Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hecras 23.8.2006 12:45  432
NoirJá mám dojem, že tobě by se líbili pravidla psaná právnickým jazykem. Vše v zákoně je přesně a jasně formulováno, ale normální člověk se v tom nevyzná. Podle mě zbytečně s touto vlastností slovíčkaříš. Selským rozumem se dá akce bez problému použít a ani si nemusím nic předělávat.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 12:40  431
Noir [429]: Vzdyt to pisu, Uder zurivosti je _posileni_ bojove akce (navic muze byt pouzit i jako soucast nebojove akce, treba pri bourani zdi). Taky nemas bojovou akci "strelba valecnym sipem", ale bojovou akci "strelba", pricemz mrsici sip modifikuje ZZ.

"chybné je v ní vpodstatě vše" Jak vidis, treba xKiv si to nemysli.

"Nikoliv. Ta finta špatně definuje použití mechanismů." Vzdyt sam poukazujes na _obecnejsi_ problemy - nedostatecna definice bojove akce, nevyhovujici urcovani prevahy (tedy Hod na boj). To jsou obecnejsi zalezitosti systemi, nikoli problem tehle konkretni schopnosti.

Spatna schopnost je u me takova, ktera sama o sobe (tj. i po odstraneni problemu z kategorii "nejasne systemove definice" a "nejednoznacny popis schopnosti") pusobi _neodstranitelne_ problemy a neni ji mozne upravit (pri zachovani umyslu autoru) tak, aby je nepusobila.
xkiv 23.8.2006 12:13  430
Noir 425V PJ jlubu nejsem, nebot nePJuju.

OK, kdyz neni nikde vysvetlene, co znamena "bojova akce" (a co znamena "jaka"), tak je to chyba.

424:
ALFA:
b)
- kdyby to skutecne byla magicka schopnost, tak tam mozna nema co delat prevaha, ale ...
- v BC je (castecne) zastoupena uroven, tj. diky tomu zalezi i na urovni cile

GAMMA
fajn, pak tam asi fakt neco chybi; nejspis to je zase v definici "bojove akce" (pod kterou nejspis v tomhle konkretnim pripade spadaji jenom akce vybrane - ale nevi se jak

DELTA:
poznal, ale musi na to svym Int + 2k6+ + prevaha (a zvirata mivaji typicky velky Boj, a navic nemaji ten postih) prehodit 12 ... coz na prvni urovni znamena hodit na kostkach neco jako 14 ...
... takze to pozna az na vyssi urovni (az bude mit vetsi BC, Int a stupen OU), stejne jako ten hranicar.

EPSILON
Improvizace - hlasi vic akci, vybira po hodu na boj - ale *nevi* co si vybral kdo jiny (stejne jako bojove oslazeny barbar).
Tj. s "moji logikou" je to taky "lepsi" schopnost - nejde odhadnout, coz je vicemene v souladu s popisem.

OMEGA: zjisti, ze cil bude delat "neco divnyho" - pricemz se zjevne predpoklada, ze nezkusenejsi cil se i pri kouzleni bez niceho a podobnych cinnostech prozradi nepritomnym pohledem, tim ze se klidi z cesty, ...

PI: nuluje?
sesilani "bez niceho" je tu hlavne proto, aby mohl sesilat i kouzelnik se svazanyma rukama a roubikem, ne?
Vyvolani MS - asi jsme zase u definice bojove akce (podle me to bojova akce neni, nebo spada pod obecne kouzleni).

427:
ja myslel, ze SRD *je* D20-DnD?
noir 23.8.2006 12:00  429
Bouchi: tak a jsem v pytli.
OK, Uder zuřivostí není bojová akce. Čím tedy je? Mluvme o jiných věcech, jako opdhalení oné hraničářské schopnosti, nebo o fintě, kterou je schopen provést válečník na 13. úrovni a náš šermíř na 1. úrovni ji prokoukne...
Dobrá, je jich 7, ne osm. A hned je to menší problém, co?
I kdyby to byly chyby dvě, pak je ta schopnost špatná, protože chybné je v ní vpodstatě vše: Zasazení do rámce pravidel, vyváženost, popis i její logika v systému jiných fint.

"nektere problemy vyplyvaji z obecnejsich zalezitosti, tj. nejsou dusledkem te schopnosti jako takove"
-Nikoliv. Ta finta špatně definuje použití mechanismů.
"Nektere vyplyvaji z nejednoznacneho popisu"
-tomu říkám špatná schopnost. Špatně napsaná, nesrozumitelná, amtoucí. Dosaď si, co chceš.
Mmj. jaká schopnost by byla dle tebe špatná?
Ano, měl jsem napsat "poctivému testerovi", omlouvám se.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 11:14  428
NoirJenze treba ten Uder zurivosti nemuzes povazovat za bojovou akci, protoze sam o sobe akci neni, je posilenim nejake provadene akce (tj. napriklad pri boji zblizka ho muzu pouzit jak se standardnim utokem, tak treba s Bezhlavym utokem, nebo s fintou Porazeni kyjem...)
To, ze prinasi 8 problemu (BTW, napsals jich 7), zalezi ciste na zpusobu, jakym ty problemy rozepises. A nelze z toho jednoznacne usoudit na "spatnost" schopnosti, uvazime-li, ze:
- nektere problemy vyplyvaji z obecnejsich zalezitosti, tj. nejsou dusledkem te schopnosti jako takove
- nektere vyplyvaji z nejednoznacneho popisu, tj. staci popis upresnit (nejde o chybu schopnosti jako takove, tj. zamysleneho ucinku).

Dosad si v mem prispevku d20 misto DnD, na podstate se nic nezmeni.

"Tolik potenciálních problémů přece nemůže nikomu, kdo hraje, utéct!" Ale muze. Kazde testovani nutne zavisi na testerech - dva ruzni testeri si mohou nejakou formulaci (i takovou, ktera se na prvni pohled jevi jako jednoznacna) vylozit ruzne a tim padem jeden tester na problemy narazi a druhy nikoli. Navic jak uz jsem napsal, "tolik" je diskutabilni pojem, nekdo jiny by to treba rozepsal jen na 2-3 problemy.
noir 23.8.2006 10:55  427
Bouchi:
S první částí souhlasím, však jsem o těch schopnostech, které popisuješ, také nikdy nic nepsal-vždy jsem zmínil jen ty, které jsou klasické, jednokolové a za bojové akce by se tedy považovat daly.
Přináší-li jedna schopnost 8 problémů, je špatná. Neříkám že z gruntu, ale zásadně.
Hm já si dal vyhledávání a svůj poslední příspěvek obsahující výraz DnD jsem v tom klubu našel z 24.dubna 2006. Vzhledem k tomu, že duben není, zřejmě jsem Dnd neoperoval... Nicméně psal jsem o D20 systémech, ale to je něco trošku jiného.
Tahle schopnost, jak vidno, nebyla analyzována téměř vůbec. Pochybuju dokonce o tom, že byla nějak moc testována. Tolik potenciálních problémů přece nemůže nikomu, kdo hraje, utéct!
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 10:41  426
Noir [421]: Jiste vis, ze "akce" je jednokolova cinnost.
Spousta schopnosti ma ale delsi trvani nez jedno kolo, nektere jsou dokonce trvale. Presto se v boji samozrejme pouzivat mohou (na strane 102, asi myslis v PPH) nevidim zadny duvod, proc by se nemohly, a to napriklad soucasne s bojovymi akcemi (kdyz uz jsme u sermire tak treba Tempo boje, Splynuti se zbrani).
Ad 419 - nepochopils, o co mi jde. Uz jsem to psal predtim, zkusim to znovu. Je naprosto OK, kdyz napises "ta a ta schopnost, tak jak je popsana, prinasi ty a ty problemy". Ale vyvozovat z toho automaticky "proto je ta a ta schopnost spatna/nesmyslna/absurdni"? A zcela opomijet moznost "holt to autori nedokazali analyzovat do vsech dusledku, jsou to taky jen lidi, nejspis zamysleli aby fungovala tak a tak"? To je proste pristup "kdo chce psa bit, vzdycky si hul najde" a s tim se da najit hromada nedostatku na kazdem psovi, ktereho chceme bit.

DnDckem ses vcera dost ohanel v hlavnim DrD+ klubu.

BTW, pokud vim, tak jsem NIKDY netvrdil, "že je vše v pořádku". Ale stale budu tvrdit, ze pokud se u nejake schopnosti objevi problemy, NENI to duvod k jejimu zavrzeni/prohlaseni za nesmyslnou, ale predevsim k analyze problemu (pri niz se zpravidla ukaze, ze staci jednoduche preformulovani ci doplneni).
noir 23.8.2006 10:36  425
xKiv 422:Ok, vyřešíme v PPJ klubu.
423: Onu závorku jsem doplnil já jako vysvětlení, jak to chápu. Bohužel slovo "bojová akce" tam vůbec není. Je to na str. 8 Bojovníka.
Protože třeba zase hraničářovy spec. útoky jsou nazvány přímo "Bojové akce". Pak aby se v tom dalo vyznat...
noir 23.8.2006 10:33  424
xKiv: Děkuju za konkrétní reakci, která analyzuje problém a netvrdí, že je vše v pořádku. Tak to má být!

ALFA:
a/OK
b/Toť otázka...
BETA:
Tak, tak.
GAMMA:
Ta schopnost uvádí: : "Šermíř musí nahlásit OUI před hodem na bojzároveň se svou bojovou akcí a sdělit, na koho jej používá. Nemusí to být být postava, na kterou vyhalšuje útok." Nepochybně by bylo jen logické, kdyby tím, že někoho vyprovokuje k útoku, zjsitil, co holdá dělat. Pak by to IMHO byla věc pozorování a z inteligence hráče odvoditelná. Ale je-li to někdo, s kým šermíř není v interakci, jde zjevně o něco mimosmyslového.

DELTA: Ano, zvířata neamjí tak velký výběr. Ale šermíř by tak poznal i základní věci, jako zda gorila zaútočí, nebo prchne, na což potřebuje hraničář několiks tupňů své schopnosti. Protože to není věc šermířových znalostí, nemůže to být ani věcí jeho tréninku, azřejmě se jedná o něco výš-zřejmě na úrovni hraničářových schopností (tedy magie?)

EPSILON: S tím bych asi souhlasil, ale ještě se do toho plete gakdiátorova improvizace...

OMEGA: Ano, tak by se to chápat mdalo a zřejmě mělo. Nicméně jak pozná šermíř, že hraničář mu vysaje část jeho síly a vůle, to mi pořád ještě jasné není. IMHO by to tahle schopnost umožňovat neměla-takhle je to extrémně silné a působí to proklatě magicky...

PI: Tím jsem jen chtěl naznačit, že schopnost na 1. úrovni nuluje dvě schopnosti na úrovních vyšších. Což je z hlediska logiky systému pro men nepřístupné.
xkiv 23.8.2006 10:24  423
Noir 421:"válečník může použít standardní akce popsané v kapitole Boj (tedy Bojové akce), nebo speciální akce některých povolání, např. KONKRÉTNÍ bojovnická finta."

To je zajimava citace, protoze rika, ze bojove akce jsou standartni akce popsane v kapitole Boj.
A specialni akce nekterych povolani jsou extra, tj. nejsou to bojove akce ...

Samozrejme v kontextu to muze znamenat neco jineho.
xkiv 23.8.2006 10:22  422
Noir 417nespoiluj, nejsi v klubu pro PJ
[spoil]

nejsem si jisty, jestli se za magii (podle pravidel) povazuje manipulace s dusevnim svetem; urcite to neni kouzleni

Proto jsem tu taky ventiloval ten "standart magic rant", abych ukazal, ze v kategorii "magie" muze byt i neco, co ja naprosto prirozene a v ramci beznych zakonu sveta aniz by se zabihalo do dusevniho nebo astralniho sveta nebo i mimo cely herni svet (metagame).
[/spoil]
noir 23.8.2006 10:21  421
Bouchi 418:
Nejsou? A co pak jsou?
Pokud to nejsou bojové akce, nedají se provést v boji (viz. str. 102).
A co na to ona citace z pravidel, která říká:
"válečník může použít standardní akce popsané v kapitole Boj (tedy Bojové akce), nebo speciální akce některých povolání, např. KONKRÉTNÍ bojovnická finta."
Pokud je tam výslovně uvedeno akce některých povolání a pak například konkrétní bojová finta, je zjevné, že se to týká i jiných schopností. Že to pravidla ani nejsou schopna popsat, je jiný problém...
419: Vynikající! Voláš po věcnosti. Na konkrétním příkladu napíšu 8 konkrétních problémů, které ta schopnost přináší. Ty na zareaguješ tak, že nekonkrétěji už to ani nejde. A to kritikou systému, který neznáš! Klobou dolů, s takovou jistě vychytáte mnoho problémů! Buď bys měl být konkrétní (jakou chybu v DnD myslíš a kolik přínáší problémů), nebo je lepší to vůbec nepsat, vede to jen ke zvyšování emocí...
Mmj. DnD se neoháním, protože ho nehraju už pžinejmenším stejnou dobu, jako +ko... Nicméně v systému, který hrajeme momentálně (Mutants and Masterminds) jsme narazili na dvě (2) pravudla, která nám dělají problém. To je méně, než jediná šermířova schopnost...
xkiv 23.8.2006 10:17  420
NoirO rozdilu stupne 1/2/3 pisu proto, aby si nekdo *jiny* nemyslel, ze se bavime o cele schpnosti a ne jen o prvnim stupni.

ALFA
a) o uspesnosti ted debatovat nebudu
b) ale delka zbrane v tom *ma* mit roli, protoze mu (A) umoznuje mit vetsi kontrolu nad svym okolim, a tim mu umoznuje venovat vic pozornosti svemu okoli.

BETA:
spravne; nebo spis, nevime do jakych detailu jde rozliseni akci na urovni "bojova akce"
Uz jsem to predal autorum k reseni

GAMMA
To ze je faktorem delka zbrane cile, mi ted taky prijde podezrele ...
Neni to nahodou schopnost pouzitelna jenom na nekoho, s kym sermir zrovna bojuje (TvT)?
Pomohlo by to?
Melo by to smysl?

DELTA:
zvirata zase nemaji tak siroky vyber akci ... fluff je na spouste mist v primem rozporu s pravidly, teoreticky by mel mit prednost (ukazuje, co autori *chteli* udelat misto toho, co pak skutecne udelali; ale v pluske mam dojem, ze fluff nedalali autori mechanismu) ...

EPSILON:
Odhad umyslu - vybira po ostatnich, ale pred hodem na boj
sladeni s bojem - vybira po ostatnich *a* po hodu na boj

Ja to chapu tak, ze odhad umyslu dokaze zjistit pouze akci vybranou pred hodem na boj, tj. sladeni s bojem je lepsi. Ale explicitne to nikde napsane neni.

OMEGA:
Zjisti "jakou bojovou akci" si cil vybere ...
... se da taky pochopit jako "ziska *popis* bojove akce" ...
Tj. nemusi dostat nazev/mechanismy, muze dokonce dostat jenom nejaka pridavna jmena (cil si vybral "narocnou" akci) ...
... ale zase nikde nic takoveho neni napsane, a tudiz vyklad (zatim) zalezi na konkretni skupine hracu (a PJ).

PI:
to podle me patri uz pod BETA.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 10:00  419
NoirBTW, jsem presvedcen o tom, ze podobnym postupem, jaky predvadis v Noir [416], by bylo mozne najit analogicke problemy nejmene v 90 % fantasy RPGcek, jejichz pravidla maji vice nez 100 stran. Vcetne DnD, kterym se obcas ohanis.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 23.8.2006 09:50  418
Noir [416]: Ad Beta: "Když jsem si to procházel, došlo mi, že ani není definováno, že hraničářské schopnosti, nebo schopnosti válečníků jsou bojové akce." Protoze obecne nejsou.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt