Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Bojovník [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Domovská stránka aktualizována 28.7.2019 17:46


Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 5.10.2007 11:08  996
Patches: Pro NPC neplatí stejná pravidla jako pro CP. Téměř v žádné RPG hře-stejně tak v plusku. Vzpomeňte si, co psal Bouchi o tvoření postavy-jde o hráčskou postavu, nikoliv o NPC...
Pardgalen obhajuje, aby to bylo pravidlo pro hráčskou postavu.
klimbing 5.10.2007 11:08  995
Noir1/viz Patches (dik)
2/Proč by jim mělo vadit, že je jeden člen družiny všechny zabije? Hraješ třeba xxx let a pak nějaký pako, který je ve družině se s tim rozhodne praštit a tvého milovaného high-level hrdinu prostě voddělá. To se ti nezdá blbý?
2b/Jako PJ jsem zažil už ledacos, a vim, že kdyby hráči dostali tuto možnost, tak by ji některý využil (pokusil by se) ke zničení spoluhráčů (ze srandy).
patches Patches 5.10.2007 10:47  994
Noir1/Protoze pro CP plati take pravidla (a prave za to, aby se z toho udelalo pravidlo, tu pardgalen vehementne bojuje)
noir 5.10.2007 09:36  993
Klimbing:
1/Proč by CP měly umět to, co hráči?
2/Proč by to mělo hráčům vadit? Co ty víš, zažils to už někdy?
klimbing 5.10.2007 06:54  992
NoirKdyž ale jeden high-level bojovník zničí celý svět, tak dot pokazí hru ostatním hráčům:-). Ne každej touží chcípnout jen kvůli tomu, že nějakej vymatlanej bojovník zničí vše. A co by uměli hráči, tak toho by mohly dosáhnout i cizí postavy. Svět, kde by bylo mnoho bytostí, které by ho dokázaly zničit by asi moc dlouho neexistoval.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.10.2007 14:11  991
Michael Moorcock =/= mladší PJ.
noir 4.10.2007 14:10  990
Wolfi: Něco podobného udělal Michael Moorcock se svým Elricem. A byl to konec Multivesmíru? Ne. Bylo to narativně zajímavé? Ano.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 4.10.2007 13:58  989
pardgalen [979]: "Takže můj bojovník umře a jeho duše se rozplyne po celém světě a dobro v ní obsažené způsobí, že se všichni velcí zlosyni napraví a ze světa absolutně zmizí všechno zlo. Je tam napsaný, že mám hlavní slovo, takže to tak bude. Koneckonců, obětoval jsem na to high-levelovou postavu v boji proti high-level padouchovi, za vyšší dobro!"

A PJ jen tiše koukal, pže mu byl zničen svět ^^

(samozřejmě, zkušený hráč tohle neudělá, ale "vychcaný" inteligent proti nezkušenému PJ (a jsou takoví ;) klidně. Jen aby ho vyzkoušel, co s tím udělá :)

Reakce kdyžtak zde ;)
merwin 4.10.2007 12:14  988
PardgalenJá počítám i s tím, že hrají nezkušení hráči (a PJ) a také powerplayeři. A je pravda, že hodně hledím na to, aby se hráči odnaučili zneužívat některých pravidel podle mě to totiž vede k většímu důrazu na hraní postav. A z čeho mají začátečníci vycházet než z toho co je v příručkách. Totohle se asi nezbavím.
Pravidla jsou príma, ale není potřeba v nich vše rozpiplávat. Jsem pro aby v pravidlech byla zmínka, že se hráči né vždy pravidel držet musí jelikož je hlavní důraz na zábavnost a né pravidlové dodržování (tohle naštěstí v pluskách je) a že i smrt postavy nemusí být obyčejná, ale dá se z ní taky vykouzlit hezká scéna (ty příběhy, kterými jsou pravidla prošpikovány k podobným nápadům navádějí celkem dost). Nepotřebuji (a nechci) tam míd bod "udělej to takhle, takhle a takhle", stačí jen zmínka, aby jak jsi řekl "by to někoho kdo to nevidí nemuselo napadnout". A konkrétně v tomhle případě se IMHO nejedná o nic co by muselo být spjato s válečníkem, ale se všemi postavami. takže když to někam doplnit tak do PPH či PPJ.
Už se ale opakuji a beztak to k ničemu není..
pardgalen 4.10.2007 11:50  987
Colombo
Slusnost mi nedovoli ti na to odpovedet.

Merwin
Brutalni vybijeci vec se da udelat ze vseho.
"to si má hráč s PJ dopředu domluvit smrt postavy?" Pokud chce muze, ale nic ho k tomu nenuti. Staci se proste jenom rozhodnout, rici pouzivam tuhle schopnost a je to.
"to se má kvůli domluvě akce, která může nádherně navodit atmosféru stopnout hra a tím atmosféra hezky zkazit?" Nerozumim tomu proc by se mela nutne stopovat hra. Hrac oznami pouziti schopnosti a zacne popisovat a PJ mu v tom pouze sekunduje. Kde je jake stopovani nebo ruseni atmosfery?
"né každý PJ umí dobře improvizovat, co má dělat ten, kterému podobnou neplánovanou akcí hráč rozhodí příběh?" Hraci rozhazuji pribeh kazdou chvili. Ano uznavam, ze tohle vychyzi z toho ze ja potrebuji hru tvorit i jako hrac. Ne jej jenom pasivne odehravat. To si muzu klidne precist knihu. Potrebuji totiz aby moje akce meli nejakou odezvu. Nejakou padnou odezvu na pribeh. A tohle je pro spoustu PJ neprekonatelny problem. Kazdopadne mi tohle neprijde jako nejaky argument. Jak jsem rekl, rozhodit dobrodruzstvi se da jakoukoliv akci.

Pokud chces neco tvorit potrebujes nastroje. S takovouhle by podle tebe asi nemelo byt v pravidlech vubec nic a to jak s tim kdo nalozi je uz jeho vec. Nekdo to muze brat obycejnou schopnost a hazet to tam kazdou chvili. Pokud ho to bavi jeho vec. Nekdo jiny si zase rekne, ze je to dobre ze tohle by ho nenapadlo a pouzije to jenom na vyhroceni nejake sceny, ktera se tak stane nezapomenutelnou.

Mi proste porad prijde, ze se tu porad dokola resi jak hracum zabranit ve zneuzivani vseho mozneho, aniz by si nekdo uvedomil, ze to vlastne vubec neni potreba. Pokud nekdo neco zneuzit chce, tak to udela a pravidla mu v tom stejne nezabrani. Ja tyhle veci neresim a zadne takove potize nemam.

"proč to do pravidel zařadit jako schopnost" Protoze na to treba nekde neprisel a prijde mu to jako dobry nastroj.


peca_007
Ano dostavame se na tenky led, ale porad si myslim, ze by to pro bojovnika mohlo byt prinosne a to ze se u toho resi obecnejsi veci, je pouze dusledek toho jak to tady ja prezentuji. Nebo ne?
peca_007 4.10.2007 11:00  986
Myslím, že tato diskuze, spíše o pravidlech RPG obecně, nežli o pravidlech DrD+ povolaní bojovníka, patří do obecné DrD+ diskuse - neřku-li přímo do obecného RPG klubu.
Přesuňte se s ní tedy do obecného DrD+ klubu prosím.
hecras 4.10.2007 06:52  985
Hrdinská smrtJá si myslím, že stejně jak mnozí jiní, že by na to pravidlo být nemělo, protože by to ztratilo tu správnou poezii a stal by se z toho jen nástroj.
Já už to řešil i tak, že jsem postavám dal lektvar, kterej jim na určitou dobu brutálně zvedl sílu, ale následek byl potrhání svalů a celkovej kolaps s následkem smrti. A když to válečník použil, tak jeho smrt byla opravdu hrdinská, ale také výjmečná a proto zajímavá.
merwin 3.10.2007 21:22  984
Colombo
Musím říct že velké části z toho co píšeš nerozumím (asi jsem taky natvrdlý).
Narozdíl od tebe si ale nemyslím, že pravidla potřebují ti co nemají představivost ... z vlastní zkušenosti vím o používání některých pravidel právě proto, že v určitých oblastech máme představivost až moc velkou. Ono né vždy prospěje, když se to pak začne přehánět. Stejně tak si nemyslým že by pravidla vždy jen zjednodušovali, naopak je mnoho věcí jež jde bez pravidel vyřešit mnohem jednodušeji.
Co se týče hlavního slova hráčů ... zde záleží hodně na tom jak, která družinka hraje. Naopak myslím že hra, kdy k rozvoji světa přispívají i samotní hráči, né jen PJ, je (minimálně pro PJ) zajímavější, ale to je taky jen věc názoru. Mimochodem existují i systémy, kde se hraje bez PJ (respektive PJ dělá každý) a také prý fungují (já ještě bohužel neměl tu možnost zkusit). Tímto se ale dostáváme ke slušnému OT.

Pardgalen
Ano, dá se říci že nic víc, než svou postavu hráč obětovat nemůže, nicméně i tak taková dovednost v rukou některých Powerplayerů může nadělat nehezkou paseku. Beru to nyní z pohledu hry, kde hrají kamarádi a i když se někomu něco špatného stane, nakonec nikdo nebude poražen a hráč beztak začne hrát s jinou postavou. Dopad by pak byl rozdílný případ od případu, někde by si to hráč jež si to nezaslouží díky tomu mohli škaredě odskákat, jinde by se z toho mohla stát brutální vybíjecí věc. Bohužel mám opačný názor než ty a tak v tomto boji asi stále zůstaneš sám.
Chtěl bych ale ještě poukázat na některé otázky. "to si má hráč s PJ dopředu domluvit smrt postavy?", "to se má kvůli domluvě akce, která může nádherně navodit atmosféru stopnout hra a tím atmosféra hezky zkazit?", "né každý PJ umí dobře improvizovat, co má dělat ten, kterému podobnou neplánovanou akcí hráč rozhodí příběh?". Něco podobného má své kouzlo když je to vyjímečné, když se z toho udělá schopnost, vyjímečnost to ztratí (jak hezky mohl působit nepřítel, jež najednou splyne se svou zbraní tak, že je z něj zbraň sama ... teĎ když je z toho pravidlo si každý hráč řekne "aha, šermíř" i když se s tím nesetkává často).
Podle mě by se měla ohledně tohohle problému řešit spíše otázka "proč to do pravidel zařadit jako schopnost" spíš než "proč to tam jako schopnost nedat".
profa 3.10.2007 20:21  982
Tak jestli jsi myslel jenom pridani tehle veticky do textu prirucky, tak se omlouvam. Ale to si muze kazdy hrac s PJ dohodnout sam, a pokud i jde o vytvoreni pojistky, tak stejne nepomuze...
anonym 3.10.2007 20:11  981
ColomboHráč nemůže mít nikdy hlavní slovo, proč? Protože svět je duševním vlastnictvím PJ, stejně jako vlaná část postav:)

[ 2107 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt