Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
warren 3.1.2008 20:50  780
Rychlá střelba:
Berte v úvahu fakt, že pokud tak bude hraničář střílet z dálky, tak tím nic netrefí. Pokud bude střílet z blízka, má postih ke střelbě (stejně jako za dálku, ale navíc ten válečník který do něj tesá má větší BČ.) To je jistější střílet pomalu ale přesně, protože to dává zranění za víc.
Čísla které si počítáte jsou hodně zidealizovane a zasazujete je do příliš teoretických podmínek. (Pouze jedno kolo boje ve kterém se náhodou trefí a náhodou mu padne za ZZ 6 je jenom extrémní případ)
Na jak dlouhou dobu by asi tak vystačila Rangerovi zasoba šípu, kdyby to použival pořád? Berte v úvahu že ranger na vyšší úrovni má možná už šanci s tím něco trefit, ale na nižší si ani nevrzne:) Tím že je menší šance s tím něco trefit znamená, že je větší šance trefit něco jiného. A to bývá většinou můj spolubojovník. To je další fakt, který rychlou střelbu omezuje. Taky uvažte skutečnost, že není možné tak střílet na více cílů.

Takže výsledek? Rychlá střelba je schopná dát maximální zranění 20 + základ ZZ (počítejme velký základ 8) takže max. dohormady +28, přepočteno 80 políček zranění. Pokud má cíl pobíjenou tak je to 64. Pokud má zbroj +7, tak jenom 52políček
Takže maximální zranění 52, minimální 8
Když beru v úvahu že nárust zranění je exponenciální, tak je 2x větší pravděpodobnost že dáš za 8-22 než 21-52
Vzhledem k podmínkám a malému UČ v případě rychlé střelby je stále výhodnější používat mířenou střelbu, která dává konstantně za 18-32 do hlavy a trefí se vždy a i na dálku. A nežere tak moc šípů. kteý jsou docela drahý. Maximální teoretická hodnota 52 políček zranění není moc, pokud si představím že je to zásah 4mi šípy. (v tomhle má Kharadan Pravdu) Průměrné zranění za 4kola obyčejnou střelbou by mělo být stejné jako rychlá střelba čtyřmi šípy. (Krom toho postavy jsou hrdinové)
Pokud chceme ve hře povolit možnost vystřelení čtyř šípů, jsou mechanismy uvedené v pravidlech odpovídající. Proto bychom NEMĚLI upravovat mechanismus střelby u Rangera, ale dát možnost např. Válečníkovi udeřit také 4x.

A z druhé stránky, proč by to nemohla být střelba silná? Samozřejmě že je pravda že Ranger je mistr lukostřelec a z luku umí střílet nejlépe. Tak nějak to ale bylo i ve středověku, ze kterého přišel do fantasy nápad s lukama.
Akorát že ten zloděj umí kromě kuše používat i jiné schopnosti, zatímco ranger zaměřen na lov ne...
A když už proti válečníkovi budu stát na 50metrů daleko? No tak z něj udělám jehelníček se stejnou jistotou, s jakou mě on na blízko rozseká na cucky...
Ranger lukostřelec který se dostane na druhý řádek zranění má k ZZ přinejlepším -1, průměrně -2. To je fakt, který by můj předešlý příklad posunul na ZZ 0 až 35
Kdežto nějakýho Trpaslíka bijce postih za zranění vůbec ne...e (A to jsem zatím všechna čísla uváděl jenom jako souboj s průmerným vidlákem. Válečníci mají jetě finty a tak).

Ve světě je střelba prostě všeobecně účinější než boj na blízko, jinak by nebyly střelné zbraně a pravidla tuto skutečnost kopírují myslím docela věrně.
Na druhou stranu ten Rang by sám neudělal v průměrně bitce nic ani kdyby mohl za kolo vystřelit 8 šípů.
kharadan 3.1.2008 20:21  779
XXX26 se mi nezdá nijak nepřiměřené zranění, když si představíš, že je potřeba několik šípů (výstřelů) abys ho dosáhl. Tolik zásahů skolí kdekoho.
Bojovník má taky finty, kterými nepřímo vykoná více útoků v jednom kole a tím může způsobit obdobné celkové zranění.
Škody způsobené Rychlou střelbou jsou logické a adekvátní, pokud bys chtěl schopnost nějak upravit, musel bys jít do jádra a buďto snížit počet šípů, nebo dát postihy k ÚČ, které tam už možná jsou, to z hlavy nevim.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2008 15:57  778
777bojovník s naší úpravou specializace - toho si nevšímejte, dával jsem to i na fórum naší družiny
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2008 15:54  777
a už je to tu zase, já si asi nedám pokojhraničář je prezentován jako nejlépe udělaná postava, ale v edici B ji zapoměli omezit z hlediska síly zranění. Nemůžete ho srovnávat s kouzelníkem nebo theurgem ve smyslu za kolik to dá. Magické povolání dávalo vždy "větší pecky", ale zato omezeně - vyčerpáš magy a máš pech. U zloděje snížili bonusy ke kuši a dýce a je v pohodě hratelný, bojovník s naší úpravou specializace je už taky v pohodě. Ale co hraničář?

A námitky že má nejlíp střílet z luku neberu. Zloděj má nejlíp střílet z kuše, ale to neznamená zranění 50, stejně jako bojovník má nejlíp mlátit s mečem a taky nedává za 50.

Takže se opřu do hraničáře:
střelba v boji - navrhuji upravit bonus k bč na 1/2/3
střelecká zdatnost - navrhuji upravit, aby nezískával bonus k zz jen na 3 stupni +3, ale měl ho postupně, to znamená 1/2/3 dle znalosti
rychlá střelba - i přes to, že se započítává zbroj x krát je megasilná. slabý elf s výsledným zz 8 s válečným šípem (viz můj předchozí popis jak to získal) dá v pohodě zranění za 20-26 dle hodu kostkou. je možné, že jsem se spletl v nějakém výpočtu, lámu to z hlavy. Ale to je oproti VŠEM ostatním povolání trochu moc. navrhuji proto, se snížilo zranění za vystřelení více šípů zase dle znalosti, a to na 3/6/9. To se však můsí spošítat, aby se to vyplatilo, ale zároveň aby to nebylo MEGASILNÉ jako teď.
přesná střelba - tu bych necal zatím jak je.

Úprava střelby do boje: pokud na střelce někdo zaútočí DŘÍV NEŽ V TOM KOLE VYSTŘELÍ, bral bych to stejně jako útok na postavu, co se nebrání - mřeruší míření a bude se bránit jak ji to pravidla umožňují (úhyb, kryt lukem, kuší atd.). Pokud se rozhodne nebránit a míření nepřerušit, má oč 0 a záže si na přerušení míření. na co jiného by měl ten hraničář taky ten bonus ne?

tádydádydá to je zatím vše. Hraničářům se to bude zdát moc, ale to se zlodějům zdálo taky a jsou v pohodě. Nehrajete doupě proto, aby jste dávali za 50, a to počítám slabocha z nejsuším lukem, jinak je to klidně kolem 100.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 28.12.2007 17:44  776
tuhle tabulku používám na schované předměty, ne na živé "lidi"

na schování u hraničáře, ale i u ostatních je podle mě lepší hod zrč +2k6 (kromě zloděje, ten to má jasně popsané). Hod jim upravím podle podmínek (jako u zkoděje -9 až +9), případného popisu a mám to

jestli schovaného neäjdou, tam je to jasné, jak píšeš, dle hledání a činnosti
xkiv 28.12.2007 12:39  775
pecaCoz o to, hod na nahodne zpozorovani popsany je ...
totiz v kapitole o prohledavani v PPH se rozlisuje
nahodne zpozorovani (automaticka cinnost) ... hazi PJ, je tam postih podle toho, co postava dela soucasne (-3 za jine automaticke cinnosti, napriklad chuzi/obycejne mluveni/...; -6 za cinnosti s volnym soustredenim; -9 za cinnosti s plnym soustredenim, napriklad boj)

Zbezne prohledavani (volne soustredeni) ... bezny hod Sms + 2k6+: nenajde ~ Nenapadnost ~ najde, +0 (1 ko)

Dukladne prohledavani (volne soustredeni) ... cas = plocha + 10 [3 kola za kazde metr ctverecnu], hod jako pri zbeznem prohledavani ale s bonusem +3 a lze vyuzivat bonus za lepsi smysly (pokud ma smysl)
Pri dukladnem prohledavani lze navic prohledavat cilene (mam +3 na najiti toho, o cem jsem presvedceny ze tam je [napr. proto, ze mi o tom nekdo rekl], -3 na vsechno ostatni).

Potiz je s tema nenapadnostma.
Odnekud (asi z PPJ) mam opsanou nejakou jednoduchou tabulku ...
jasne viditelny predmet .. 0
predmet v zakrytu ... 3
zakryty predmet ... 6
ukryty predmet ... 9
dobre ukryty predmet ... 12
velmi dobre ukryty predmet ... 15
perfektne ukryty predmet ... 18
dokonale ukryty predmet ... 21


Jiste vsichni souhlasite s tim, ze
1) tahle tabulka je uzasna, jednoznacna, prenositelna a snadno pouzitelna obecne
2) totez, ale konkretne pro pripad, ze se schovava nekdo, kdo na to nema primo zvlastni schopnost (ktera by mu rekla, s jakou Nenapadnosti se schoval, a ne jenom bonus na nenapadnost z "normalniho" schovavani).
peca_007 27.12.2007 17:52  774
Kharadan [771], Wolfi [772], XXX [773]: Ted nevim z hlavy, ale urcite je v pravidlech popsany hod na nahodne zpozorovani, nebo tak neco. No a tato schopnost prida zminovany postih.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 27.12.2007 10:35  773
Kharadan - skrytí sešoupl bych tam jeden hod na zručnost (maskování pláště) + 2k6 proti sms + postih dle činnosti + postih za to nalezení a znalost divočiny

wolfi Wolfi Z oddělení 7F - s bílým náramkem... 25.12.2007 21:59  772
Mechanismus není, a ano, bude se postupovat podobně jako při ukrytí předmětů.
kharadan 25.12.2007 19:02  771
Možná je to řečeno v PPJ nebo někde jinde, ale ty naše družina momentálně nemá k dispozici, takže se zeptám tady: U mechanismu zaměření skrytí se píše, že pokud se hraničář skryje, má hledající postava postih k jeho nalezení 2PX + PX [Znalost divčiny]. Jak se ale určí nějaké to základní číslo, ke kterému se ten postih potom přičítá? Jde jen o určení dokonalosti ukrytí stejně jako u předmětů podle tabulky v PPh, nebo je na to konkrétní mechanismus?
maeldun 22.10.2007 11:45  770
Nic tu není ..xKIV - souhlasím a tvůj zjednodušující styl se mi líbí (prostě použijme selský rozum).

Na druhou stranu jsem spíš zastáncem toho, ať si hráč (PJ) hodí a tím nechává postavy v nejistotě zda tam něco možné nalézt je, či není..
xkiv 22.10.2007 07:42  769
Hranicar proste prezije i tam, kde hracum ostatnich postav PJ rekne "ani si nehazejte, tady nic neni"
peca_007 19.10.2007 17:14  768
Warren [767]: prorovnal bych sber v obecne dovednosti spise k nalezeni nejakeho ovoce, ci vice mene obecne znamych plodin. zatimco hranicar zna i takove ty specialni, kere se obvykle neji (jedle bodlaky, korinky,...), vi kde najde tucne larvy, ktere laik nenajde a ani nevi, ze jsou vyzivne, apod.
warren 19.10.2007 12:19  767
Odpovídal jsem Davovi a Sběr (o kterém jsem mluvil naposledy) jsem myslel Obstaráním jídla a vody v divočině. To umí jenom některý ranger.

Sběr bobulí je taky obsažen v hodu na lov, a je pravda že ani to se nemusí povést. Podle mě jsou nejhorší varianta lovu (sběr s největším postihem) a Hraničářovo obstarání jídla a vody na stejné úrovni, ale tohle není v pravidlech nikde řečeno. Je to jen můj dohad.
Z hlediska logického by se tedy neměly lišit. Z hlediska mechanismů u obstarávání jídla a vody není nic o postihu/bonusu k léčení za špatné jídlo.

Já to vidím tak, že pokud se chceš najíst a umíš v divočině obstarat jídlo, tak můžeš... Pokud ale chceš dobré jídlo a věříš si že ho ulovíš, tak si hodíš na lov a musíš počítat s rizikem, že se ti to nepodaří a tak budeš mít jídlo s postihem... Easy (podle pravidel)
klimbing 19.10.2007 11:26  766
WarrenPokud tě dobře chápu, tak tvrdíš, že sběr nemůže použít každý (dokonce jen někteří hraničáři). Jestli se nemílím, tak sběr plodin je v tabulce lovu a rybolovu a dokonce není ani automatický. Když budeš mít fakt smůlu a nedosáhneš ani těch 4 nebo sedmi nebo kolik tam je (pravidla u sebe nemám), tak nenajdeš ani nic ke sběru (nic nesesbíráš).

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt