Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
peca_007 31.8.2006 10:50  477
xKiv [476]: Ja zase nevidim duvod, proc by nemel poznat, ze dotycny seskoci se stolu a vezme roha. Ale i tak, orientace na ciste bojove zalezitosti by mela stacit a dava smysl.
xkiv 31.8.2006 08:44  476
Jeste me napadlo jedno kriterium, misto "pouze humanoidy":

Pouze akce, pri kterych je pouzita zbran (pricita se jeji delka do BC).

Chtel jsem napsat je pouzita *k utoku*, ale myslim, ze by mel poznat i soustredeni na obranu.

Nepozna treba Presun (busto to neni akce, ale privesek na akci; nebo se za nej nepocita zbran), Beh (nepocita delku zbrane), vetsinu kouzleni (beze zbrane).
Nejsem si jisty u boje beze zbrane, protoze tam je delka 0, ale pricita se, technicky.
peca_007 30.8.2006 15:20  475
Noir [474]: k tomu řešení:

1/ Omezení co je schopen určit
- asi se shodneme, že to co zna a sam umi (nebo by to mohl umet, ale zatim to jenom zna - nema natrenovano) by odhadnout mohl
- co zna a sam neumi, tak u toho zalezi co je to za cinnost, ale jestlize uz nekolikrat videl magika v akci, tak by mohl tusit, ze dela nejake magicke kejkle (obecne - pouziva nejakou schopnost povolani ("bude neco delat, nevis co"), at se vyhnu "kouzleni")

2/ Omezeni by IMHO melo byt jen na postavy ucastnici se boje, ktereho se sermir sam ucastni nebo jej, sam nebojujic, pozoruje. Doufam, ze je to srozumitelny. Proste bud se sermir ucastni nejake bitky a muze tedy odhadovat ucastniky toho boje (povolil bych i neprime), nebo nebojuje, ale nejaky boj pozoruje, tak na ucastniky tohoto pozorovaneho boje.

3/ Ano, to by asi bylo vhodne.

4/ Jak pravil xKiv.
noir 30.8.2006 10:20  474
xKiv:
1/Hm, to mi přijde jako příliš dďábelský výpočet, s nímž bych ososbně neměl chuť se zatěžovat.
2/Určitě ano! Určí jen to, co sám zná.
3/Asi ano.
4/Nechci spoilovat hraničáře, ale přes to přeze všechno mi přijde příliš nevyrovnané.

Řešení:
1/Ano.
2/Hm, mě připadá nutnost dalšího výpočtu (s nutností pohledu do tabulky -aspoň jestli jsem dobře pochopil tvůj návrh) jako méně elegantní a "pro-herní", než zahrnout to třemi stupni, kde nutnost počítat odpadá. Ale to už je jen věc detailů a přístupu matfyzáka a nematfyzáka...
3/Inu, ona přímo vychází z šermířova fluffu.
4/To je pravda.
xkiv 30.8.2006 09:31  473
NoirTo nejspis dopadne tak:
1: tak daleko, jak vidi, s postihem za viditelnost (v pravidlech to neni, ale ja bych obecne daval postih ve vysi -2 * min(0,Vzdalenost-Velikost_Pozorovaneho)).
[to min(0,...) tam je, aby postih na malych vzdalenostech a velkych velikostech neprepadnul do bonusu].

2/ sermir to urci do takovych detailu, ktere by sam byl schopny provest (tj. kdyz Vetrny sek nezna, tak asi urci "finta")

3/ castecne viz 2, zbytek DUPJ a uvazovani hrace/postavy

4/ viz 2, krome tech zvirat;
tam by nejakym zpusobem melo platit, ze to odhadovani se tyka jenom primeho boje, zatimco hranicar nakonec odhadne i jine veci (brani mladata, ma blizko doupe, ma hlad, chce si hrat, ...).

K reseni:
1/ respektive urci, ze se jedna o "neco jineho"
2/ podle me staci postih za vzdalenost, u vsech stupnu stejny, na vyssich stupnich je odhadne lip proste proto, ze ma mensi obtiznost
3/ to je zajimava myslenka
4/ uroven se castecne promita pres BC, castecne pres Int.


I sermir na 1. urovni ma za sebou vic odhadovani, nez jiny bojovnik na 1. urovni, a mnohem vic odhadovani i bojovani nez jine povolani na 1. urovni (i kdyz to jine povolani bude mit lepsi dovednosti Boj s ...).
noir 30.8.2006 08:39  472
Takže shrnutí toho, co mi ještě pořád na oné schopnosti vadí (i poté, co už autoři konstatovali, že chyby tam jsou):
1/šermíř odhadne postavu, se kterou není v kontaktu. Na jak velkou dálku schopnost působí?
2/Není dostatečně přesně dáno, co vlastně určí: Oponent používá Větrný sek. Šermíř určí, že a/oponent provede fintu b/provede Bojovou akci Boj zblízka c/Provede Bojovou akci Kouzlení d/Provede fintu Větrný sek e/Oponent máchne do vzduchu a ten tě poraní.
3/Odhandne tím detaily (podle toho, co platí výše, ale interpretace pravidel, na níž jsme se zatím myslím shodli tomu nasvědčuje) schopností, o nichž by neměl mít ani šajna.
4/Odhadne tím schopnosti tvorů, o jejichž chování nemá ani šajna a nerozumí jim. Navíc je díky této začátecnické schopnosti (získatelné na 1.úrovni) lépe, rychleji a univerzálněji schopen odhadovat, jak se chovají zvířata, než to umí hraničář. Což je přinejmenším divné...

Řešení?
IMHO:
1/Omezit odhad jen na obecné a bojovnické schopnosti, jiná povolání prostě neurčí.
2/Omezit jen na ty, s nimiž v daném kole přímo bojuje zblízka. Druhý stupeň by mohl dovolit i ty, na které útočí zdálky, třetí stupeň schopnosti by mohl teoreticky určit kohokoliv v boji.
3/Omezit na humanoidy.
4/Možná vypracovat jiný mechanismus schopnosti, aby se její užití zvyšovalo s úrovní válečníka, nejen s úrovní šermíře...

Migel: Pořád mluvíme o šermíři na 1.úrovni. Ten nezažil nic.
migel 29.8.2006 17:33  471
xKivTak to zatím nevím, protože přiznám se přes prázdniny jsme toho moc nenahráli a příručku jsem neměl v ruce, ale, když vezmu příklad ze skutečnosti, tak dobrý šermíř je toho schopnej ikdyž s cílem který má být odhadnut nešermuje, prostě toho už zažil dost.
marosk 29.8.2006 08:56  470
xKIvtak potom si rozumieme a mozno som sa len zle vyjadril a vsetko je v poriadku
xkiv 28.8.2006 14:39  469
MarosKS tim "nevi dopredu" uz jsme to myslim doresili, je to chyba v textu pravidel, ktera *bude* opravena.
(pricemz dlouhodobejsi odhadovani protivnika uz je (melo by byt) zahrnute ve vyssim BC).
marosk 28.8.2006 13:14  468
xKivnechcem spoilovat, ale myslim si ze je to na principe istych vazieb mimo nas svet, a v skutocnoti to sermiar nevie dopredu, ale az v momente ked sa to super rozhodne urobit, pricom este potrebuje nejaky cas na realizaciu, tak som to aspon ja pochopil
xkiv 28.8.2006 09:02  467
MigelNo jo, ale co odhadne, kdyz jsi pet metru od nej a nesermujes?
peca_007 27.8.2006 19:05  466
MarosK [465]: A navic je to i o neco spravnejsi, nebot ty schopnosti opravdu nejsou magicke.
marosk 27.8.2006 18:44  465
to all Mam taky napad, co keby sme namiesto "magicky/e/a" zacali pouzivat "nadprirodzeny/e/a", pretoze magicky je az moc blizky ku kuzleni a tak sa mi zda ze niektore problemy by takto isli lachsie vyriesit
migel 27.8.2006 14:51  464
xKivJesli je v tom část magie mi to nevadí, protože ve světě kde kouzelníci používají magii se i ostatní povolání musí přizpůsobit alespoň částečně. Tak tedy k tomu odhadu může využívat intuici. A krom jiného šermíř dokáže odhad nout asi to že ty se budeš něco snažit vytáhnout, protože tím jak šermuješ si děláš prostor pro levou ruku, nebo se levačkou snažíš šáhnout za opasek. Co už vytáhne to musí odhadovat.
nox 25.8.2006 15:40  463
xKivJ, to je pravda. Každopádně jestli v tom bude magie mě vadit vůbec nebude.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt