Migelovy finty:Posilam Migelovy finty (na jeho zadost), ktere jsem doposud nebyl schopen radne zrevidovat a prodiskutovat s autory soubojaku. Mrknete na to a zkuste je podrobit _konstruktivni_ kritice.
Migel: Podíval jsem se na ty finty a zkusil jsem je přepracovat, doplnit jména a ty popisky. Doufám že to bude dobré...možná největší problém bude malý přesah BČ. No a tady jsou:
Meče (kordy), šavle
Rotační odzbrojení: Potřeba: 3 stupeň archetypu
Dvouruční držení zbraně nebo druhá ruka volná a znalost původního odzbrojení
Převaha: min. 2
Bojovník používající tuto fintu nejprve musí použít úspěšně krytí s danou zbraní. Poté si svou vlastní zbraní přimáčkne k tělu protivníkovu zbraň a rychlým otočením těla kolem osy vypáčí protivníkovu zbraň. Pokud protivníkova zbraň má koš má protivník automaticky zlomené zápěstí.
Náběh do seku: Potřeba: Odzbrojení II
převahu alespoň 4
5. stupeň archetypu.
Finta probíhá do poslední chvíle jako odzbrojení II, avšak šermíř v poslední chvíli obrátí rotaci svého těla a svým mečem útočí na protivníka(ve skutečnosti vede rubový sek na hrudník či krk protivníka) sekem. Protivník se nemůže bránit danou zbraní a na úhyb má postih –6, protože nestíhá reagovat na změnu pohybu Může se však s postihem –3 bránit zbraní v druhé ruce pokud již nepoužil obranu s touto zbraní.
Aktivní kryt: Potřeba 5. stupeň archetypu
Převaha: min.0
Bojovník místo toho aby pořádně kryl využívá délky zbraně a při krytu zároveň ohrožuje soupeřovu útočící ruku. Šermíř má –3 na obranu a musí se krýt zbraní. Pokud vykryje soupeřův útok a jeho přesah při útoku je 3 a větší je soupeř zasažen do ruky za ZZ +k6-2 pokud nemá potřebný přesah nic nezasáhne
Meče
Moršlak I: Potřeba: Třetí stupeň archetypu
Dvouruční držení, či jednoruční, ale potom druhá ruka volná.
Převaha: 3
Šermíř nejprve kryje soupeřův útok.( V praxi finta probíhá tak, že šermíř vyčká na soupeřův útok, kryje jej, ale meč drží jak za jílec tak i za čepel.Po vykrytí soupeřova seku sráží soupeřův meč záštitou, chytá meč oběma rukama za čepel a útočí na protivníka záštitou. V praxi tato finta končila proražením protivníkovy spánkové kosti a jeho smrtí.) Díky převážení zbraně je způsobené zranění zz+2k6+. Protivník se nemůže bránit zbraní, kterou útočil, může se však bránit uhnutím, nebo krytem druhé ruky, ktomu má však postih –2 na obranu, díky převážení šermířovy zbraně. Sám šermíř má však v ostatních kolech –4 na obranu právě kvůli převážení zbraně a špatnému držení a nemůže použít na obranu jinou zbraň, protože musí držet zbraň v obou rukách, pokud však nemá o polovinu větší sílu než ukazuje tabulka. Při každém útoku či obraně si bude počítat parametry, které již byly zmíněny víše.
Výsledné zranění je Bodné
Moršlak II: Potřeba : Tak jako moršlak I
Převaha: 5
Šermíř si natolik věří, že je rychlejší, že nevyčká na soupeřův útok a po sérii klamných útoků chytne svůj vlastní meč za čepel a provede konečný útok. Vše ostatní je popsáno ve fintě Moršlak
Podběhnutí pod čepelí: Potřeba: 3 stupeň archetypu
Převaha-
Finta probíhá jako klasické uhnutí, avšak šermíř podbíhá přímo pod útočící zbraní. Pokud má šermíř obranné číslo o tři a vyžší nejen že se úspěšně vyhnul útoku, ale i se dostal protivníkovi do zad a útočí naň s danými bonusy.
Otočka: Potřeba: -
Převaha: 2
Otočka slouží šermíři k tomu, aby se mohl soupeři otočit čelem. (Otočka se v praxi používá jako kontra akce, když se protivník soupeři dostane do zad viz. finta podběhnutí pod čepelí či jiné. Otočka je velmi jednoduchá akce a proto může být skloubena s jinou fintou, v tom případě se výsledná převaha zvyšuje právě o převahu otočky. Otočka je také nedílnou součástí některých akcí DUPJ
Obrat (kontra akce) : Potřeba-
Převaha: 1+ převaha protivníka
Obrat je podobná akce jako otočka, jen s tím rozdílem, že se používá čistě k obraným účelům má k obranému číslu +2 V dalším kole má však šermíř –2 na boj. číslo.
Kladiva, sekyry a palice
Úder do obličeje: Potřeba: Daná zbraň
3.stup. archetypu
Převaha: 4
Bojovník se nejprve odkryje a donutí protivníka útočit na hlavu, ruce a ramena. Při obraně má bojovník postih –2, protože provádí krok k protivníkovi. Když se bojovník pokryje, je vše v pořádku a může protivníkovi zaútočit na hlavu s bonusem +3 na út. Výsledné zranění je ZZ+1k6-2 drtivé, bojovník se nemůže pořádně napřáhnout. Pokud se však bojovník neukryje je automaticky zraněn do rukou, při protivníkově převaze 4 a vyžší si může vybrat i hlavu. Protivník nikdy nezasáhne bojovníka níž než jsou ramena. Tato finta se většinou používá pro nasrání protivníka a rozptýlení. Při této fintě bojovník obvykle zasahuje špičku nosu (s kladivem je to zvláštní, ale je tomu tak. Bojovník se spléhá na obvykloé biologické reakce: krev z nosu, při větší ráně se protivníkovi nahrnou do očí slzy a nic nevidí Vše toto v praxi může rozhodnout souboj, když je protivník rozptylován kapající krví, avšak některé tato finta může doslova nasrat. Nasraný protivník je nebezpečný sobě i okolí, do rány dává ještě větší sílu, ale ignoruje obranu, tož si vyberte.)
Bez zbraně
Orající David: Potřeba: Protivník má zbraň do délky 1 z kategorií dýky, šavle, meče a provádí bod.
5. stupeň archetipu
Převaha:4
Provedení techniky: Bojovník se musí bránit rukou (Bojovník stojí jako mírně rozkročená žába a čeká na protivníkův útok. V momentě, kdy protivník bodá se bojovník otáčí bokem k němu, opačnou rukou blokuje soupeřovu ruku a stahuje ji mezi jeho nohy. Následně chytá svou druhou rukou soupeřovu ruku ze zadu a drhá směrem vzhůru.) Finta končí tím, že útočník leží na zemi, leží si na útočící ruce, kterou má vtaženou mezi svýma nohama. O naražení genitálií a obličeje(postava doslova na obličej vrhne šipku, ale bez rukou) ani nemluvě. Proti útočníkům, kteří provádí nátlak nebo bezhlavý útok je převaha o jedna snížena
Dýky
Řez dýkou: Potřeba: 1.stup archetypu
Převaha: Převaha
Bojovník drží dýku velmi jemně, jílec dýky má v dlani a palcem si ukazuje směr(drží ji jako ovladač od videa, kdyby tehdy byly videa) Tato technika přidává bon +1nebo(ještě nevím)+2 k boj číslu a +2 k úč. číslu avšak výsledné zranění je zz-3+k6
Sek dýkou: Potřeba:1 stup. Archetypu
Převaha:2
Bojovník si protočí dýku tak aby mu ostří krylo předloktí, dýku drží za jílec. K úč má postih –2, ale na zranění má bonus +4
Meče, šavle, kordy
Povolový kryt II:Potřeba: 3stup. Archetypu
Protivník seká, má zbraň z kategorie: meče šavle kordy
Znalost finty Povolový kryt I
Převaha:3
Bojovník kryje soupeře jen tak na oko meč spíše využívá na odvedení soupeře. Šermíř využije protivníkovu pohybovou energii a nechá jej prohnat kolem sebe, aby se dostal protivníkovi do zad. Má bonus, za útok na protivníka ze zadu.
Povolový kryt I: Potřeba: 3stup. Archetypu
Protivník seká, má zbraň z kategorie: meče šavle kordy
Znalost finty podběhnutí pod čepelí
Převaha-
Bojovník se kryje jen tak na oko a nechá protivníka proběhnout kolem sebe, ale již není dost rychlý, na to aby jej zasáhl v tomto kole. V dalším kole může být zasažen kdokoli ze soupeřů, jelikož stojí zády k sobě.
|