Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
viking 8.5.2007 16:40  630
Už se trochu chytám.Mmožný dvojitý postup v rámci jednoho "RP" přestupu bych umožnil jen v ZN a PX. 2x PX nebo 2x ZN se mi moc nezdá.

Jinak teď řeším nový problém a to dovednsot Skrytí se. My jsme si to vyřešili sami, ale zajímá mě jestli na to někdo nenarazil. U popisu je napsáno příprava pláště trvá jednu hodinu. Vtip je v tom, že teď hraju postavu, která je chudá a na plášť nemá ani ho nenosí a má tuto dovednost. Tak nás napadlo tu dovednost upravit v tom, že Mechanismus se nemění, ale za pomůcky je další bonus, takže se dá používat i bez pláště. navíc ta hodina je také dsot blbá. Je to pak dost nepoužitelné.
xkiv 30.4.2007 10:51  629
VikingJednoduse - abych mel narok na zlepseni v praxi, tak na to musim mit zautomatizovanou urcitou uroven znalosti; podobne abych se dokazal zlepsit ve znalostech, musim mit zautomatizovanou urcitou uroven praxe.
Bez toho se proste neobejdes, musel bys umet dvojnasobne soustredeni - jedno na to co zrovna delas, druhe na sledovani souvislosti.
viking 26.4.2007 14:14  628
Matení to trochu je.
ad2) Je to myšleno, že si můžu zvednou praxi i znalost (tedy né PX a PX a Z aZ) během jednoho přestupu. Samozřejmě postupně, samozřejmě po domluvě s PJ a samozřejmě to musí vycházet ze hry.
- první odáržka - proč né
- druhá jsem se trochu zamotal
- s třetí odrážkou souhlasím beze zbytku souhlasím
xkiv 19.4.2007 17:00  627
VikingPockej, to chces jako rict, ze dovolis behem urovne zvednout praxi, a pak pri prestupu *u toho sameho zamereni* zvednout znalost?

Kdyz ted na to koukam ...
v "pravidle" mas ... zvednout mezi prestupy praxi ..., v prikladu mas ... PJ [mezi prestupy] zvysi znalost ....

1) to je prilisne mateni ucastniku
2) zvednuti praxe mezi urovnemi s tim, ze by se to pri prestupu pocitalo jako zvednuti praxe pri prestupu - s tim bych klidne i souhlasil.
zvednuti praxe mezi urovnemi s tim, ze si pak u toho zamereni muze neco (znova praxi/znalost) zvednout jeste pri prestupu, to byste me mozna i presvedcili.
zvednuti *znalosti* mezi prestupy jedine za nasledujicich podminek:
- na poslednim prestupu si tohle zamereni nezvedal vubec, nebo uz ma praxi vyssi nez znalost (tj. ma na ten stupen znalosti narok uz alespon jednu celou uroven)
- na nasledujicim prestupu (ze ktereho tenhle postupovy bod ubira) si tohle zamereni nebude zvedat vubec, bez vyjimek
- mel skutecneho *ucitele*, tj. nekoho, kdo ho to ucil a *umi* to ucit - nestaci jenom nekoho zkusenejsiho sledovat, to se sice vyuzit taky da, ale musi kolem toho byt poradna priprava ...
viking 18.4.2007 12:56  626
Prosím o vyjádření k 596 - RP přestup hraničáře- hráč si smí zvednout jednou mezi přestupy praxi a PJ mu to musí odsouhlasit, na regulérním přestupu by hráč uplatnil svůj druhý bod do praxe. Tímto by se dalo obejít pravidlo 1.(zvednutí praxe nebo znalosti né obou při jednom přestupu) Příklad: Hráč používá hodně první pomoc a mohl sledovat zkušenějšího kolegu při práci a i s ním komunikoval a PJ se po sezení rozhodne zvýšit hráčovi znalosti u první pomocí. Po dvou sezeních hráč dospěl k názoru, že vlastně pořád někoho zachraňuje a tak mu rejpání se v cizích ranách už připadá normální a tak si zvýší praxi.

Tím je porušeno pravidlo zvednutí praxe nebo jen znalosti na přestupu. Jak to vidíte vy. Připadá vám to proti systému? Ono tohle si myslím, že by nastalo tak 1-2x za 20 úrovní. Zneužít se to dá, ale normální PJ tomu zamezí jak vydíte tohle konkrétně.
romik 18.4.2007 08:23  625
xKivS odečtením bodu je to stejné. I když zvýšíš zaměření před přestupem. Nikdo neříká, že hraničář musí všech pět bodů yužít před přestupem, ale třeba jeden nebo dva body jako velmi doboru odměnu pro dobře hrajíího hráče (uznávám, tahle mechanika je pro pokročilejší hráče). Ale mě se stala situace, kdy jsem chtěl hráči dvě úrovně zvednout stopování, ale pro mnoho jiných dalších dovednsotí (ano, je vlemi aktivním hraničářem) jsem nemohl. Protože ani já sám si nestíhám dělat poznámky u všeho. takhel mu ten jeden bodík odečtu a zvýším mu stopování, zvláště, když stopoval skoro celé dobrodrusžtví.

Ono to pomyslné posílení/oslabení se vždy s přechodem vyrovná. jak říkám, dost hráčů, které znám preferují dovednsotní systémy, proto jen menší úprava, zamaskování CaL a hned je to příjemnější i pro ně. Chce to zkoušet nové mechaniky a pravidla, jinak nevím, jak dlouho bude DrD+ konkurovat ve všech těch systémech, které se dají hrát (a do toho zahrnuji i Jersonovo CPH, které jsme měl možnost si zahrát a přečíst a musím uznale kývnout hlavou).
xkiv 18.4.2007 08:16  624
RomiKMas mozna v necem pravdu, ale vidim tam dost rozdilu:
- skryta zamereni postava *ziska* okamzite (tj. pred prislusnou urovni - a odecita se tim "ucici" bod pro prislusnou uroven)
- zlepsuje se v nich ale az pri prechodu na dalsi uroven
- v PPJ je u nich napsane, za jakyh podminek je postava muze dostat

Nejpodstatnejsi rozdil vidim v tom, ze skryta zamereni "se probouzeji" na zakladne neceho, co uz postava ma dostatecne zvladnute (predpoklady zamereni) a situace (katalyzator).
Zatimco pri *zlepsovani* napred/opozdene se oproti normalnim zamerenim nemeni ziskavani (znicehonic pri prestupu), zato se docela upravi podminky postupu (vypadne z nich zarucena dostatecna doba na automatizaci predchozich znalosti a posili se DUPJ)
romik 18.4.2007 07:40  623
PatchesAle potom se ti tohle zase vyplatí. Místo pěti bodů a občas velkého přemýšlení co hrnaičáři dát budeš mít třeba body jen tři - o dvou z nich bude moci rozhodnout hraničář a za poslední mu budeš moci dát nové zaměření.

Teď mě tak napadlo, ono je to na principu skrytých zaměření - nebo ty hraničář dostává také až po přestupu?
patches Patches 18.4.2007 07:38  622
JersonAle to vyzduje mit alespon trochu zodpovedne hrace... Ti moji si nikdy nepamatuji, kde jsme v minulem sezeni skoncili, poznamky k rozehranemu dobrodruzstvi si nevedou uz ze zasady a obcas ztraci dokonce i osobni deniky :-) (tedy ne vsichni, abych nekrivdil) V takove parte by veskera prace byla nakonec stejne na mne jako na PJ...
jerson 17.4.2007 15:01  621
xKivMyslím že jsi postupné zlepšování asi nikdy nezkusil - s ním totiž veškerá časová náročnost padá, zvláště v případě, kdy si hráč sám vede evidenci, jakou dovednost kolikrát použil.

Veškeré řešení přestupů se pak smrskne na otázku hráče "Hele, můžu si zvednout tohle, tamto a ono?" a odpovědi Vypravěče "Ano, ano, to třetí jsi fakt používal? Jo dvakrát ... no, ještě s tím počkej". I minuta je moc.
romik 16.4.2007 11:42  620
xKivTo nikdo z nás neví. Nicméně, pokud se volají hlasy po co největším přiblížení se dovednostnímu a zároveň CaL systímum, musí se udělat jistý kompromis.
Oba přístupy mají své plus i minus. Imho mi přijde lepší přecházet postupně, za spolupráce hráče. Ono, já tímto způsobem za úroveň využiji tak jeden bod a to ještě ne vždy.
Co sleduji diskuze, najdou se i tací, kteří by přivítali DrD+ jako dovednsotní systém. Tohel pravidlo má zachovat CaL (pro který je zatím DrD+ koncipováno) a zároveň trošku vyhladit a uspokojit potřeby dovednostních maniaků.

Co se dovedností týče, podobně by to šlo udělat u všech povolání. Problém je i v tom, že hráč rád vidí, když se jeho psotava zlepšůje průběžně. Co mám z toho, že jednou za sedm sezení získám pět nových dovedností? Co když každé dvě sezení získám jednu novou?
xkiv 16.4.2007 11:33  619
Jo, a oni se *vsichni* zlepsuji prubezne, to "znicehonic pri prestupu" je jenom zjednoduseni, protoze:
1) je mnohem min bookkeepingu kdyz se to dela takhle najednou, nez kdyby bylo potreba sledovat kazdou dovednost/schopnost zvlast
2) je v tom zahrnute i procvicovani, ktere postava provadi bez pricineni hrace
3) abstrahuje se tim od nutnosti, aby nekde ze skupiny vedel, co uz je dostatecne procviceni a co jeste ne (a nerikej mi, ze nekdo z vas skutecne *vi* [= ma to overene v praxi], kolik jake praxe staci na jake zlepseni, v kazde hranicarove schopnosti ...)
xkiv 16.4.2007 11:28  618
No, me jde hlavne o to, ze je rozdil mezi
1) naucil jsem se to tak, ze uz to umim delat (ale musim se na to poradne soustredit)
a
2) uz jsem si to zautomatizoval natolik, ze muzu myslet na neco okolo (coz potrebuju k tomu, abych se mohl nejak vyrazne zlepsit)

Mezi 1 a 2 je obvykle potreba *hodne* treningu, i toho nejnarocnejsiho.

U hranicare je to trochu odstinene tim, ze si na kazde urovni muze zvednout praxi a znalost *dohromady* o 1, ale furt mi to jaksi neprijde ono.
romik 13.4.2007 21:40  617
xKivRozdíl je třeba v tom, že hraničář se zlepšuje průběžně a nikoliv z ničeho nic (při nějakém přestupu). Tohle nebude pro všechny, kdo hraje více na čísla, tohle neupotřebí.

My to používáme, nepřidělím body vždy, ale sem tam ano a je to mnohem lepší (herně, ne číselně). A přesně jak píšeš, rozdíl není v ničem (hraničář je o malinko bu´d slabší nebo silnější), ale jeho postupy jsou vyhlazenější a já již v blízké obě nahodím volitelné pravidlo pro podobnou věc u všech povolání.

Další důvod je ten, že povolání zaměřené na RP by mělo být RP a když je to tak jednoduché, proč to neudělat? Nepřijde mi to tolik nesystémové (to, co psal Viking s tím, ž občas něco použije po přestupu a pak už by se nezlepšil - takhle je to logičtější).
viking 12.4.2007 12:30  616
Je to to samé, jen místo napřed bude hraničář zbržděn. Z mých zkušeností při našem HR to stejně vychází tak, že se v rámci RP přestupu udělí 2-3 body z pěti, takže ten rozdíl v síle není nijak markantní.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt