Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 17.8.2007 09:55  681
A to navíc hraničář není na ten boj sám...
Já až tam netuším, proč by to +6 k Bč vlastně měl mít. A proč jen s lukem a ne s jinou zbraní? Už jsme zase u toho-jde tady o to, že s ním jen rychleji vystřelí, nebo že s ním lépe kontrolujue prostor? Co vím, tak Bč je té práci s prostorem, ne o rychlosti, jakou postava útočí. Pak je to ale úplná blbost-ten bonus není z čeho odvodit. A k hraničářskému stylu boje IMHO patří spíš ta schopnost lovit-t.j. útočit tak, abych sám nebyl cílem, ne útočit extrarychle. Na to má pak h. jiné bonusy (totemové nebo nepřímo "opicí"), případně má bonusy za to, jak dobře využívá terén. Ten bonus ůjen tak" je opravdu trošku podivný.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 17.8.2007 09:27  680
Taky mám např. u zloděje rád nebojové schopnosti, ale na boj si něco taky vemu, aby byla postava vyvážená jak chci. To samo platí pro hraničáře, kde si 90 procent lidí veme luk + hafo nebojových. Prostě taky musí s něčím bojovat. To že se krouhnul zloděj je v pořádku, ale bohužel se zapomělo na to přehnané bč jaké má hraničář s lukem.

Myslím že 90 procent nemaxuje postavu, ale hráči si berou schopnosti které používali, nebo se jim líbí. Představte si takovou družinku, která hraje jeden souboj/hru. Bojovník se těší jak malý jarda, že předvede své vychytávky a podrží družinu tak jako zloděj ve městě nebo hraničíř v přírodě a ouvej, ono i s rozumným braním tak jak to má Peca se ne že nechytá, chytá se, ale stejně jako hraničář. Jak má být v takovém případě opora družiny?

příklad pro Pecu ze života: zrovna jsem si dal pauzu od PJ na pár her a vzal si bojovníka pro zkoušku a taky pro to, že to není jen mlátička, ale taky zábavná postava. Jsem na 8 úr, hraničíř je na 6 úr. melijsme jeden souboj a díky tomu, že mám za barbara +4 k bč jsem jel první spolu s hraničářem. Záleželo jen co kdo hodil s tím, že jsem měl výhodu +2 za zbraň. Takže jsem jel já a hraničář a pak dlouho dlouho nic. tak na to, že jsem o 2 úr výš mi byl rovnoceným kolegou v boji a navíc používal mršící sípy (to už nevím přesně), tak dával větší pecky než já. Tak pěkný - skoro stejný bč, on větší zz já o 2 úr výš, já mám max vlastnosti, on střed.
peca_007 16.8.2007 18:09  679
xKiv: to zni jako veta do pamatniku, nebo citat nekoho slavneho. treba se o tobe jednou bude psat v odbornych casopisech :-)
peca_007 16.8.2007 18:08  678
patches: to je v poradku (to s tou zalesackou priruckou), akorat, ze jak to hraje, tak jako PJ mu proste das nove znalosti podle toho, jake cinnosti popisoval.
ostatne moje postava putujice vetsinou lesem uz ma take znalost divociny - les. to je imho tak nejak samozrejme.
xkiv 16.8.2007 18:06  677
:)

Jedni hraci maxuji boj, protoze je to to jedine, co neumeji
- druzi maxuji boj, protoze je to to jedine, co umeji
?
patches Patches 16.8.2007 17:36  676
peca_007To bude asi tim, ze vsichni si maxuji postavy hlavne na boj, pac predpokladaji, ze z jinych situaci se budou umet vykecat (kdyz uz jsme u toho hranicare, tak treba Znalost divociny mi jednou jeden hranicar nahrazoval tim, ze si jeho hrac nastudoval skautskou prirucku a misto dovednosti vsechno radsi obkecaval - netreba pripominat, ze jsem mu to zatrhnul;-)
Nebojovy schopnosti proste (a IMHO bohuzel) nejsou v kurzu, protoze vetsina, zvlast nezkusenejsich hracu povazuje boj za jednu z hlavnich cinnosti postav v RPG...
peca_007 16.8.2007 16:46  675
XXX: Zlodej se zkrouhnul, protoze se nejakym nedopatrenim do tisku dostaly cisla vyladena na jinou verzi soubojaku. Zlodej byl totiz hotovy zdaleka nejdriv a soubojak se jeste ladil. A pak v tom foru pred vanoci se to nejak... (nechci byt neslusny, ale byl to fakt pech). Kazdopadne, pokud vim, tak zlodej ma i jine schopnosti a nejen s kusi, ktere ho v boji posouvaji dopredu.

A vubec. Proc vlastne porad ma nekdo touhu resit bojove situace a porovnavani postav v boji. Vzdyt boj by mela byt az posledni instance v reseni problemu. Snad krome bojovnika, ktery to ma v primo nazvu povolani, ma kazda postava hromadu nebojovych schopnosti. Pricemz az na vyjimky se i ty nebojove schopnosti zhusta uplatnuji v boji.

Asi jsem divnej :-)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 16.8.2007 13:57  674
spóčko for Peca 007tak proč se ty bonusy krouhly zloději? Kuš má taky bč 0. Není to pak nějaké divné?

peca_007 16.8.2007 13:48  673
XXX: no, jenze nicim jinym si to BC nezvedne. delka luku se do BC nepocita, zatimco bojovnikovi se k BC pricita delka zbrane. tady je to vlastna podobne, tim jak se hranicar nauci pouzivat luk v boji na blizko, lepe se v boji orientuje, dokaze spise ziskat prevahu (ma vyssi BC). no ja nevim, na 5. urovni mam +4, to ma kde kdo s holi taky. navic nektera povolani maji take schopnost si navysovat BC (byt treba ne o tolik), coz se v souctu vyrovna.

takze me osobne to moc neprijde. jinak se omlouvam za zmateni diskuse.
noir 16.8.2007 12:07  672
Což vlastně by ani nemusel, protože jeho taktika lovce by měla spočívat spíš v nějakém tichém přiblížení se a následné překvapivé likvidaci...
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 16.8.2007 11:58  671
Peca 007Souhlas n něčem. Bojovník si veme větší kalibr, ale ty máš ZZ +3 za tu zdatnost a s rychlou střelbou pak ještě stupá zz fakt mistrně.

Hlavně moje původní myšlenka se tak trochu zvrtla dokazováním, že střelba zrovna slabá není. Omezovat nějak ZZ případně kdy a jak má PJ dávat hraničáři schopnosti není můj návrh. Navrhoval jsem omezení bč, protože tento bonus je jako jediný opravdu přehnaný a hraničář v tom boji jede skoro vždycky první.
patches Patches 15.8.2007 17:39  670
Peca IMHO vystihl hlavni problem vsech tech "nevyvazenosti" systemu - vetsina lidi, co si na ne stezuje, se pohybuje jenom ve svete cisel, maxovani vlastnosti a vypocitavani idealnich zbranovych a dovednostnich kombinaci na co nejnizsim levelu a jaksi zapomina, ze napriklad zrovna u toho hranicare jde spis o roleplaying...

Ono, je fajn, kdyz si muze hranicar maxovat strelbu, ale pokud a PJ pocit, ze potom sili moc rychle (obzvlast ve srovnani s jinymi, nenamaxovanymi psotavami), tak neni problem mu proste tu Rychlou strelbu nedat uz na 6., ale az treba na 8. urovni - zaminka se vzdycky najde :-)
xkiv 15.8.2007 17:34  669
joo, rukavice s hreby :)
Tak to je neco trochu jineho, ta nema zraneni 0, ale 3, takze ty ZZ budou tak o 1 vetsi ...
Bezhlavy utok je dalsi +2 ... To uz ma se srovnatelnou Sil srovnatelne ZZ (pro malou Sil vetsi hranicar, pro velkou Sil se ZZ zaostava).
peca_007 15.8.2007 17:03  668
XXX: a 667 to uvedl na pravou miru.

jinak v mem pripade skutecne nemam maximalni moznou silu, zatimco bojovnik ano a rukavice ma ostny (mozna mimopravidlove vylepseni, nevim), a skutecne se jednalo o bezhlavy utok.

je pravda, ze dotycny hrac maxuje u sveho bojovnika Silu, zatimco nikdo z nas ostatnich to tolik nehroti. ja se sice snazim maximalne rozvijet strelbu, ale protoze rozvijim i jine schopnosti (i mimodek, jako treba znalost krajiny), tak nepostupuji maximalnim moznym zpusobem (a tak to je myslim spravne).
xkiv 15.8.2007 15:41  667
Jenze kdyz si bojovnik vezme nejakou zbran s odpovidajicim PS tak to asi dozene ...

Vybiram nejvyhodnejsi zbran (na zraneni) bez chybejici sily (vetsinou), obourucne:

Sil 1:
Kratky luk ma ZZ 2, ostatni luky ZZ 3 (bez specialnich schopnosti)
Zubata dlouha dyka ma ZZ 6
Sil 3:
Krátký skládaný luk ZZ 4, ostatni luky 5
Zubata dlouha dyka, lehky palcat, okovany kyj: ZZ 7

Sil 7:
Valecna sekera, bijak, okovany cep, palcat, tezky kyj, zubata savle, tezka savle ... ZZ 10
Silovy luk ZZ 8 (ostatni 7 a mene)

Sil 12:
spousta zbrani se ZZ 14 a 15, zelezny kyj ma ZZ 16
Silovy luk "lehce" zaostava se ZZ 11

Pro vyssi Sil se rozdily budou zvetsovat, protoze luky uz nemuzou pocitat vyssi Sil, ale u TvT zbrani to porad poroste

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt