Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 1.10.2007 16:03  954
Patches: Mutants and Mastermins mají jen jednu zákadní knížku, stojí 26 dolarů. Je to menší a levnější než +ko a možností to nabízí řádově více. K dotváření, ale i přímo pravidlově. A podobných systému je mnohem víc. Angličtina je argument, který je naopak přijatelný a zcela pochopitelný.
Ta postava, která umže osmkrat za deset minut je pořád ta stejná, respektive aspoň částečně. Znáš třeba (pokud ne, pak doporučuju) comics "Invincible" a postavu Mr. Immortal? To je pěkná ukázka... Jiný příklad je Lobo, Berem z Dragonlance a desítky dalších postav. Smrt je koncem jen výjimečně...
Ale už končím, fakt jsme OT jak sviňa...
noir 1.10.2007 15:57  953
Resurrection: +ko je "klasické"? Jak a v čem? No nic, tohle asi nepaří do tohoto klubu...
Třeba Berem z Dragonlace je IMHO velmi klasická fantasy postava-a taky umírá každých 15 stránek. Ne?
patches Patches 1.10.2007 15:56  952
NoirTo neni o dotvareni, ale o moznosti plne vyuzit svou fantazii a kreativitu a nebyt svazan tim, ze system ma pravidla "uplne na vsechno"... Mne naopak vyhovuje, kdyz je herni system jen souhrnem zakladnich mechanik a zbytek si muzu postavit na techhle zakladech - kouzla i finty chapu jen jako inspiraci a srovnani pro svoje vlastni, aby do systemu zapadaly... navic kladu roleplaying a pribeh vysoko nad cisla a herni mechanismy a v zajmu pribehu je skoro pri kazdym sezeni porusuju...

Zkusenosti se hrami, ktere resi prakticky vsechno, mnoho nemam predevsim z jednoho duvodu - pravidla jsou obvykle mnohem obsahlejsi, drazsi (fakt si nemuzu dovolit vyhodit nekolik tisic jen za zakladni prirucky) a v anglictine (nechce se mi je louskat)... A hrat hru, kde umru osmkrat za deset minut nemam ani zajem, protoze by mi pak bylo lito slozite vytvorene postavy (a ted mluvim o minulosti, zazemi, psychologickym profilu, ne o cislech)...
resurrection 1.10.2007 15:53  951
NoirPak ovsem "klasicka" RPG typu DrD+ asi nebudou nic pro tebe...
noir 1.10.2007 15:47  950
Patches: Tys asi nikdy nehrál hru, kde můžeš umřít osmkrát za deset minut, co? Mutants and masterminds to řeší ve dvou odstavcích...
Ve svém věku už nemám čas připravovat se na hraní hodiny a vytvářet něco-chci si zahrát, pracovat se zajímavými postavami a zažívat napínavé příběhy. Ne hodiny dotvářet.
patches Patches 1.10.2007 15:35  949
NoirOno ani tak nejde o to, jestli to ta hra umi ci neumi resit, ale jestli je NUTNE, aby to resit umela... IMHO je to celkem zbytecny, protoze to postavy vyuzijou stejne jenom jednou za zivot a pravdepodobne i hraci jen jednou za celou svou hracskou "karieru" (komu by se chtelo umirat pokazde stejnou hrdinskou smrti? :-))
A pokud by se zarazenim techhle schopnosti (protoze tech by muselo byt vic, kdyz bude jedna, tak budou hraci hned kafrat, proc tam neni spousta dalsich, ktery je napadnou) neumerne nafoukla prirucka (a tim i zvedla jeji cena), tak proc je tam davat? Ostatne stejne si je muze kazdej pro svou druzinu vymyslet sam...

Mozna je to jenom muj dojem, ale neni tohle v podstate diskuze "vse dano centralnimi pravidly" vs. "pravidla jsou jen inspiraci a konkretni kouzla/schopnosti/finty necht si hraci dotvori po svem"??
xkiv 1.10.2007 15:07  948
Noir2/ jedine tabulky, ktere jsem videl, koncily "a XXX exp za kazdou dalsi uroven"

Problém je v tom, že já si ten příběh nepamatuju, jen jsem vycházel z toho, co tu zaznělo: "prijde bojovnice k hradbam, nikdo ji nedokaze zastavit a udela do hradeb diru. To je vec podle meho gusta. To bych chtel jako schopnost."

Nj, me nejak ulitlo, ze nemluvil o tom, co v te prirucce skutecne je.
Nejspis proto, ze jsem si ten pribeh znova procetl az nekolik hodin po precteni dotycneho prispevku.
noir 1.10.2007 14:58  947
xKiv:
1/Pak je ovšem zbytečné takové argumenty používat v diskuzi.
2/Ani v druhé, ani v tříapůlté edici nelze postupovat donekonečna bez speciálních doplňujících pravidel. Nebyly ani tabulky Xp.

Problém je v tom, že já si ten příběh nepamatuju, jen jsem vycházel z toho, co tu zaznělo: "prijde bojovnice k hradbam, nikdo ji nedokaze zastavit a udela do hradeb diru. To je vec podle meho gusta. To bych chtel jako schopnost." a námitku-"taková schopnost by v úravidelch být neměla, je využitelná jen pro postavy od 17. úrovně."
Pokud je ten příběh jinak, pak jsem mimo...
Patches: Vidíš to a jsou hry, které takové situace řešit umí...
patches Patches 1.10.2007 14:30  946
NoirEhm, to nebylo o tom, jak Bojovnik rozbil zed pesti, ale o tom, jak se bojovnice prakticky promenila v cistou energii ci co a rozrazila tim hradbu oblehaneho mesta... A soucasne automaticky zemrela...

Pro schopnosti tohoto charakteru IMHO nepotrebujes pravidla, jde totiz o ciste pribehovou a roleplayingovou zalezitost - postava (nota bene postava pribehu, coz nemusi byt nutne hracska postava) se proste obetovala a zemrela hrdinskou smrti...

Ale abych rekl pravdu, tak zrovna u tehle casti pribehu o Thurgarusu jsem se docela zarazil, pac mi tam narozdil od spousty dalsich uryvku chybela navaznost na pravidla... popisovana schopnost mi totiz fakt neprijde jako neco, co by melo byt obecne pristupnou schopnosti Bojovnika, ale spis opravdu jako zazrak...
xkiv 1.10.2007 14:26  945
Noir1a/ ze si neco myslim nepotrebuju dokazovat
1b/ OK
2/ nic takovyho jsem nikde nevidel; cetl jsem prinejmensim dve ruzne edice a vzdycky bylo mozne postupovat donekonecna (alespon pro cloveka); neco jineho je, ze pro to nebylo jine pravidlo nez "je potreba X zkusenosti, dostane Y HP"

Hmm ...
technicky vzato vetsina RPG obsahuje pravidlo pro vsechno (konkretne GM ma vzdycky pravdu) a zrovna explicitni pravidlo pro to, co se stalo na konci pribehu Finin, mi nejak nechybi, i kdyz se podle toho jmenuje cela stranka (Smrt hrdiny).
Ale jak to ted ctu ... zapletli se do toho bohove (alespon jeden), ma smysl vyzadovat, aby se to stalo podle pravidel *bojovnika*?
noir 1.10.2007 13:58  944
pardgalen: Hm, vidíš, to mě nikdy nenapdalo, srovnávat prostor pro různá povolání.
pardgalen 1.10.2007 13:55  943
KlimbingAha, takze ty tu tvrdis, ze pravidla a schopnosti maji byt popsane jenom pro prvnich par urovni, protoze na ty vyssi se nikdo nedostane, nikdo je nechce a proste jsou veskrze zbytecne. Je to tak?
Nejsem si tak uplne jisty, ale neni prirucka pro bojovnika nejkratsi? takze s argementem o velikosti Ottova slovniku sem nechod a se zazraky taky ne, ty jsou pro kneze.
noir 1.10.2007 13:43  942
xKiv:
1/Já nevím a ani jsem netvrdil, že bych to věděl. Tys napsal, "myslim, ze pro naprostou vetsinu hracu je 17+ skoro presne 0% hry.", já ne... Tudíž dokazovací povinnost není na mé straně :o)
2/Existuje-20. úroveň. Jen jediná příručka volitelných poravidel pracuje s vyššími než 20. úrovněmi-a to Epic level handbook. Používá ji jen zlomek hráčů.
4/To ovšem není nic převratného
5/Ano, obsahují. Konkrétně v PHB II, je tomu věnována velká část té příručky.

Nicméně bych nerad odbíhal od jádra toho, co tu psali lidé přede mnou: Pravidla mají obsahovat věci i pro postavy na vysokých úrovních, kor pokud je fluff v pravidlech popisuje. Když je v pravidlovém příběhu povídka o tom, jak fighter pěstí rozbije zeď, pravidla by mu k tomu měla dát příležitost. A to i tehdy ( právě tehdy), když je na vysoké úrovni. Postavy na vysokých úrovních by měli dělat výjimečné věci, věci "filmové", věci, při kterých stydne krev v žilách. A ne pořád to stejné jako na 1. úrovni, ale s modifikátorem +2...
xkiv 1.10.2007 13:29  941
Noir1) bavime se o DrD+ - jaka cast hracu DrD+ se pohybuje nad 16 urovni?
2) v DnD pokud vim neni zadny *skutecny* limit urovni
3) zato tam pokud vim nejsou zadna nova pravidla nad urcitou uroven (podle toho, kterou edici zrovna pouzivas)
4) pruzkumy jsou bezne zatizene chybou vyberu

5) pravidla DnD obsahuji explicitni mechanismy pro dohodu hrace s DM? (typu "od urovne 17 se muzou dohodnout na tom, ze hrac postavu trvale obetuje vymenou za xxx, ...)
noir 1.10.2007 13:00  940
xKiv: Pravidla mají obsahovat pravidla pro všechny úrovně hry, a to i ty vyšší - i jejich vyšší čtvrtinu. O statistice tam nebylo ani slovo, už jen proto, že to s ní nemá nic společného. Pravidla pro vyšší úrovně se uplatní i když se hrají postavy na nižších úrovních-třeba pro padouchy (kteří bývají většinou o několik levelů výš).
A své tvrzení bys měl podleožit-co vím z průzkumů na Enworldu, tak kolem 16. úrovně se hráči DnD pohybují dost často.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt