xKiv:
A zase: Já celou dibu píši o stupni 1, o stupni 2 se nebavím.
Problém řeš, však jsi v týmu autorů a baví tě to. Já práci autorů za špatně odvedený výkon suplovat nehodlám.
I kdyby platilo to, co schopnosti tvrdíte a šermíř se dozvěděl, o jakou akci se jedná až před hodem na boj, stejně zůstává absurdní. Proč? Shrňme si to:
1/Situace:
Kolo 1: Šermíř A na 1. úrovni se potýká s kostlivcem B. Opodál (30 metrů vzdálená) stojí tajemná postava C (hraničář na vysoké úrovni) a nic nedělá.
A použije OPI (problém gama) na C a přitom zaútočí na na B. Předpokládejme, že uspěje (k tomu se ještě vrátím-Problém alfa).
Kolo II: A, B a C nahlásí své akce. B chce útočit na A a C se hodlá přeměnit v pantera/nebo použije "bojovou akci" Vysátí životní síly". A se dozví, jakou akci nahlásil C, ale jen v případě, že půjde o akci bojovou. Pak si vybere teprve akci svou. Plný překvapení se dozví, že C někoho promění v něco (problém beta)/respektive že použije bojovou akci vysátí životní síly (problém omega). Vybere si proto akci a boj nějak běží dál...
PROBLÉMY:
ALFA: Pokud to nebude maxovaná postava, pak je zjevné, že s drtivou pravděpodobností neuspěje. Proč dávat postavám schopnost, kterou nemohou použít, nota bene, když je to jediná schopnost šermíře na 1. úrovni? Každopádně rozhodujícím prvkem, zda A pozná, že C chce kouzlit, bude délka zbraně A, s dýkou má drtivě nižší šanci, že odhadne, co C udělá, než kdyby použil halapartnu... Neboli další klasický problém +ka a jeho iniciativy....
BETA: My vlastně ani nevíme, co je to bojová akce! Když jsem si to procházel, došlo mi, že ani není definováno, že hraničářské schopnosti, nebo schopnosti válečníků jsou bojové akce. Potvrzuje to i postoj Bouchiho, který píše: "zadna bojova akce "uder zurivosti" neexistuje". To mu odporuje ale zase popis na str. 8, kde se píše, že válečník může použít standardní akce popsané v kapitole Boj (tedy Bojové akce), nebo speciální akce některých povolání, např. KONKRÉTNÍ bojovnická finta. Tedy konkrétní finta nebo konkrétní schopnost jsou dle tohoto popisu rovnocené bojové akci. Takže náš šermíř se přece jen dozví název KONKRÉTNÍ akce? Do důsledku by to znamenalo, že neexistuje akce "seslání kouzla"(která ale existuje a dala by se proto aplikovat i na hraničářské schopnosti?), ale jen akce "seslání konkréního kouzla", takže by šermíř měl snad odhalit jaké konkrétní kouzlo mág sešle. Brr a pak že to není magie...
GAMA: Nesmyslný mechanismus této činnosti je až příliš zjevný. Není proti němu totiž obrany. Ať už se jedná o vlka (problém delta) nebo bojovníka na vysoké úrovni (problém epsilon), nemohou se proti odhadu bránit. Hlavním faktorem je prostě délka zbraně...
DELTA: Z popisu nikde nevyplývá, že by šermíř odhadl jen chování humanoidů-k tomu vede jen jediné slovíčko a to ve "fluffu", ne u popisu schopnosti: slůvko studuje "obličej". Nicméně običej má i gorila a mnoho majitelů psů by řeklo, že i jejich miláček... Takže šermíř odhadne empaticky/magicky i to, co udělá zvíře s mimickým svalstvem?
EPSILON: Jak se tahle schopnost chová, když narazí na schopnost podobnou? Třeba na barbarovo Sladění s bojem? To se neřeší a mě se zdá, že se schopnosti cyklí...
OMEGA: Šermíř se dozví o existenci věcí, o nichž by na své úrovni neměl mít ani páru-o hraničářských fintách, pokročilých bojovnických technikách, případně odhalí, že čaroděj bude kouzlit.
PÍ: Šermíř tohle schopností odhalí bez jakýchkoliv potíží i čaroděje, který sesílá beze slov a bez gest-náročnost na to nedbá. Stejně tak odhalí iniciaci mentálního souboje. |