Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2008 15:54  777
a už je to tu zase, já si asi nedám pokojhraničář je prezentován jako nejlépe udělaná postava, ale v edici B ji zapoměli omezit z hlediska síly zranění. Nemůžete ho srovnávat s kouzelníkem nebo theurgem ve smyslu za kolik to dá. Magické povolání dávalo vždy "větší pecky", ale zato omezeně - vyčerpáš magy a máš pech. U zloděje snížili bonusy ke kuši a dýce a je v pohodě hratelný, bojovník s naší úpravou specializace je už taky v pohodě. Ale co hraničář?

A námitky že má nejlíp střílet z luku neberu. Zloděj má nejlíp střílet z kuše, ale to neznamená zranění 50, stejně jako bojovník má nejlíp mlátit s mečem a taky nedává za 50.

Takže se opřu do hraničáře:
střelba v boji - navrhuji upravit bonus k bč na 1/2/3
střelecká zdatnost - navrhuji upravit, aby nezískával bonus k zz jen na 3 stupni +3, ale měl ho postupně, to znamená 1/2/3 dle znalosti
rychlá střelba - i přes to, že se započítává zbroj x krát je megasilná. slabý elf s výsledným zz 8 s válečným šípem (viz můj předchozí popis jak to získal) dá v pohodě zranění za 20-26 dle hodu kostkou. je možné, že jsem se spletl v nějakém výpočtu, lámu to z hlavy. Ale to je oproti VŠEM ostatním povolání trochu moc. navrhuji proto, se snížilo zranění za vystřelení více šípů zase dle znalosti, a to na 3/6/9. To se však můsí spošítat, aby se to vyplatilo, ale zároveň aby to nebylo MEGASILNÉ jako teď.
přesná střelba - tu bych necal zatím jak je.

Úprava střelby do boje: pokud na střelce někdo zaútočí DŘÍV NEŽ V TOM KOLE VYSTŘELÍ, bral bych to stejně jako útok na postavu, co se nebrání - mřeruší míření a bude se bránit jak ji to pravidla umožňují (úhyb, kryt lukem, kuší atd.). Pokud se rozhodne nebránit a míření nepřerušit, má oč 0 a záže si na přerušení míření. na co jiného by měl ten hraničář taky ten bonus ne?

tádydádydá to je zatím vše. Hraničářům se to bude zdát moc, ale to se zlodějům zdálo taky a jsou v pohodě. Nehrajete doupě proto, aby jste dávali za 50, a to počítám slabocha z nejsuším lukem, jinak je to klidně kolem 100.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 28.12.2007 17:44  776
tuhle tabulku používám na schované předměty, ne na živé "lidi"

na schování u hraničáře, ale i u ostatních je podle mě lepší hod zrč +2k6 (kromě zloděje, ten to má jasně popsané). Hod jim upravím podle podmínek (jako u zkoděje -9 až +9), případného popisu a mám to

jestli schovaného neäjdou, tam je to jasné, jak píšeš, dle hledání a činnosti
xkiv 28.12.2007 12:39  775
pecaCoz o to, hod na nahodne zpozorovani popsany je ...
totiz v kapitole o prohledavani v PPH se rozlisuje
nahodne zpozorovani (automaticka cinnost) ... hazi PJ, je tam postih podle toho, co postava dela soucasne (-3 za jine automaticke cinnosti, napriklad chuzi/obycejne mluveni/...; -6 za cinnosti s volnym soustredenim; -9 za cinnosti s plnym soustredenim, napriklad boj)

Zbezne prohledavani (volne soustredeni) ... bezny hod Sms + 2k6+: nenajde ~ Nenapadnost ~ najde, +0 (1 ko)

Dukladne prohledavani (volne soustredeni) ... cas = plocha + 10 [3 kola za kazde metr ctverecnu], hod jako pri zbeznem prohledavani ale s bonusem +3 a lze vyuzivat bonus za lepsi smysly (pokud ma smysl)
Pri dukladnem prohledavani lze navic prohledavat cilene (mam +3 na najiti toho, o cem jsem presvedceny ze tam je [napr. proto, ze mi o tom nekdo rekl], -3 na vsechno ostatni).

Potiz je s tema nenapadnostma.
Odnekud (asi z PPJ) mam opsanou nejakou jednoduchou tabulku ...
jasne viditelny predmet .. 0
predmet v zakrytu ... 3
zakryty predmet ... 6
ukryty predmet ... 9
dobre ukryty predmet ... 12
velmi dobre ukryty predmet ... 15
perfektne ukryty predmet ... 18
dokonale ukryty predmet ... 21


Jiste vsichni souhlasite s tim, ze
1) tahle tabulka je uzasna, jednoznacna, prenositelna a snadno pouzitelna obecne
2) totez, ale konkretne pro pripad, ze se schovava nekdo, kdo na to nema primo zvlastni schopnost (ktera by mu rekla, s jakou Nenapadnosti se schoval, a ne jenom bonus na nenapadnost z "normalniho" schovavani).
peca_007 27.12.2007 17:52  774
Kharadan [771], Wolfi [772], XXX [773]: Ted nevim z hlavy, ale urcite je v pravidlech popsany hod na nahodne zpozorovani, nebo tak neco. No a tato schopnost prida zminovany postih.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 27.12.2007 10:35  773
Kharadan - skrytí sešoupl bych tam jeden hod na zručnost (maskování pláště) + 2k6 proti sms + postih dle činnosti + postih za to nalezení a znalost divočiny

wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 25.12.2007 21:59  772
Mechanismus není, a ano, bude se postupovat podobně jako při ukrytí předmětů.
kharadan 25.12.2007 19:02  771
Možná je to řečeno v PPJ nebo někde jinde, ale ty naše družina momentálně nemá k dispozici, takže se zeptám tady: U mechanismu zaměření skrytí se píše, že pokud se hraničář skryje, má hledající postava postih k jeho nalezení 2PX + PX [Znalost divčiny]. Jak se ale určí nějaké to základní číslo, ke kterému se ten postih potom přičítá? Jde jen o určení dokonalosti ukrytí stejně jako u předmětů podle tabulky v PPh, nebo je na to konkrétní mechanismus?
maeldun 22.10.2007 11:45  770
Nic tu není ..xKIV - souhlasím a tvůj zjednodušující styl se mi líbí (prostě použijme selský rozum).

Na druhou stranu jsem spíš zastáncem toho, ať si hráč (PJ) hodí a tím nechává postavy v nejistotě zda tam něco možné nalézt je, či není..
xkiv 22.10.2007 07:42  769
Hranicar proste prezije i tam, kde hracum ostatnich postav PJ rekne "ani si nehazejte, tady nic neni"
peca_007 19.10.2007 17:14  768
Warren [767]: prorovnal bych sber v obecne dovednosti spise k nalezeni nejakeho ovoce, ci vice mene obecne znamych plodin. zatimco hranicar zna i takove ty specialni, kere se obvykle neji (jedle bodlaky, korinky,...), vi kde najde tucne larvy, ktere laik nenajde a ani nevi, ze jsou vyzivne, apod.
warren 19.10.2007 12:19  767
Odpovídal jsem Davovi a Sběr (o kterém jsem mluvil naposledy) jsem myslel Obstaráním jídla a vody v divočině. To umí jenom některý ranger.

Sběr bobulí je taky obsažen v hodu na lov, a je pravda že ani to se nemusí povést. Podle mě jsou nejhorší varianta lovu (sběr s největším postihem) a Hraničářovo obstarání jídla a vody na stejné úrovni, ale tohle není v pravidlech nikde řečeno. Je to jen můj dohad.
Z hlediska logického by se tedy neměly lišit. Z hlediska mechanismů u obstarávání jídla a vody není nic o postihu/bonusu k léčení za špatné jídlo.

Já to vidím tak, že pokud se chceš najíst a umíš v divočině obstarat jídlo, tak můžeš... Pokud ale chceš dobré jídlo a věříš si že ho ulovíš, tak si hodíš na lov a musíš počítat s rizikem, že se ti to nepodaří a tak budeš mít jídlo s postihem... Easy (podle pravidel)
klimbing 19.10.2007 11:26  766
WarrenPokud tě dobře chápu, tak tvrdíš, že sběr nemůže použít každý (dokonce jen někteří hraničáři). Jestli se nemílím, tak sběr plodin je v tabulce lovu a rybolovu a dokonce není ani automatický. Když budeš mít fakt smůlu a nedosáhneš ani těch 4 nebo sedmi nebo kolik tam je (pravidla u sebe nemám), tak nenajdeš ani nic ke sběru (nic nesesbíráš).
warren 18.10.2007 20:08  765
Znalost Divočiny -> Sběr bobulí má smysl tehdy, když postavy nechtějí/nemohou lovit, nebo když se jim nic ulovit nedaří a snaží se přežít.

Sběr není dobré jídlo a nemůže pomoci pomoci při léčení a používat ho může jen hraničář a jen ten, který dannou divočinu dobře zná a do lovu to nijak nezasahuje a lov tuto dovednost nijak nesráž. Řekl bych naopak, že se krásně doplňují, mnohdy se může stát že se skupinka nachází v takovém prostředí, kde je prakticky jasné že nic neuloví (poušť) a tam se může hraničářův sběr hodit.
davec 18.10.2007 16:12  764
Chtěl bych upozornit, že pokud při nepovedeném lovu (nebo nechuti lovit) dáváte hráčům (nebo máte jako hráči představu)automaticky nějaké bobulky, tak absolutně shazujete část hraničářské schopnosti Znalost "Divočiny", která pojednává o opatření jídla sběrem (je tam výslovně psán sběr). A pokud si dobře pamatuji, je to až druhý stupeň této schopnosti, takže by to neměl umět každý...Z hlediska mě jako PJ, to bude končit u postav které tento sběr nemají (nebo to nemůžou obcházet pomocí jiné schopnosti či dovednosti) těžkými otravami, v horším případě smrtí.

A výklad dovednosti Lov a rybolov je jednoznačně tak jak psal xKiv - všechny činnosti shrnuté v jednom hodu. Toto téma jsem nadhodil jen kvůli tomu, že v pravidlech není psáno, jak bonusovat předpoklady postav v závislosti na jejich schopnostech a dovednostech. To že používáme nějaké homerule ještě neznaméná, že je používáme správně...
klimbing 18.10.2007 12:54  763
WarrenChapu hod na lov, ale já to řešim jinak. Jen jsem to uváděl jako příklad. Nikomu to nevnucuju, ale funguje to a je to praktické.(Řeší to například jak chutné bobulky postava najde a další podobné případy...).Tj. vlastně kombinace hodu a hry.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt