Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
nigun 22.3.2006 19:53  81
druhej pokus...Sek přes hlavu
převaha: 4
předpoklady: -

Probíhá jako normální útok. Bojovník má -3 k UČ a obránce si započítává jen polovinu případného krytu OR a obráncův případný kryt je snížen o 2 na minimálně 0. Bojovník má +2až3 k ZZ OR na zranění si háže 2k6+ a může útočit na hlavu i při odkrytí 8, nemůže na nohy. Pokud nezasáhne, musí si házet na OBR: upadl na zem - 11až14 - stojí. Pokud bojovník nezíská dostatečnou převahu, už nemůže útočit.
pardgalen 22.3.2006 19:46  80
Osobne mi to neprijde moc dobre. Je to jenom takove zonglovani s cisly, cemuz se (troufam si tvrdit) snazili autori bojovnika vyhnout. Ale nektere vypadaji zajimave a kdyby se to trochu predelalo...
peca_007 22.3.2006 12:46  79
Migelovy finty:Posilam Migelovy finty (na jeho zadost), ktere jsem doposud nebyl schopen radne zrevidovat a prodiskutovat s autory soubojaku. Mrknete na to a zkuste je podrobit _konstruktivni_ kritice.

Migel: Podíval jsem se na ty finty a zkusil jsem je přepracovat, doplnit jména a ty popisky. Doufám že to bude dobré...možná největší problém bude malý přesah BČ. No a tady jsou:

Meče (kordy), šavle

Rotační odzbrojení: Potřeba: 3 stupeň archetypu
Dvouruční držení zbraně nebo druhá ruka volná a znalost původního odzbrojení
Převaha: min. 2
Bojovník používající tuto fintu nejprve musí použít úspěšně krytí s danou zbraní. Poté si svou vlastní zbraní přimáčkne k tělu protivníkovu zbraň a rychlým otočením těla kolem osy vypáčí protivníkovu zbraň. Pokud protivníkova zbraň má koš má protivník automaticky zlomené zápěstí.

Náběh do seku: Potřeba: Odzbrojení II
převahu alespoň 4
5. stupeň archetypu.
Finta probíhá do poslední chvíle jako odzbrojení II, avšak šermíř v poslední chvíli obrátí rotaci svého těla a svým mečem útočí na protivníka(ve skutečnosti vede rubový sek na hrudník či krk protivníka) sekem. Protivník se nemůže bránit danou zbraní a na úhyb má postih –6, protože nestíhá reagovat na změnu pohybu Může se však s postihem –3 bránit zbraní v druhé ruce pokud již nepoužil obranu s touto zbraní.

Aktivní kryt: Potřeba 5. stupeň archetypu
Převaha: min.0
Bojovník místo toho aby pořádně kryl využívá délky zbraně a při krytu zároveň ohrožuje soupeřovu útočící ruku. Šermíř má –3 na obranu a musí se krýt zbraní. Pokud vykryje soupeřův útok a jeho přesah při útoku je 3 a větší je soupeř zasažen do ruky za ZZ +k6-2 pokud nemá potřebný přesah nic nezasáhne


Meče

Moršlak I: Potřeba: Třetí stupeň archetypu
Dvouruční držení, či jednoruční, ale potom druhá ruka volná.
Převaha: 3
Šermíř nejprve kryje soupeřův útok.( V praxi finta probíhá tak, že šermíř vyčká na soupeřův útok, kryje jej, ale meč drží jak za jílec tak i za čepel.Po vykrytí soupeřova seku sráží soupeřův meč záštitou, chytá meč oběma rukama za čepel a útočí na protivníka záštitou. V praxi tato finta končila proražením protivníkovy spánkové kosti a jeho smrtí.) Díky převážení zbraně je způsobené zranění zz+2k6+. Protivník se nemůže bránit zbraní, kterou útočil, může se však bránit uhnutím, nebo krytem druhé ruky, ktomu má však postih –2 na obranu, díky převážení šermířovy zbraně. Sám šermíř má však v ostatních kolech –4 na obranu právě kvůli převážení zbraně a špatnému držení a nemůže použít na obranu jinou zbraň, protože musí držet zbraň v obou rukách, pokud však nemá o polovinu větší sílu než ukazuje tabulka. Při každém útoku či obraně si bude počítat parametry, které již byly zmíněny víše.
Výsledné zranění je Bodné


Moršlak II: Potřeba : Tak jako moršlak I
Převaha: 5
Šermíř si natolik věří, že je rychlejší, že nevyčká na soupeřův útok a po sérii klamných útoků chytne svůj vlastní meč za čepel a provede konečný útok. Vše ostatní je popsáno ve fintě Moršlak

Podběhnutí pod čepelí: Potřeba: 3 stupeň archetypu
Převaha-
Finta probíhá jako klasické uhnutí, avšak šermíř podbíhá přímo pod útočící zbraní. Pokud má šermíř obranné číslo o tři a vyžší nejen že se úspěšně vyhnul útoku, ale i se dostal protivníkovi do zad a útočí naň s danými bonusy.

Otočka: Potřeba: -
Převaha: 2
Otočka slouží šermíři k tomu, aby se mohl soupeři otočit čelem. (Otočka se v praxi používá jako kontra akce, když se protivník soupeři dostane do zad viz. finta podběhnutí pod čepelí či jiné. Otočka je velmi jednoduchá akce a proto může být skloubena s jinou fintou, v tom případě se výsledná převaha zvyšuje právě o převahu otočky. Otočka je také nedílnou součástí některých akcí DUPJ

Obrat (kontra akce) : Potřeba-
Převaha: 1+ převaha protivníka
Obrat je podobná akce jako otočka, jen s tím rozdílem, že se používá čistě k obraným účelům má k obranému číslu +2 V dalším kole má však šermíř –2 na boj. číslo.

Kladiva, sekyry a palice
Úder do obličeje: Potřeba: Daná zbraň
3.stup. archetypu
Převaha: 4
Bojovník se nejprve odkryje a donutí protivníka útočit na hlavu, ruce a ramena. Při obraně má bojovník postih –2, protože provádí krok k protivníkovi. Když se bojovník pokryje, je vše v pořádku a může protivníkovi zaútočit na hlavu s bonusem +3 na út. Výsledné zranění je ZZ+1k6-2 drtivé, bojovník se nemůže pořádně napřáhnout. Pokud se však bojovník neukryje je automaticky zraněn do rukou, při protivníkově převaze 4 a vyžší si může vybrat i hlavu. Protivník nikdy nezasáhne bojovníka níž než jsou ramena. Tato finta se většinou používá pro nasrání protivníka a rozptýlení. Při této fintě bojovník obvykle zasahuje špičku nosu (s kladivem je to zvláštní, ale je tomu tak. Bojovník se spléhá na obvykloé biologické reakce: krev z nosu, při větší ráně se protivníkovi nahrnou do očí slzy a nic nevidí Vše toto v praxi může rozhodnout souboj, když je protivník rozptylován kapající krví, avšak některé tato finta může doslova nasrat. Nasraný protivník je nebezpečný sobě i okolí, do rány dává ještě větší sílu, ale ignoruje obranu, tož si vyberte.)


Bez zbraně

Orající David: Potřeba: Protivník má zbraň do délky 1 z kategorií dýky, šavle, meče a provádí bod.
5. stupeň archetipu
Převaha:4
Provedení techniky: Bojovník se musí bránit rukou (Bojovník stojí jako mírně rozkročená žába a čeká na protivníkův útok. V momentě, kdy protivník bodá se bojovník otáčí bokem k němu, opačnou rukou blokuje soupeřovu ruku a stahuje ji mezi jeho nohy. Následně chytá svou druhou rukou soupeřovu ruku ze zadu a drhá směrem vzhůru.) Finta končí tím, že útočník leží na zemi, leží si na útočící ruce, kterou má vtaženou mezi svýma nohama. O naražení genitálií a obličeje(postava doslova na obličej vrhne šipku, ale bez rukou) ani nemluvě. Proti útočníkům, kteří provádí nátlak nebo bezhlavý útok je převaha o jedna snížena

Dýky
Řez dýkou: Potřeba: 1.stup archetypu
Převaha: Převaha
Bojovník drží dýku velmi jemně, jílec dýky má v dlani a palcem si ukazuje směr(drží ji jako ovladač od videa, kdyby tehdy byly videa) Tato technika přidává bon +1nebo(ještě nevím)+2 k boj číslu a +2 k úč. číslu avšak výsledné zranění je zz-3+k6

Sek dýkou: Potřeba:1 stup. Archetypu
Převaha:2
Bojovník si protočí dýku tak aby mu ostří krylo předloktí, dýku drží za jílec. K úč má postih –2, ale na zranění má bonus +4



Meče, šavle, kordy

Povolový kryt II:Potřeba: 3stup. Archetypu
Protivník seká, má zbraň z kategorie: meče šavle kordy
Znalost finty Povolový kryt I
Převaha:3
Bojovník kryje soupeře jen tak na oko meč spíše využívá na odvedení soupeře. Šermíř využije protivníkovu pohybovou energii a nechá jej prohnat kolem sebe, aby se dostal protivníkovi do zad. Má bonus, za útok na protivníka ze zadu.

Povolový kryt I: Potřeba: 3stup. Archetypu
Protivník seká, má zbraň z kategorie: meče šavle kordy
Znalost finty podběhnutí pod čepelí
Převaha-
Bojovník se kryje jen tak na oko a nechá protivníka proběhnout kolem sebe, ale již není dost rychlý, na to aby jej zasáhl v tomto kole. V dalším kole může být zasažen kdokoli ze soupeřů, jelikož stojí zády k sobě.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 12:43  78
MigelNejak tak.
Ma to vsak jeden hacek souvisejici se stavajicim soubojakem.
Pokud budu vedet, ze proti konkretnimu protivnikovi jsem schopen vzdy (krom vylozene spatneho hodu) dosahnout odkryti aspon 6 (a tedy trefit aspon koncetinu, a nekdy i hlavu), bude pro me vyhodne tuhle fintu pouzivat furt, protoze s postihem -5 se porad vzdycky trefim a navic vzdycky trefim i tu hlavu.
Cili ten postih by se musel hodne dobre promyslet.
migel 22.3.2006 12:22  77
BouchiJako že hlásím úder na hlavu, tam potřebuji rozdíl alspoň +9 dostanu postih třeba -5 a ikdyž bude rodíl +1 tak ho trefím do hlavy? No taky by to šlo
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 12:15  76
DodoAha, jasne.
Ale to uz je pak lepsi resit opacnym zpusobem - dat k UC postih a pokud protivnika zasahnu, neresim odkryti a zasahl jsem koncetinu, kterou jsem chtel.
dodo 22.3.2006 12:09  75
BouchiJestli to nebylo myšlené takhle:
Obránce hodil na obranu 10.
Pokud hodím alespoň 11, zasáhl jsem, pokud hodím alespoň 15, trefil jsem ruku a nebo nohu, pokud hodím alespoň 19, mám hlavu nebo krk.

S navrhovanou fintou: řeknu fintu, prohlásím, že trefím pravou nohu... Na to mi stačí reálně 12, co je míň, tak miss totální, jinak noha. I kdybych hodil 25, pořád to bude jen noha.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 12:06  74
Migel???
Nejak mi unika logika.
Priklad: Obrance hodil na obranu 10. Abych ho zasahl (bez finty), musim hodit aspon 11. Jinak minu.
Pouziju-li tebou navrzeny zpusob, tak abych ho zasahl (s fintou), musim hodit aspon 8. Jinak minu.
Jaky by pak byl duvod tuhle fintu nekdy nepouzit?
migel 22.3.2006 12:02  73
Co takhle u těch fint které přímo útočí na danou část těla dát nějáký bonus k úč třeba +3 a pokud nedostane potřebný přesah při úč tak čistě mine.
migel 22.3.2006 11:58  72
spisiPrpblém všech bojovníků začátečníků je v jedné věci. Když se někde cvičí všchni používají to samé a simulují ideální situaci, v praxi se velice čsto stává že situace je navrhnuta podle nějákého šíleného scénáře, který by na tréningu nikdo nenasimuloval a za druhé většina škol hlásá čestný spůsob boje, což se na ulici málo kdy stává, tím chci říci, že jedna věc je to co se naučím u mistra a druhá věc je praxe.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 22.3.2006 07:28  71
spisiTak jinak.
IMHO se ti tu ostatni na zaklade svych zkusenosti (tusim ze PardGalen se napr. venuje historickemu sermu) snazi naznacit, ze kuprikladu uroven, ktere dosahnes, kdyz se za hodinu naucis otvirat nektere zamky, je mnohem vic, nez ceho dosahnes, kdyz se hodinu budes ucit machat mecem.
Neboli ze naucit se dobre bojovat neni zdaleka tak jednoduche, jak si predstavujes.
hecras 22.3.2006 07:27  70
Dodo To že držím zbraň nad hlavou nijak neomezuje možnost útočit či bránit se. Běžně se to nazývá horní střeh, někdy dokonce neotřesitelná poloha. Tento střeh umožňuje mnoho pěkných protiútoků a neomezuje schopnost krytí. Problém u sekery může být jen ten, že z toho budou bolet brzo ruce.

Nicméně u této finty souhlasím s postihem k OČ útočníkovi, prože jestli jsem ji správně pochopil, tak se k ráně rozmachuje výrazně výc než je obvyklé.
spisi 22.3.2006 07:14  69
rozbeh bojovnikaNo ale vy tu stale hovorite o nejakych mastnych karatistoch. Uroven ktoru dosahnes kdyz se za pol hodiny naucis otevirat stary znamky neni ani trosku 1. uroven zlodeje. Kdezto kdyz se neko nauci karate tak aby bol 10. najlepsi na svete musi mit aspon ten 8. archetyp takze si trosku uvedomte co porovnavate.
nigun 21.3.2006 22:02  68
DodoPředem díky za kritiku.

Ano, finta je moc silná, neuvědomil sem si to hned, ale to je jedno. Lepší verzi osekat než složitě celou transformovat..
Nad obouručnim držení zbraní sem vážně uvažoval, ale nakonec sem došel k názoru, že se to dá zvládnout i jednoruč. Každopádně by se tahle podmínka mohla přidat v rámci oslabení finty.
S tim útočením když nemám převahu... vycházel sem z toho, že v průbehu kola držim sekeru více méně normálně, spíš v dolejš. A pak s ní najednou děsně máchnu. Když nezískám převahu, tak si to ještě stihnu včas uvědomit (před máchnutím)a pokud chci, tak se můžu ještě pokusit s -3 k UČ zaútočit. Ale jak tak koukám na ostatní finty, tak ti dávám za pravdu, navíc nemožnost útočit pod potřebnou převahu fintu zase oslabí a aspoň bude použitelná :-)
To, že je bonus k OČ a UČ při úhybu/krytu naprosto nesystémový (při krytí uhýbám taky) mi bylo jasný i při vymejšlení, ale chtěl sem to ňejak opepřit...prostě buď zkusim jednoduše uskočit a sekera neškodně prosviští vedle mě, nebo se budu spolíhat hlavně na kryt ("vida sekyru, jak se ve vysokém oblouku obrovskou rychlostí blíží k jeho hlavě, bláhově zvedl hůl před obličej k obraně a očekával náraz. KŘUSK! Hůl nevydržela, stejně jako jeho lebka,..").
S tím, že podstatnou část kola strávim se sekyrou nad hlavou nesouhlasím. Celou dobu držim sekyru vcelku normálně a čekám na vhodný okamžik (který by měl přijít tím rychlej, čím větší mám převahu, tada tak si to aspoň představuju. a sedí to i k "pravidlový" časový souslednosti, ale to odbočuju) a pak najednou máchnu a je to..
Ano, sekery maj masakrující sek. Ale to je od 8. stupně archetypu... Původně sem chtěl dát jako podmínku 3.stupeň archetypu, ale pak sem se podíval na ostatní sekyrový finty a shledal jsem, že jen 3 nemaj podmínku archetypu, tak sem si řekl, že to chudinkám sekyrám nemůžu udělat :-). A s tim, že 2k6+ je už někde jinde...no a co? CHtěl sem tim vyjádřit, že dá skoro vždycky větší ránu než jindy. Samozřejmě tam místo toho může bejt třeba +3 k ZZ.
dodo 21.3.2006 21:35  67
Nigun:Pokud bych to teda měl zkritizovat: finta je příliš silná, protože:

Každá finta, která dává 2k6+ ke zranění, je podmíněna minimálním stupněm archetypu, tahle není. Vyjímka je ten řez šavlí, a ten tam má zase podmínku v brnění soupeře.

Mělo by být v podmínkách obouruční držení zbraně, když už.

Pokud se nezíská potřebná převaha, nemělo by být možné útočit - sekera už je napřažena a protože je soupeř příliš rychlý, není možné ho trefit, a to ani s postihem. Obecně není moc fint, které by umožňovaly útočit i poté, co člověk nezíská potřebnou převahu, a to je dobře, protože fintou v podobném znění bych nic neriskoval - pokud nezískám převahu, stejně si bouchnu. TOHLE je asi největší výhrada.

Nesystematické je použití toho bonusu při úhybu/krytu. Když už, tak bonus k OČ/postih k OČ, ať se do toho nemontuje jiný parametr další postavy. Navíc při většině zbraní bude pro obránce výhodnější uhnout než se krýt, což by nemělo - v krytu je započítáno to, že se postava snaží uhnout a JEŠTĚ si může pomoci zbraní nebo štítem ne ten úder zastavit, ale směrovat jinam. Nejsou to dvě separátní čísla, ale kryt je bonus k úhybu, protože ten úhyb je v tom započtený.

Vzhledem k tomu, že podstatnou část kola stráví válečník se sekerou nad hlavou, bylo by asi na místě dát mu buď postih na OČ, nebo zakázat kryt.

Nejsem si jistý, ale u seker už jedna takováhle finta dávající zranění 2k6+ je, ne? Pak je tohle zbytečná kopie... finty by měly poskytovat víc možností, ne jen jednu možnost pod různými názvy.

Co ty na to?

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt