Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Zelený je lopuch,
fotbal to je hra...

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
jackelee 4.9.2006 11:07  404
xKiv [402]: Každej hold podle své hrdinskosti světa
romik 4.9.2006 11:01  403
xKivJá to myslel číselně. Hra má 21 úrovní a proto okolo té desáté už by postava mohla lecos zvládnout.
Záleží na stylu hraní, pokud někdo vidí jako finále hry, že se dostane na 21. úroveň je na 10. v polovině...(relativně řečeno).
xkiv 4.9.2006 09:10  402
RomiK [379]:Na desáté úrovni je postava "v polovině kariéry"

Ja si myslim, ze na desate urovni by vetsina (vlastnich) postav mela byt na vrcholu sve kariery (nemuze byt kazdy legendou); spis bych pak ten vrchol kariery upravoval smerem dolu a jenom v extremne hrdinskych svetech nahoru (nebo pro postavy v tazeni typu "zachranit svet", kde se prakticky jedna o "vyvolene" o kterych budou jeste mnoho tisicileti zpivat bardove a budou se o nich skladat opery a vubec).
hannibal 4.9.2006 08:05  401
Já nikoho neodsuzuju. Popravdě bych si docela rád zahrál na dobře PJovaný Středozemi. Jde o to že nabouchaný postavy budou vyhledávat jiný dobrodružství než socky. Takže i postavy bez nejlepších statů a scopností můžou přežít docela dlouho...
gran 3.9.2006 23:44  399
To s tím Gandalfem... heh, jeden můj hráč má postavu "Gandalf". Fakt, jmenuje se "Gandalf" =)

Že je to špatný hráč?

Ale ne, pohodář, říkají mu "Gandí", Gandalf je jeho pro jeho postavu pseudonym a je to zloděj... aneb ať žije smysl pro humor .)
gran 3.9.2006 23:42  398
PestSi děláš srandu? Jedna mrtvola za dejme tomu 15-20 sezení?

Přemýšlíš někdy o těch hráčích, co mají k postavám opravdu velmi, velmi silný citový vztah? Protože jestli někomu takovému zabiješ postavu zbytečně... a když už, tak nedej bože nehrdinsky (nedojemně)... jestli k tomu dojde, nechť tě chrání pravidla z Listiny základních lidských práv xD
hannibal 3.9.2006 16:37  397
Resurrection Já popravdě dávám důraz spíš na zajímavost postavy, naž na její "nabouchanost". Mnohem větší zábava je s kouzelníkem, ktery je notorik. krade a kouzlo používá k omámení hostinského než s ultra silným čarodějem, který stejně umře, protože se bude míchat do velkkých věcí a někdo mocný si ho všimne.
Hodně ale záleží na stylu hraní družiny, jestli je to tam u vás samej Gandalf, Aragorn a Legolas, tak ty asi nebudou vysedávat po putykách a honit se za zlodějem piva...
pest 3.9.2006 15:38  396
RPGJá osobně když jsem se sám pokusil zahrát své vlastní dobrodružství (u kterého budu PJ) tak jsem nepřežil ani jedno sezení....... (ale předpokládám že hráči přežijí. Protože se na problémy budou koukat z jiného úhlu. Ale jedna mrtvola za dejme tomu 15-20 sezeních se mi zdá docela normální.....
resurrection 3.9.2006 15:32  395
PestPak ale narazis na fakt, ze bys vetsinu dobrodruhu musel v prubehu zivota zabit a hrdiny by se stali jen nemnozi... To bohuzel nelze aplikovat a tak se vice ci mene postavam nadrzuje a tak nejak se ceka, ze budou temi hrdiny. Ale jinak mas samozrejme pravdu...

Preklad RP jako ha na hrdiny imho do DrD+ sedi lepe, ponevadz ty mozne role jsou pouze hrdinske... ale souhlasim, ze je to hrani roli obecne.
gran 3.9.2006 15:31  394
Pest 392Proč "svých"? =)

Je sice pravda, že "role-playing" je v angličtině (američtině? =P) v podstatě tak provažené, že už to je "samostatné" slovo, ale pokdu si ho rozebereme, tak je to prostě "hraní rolí", nic víc =)

Takže RPG se dá, když už, přeložit jako "DIVADLO" xD .))
gran 3.9.2006 15:29  393
Pest chce prostě a jednoduše říct, že hodně lidí mastí hack&slash alá powergaming až munchkinismus, ale že to pravé kouzlo je v role-playingu.

Prostě starý známý spor, až jsem se divil, že ho někde _ZASE_ vidím xD .)
pest 3.9.2006 15:18  392
ResurrectionSouhlasím s tím že Hraničář je jedna z nejtěších postav na hraní. (ne-li nejtěšší) Ale bonusy které dávám se pohybují od pomůcek, přes popis činosti, k RP postavy, ale napsal jsem že dávám i velké postihy, za stejné věci.
To jestli je postava silná vždy záleží na prostředí.

Ps.: RPG je podle mého názoru dost špatně přeložené jako Hra na hrdiny. Já bych to přeložil skoro doslova jako hra na hraní svých rolí, to dokazuje například další zkratka LARP. (live action Role playing) A i hrdinové začínají od píky, (pokud to neni Arnold) a postava by se podle mého názoru měla stát hrdinou až od cca 15 úrovně.

S úctou Pest.
resurrection 3.9.2006 14:19  391
PestHeh, tak tos me docela pobavil :) Koneckoncu je to preci hra na HRDINY, socky se sice daji taky hrat, ale asi mi unika ten smysl (a to kouzlo)... k cemu je postava, ktera nic nezvladne? (pominme Mrakoplase) No a predstava, ze jako PJ musim vsechno resit pres bonusy ke kazdy situaci, aby vsichni nepomreli na prvni prekazce mi opravdu neprijde moc lakava. Spis mi to zavani jakymsi "storytellerismem", kdy ten pribeh vypravim a ostatni poslouchaj a nemaj moc sanci zasahnout, kdyz jim to nedovolim. To by pak ale nebyla hra a oni hraci zeano. Muj nazor.

Co se ucelovosti tyce, to jsem tak docela nepochopil. Neni nakonec chozeni na stavarnu taky ucelove? Kdyz srovnam moznosti tvorby postavy, tak postavu, ktera je "nejlepsi" nevytvoris. Mozna nejakou, ktera bude MOZNA v necem pomerne dobra (spis lepsi zacatecnik), ale jinak tu ucelovost opravdu nevidim. Navic kdyz jsou ta pravidla vytvorena tak, aby generovala (a specialne u hranicare) postavy vyvazene a provazane (kde vsechno musi mit oduvodneni)... ale jak rikam, kdyz te bavi hrat socky a schvalne vytvoris postavu, ktera ma x-krat vetsi pravdepodobnost fatalniho neuspechu nez uspechu pri trefovani se do zachodovy misy, tak proc ne? Fantazii se meze nekladou :o))) Just joking.

Ad uzitecnost hranicare: hranicar rozhodne je zajimava postava, ale vyzaduje z obou stran dost planovani (jak od hrace, tak od PJ) a bez vzajemnych konzultaci to pak nevypada k obrazu ani jednoho z nich (hrace ani PJ). Patricny um a zkusenost hrace beru jako samozrejmost, hranicar je tezka postava na hrani! (ale o to vic zabavna :)
zaphkiel 2.9.2006 20:39  390
anonym"Uplne suhlasim, ze z kazdeho hranicara sa da vyrobit namakany jedinec, ktory uz potom ale skoro nic ine nezmoze." Ha ha ha.
Při tom množství bodů, které každou úroveň dostává? V družině jsme měli jednoho hraničáře, který byl zároveň skvělý léčitel, výborný střelec a v lese by družinu udržel naživu asi neomezeně dlouho. stopování, hledání vody etc. nebudu ani řešit. Pokud posuzujete hraničáře podle toho, jak vypadá na první úrovni, tak to ho pak vidíte dost zkresleně.
anonym 2.9.2006 16:47  389
tie 3 otazkyDakujem vsetkym, ktori mi nieco odipsali. Ta hlavna otazka byla, ci naozaj je hranicar postava do skupiny alebo skor ucelova postava na jedno dobrodruzstvo pre PJ(kdyz pouzivame jenom mechanizmy a zadne bonusy od PJ).Uplne suhlasim, ze z kazdeho hranicara sa da vyrobit namakany jedinec, ktory uz potom ale skoro nic ine nezmoze.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt