Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Komu se nelení,
tomu se zelení.

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 8.9.2006 10:23  449
Bouchi: Hm, takže "Výhoda terénu" dává hraničáři paušální bonus +1 na VŠECH typech terénu (s výjimkou města), a to i na těch, na nichž nikdy nebyl?
Mmj. jaký typ terénu by měl ovládat hraničář, který žije na horách? Tenhle druh mi tam docela chyběl (není ani v sekce PPJ o typech krajiny)...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 8.9.2006 05:52  448
Noir [445]: Ta veta pouze definuje, co to znamena byt na uzemi konkretniho terenu. Ani slovo o tom, ze by hranicar musel ovladat prislusnou Znalost [divociny].

MarosK [447]: Samozrejme ze jen jednou. Staci si uvedomit, ze pricitani bonusu znamena nasobeni velikosti zraneni. Cili kdyz budes strilet dva (+6 k ZZ) valecne (+2 k ZZ) sipy, tak se vlastne velikost celkoveho zraneni vynasobi dvema (za pocet sipu) a pak jeste 1,4 (za valecne sipy) a vysledek je ten samy jako by se velikost zraneni kazdeho sipu vynasobilo 1,4 (+2 k ZZ) a pak se velikosti obou zraneni secetly.
Neboli pokud obycejny sip da zraneni o sile X (a tedy velikosti T(X) - prevedeno podle tabulky zraneni), tak valecny sip da zraneni o sile X+2 (cili velikosti 1,4*T(X)). Dva valecne sipy pak daji zraneni o velikosti 1,4*T(X) + 1,4*T(X) (pro jednoduchost bereme obe zraneni stejne velka), coz je 1,4*2*T(X) a tomu odpovida sila zraneni X + 6 + 2. Tedy oproti zraneni bezneho sipu je tam +2 (pricitame jen jednou) za valecny sip a +6 za pocet sipu.
marosk 7.9.2006 18:45  447
No a ked uz som po tyzdni precital cele toto forum tak by ma zaujmalo ci je spravnejsie pri strielani viacerych bojovych sipov pripocitavat k zraneniu bonus +2 raz alebo tolkokrat kolko je sipov lebo logicky si bohuzial viem zdvovodnit obidva pripady dakujem
marosk 7.9.2006 18:41  446
Noir BouchiNechcem vam skakat do debaty, ale ak striela hraniciar z ineho prostredia ako v akom sa nachadza terc( a spolu s nim aj ten s kym bojuje( ak nebojuje hod na BC nema opodstatnenie lebo ide o prekvapenie) ) ma vyznam hadzat na boj(myslim pre hraniciara)? suhlasim ze hod na boj ma vela spolocneho s hodom na iniciativu ale pochopil som ho ako schopnost postavy orientovat sa v boji, a kedze hraniciar sa podla popisu danych situacii v boji nenachadza tak myslim ze pokial nemieri tak by mal ist automaticky prvy alebo vtedy ked je to vhodne pre pribeh IMHO
noir 7.9.2006 15:33  445
Bouchi: Tak nevím, ale z první věty u "Výhody terénu" na str. 40 v PPJ (edice A) to jasně vyplývá. Co jiného ta věta říká?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.9.2006 15:28  444
Noir"Navíc PJ (str. 40) říká, že musí být na území terénu, kerý zná."
Nerika (ani v edici A).
ave 7.9.2006 14:55  443
bouchi: no ja sem rad za to, jak sou ty pravidla napsany; tohle je zatim jedina vec, kde trochu tapu, tak sem chtel precist par nazoru k tomu. (diky za ne)
noir 7.9.2006 14:27  442
Bouchi: On je problém, že tahle schopnost je opravdu trošku poisově v rozporu. Navíc PJ (str. 40) říká, že musí být na území terénu, kerý zná. Trošku to "učesat" by asi neškodilo...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.9.2006 14:21  441
ave [438]: Ach jo. Pochop, ze popisy zamereni museji byt psany aspon trochu "lidsky". Kdyby byly psany pravnickym jazykem (a ani ten nezarucuje moznost nespravneho vykladu), nedala by se pravidla cist. Exaktnost staci primo u vlastniho mechanismu.
noir 7.9.2006 14:10  440
ave: Kdo ví. Je to trošku dovně formulované. Určitě by to chtělo nějak upřesnit, případně zjednodušit...
xkiv 7.9.2006 13:48  439
aveZrejme se predpoklada, ze hranicar zna vsechny tereny alespon na bonus +1.
Pokud ma Znalost -divociny-, tak muze mit bonus podstatne vetsi.
ave 7.9.2006 13:40  438
vyhody terenuZrovna ctu zamereni "vyhody terenu" (edice B) kde se jasne pise - cituju -
"Naucis se v boji vyuzivat moznosti terenu. Aby ti to k necemu bylo, musis dany teren znat." dale pak pisou ze znalost terenu posuzujeme podle rozvinuti zamereni "Znalost -divociny-"
Tedy chapu to dobre, ze pokud hranicar nezna dany druh terenu (takze nema prislusnou znalost -divociny-) nemuze vubec vyuzit schopnosti "Vyhody terenu" (at uz je ma rozvinute na jakemkoli stupni)???
Je to totiz trochu v rozporu s tim, co se pise v mechanismu. Tam je psano, ze hranicar ziskava bonus na uzemi KAZDEHO prirodniho terenu krom jeskyni atd atd. Tak nevim;
noir 7.9.2006 13:10  437
Bouchi: Ano, máš pravdu, budiž má oprava opravena :o)
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 7.9.2006 13:07  436
NoirSorry, spatne jsem koukl do pravidel, v tom pripade to celkem jde.
Ale presto te opravim :-) - bonus je maximalne +3, ne?
noir 7.9.2006 10:49  435
Bouchi: Nemyslím. "Výhoda terénu" se počítá jako "bonus +PX nebo +PX/Znalost -divočiny-/ podle toho, které číslo je menší". Jak tomu rozumím, tak doatane bonus jen v případě, že se pohybuje na terénu, který zná, jinak je to jen paušální +1 na všech typech přírodních terénů, což není nijak bolestivé. Onen bonus maxímálně až +4 už je trošku něco jiného, ale je kompenzován nutností boje na naučeném terénu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt