Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Což takhle
dát si Lopuch?

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 15.1.2009 23:53  1161

Tipl bych si na zakon zachovani hybnosti.

Spravne (tim vetsi, cim vetsi ma kuse tah ... tj. cim vetsi ma PS).
Otazka je jenom jak velky.
A jak lehka (neplest s PS) by ta kuse musela byt (a jak slaba by musela postava byt), aby se projevil tak vyrazne.
A jak moc by se projevil na ZZ.

Pokud mam sipku vazici cca 0.03 kg a kusi vazici 3 kg, tak je rozdil v rychlosti x100.
Kdyz sipka poleti cca 40 m/s, tak dostanu impulz 1.2 kgm/s ... (z toho ale nic poradnyho nevidim, i kdyz se mi to na udrzeni nezda moc, od oka)
... kdyz predpolozim uvolneni sipky na 0.1 s, tak se do me kuse bude opirat silou 12N, coz neni nijak moc (i pro postavu se Silou ~ 1) - na zdvihani, ale na udrzeni *bez pohnuti*? Nezkousel jsem.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.1.2009 23:44  1160
WolfiTakže všude, kde se píše o zpětném rázu u kuší, to mají špatně?
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 15.1.2009 23:36  1159
Kuše nemá zpětný ráz. Kuše má dopředný ráz (tedy výstřel jde níže).

A ne, je to i záležitost ZZ. V okamžiku, kdy se trefíš, je totiž jasné "pouze", že ses trefil, nic to neříká o tom "kam" a "jak dobře" (což ovšem neříká žádná hodnota) - je to i logické, vyšší ZZ má za následek různé postihy a hody na odolání, tudíž je to "lepší zásah", nejen "tvrdší zásah" (mluvím teď vyloženě o střelných zbraních).
A to ani nemluvím o hodu 1k6, který je na to vyloženě stavěn, IMO (aka 1 - trefil ses pod koleno, 6, trefil ses "do" kolena a roztříštils protivníkovi čéšku).
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 15.1.2009 23:30  1158
Davec"Kuše mají něco jako zpětný ráz? Tak to docela valím bulvy. V čem to spočívá?"
Tipl bych si na zakon zachovani hybnosti.
davec 15.1.2009 23:21  1157
Počkat. Kuše mají něco jako zpětný ráz? Tak to docela valím bulvy. V čem to spočívá?

A třesení kuše v rukou a následné špatné trefení je snad záležitostí ÚČ a ne ZZ.
dante 15.1.2009 23:14  1156
To pecka: Nezapomínej na to, že ZZ také obsahuje "jak dobře ses trefil", ne pouze jakou silou. I když se zdá, že tím, že je započítána pouze SIL by tomu tak mohlo být...ale to bychom se dostali zase do diskuze, jestli by i obratnost neměla více než jen /+6 končetiny/+10 hlava/dovednosti/ ovlivňovat kvalitu zásahu...a už bychom měli nabořený celý systém :)
xkiv 15.1.2009 23:12  1155
Pecka123 [1153]:

IMHO ZZ je když jednou kuše natažená, razanci střely už prostě neovlivní, jakou má sílu ten kdo mačká spoušť. Takže postih k ZZ je podivný.

S tim musim ostre nesouhlasit. Pokud spoust macka nekdo *hodne* slaby (a lehky), tak ho vystrel prekoti a sipka poleti o neco pomaleji (a o neco mene prurazneji; zavislost pruraznosti na rychlosti resit nebudu, to bych se asi zblaznil - budto jako predpoklad, nebo dusledek, to uz je jedno). A navic poleti nekam uplne jinam, ale to uz mame v postihu k UC.
wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 15.1.2009 23:07  1154
Ovšem pokud se ti kuše v ruce třese, tak se netrefíš do oka, ale třeba jen škrábneš tvář.
pecka123 15.1.2009 23:00  1153
IMHO ZZ je když jednou kuše natažená, razanci střely už prostě neovlivní, jakou má sílu ten kdo mačká spoušť. Takže postih k ZZ je podivný.
xkiv 15.1.2009 21:51  1152
Dante [1151]:

Takova argumentace je prece ale naprosto nesmyslne, ze zasahnes naplno nebo vubec.


To tu ale byl prakticky jediny argument pro "na ZZ nema vliv chybejici sila".
(jediny = ze ktereho by *plynulo* ze nema; ty ostatni jen eleminuji *nektere* duvodu pro zahrnuti postihu za chybejici silu)
dante 15.1.2009 20:35  1151
xKiv: Takova argumentace je prece ale naprosto nesmyslne, ze zasahnes naplno nebo vubec. Chtel bych slyset dukaz :)

S tou druhou vetou souhlasim, jen jako kompromisni se mi zda rozdelit PS na nize uvedene tri ruzne PS. Ale spis to navrhuju pro zajemce jako homerule nez jako ofiko pravidlo.
kouba 15.1.2009 17:42  1150
Ten postih za střelbu k BČ dle tabulky zbraní TvT. Tam je ten postih menší.
xkiv 15.1.2009 17:39  1149
Dante [1148]:
A proc zrovna za chybejici dovednost postih na ZZ jo, kdyz argumentace je, ze budto zasahne naplno nebo vubec?

Pokud muze zasahnout "za min" kvuli tomu ze to s kusi neumim, tak muze zasahnout "za min" taky kvuli tomu ze to s ni sice umim ale kvuli nedostatecne sile nezvladam
dante 15.1.2009 17:16  1148
Ja bych to moc nekomplikoval, musely by tam byt tri hodnoty - PS pro natazeni, PS pro strelbu a PS pro strelbu na stativu. Chce to maximalne dve ruzne hodnoty, ale s tim, ze pro kazdou by se nemuselo vypocitavat zvlast vsechno ostatni. Takze mozna oddelit proces nabijeni?

Jinak chybejici dovednost bych 100% nechal jak je.
pecka123 15.1.2009 16:22  1147
KOUBAProtože standartní tabulka postihů odpovídá tomu že se ti třepe ruka za natahování tětivy luku. Ta kuše prostě není tak těžká, aby tohle vyrovnala takže ten postih by měl být menší.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt