Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
hecras 4.10.2007 06:52  985
Hrdinská smrtJá si myslím, že stejně jak mnozí jiní, že by na to pravidlo být nemělo, protože by to ztratilo tu správnou poezii a stal by se z toho jen nástroj.
Já už to řešil i tak, že jsem postavám dal lektvar, kterej jim na určitou dobu brutálně zvedl sílu, ale následek byl potrhání svalů a celkovej kolaps s následkem smrti. A když to válečník použil, tak jeho smrt byla opravdu hrdinská, ale také výjmečná a proto zajímavá.
merwin 3.10.2007 21:22  984
Colombo
Musím říct že velké části z toho co píšeš nerozumím (asi jsem taky natvrdlý).
Narozdíl od tebe si ale nemyslím, že pravidla potřebují ti co nemají představivost ... z vlastní zkušenosti vím o používání některých pravidel právě proto, že v určitých oblastech máme představivost až moc velkou. Ono né vždy prospěje, když se to pak začne přehánět. Stejně tak si nemyslým že by pravidla vždy jen zjednodušovali, naopak je mnoho věcí jež jde bez pravidel vyřešit mnohem jednodušeji.
Co se týče hlavního slova hráčů ... zde záleží hodně na tom jak, která družinka hraje. Naopak myslím že hra, kdy k rozvoji světa přispívají i samotní hráči, né jen PJ, je (minimálně pro PJ) zajímavější, ale to je taky jen věc názoru. Mimochodem existují i systémy, kde se hraje bez PJ (respektive PJ dělá každý) a také prý fungují (já ještě bohužel neměl tu možnost zkusit). Tímto se ale dostáváme ke slušnému OT.

Pardgalen
Ano, dá se říci že nic víc, než svou postavu hráč obětovat nemůže, nicméně i tak taková dovednost v rukou některých Powerplayerů může nadělat nehezkou paseku. Beru to nyní z pohledu hry, kde hrají kamarádi a i když se někomu něco špatného stane, nakonec nikdo nebude poražen a hráč beztak začne hrát s jinou postavou. Dopad by pak byl rozdílný případ od případu, někde by si to hráč jež si to nezaslouží díky tomu mohli škaredě odskákat, jinde by se z toho mohla stát brutální vybíjecí věc. Bohužel mám opačný názor než ty a tak v tomto boji asi stále zůstaneš sám.
Chtěl bych ale ještě poukázat na některé otázky. "to si má hráč s PJ dopředu domluvit smrt postavy?", "to se má kvůli domluvě akce, která může nádherně navodit atmosféru stopnout hra a tím atmosféra hezky zkazit?", "né každý PJ umí dobře improvizovat, co má dělat ten, kterému podobnou neplánovanou akcí hráč rozhodí příběh?". Něco podobného má své kouzlo když je to vyjímečné, když se z toho udělá schopnost, vyjímečnost to ztratí (jak hezky mohl působit nepřítel, jež najednou splyne se svou zbraní tak, že je z něj zbraň sama ... teĎ když je z toho pravidlo si každý hráč řekne "aha, šermíř" i když se s tím nesetkává často).
Podle mě by se měla ohledně tohohle problému řešit spíše otázka "proč to do pravidel zařadit jako schopnost" spíš než "proč to tam jako schopnost nedat".
profa 3.10.2007 20:21  982
Tak jestli jsi myslel jenom pridani tehle veticky do textu prirucky, tak se omlouvam. Ale to si muze kazdy hrac s PJ dohodnout sam, a pokud i jde o vytvoreni pojistky, tak stejne nepomuze...
anonym 3.10.2007 20:11  981
ColomboHráč nemůže mít nikdy hlavní slovo, proč? Protože svět je duševním vlastnictvím PJ, stejně jako vlaná část postav:)
anonym 3.10.2007 20:11  980
ColomboTo jsi opravdu tak natvrdlý? Pravidla omezují lidi, jsou pro, usnadňuje jim to, ale hodně omezuje. Usnadnění potřebují ti, kteří nemají představivost, ti pak holdují na pravidlech, na jejich přesném dodržování.
pardgalen 3.10.2007 20:00  979
EnVecProc nemuze mit hlavni slovo? Cemu to vadi? Co je tam za problem?
Postava zemre. Definitivne, tak proc by to nemelo spoustu veci vyresit? Co vic muze hrac obetovat?
envec 3.10.2007 19:52  978
pardgalenhráč nemůže mít hlavní slovo, jinak by to byla finta vyřeš cokoliv za cenu svého života
envec 3.10.2007 19:51  977
pardgalenuveď prosím konkrétní příklad použití téhle finty?
pardgalen 3.10.2007 18:20  976
EnVec
Zasadni rozdil. Pokud je to v priruce uz se na to lidi divaji uplne jinak nez kdyz s tim prijde hrac. Vetsinou s enad tim uvazuje o neco vic. Hraci vetsinou mivaji vetsi duveru k tvurcum pravidel nez k vlastnim hracum, kteri nosi napady.
a ano neprijde na to nekdo kdo nema fantasii. Coz je prave ten problem. Setkal jsem se spoustou lidi u kterych je jejich fantasie tim nejvetsim problemem a co si nedokazi predstavit to taky ani neprijmou.
Uz jsem to tu rikal. DrD+ nehraju a kdyz uz hraji vetsinou byvam PJ a s tim je spojena dalsich potizi, ktere tu ani nema cenu zminovat.

Profa
Moment. Slozity a zbytecny mechanismus?
"hrac obetuje svou postavu a spolecne s PJ vytvori scenu ve ktere bojovnik zemre legendarni smrti. Pricemz hlavni slovo by mel hrac, aby si to opravdu uzil"
Co ti na tomhle prijde slozite a zbytecne?
Jak si muzes vsimnout navrhl jsem i reseni. Vcem se tohle lisi napriklad v tvorbe novych fint? Nebo upravovani stavajicich?
profa 3.10.2007 18:01  975
pardgalenHomerule: řekl bych že to je opravdu záležitost hráč-PJ. Jedná se totiž o věci, které jsou natolik "vyspělé", že mechanismus pro ně by byl složitý, a co hlavně - zbytečný.
Osobně jsem toho názoru, že věc potřebuje systém až tehdy, když ji nedokážeš zvládnot bez něj. Což je v tomto případě v pohodě.
Pokud chceš takový mechanismus přesto mít, klidně ho udělej - nikdo ti v tom nebrání. Ale nutit do toho ostatní - mám opravdu nejraději lidi, kteří jen kritizují, místo aby ze zapojili od řešení. Střílím je na potkání.
envec 3.10.2007 17:52  974
řešíš tam mělo být :)
envec 3.10.2007 17:02  973
pardgalento co tu řeším mi přijde úplně zbytečné a nechápu užitečnost toho, čeho by jsi dosáhl tím, že by to tam napsali. Jestli bude mít někdo PJ, kterému se to nebude líbit, tak ty schopnosti nepovolí i když to je v příručce. Když mu to nevadí tak ti to na druhou stranu povolí, i když to v příručce není. Takže ať to v příručce je nebo není efekt je stejný. Jen na tu dovednost nepřijde někdo kdo nemá fantasii.

Nic proti tobě ale podle posledního příspěvku mi to připadá, jako kdybys to chtěl dostat do příručky, kvůli toho, že ti to tvůj PJ nepovolí, protože to není v pravidlech a ty se to tam kvůli toho snažíš dostat.
pardgalen 3.10.2007 14:02  972
PatchesEh, do toho co jsou to PRAVIDLA opravdu zabihat nechci, ale ver, ze to neni jenom to: "Na útok hodte takhle a prictete tohle." Ale treba i kdo intepretuje vysledek hodu a tak.
Pokud se skupina na necem dohodne, stanou se z toho pravidla skupiny. Od toho je jenom krucek k tomu napsat do normalnich tistenych pravidel. Opravdu nevidim jeden jediny duvod proc by takova schopnost byt nemohla byt v prirucce pro bojovnika.
patches Patches 3.10.2007 13:20  971
pardgalenNemluve o tom, ze jestli chces, aby tvoje postavy umirali hrdinsky a (napriklad) s sebou vzali spousty nepratel nebo vyresili jinak neresitelnou situaci pro ostatni - jinymi slovy pokud chces smrt postavy pouzivat jako zdroj ultramegasilnych schopnosti (ala Sacrifice creature: do something z MtG :-P), tak se muzes na tuhle moznost ptat PJ pred kazdym sezenim i bez pravidla... je to jen otazka domluvy, ne pravidla :-P
patches Patches 3.10.2007 12:27  970
pardgalenDivil by ses, ale hrat se da i (takrka) bez pravidel... a prave z techhle her mam ty nejepsi roleplayingove zazitky...

Uplne OT: kde je ksakru pravidlo o uslapani davem???:-O Nemam ted sice u sebe pravidla, ale fakt si nevzpominam, ze bych ho tam nekde videl, notabene jako "schopnost" nebo casty zpusob smrti hracske postavy...

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt