Rychlá střelba:
Berte v úvahu fakt, že pokud tak bude hraničář střílet z dálky, tak tím nic netrefí. Pokud bude střílet z blízka, má postih ke střelbě (stejně jako za dálku, ale navíc ten válečník který do něj tesá má větší BČ.) To je jistější střílet pomalu ale přesně, protože to dává zranění za víc.
Čísla které si počítáte jsou hodně zidealizovane a zasazujete je do příliš teoretických podmínek. (Pouze jedno kolo boje ve kterém se náhodou trefí a náhodou mu padne za ZZ 6 je jenom extrémní případ)
Na jak dlouhou dobu by asi tak vystačila Rangerovi zasoba šípu, kdyby to použival pořád? Berte v úvahu že ranger na vyšší úrovni má možná už šanci s tím něco trefit, ale na nižší si ani nevrzne:) Tím že je menší šance s tím něco trefit znamená, že je větší šance trefit něco jiného. A to bývá většinou můj spolubojovník. To je další fakt, který rychlou střelbu omezuje. Taky uvažte skutečnost, že není možné tak střílet na více cílů.
Takže výsledek? Rychlá střelba je schopná dát maximální zranění 20 + základ ZZ (počítejme velký základ 8) takže max. dohormady +28, přepočteno 80 políček zranění. Pokud má cíl pobíjenou tak je to 64. Pokud má zbroj +7, tak jenom 52políček
Takže maximální zranění 52, minimální 8
Když beru v úvahu že nárust zranění je exponenciální, tak je 2x větší pravděpodobnost že dáš za 8-22 než 21-52
Vzhledem k podmínkám a malému UČ v případě rychlé střelby je stále výhodnější používat mířenou střelbu, která dává konstantně za 18-32 do hlavy a trefí se vždy a i na dálku. A nežere tak moc šípů. kteý jsou docela drahý. Maximální teoretická hodnota 52 políček zranění není moc, pokud si představím že je to zásah 4mi šípy. (v tomhle má Kharadan Pravdu) Průměrné zranění za 4kola obyčejnou střelbou by mělo být stejné jako rychlá střelba čtyřmi šípy. (Krom toho postavy jsou hrdinové)
Pokud chceme ve hře povolit možnost vystřelení čtyř šípů, jsou mechanismy uvedené v pravidlech odpovídající. Proto bychom NEMĚLI upravovat mechanismus střelby u Rangera, ale dát možnost např. Válečníkovi udeřit také 4x.
A z druhé stránky, proč by to nemohla být střelba silná? Samozřejmě že je pravda že Ranger je mistr lukostřelec a z luku umí střílet nejlépe. Tak nějak to ale bylo i ve středověku, ze kterého přišel do fantasy nápad s lukama.
Akorát že ten zloděj umí kromě kuše používat i jiné schopnosti, zatímco ranger zaměřen na lov ne...
A když už proti válečníkovi budu stát na 50metrů daleko? No tak z něj udělám jehelníček se stejnou jistotou, s jakou mě on na blízko rozseká na cucky...
Ranger lukostřelec který se dostane na druhý řádek zranění má k ZZ přinejlepším -1, průměrně -2. To je fakt, který by můj předešlý příklad posunul na ZZ 0 až 35
Kdežto nějakýho Trpaslíka bijce postih za zranění vůbec ne...e (A to jsem zatím všechna čísla uváděl jenom jako souboj s průmerným vidlákem. Válečníci mají jetě finty a tak).
Ve světě je střelba prostě všeobecně účinější než boj na blízko, jinak by nebyly střelné zbraně a pravidla tuto skutečnost kopírují myslím docela věrně.
Na druhou stranu ten Rang by sám neudělal v průměrně bitce nic ani kdyby mohl za kolo vystřelit 8 šípů. |