti, nebo schopnosti válečníků jsou bojové akce. Potvrzuje to i postoj Bouchiho, který píše: "zadna bojova akce "uder zurivosti" neexistuje". To mu odporuje ale zase popis na str. 8, kde se píše, že válečník může použít standardní akce popsané v kapitole Boj (tedy Bojové akce), nebo speciální akce některých povolání, např. KONKRÉTNÍ bojovnická finta. Tedy konkrétní finta nebo konkrétní schopnost jsou dle tohoto popisu rovnocené bojové akci. Takže náš šermíř se přece jen dozví název KONKRÉTNÍ akce? Do důsledku by to znamenalo, že neexistuje akce "seslání kouzla"(která ale existuje a dala by se proto aplikovat i na hraničářské schopnosti?), ale jen akce "seslání konkréního kouzla", takže by šermíř měl snad odhalit jaké konkrétní kouzlo mág sešle. Brr a pak že to není magie...
GAMA: Nesmyslný mechanismus této činnosti je až příliš zjevný. Není proti němu totiž obrany. Ať už se jedná o vlka (problém delta) nebo bojovníka na vysoké úrovni (problém epsilon), nemohou se proti odhadu bránit. Hlavním faktorem je prostě délka zbraně...
DELTA: Z popisu nikde nevyplývá, že by šermíř odhadl jen chování humanoidů-k tomu vede jen jediné slovíčko a to ve "fluffu", ne u popisu schopnosti: slůvko studuje "obličej". Nicméně običej má i gorila a mnoho majitelů psů by řeklo, že i jejich miláček... Takže šermíř odhadne empaticky/magicky i to, co udělá zvíře s mimickým svalstvem?
EPSILON: Jak se tahle schopnost chová, když narazí na schopnost podobnou? Třeba na barbarovo Sladění s bojem? To se neřeší a mě se zdá, že se schopnosti cyklí...
OMEGA: Šermíř se dozví o existenci věcí, o nichž by na své úrovni neměl mít ani páru-o hraničářských fintách, pokročilých bojovnických technikách, případně odhalí, že čaroděj bude kouzlit.
PÍ: Šermíř tohle schopností odhalí bez jakýchkoliv potíží i čaroděje, který sesílá beze slov a bez gest-náročnost na to nedbá. Stejně tak odhalí iniciaci mentálního souboje.
xkiv 23.8.2006 09:19  415
ResurrectionNe, i tak to muze byt magie - podle toho, co za magii povazuje Noir.
Nezapomen, ze pluskovou definici magie nejspis nezna (stejne jako vsichni "poctivi" ne-PJ a nejspis i spousta PJ).

Podle *mechanismu* DrD+ to magie pravdepodobne skutecne neni.
Podle *obyvatel* vetsiny hernich svetu to magie pravdepodobne je.
resurrection 23.8.2006 08:18  414
NoirJeste bych dodal, ze na otazku "Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?
existuje vysvetlujici odpoved (skutecne to muze poznat), nicmene tyka se vnitrnich mechanismu a tedy neni zadouci aby ji hraci vedeli (popsano v PPJ). Snad jsem nerek az moc :)
xkiv 22.8.2006 17:03  413
A pokud chceme byt "dusledni", tak:
Dle PPH to jsou i "jiné činnosti", neboli napití se vína, skok ze skály, podání knížky kamarádovi.
Nic z toho neni bojova akce.
Napiti se vina pod bojove akce nespada vubec.
Skok ze skaly nejspis taky ne, maximalne jako Presun nebo Beh.
Podani knizky kamaradovi se sermir dozvi jako "Predani predmetu", na druhem (a tretim) stupni i komu (ale uz ne, ze je to predani knizky (muze si to jenom domyslet z toho, ze je to jediny predmet, ktery jeho cil drzi v ruce), a ze ten nekdo je kamarad :)
*neexistuje* zadna bojova akce, ktera by zastresovala treba piti
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:48  412
Noir [409]: U III. stupne je napsano, ze se postupuje jako u stupne II. Co je na tom nekonzistentni?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:46  411
Noir"pořád dáváš postavě na 1. úrovni schopnost predikovat něco, co dělat nemá" Proc to delat nema? Protoze to rikas?

Ad Uder zurivosti - vlastne pokud to chces brat podle litery pravidel, tak zadna bojova akce "uder zurivosti" neexistuje. Cili urci tu bojovou akci, pri niz bijec pouzije Uder zurivosti (coz muze byt obycejny utok nebo nejaka jina utocna akce, anebo neutocna akce - treba rana kyjem do stozaru s vlajkou).
"Neurčí na koho" - bavime se o konkretnim stupni nebo o schopnosti jako takove? Na II. stupni cil urci.
xkiv 22.8.2006 16:42  410
NoirDebata se vedla o pravidlech jak jsou, ne jak bychom si je přáli.

Vazne?
Ja se do toho vzdycky snazim montovat oboji ...

Neurčí na koho, ale že zakouzlí, to ano.
Na prvnim stupni.
Na druhem (a tretim) uz odhali i cil.

Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?

Vidis, tady se nase pristupy zasadne lisi.
Tebe slysim rikat "to je blbost, tudiz je to cele blbe a jdu od toho".
Ja reknu "to je blbost a musi se to opravit minimalne tak a tak aby to blbost nebyla, co na to rika autor?"
(a to nakonec skutecne udelam)
noir 22.8.2006 16:41  409
Bouchi: Zatímco u stupně III. už to opět napsané není, takže je to velmi konzistentní, viď?
noir 22.8.2006 16:36  408
Bouchi: Ten popis není nejdnoznačný, ten popis nic takového, co tvrdíš, neříká. Je tam řeč jen o jednom kole. Ale i kdyby jednoznačný byl-tak pořád dáváš postavě na 1. úrovni schopnost predikovat něco, co dělat nemá.

"A to "že bijec použije úder zuřivosti III" odhadne tak maximalne stylem "ten svalovec se chysta dat opravdu velkou ranu". To snad dojde kazdemu. Stejne tak se u kouzliciho carodeje dozvi jen "chce seslat kouzlo na toho a toho", ale nebude vedet jake kouzlo to bude."
Mě to nedošlo, já si přečetl to pravidlo a našel tam, že šermíš určí "bojovou akci", ne její opis. bacit velkou silou nepochybně není bojoá akce, jak ji definují pravidla. Debata se vedla o pravidlech jak jsou, ne jak bychom si je přáli.
Mmj. ad. "dozvi se jen chce seslat kouzlo na toho a toho"- abych použil konstruktivní přístup, jenž mi navrhuješ: "Pokud tomu veris, tak jsi mimo misu." Neurčí na koho, ale že zakouzlí, to ano.
Dle čeho, je-li to schopnost nemagická, náš šermíř na 1. úrovni určí, že mág hodlá kouzlit, aniž kdy něco jako kouzlo viděl?
pigi 22.8.2006 16:32  407
Noir1) no jasne 12, ale je tam i prevaha, ke ktery dostane -2, takze je to defakto 14. Jinak temny elfi valecnik s int +4 na prvni urovni je typicka hracska postava, vlasne ta nejtypictejsi :o))). Jo, na vyssich urovnich se ta narocnost zmensuje, to mi prijde logicky. Navic nevim, proc se bavite o tom, jestli v tom magie je nebo neni. Mne osobne magicky vlastnosti u valecnika dost vadi, ale odhad je jedna z mala, kde bych magii vubec nehledal, navic jsem mel pocit, ze serm je zalozenej na tom, ze odhadnu vcas co udela souper, jinak sem tuhyk.
2) kouzla >>> jsou jeho schopnosti z jeho archetypu na 1. úrovni zcela nepoužitelné, drahé a neefektivní - tomudle nerozumim. Ja chci rict todle, vezmu kouzlo uroven 1, udelam ho ultimani tim, ze ho zrychlim +2, pouziju na dalku +3, zvysim sanci na uspech +2, posilim trvani +3 a hned potrebuji magii kvality 11. No a mam supr kouzlo z prvni urovne, ktere za neco stoji na 11 urovni.
xkiv 22.8.2006 16:32  406
Noir1) Snazim se zjistit, v jakem vyznamu pouzivas slovo "magie", protoze to muze mit dost zasadni vliv na to, co do te kategorie spada.
A to az takovy, ze v extremnim pripade nemusi byt magie nic, nebo taky muze byt magie vsechno.

2) Nekecej, rekne ti (hraci) to nejdriv v okamziku, kdy sermir prijde na radu (a jeste se nemusis trefit).
A jako hrac s tim stejne nemuzes nic udelat driv, nez v dalsim kole.

3) To, ze tahle schopnost je spatne formulovana (mea culpa, to jsem mel odchytit uz v zime, nebo kdy jsem to kontroloval toho bojovnika) je chyba, kterou je potreba nahlasit autorum, a opravit, ne neco, co je potreba pouzit jako argument proti pouzivani pravidel.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.8.2006 16:30  405
Noir [403]: V tve edici A to rozhodne je. Bohuzel, jak pisu v predchozim prispevku, je to takto jednoznacne formulovano az u stupne II, ktery ses patrne neobtezoval si precist.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt