Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xkiv 6.9.2006 15:24  426
Taky se umi lip postavit tak aby videl a sam byl hur viden (BC *neni* iniciativa/rychlost).
noir 6.9.2006 15:22  425
Bouchi: Já ti nevím. Když si vezmu, co je při střelbě důležité, tak si pořád myslím, že ten bonus by hraničář měl mít. On je při střelbě v lese-on nasává tamní energii, on les zná. Umí využít všech jeho výhod-a to i jeho hranice-i ta je přece součástí lesa. Třeba tím, že ví, jak stín z lesa ivliv%nuje ty na louce, jak vlhkost na hranici zapůsobí na let šípu, jak využít toho, že jeho soupeř na pláni hůř odhadne, co hraničář v lese dělá:OProtože hraničář se tam pohybuje bez chyby a tak, jak onen oponent nikdy nebude-t.j. ten bude mít mnohem horší odhad toho, co hraničář může udělat...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 6.9.2006 15:19  424
Vsak jo, o tomhle ja vim. Jen jsem se snazil vysvetlit, ze operovat bonusem za teren ma smysl pouze tehdy, kdyz se oba souperi nachazeji v tomtez terenu; coz u strelby na dalku dost casto platit nemusi.
xkiv 6.9.2006 15:11  423
Treba proto, ze ve skutecnosti dostavaji *vsechny* postavy postih na boj za teren/prostredi, ve kterem se nachazeji, a hranicar (pripadne bojovnik) ho muzou mit nizsi?

Tj. kdyby ten v lese nebyl hranicar, tak by mel vlastne mit postih, ale pravidla nepocitaji s tim, ze by se boj odehraval v nekolika ruznych terenech soucasne?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 6.9.2006 14:39  422
Noir [421]: Jenze to ma jednu vadu. Napriklad kdyz z lesa strilis na nekoho na rotevrenem prostranstvi. Proc bys mel vuci nemu (ktery v lese neni) dostat bonus k BC, oproti situaci, kdy budete na plani oba?
noir 6.9.2006 14:28  421
Bouchi: Nevím, nemám na to "silný" názor. Ale přiapdá mi, že vystřelit v lese mezi větvičkami je docela obtížná věc, stejně jako v poušti počítat se sypkým pískem, když chci mířit, nebo v horách s jiným tlakem či vlhkostí vzduchu. Tyhle věci IMHO pomohou jak u střelby, tak u boje na blízko...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 6.9.2006 14:21  420
No, k OC by obecny bonus logiku mel (je jedno jestli uskakuje pred mecem nebo sipem), ale k BC u strelby IMHO moc ne.
noir 6.9.2006 13:53  419
Bouchi: Hm, o tom v Hraničáři nic není (jak víš, mám jen A verzi, možná se to už změnilo). Ale kdyby to bylo, jak myslíš, přišlo by mi to podivné-jinde (třeba u jedné barbarovy schopnosti první úrovně) to také není specifikované. Nevím, zda je zásadní, zda bodám, nebo házím oštěp, prostě se na sypkém písku lépe (ve srovnání s ostatními) udržím.
Myslíš-li ale, že má omezení na TvT smysl, pak nechť je to námětem ke změně pro nějakou případnou další edici.
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 6.9.2006 13:46  418
Noir"Stejně nepočítám do hraničáře, že by se boj konal nan jeho oblíbeném terénu, to by měl další +3 k Bč a Oč." Hm - to ale plati jen pro boj TvT, ne? (A pokud ne, tak by IMHO melo.)
noir 6.9.2006 13:45  417
Jerson:
Mě vychází, že VELMI ÚZCE specializovaný hraničář je schopen hedním útokem, který sestává ze 4 vystřelených šípů udělat maximální zranění 180 čtverečků, což zabije většinu představitelných protivníků.
Na druhou stranu: Pokud budou mít na sobě jakékoliv brnění, užitečnost prudce klesá-pokud nemá jistý druh šípů, kdy je pak užitečnost asi poloviční, resp. třetinová. Ale i pak zřejmě vyřadí většinu protivníků jednou ranou.
Jiná otázka je, co je to "Srovnatelný protivník. Onen Xkivův bijec může mít na stejné (tedy8.) úrovni přesně sto životů (respektive čtverečků).
Tím neříkám, že hraničář je přehnaně silné povolání, mě se moc líbí-jen upozorňuju na to, aby se ho hráči nepokoušeli příliš maximalizovat-jinak se poněud vymkne. Problém je zase v om, že z logiky hraničářovy specializace, jakmile se hraničář začne nějakému oboru věnovat naplno, je takřka NUTNÉ, aby si ÚZCE specializoval. Respektive záleží hodně na typu kampaně-když se bude hodně střílet, hraničář v tom bude HODNĚ dobrý...
noir 6.9.2006 13:36  416
xKiv:
Sto vidlákům se hraničář na osmé úrovni schová do skály. Sto vidláků ubije i bijce, stačí nátlak.
Eh, nátlak s bezhlavým útokem kombinat nelze, ne? PPH 107, výslovně: "Nátlak není možno kombinovat s bezhlavým útokem".
Za Bezhlavý útok je postih -5 Oč, tedy 3-5=-2, resp. 5-5.
Máš pravdu, u bojovníka nepočítám s jeho bonusy, mám tam chybu u jedné vlastnosti. Stejně nepočítám do hraničáře, že by se boj konal nan jeho oblíbeném terénu, to by měl další +3 k Bč a Oč. Stejně jako počítám s uvolněním jen na prvním stupni, může mít ale až +3. Stejně jako může mít nejen Slona, ale i další podobné výhody.
Šípy: Dva toulce po 20 šípech nejsou IMHO žádná magořina. Popřípadě toulec, jaký měl comicsový Green Arow-široký přes celá záda.
jerson 6.9.2006 13:23  415
Že se ptám, kolik tak hraničář vystřelí šípů za boj? Za celou dobu hry jsem nokdy nezažil, že by někdo vystřílel standartních 20 šípů z toulce za dobrodružství, natož za boj (dokonce ani v době automatů málokdy vystřílí při boji 20 nábojů). Neumím si představit, jak moc je ten hraničář účinný, ale podle toho co píšete mi přijde, že na jednu ránu sundá (vyřadí) jednoho srovnatelného protivníka (když je na to specializovaný).
xkiv 6.9.2006 13:21  414
Noirbesneni: ten sber sily staci jednou, mireni musis opakovat na kazdy cil

porad srovnavas jednonasobny utok u bojovnika s vicenasobnym utokem u hranicare, jeden sip ma srovnatene ZZ se ZZ toho bijce (vyslo mi stejne).

Nemusis proti 100x zakutym bojovnikum, staci 100x vidlakum, 20 jich postrili, 80 ho postupne umlati cepicema (kryt pouzije jenom jednou, nablizko [do "sousedniho ctverecku"] bych strilet nepovoloval)
zatimco to je prave ta situace, kdy se efektivne zvedne ZZ bojovnika tim, ze pouzije vicenasbony utok TvT.

Sipu dostatek - nebude, pokud si chce pripravit vic nez tak 20 sipu tak, aby nezdrzovaly, tak je nejspis bude muset mit rozlozene po zemi a postupovat po nich ...

+5 ma za +2 za natlak, +2 za bezhlavy utok ... helemese, tam jsem neco prehlid, dal jsem mu +1 k UC misto +2 k BC), takze jenom +4.


Do toho bijce vubec nepocitas zadne dalsi zvlastni schopnosti, ktere ma za to, ze je to bojovnik 6/2 ...
Muze mit (v urcite situaci) treba BC 11, OC 6/8 (0/2, kdes prisel na to, ze jenom -5?), UC 10.

Pokud bude hranicar strilet na 220 metru, tak ma postih -15 (presne) na UC.
noir 6.9.2006 12:54  413
xKiv:
Ano, tohle jsou námitky platné.
Navíc na běsnění musí asi 4-5 kol sbírat sílu-to už může mít hraničář zamířeno za dalších +9 k úč.
U hraničáře je problémek v tom, že kvalita luku hraje jen malou roli-zásadní jsou ony schopnosti...
Eh, argumentovat tím, že někoho postavíš proti 100násobné přesile do kovu zakutých bojovníků, není dobré-pak by padl okamžitě i onen bojovník...
Hraničář, který má střelbu jako specializaci jistě bude mít šípů relativní dostatek. Je-li to jeho hlavní karta, byl by hloupý, kdyby jich měl málo.
Zač má bijec těch +5 k útočnosti?
noir 6.9.2006 12:47  412
Bouchi:
Buďme tedy konkrétní.
Xkivův příkladový bijec bude mít obratnost kolik? 5. Útočnost onoho kyje je 3. Takže to máme Uč:5. Bč bude mít 5+2=7? Oč 3/s krytem 5.
Bč:7
Oč: 3/5 (ale BU, takže -2/0
Uč:5 (ale BU, takže 7)
ZZ: +19 (nebo koli to xKiv spočítal)

Hraničář bude mít
Síla+7, Zrč+6, Obr: +7.
Plus Slon (2/+2 k síle), může mít i nějaké Uvolnění (+1 k síle, chápu-li správně tu schopnost, Válečný šíp a je to ZZ+27.
Bč: +6 +6(SvB)=+12(ale RS, takže +9)
Uč: +3 +5=+8
Oč: +4 /+9 s krytem luku (SvB) -šance na poškození luku je mizivá
ZZ:+27
Soubojový dostřel je pro něj 220 metrů?

V jakém parametru že je hraničář slabší?

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt