Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 4.9.2006 11:00  485
RomiK: Myslím, že pokud by člověk tohle pravidlo (3 úprovně, pak střídání) nerespektoval, staly by se některé schopnosti nevyvážené-autoři určitě věděli, proč tohle dělají. Věřím, že s vyvážeností počítali, takže kdyby ji hráč zrušil, určitě by to se systémem udělalo něco nepěkného.
romik 4.9.2006 10:59  484
DalcorJediné omezení, které by ti zakazoval rozvíjet opačný archetyp je tvoje domluva s PJ. Pokud si chceš hru bojovníka malinko ztzížit, řekneš si na první úrovni, jaké archetypy bude tvoje postava rozvíjet a jaké nikoliv. Je to jen volitelné pravidlo.
dalcor 4.9.2006 10:58  483
1) no potěž pánbůh - díky
2)ok, díky
noir 4.9.2006 10:57  482
Ještě jedna drobná noticka:
Před páí týdny jsem četl docela vyčerpávající studii o gladiátorech. jasně z ní vyplývalo, že galdiátoři byli mistři jedné zbraně, v níž byli ultraspecializovaní. V +ku jsou naopak mistři imropvizace. Gladiátor je tak jediným bojovnickým archetypem, který neodpovídá své realworldové předloze...
noir 4.9.2006 10:55  481
Pravidla explicitně říkají: "Postup archetypů je omezen. Platí, že můžeš každý archetyp rozvíjet nejvýše tři stupně po sobě. Nikdo totiž nemůže dosáhnout mistrovství, aniž by získal dostatečný přehhled o ostatních stylech boje."
Pravidlo o nemožnoti rozvíjet "protikladný" archetyp jsem nikde nenašel.

xkiv 4.9.2006 10:49  480
Dalcor1) Pravidla rikaji, ze jeden archetyp si lze zvysovat maximalne tri urovne po sobe (nejsem si jisty, jestli se do toho pocita vytvoreni postavy = postup na prvni stupen prvniho archetypu; budu ted predpokladat ze ne).
To znamena, ze nemusis - kdyz si ho vezmes driv.

2) V pravidlech nic zakazaneho neni. Muzete se dohodnout s PJ ...
dalcor 4.9.2006 10:44  479
BojovníkEch - teď jsem anrazil na takovou zmínku v jiném klubu. Je pravda že si musím po třetí úrovni vzít jiný archetyp bojovníka? A některéjsou zakázány? TO jsem asi přehlédl když jsem četl pravidla. Díky za odpověď
xkiv 31.8.2006 10:53  478
peca_007A mel by to poznat tak vcas, ze si na zaklade toho stihne vybrat akci?
Podle me staci, kdyz pozna, ze uz nebude utocit. Co si z toho domysli, to uz je jeho vec.
peca_007 31.8.2006 10:50  477
xKiv [476]: Ja zase nevidim duvod, proc by nemel poznat, ze dotycny seskoci se stolu a vezme roha. Ale i tak, orientace na ciste bojove zalezitosti by mela stacit a dava smysl.
xkiv 31.8.2006 08:44  476
Jeste me napadlo jedno kriterium, misto "pouze humanoidy":

Pouze akce, pri kterych je pouzita zbran (pricita se jeji delka do BC).

Chtel jsem napsat je pouzita *k utoku*, ale myslim, ze by mel poznat i soustredeni na obranu.

Nepozna treba Presun (busto to neni akce, ale privesek na akci; nebo se za nej nepocita zbran), Beh (nepocita delku zbrane), vetsinu kouzleni (beze zbrane).
Nejsem si jisty u boje beze zbrane, protoze tam je delka 0, ale pricita se, technicky.
peca_007 30.8.2006 15:20  475
Noir [474]: k tomu řešení:

1/ Omezení co je schopen určit
- asi se shodneme, že to co zna a sam umi (nebo by to mohl umet, ale zatim to jenom zna - nema natrenovano) by odhadnout mohl
- co zna a sam neumi, tak u toho zalezi co je to za cinnost, ale jestlize uz nekolikrat videl magika v akci, tak by mohl tusit, ze dela nejake magicke kejkle (obecne - pouziva nejakou schopnost povolani ("bude neco delat, nevis co"), at se vyhnu "kouzleni")

2/ Omezeni by IMHO melo byt jen na postavy ucastnici se boje, ktereho se sermir sam ucastni nebo jej, sam nebojujic, pozoruje. Doufam, ze je to srozumitelny. Proste bud se sermir ucastni nejake bitky a muze tedy odhadovat ucastniky toho boje (povolil bych i neprime), nebo nebojuje, ale nejaky boj pozoruje, tak na ucastniky tohoto pozorovaneho boje.

3/ Ano, to by asi bylo vhodne.

4/ Jak pravil xKiv.
noir 30.8.2006 10:20  474
xKiv:
1/Hm, to mi přijde jako příliš dďábelský výpočet, s nímž bych ososbně neměl chuť se zatěžovat.
2/Určitě ano! Určí jen to, co sám zná.
3/Asi ano.
4/Nechci spoilovat hraničáře, ale přes to přeze všechno mi přijde příliš nevyrovnané.

Řešení:
1/Ano.
2/Hm, mě připadá nutnost dalšího výpočtu (s nutností pohledu do tabulky -aspoň jestli jsem dobře pochopil tvůj návrh) jako méně elegantní a "pro-herní", než zahrnout to třemi stupni, kde nutnost počítat odpadá. Ale to už je jen věc detailů a přístupu matfyzáka a nematfyzáka...
3/Inu, ona přímo vychází z šermířova fluffu.
4/To je pravda.
xkiv 30.8.2006 09:31  473
NoirTo nejspis dopadne tak:
1: tak daleko, jak vidi, s postihem za viditelnost (v pravidlech to neni, ale ja bych obecne daval postih ve vysi -2 * min(0,Vzdalenost-Velikost_Pozorovaneho)).
[to min(0,...) tam je, aby postih na malych vzdalenostech a velkych velikostech neprepadnul do bonusu].

2/ sermir to urci do takovych detailu, ktere by sam byl schopny provest (tj. kdyz Vetrny sek nezna, tak asi urci "finta")

3/ castecne viz 2, zbytek DUPJ a uvazovani hrace/postavy

4/ viz 2, krome tech zvirat;
tam by nejakym zpusobem melo platit, ze to odhadovani se tyka jenom primeho boje, zatimco hranicar nakonec odhadne i jine veci (brani mladata, ma blizko doupe, ma hlad, chce si hrat, ...).

K reseni:
1/ respektive urci, ze se jedna o "neco jineho"
2/ podle me staci postih za vzdalenost, u vsech stupnu stejny, na vyssich stupnich je odhadne lip proste proto, ze ma mensi obtiznost
3/ to je zajimava myslenka
4/ uroven se castecne promita pres BC, castecne pres Int.


I sermir na 1. urovni ma za sebou vic odhadovani, nez jiny bojovnik na 1. urovni, a mnohem vic odhadovani i bojovani nez jine povolani na 1. urovni (i kdyz to jine povolani bude mit lepsi dovednosti Boj s ...).
noir 30.8.2006 08:39  472
Takže shrnutí toho, co mi ještě pořád na oné schopnosti vadí (i poté, co už autoři konstatovali, že chyby tam jsou):
1/šermíř odhadne postavu, se kterou není v kontaktu. Na jak velkou dálku schopnost působí?
2/Není dostatečně přesně dáno, co vlastně určí: Oponent používá Větrný sek. Šermíř určí, že a/oponent provede fintu b/provede Bojovou akci Boj zblízka c/Provede Bojovou akci Kouzlení d/Provede fintu Větrný sek e/Oponent máchne do vzduchu a ten tě poraní.
3/Odhandne tím detaily (podle toho, co platí výše, ale interpretace pravidel, na níž jsme se zatím myslím shodli tomu nasvědčuje) schopností, o nichž by neměl mít ani šajna.
4/Odhadne tím schopnosti tvorů, o jejichž chování nemá ani šajna a nerozumí jim. Navíc je díky této začátecnické schopnosti (získatelné na 1.úrovni) lépe, rychleji a univerzálněji schopen odhadovat, jak se chovají zvířata, než to umí hraničář. Což je přinejmenším divné...

Řešení?
IMHO:
1/Omezit odhad jen na obecné a bojovnické schopnosti, jiná povolání prostě neurčí.
2/Omezit jen na ty, s nimiž v daném kole přímo bojuje zblízka. Druhý stupeň by mohl dovolit i ty, na které útočí zdálky, třetí stupeň schopnosti by mohl teoreticky určit kohokoliv v boji.
3/Omezit na humanoidy.
4/Možná vypracovat jiný mechanismus schopnosti, aby se její užití zvyšovalo s úrovní válečníka, nejen s úrovní šermíře...

Migel: Pořád mluvíme o šermíři na 1.úrovni. Ten nezažil nic.
migel 29.8.2006 17:33  471
xKivTak to zatím nevím, protože přiznám se přes prázdniny jsme toho moc nenahráli a příručku jsem neměl v ruce, ale, když vezmu příklad ze skutečnosti, tak dobrý šermíř je toho schopnej ikdyž s cílem který má být odhadnut nešermuje, prostě toho už zažil dost.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt