Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 30.8.2006 10:20  474
xKiv:
1/Hm, to mi přijde jako příliš dďábelský výpočet, s nímž bych ososbně neměl chuť se zatěžovat.
2/Určitě ano! Určí jen to, co sám zná.
3/Asi ano.
4/Nechci spoilovat hraničáře, ale přes to přeze všechno mi přijde příliš nevyrovnané.

Řešení:
1/Ano.
2/Hm, mě připadá nutnost dalšího výpočtu (s nutností pohledu do tabulky -aspoň jestli jsem dobře pochopil tvůj návrh) jako méně elegantní a "pro-herní", než zahrnout to třemi stupni, kde nutnost počítat odpadá. Ale to už je jen věc detailů a přístupu matfyzáka a nematfyzáka...
3/Inu, ona přímo vychází z šermířova fluffu.
4/To je pravda.
xkiv 30.8.2006 09:31  473
NoirTo nejspis dopadne tak:
1: tak daleko, jak vidi, s postihem za viditelnost (v pravidlech to neni, ale ja bych obecne daval postih ve vysi -2 * min(0,Vzdalenost-Velikost_Pozorovaneho)).
[to min(0,...) tam je, aby postih na malych vzdalenostech a velkych velikostech neprepadnul do bonusu].

2/ sermir to urci do takovych detailu, ktere by sam byl schopny provest (tj. kdyz Vetrny sek nezna, tak asi urci "finta")

3/ castecne viz 2, zbytek DUPJ a uvazovani hrace/postavy

4/ viz 2, krome tech zvirat;
tam by nejakym zpusobem melo platit, ze to odhadovani se tyka jenom primeho boje, zatimco hranicar nakonec odhadne i jine veci (brani mladata, ma blizko doupe, ma hlad, chce si hrat, ...).

K reseni:
1/ respektive urci, ze se jedna o "neco jineho"
2/ podle me staci postih za vzdalenost, u vsech stupnu stejny, na vyssich stupnich je odhadne lip proste proto, ze ma mensi obtiznost
3/ to je zajimava myslenka
4/ uroven se castecne promita pres BC, castecne pres Int.


I sermir na 1. urovni ma za sebou vic odhadovani, nez jiny bojovnik na 1. urovni, a mnohem vic odhadovani i bojovani nez jine povolani na 1. urovni (i kdyz to jine povolani bude mit lepsi dovednosti Boj s ...).
noir 30.8.2006 08:39  472
Takže shrnutí toho, co mi ještě pořád na oné schopnosti vadí (i poté, co už autoři konstatovali, že chyby tam jsou):
1/šermíř odhadne postavu, se kterou není v kontaktu. Na jak velkou dálku schopnost působí?
2/Není dostatečně přesně dáno, co vlastně určí: Oponent používá Větrný sek. Šermíř určí, že a/oponent provede fintu b/provede Bojovou akci Boj zblízka c/Provede Bojovou akci Kouzlení d/Provede fintu Větrný sek e/Oponent máchne do vzduchu a ten tě poraní.
3/Odhandne tím detaily (podle toho, co platí výše, ale interpretace pravidel, na níž jsme se zatím myslím shodli tomu nasvědčuje) schopností, o nichž by neměl mít ani šajna.
4/Odhadne tím schopnosti tvorů, o jejichž chování nemá ani šajna a nerozumí jim. Navíc je díky této začátecnické schopnosti (získatelné na 1.úrovni) lépe, rychleji a univerzálněji schopen odhadovat, jak se chovají zvířata, než to umí hraničář. Což je přinejmenším divné...

Řešení?
IMHO:
1/Omezit odhad jen na obecné a bojovnické schopnosti, jiná povolání prostě neurčí.
2/Omezit jen na ty, s nimiž v daném kole přímo bojuje zblízka. Druhý stupeň by mohl dovolit i ty, na které útočí zdálky, třetí stupeň schopnosti by mohl teoreticky určit kohokoliv v boji.
3/Omezit na humanoidy.
4/Možná vypracovat jiný mechanismus schopnosti, aby se její užití zvyšovalo s úrovní válečníka, nejen s úrovní šermíře...

Migel: Pořád mluvíme o šermíři na 1.úrovni. Ten nezažil nic.
migel 29.8.2006 17:33  471
xKivTak to zatím nevím, protože přiznám se přes prázdniny jsme toho moc nenahráli a příručku jsem neměl v ruce, ale, když vezmu příklad ze skutečnosti, tak dobrý šermíř je toho schopnej ikdyž s cílem který má být odhadnut nešermuje, prostě toho už zažil dost.
marosk 29.8.2006 08:56  470
xKIvtak potom si rozumieme a mozno som sa len zle vyjadril a vsetko je v poriadku
xkiv 28.8.2006 14:39  469
MarosKS tim "nevi dopredu" uz jsme to myslim doresili, je to chyba v textu pravidel, ktera *bude* opravena.
(pricemz dlouhodobejsi odhadovani protivnika uz je (melo by byt) zahrnute ve vyssim BC).
marosk 28.8.2006 13:14  468
xKivnechcem spoilovat, ale myslim si ze je to na principe istych vazieb mimo nas svet, a v skutocnoti to sermiar nevie dopredu, ale az v momente ked sa to super rozhodne urobit, pricom este potrebuje nejaky cas na realizaciu, tak som to aspon ja pochopil
xkiv 28.8.2006 09:02  467
MigelNo jo, ale co odhadne, kdyz jsi pet metru od nej a nesermujes?
peca_007 27.8.2006 19:05  466
MarosK [465]: A navic je to i o neco spravnejsi, nebot ty schopnosti opravdu nejsou magicke.
marosk 27.8.2006 18:44  465
to all Mam taky napad, co keby sme namiesto "magicky/e/a" zacali pouzivat "nadprirodzeny/e/a", pretoze magicky je az moc blizky ku kuzleni a tak sa mi zda ze niektore problemy by takto isli lachsie vyriesit
migel 27.8.2006 14:51  464
xKivJesli je v tom část magie mi to nevadí, protože ve světě kde kouzelníci používají magii se i ostatní povolání musí přizpůsobit alespoň částečně. Tak tedy k tomu odhadu může využívat intuici. A krom jiného šermíř dokáže odhad nout asi to že ty se budeš něco snažit vytáhnout, protože tím jak šermuješ si děláš prostor pro levou ruku, nebo se levačkou snažíš šáhnout za opasek. Co už vytáhne to musí odhadovat.
nox 25.8.2006 15:40  463
xKivJ, to je pravda. Každopádně jestli v tom bude magie mě vadit vůbec nebude.
xkiv 25.8.2006 15:12  462
NoxJenze v okamziku, kdy to predvidani dokaze rozlisit treba "pokusi se schovavat ve stinu" nebo "bude sesilat ohnivou kouli" nebo dokonce "vytahne z kapsy kapesnik", tak uz v tom neco magickeho je.
Zvlast kdyz dokazu protivnika dokazu odhadnout (podle litery prvniho stupne) jeste driv, nez on se rozhodne (a rozhodovat se muze na zaklade neceho, co se jeste nestalo - treba ze nekde nahodou slapne na spoust pasti a vpusti do mistnosti rajsky plyn).
nox 25.8.2006 13:10  461
xKiv 459Myslim že Hecras a Migel chtěli poukázat na to, že v předvídání protivníka nemusí být nic magického, jak naopak tvrdil Noir
xkiv 25.8.2006 09:19  460
peca Kdyby to byla bojova akce, nemohl by ji pouzivat soucasne s utokem (napriklad).

To vypada jako zacatek dobre definice:
"bojova akce" je akce, ktera nahrazuje utok; to mj. znamena, ze vynucuje "bojovy mod", vcetne unavy a soustredeni.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt