Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Lopuch, server nejen
pro botaniky

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 6.1.2008 12:56  798
mám tam chybu, 5 a 6 řádek tam nepatří
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 6.1.2008 12:39  797
xKivtak jsem vzaj nabušence s max vlastnostma a střed elfa na 10 lvl a vyšlo mi to tkhle. (netlačil jsem do sil všechny body co dou, takže jde ještě větší knedlič)

bouchač je horal, sil 8, obr 7, zrč 7, vol 5, iq 0, ch 2
používá silový luk 8 + 3 st.zdatnost + 2 válečný šíp, +2 hlava + 12 rychlá střelba = 27 + 1k6 = 80-140

střeďák elfák, sil 6, obr 5, zrč 7, vol 3, iq 2, ch 4
tak jsem vzaj nabušence s max vlastnostma a střed elfa na 10 lvl a vyšlo mi to tkhle. (netlačil jsem do sil všechny body co dou, takže jde ještě větší knedlič)

bouchač je horal, sil 8, obr 7, zrč 7, vol 5, iq 0, ch 2
používá dlouhý skládaný luk 7 + 3 st.zdatnost + 2 válečný šíp, +2 hlava + 12 rychlá střelba = 26 + 1k6 = 70-120

v poho můžou mít soustředěnou, rychlou i střelbu v boji na 3/3 a jejich zz není z daleka konečné, pokud se naučí některé schopnosti (viz pravidla a PJ, víc sem nenapíšu), tak může mít sil dočasně i o pár bodíků lepší a to seš klidně okolo zranění 200 při 6ce. Takže nějaké poznámky v pravidlech, že si protivník odečítá "něco" si nevšímáš.
xkiv 4.1.2008 14:15  791
XXX
U válečného to máme ještě +2zz


To uz se vyrovna ...


u mršícího nebo průrazného je to daleko lepší sranda


prurazne: odecitas jenom polovicni ochranu, ale protoze strilis alespon dva sipy, tak stejne odectes vic. A navic maji postih na ZZ.
mrsici: postih na ZZ, ale pokud se ujmou tak delaji zraneni +3 (kazdy zvlast), tj. ctyri sipy 16 ctverecku za kolo .. (to uz lepsi sranda je)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 4.1.2008 14:11  790
xKiv - taky jsem nepočítal zásah do hlavy. Tohle zranění také záleží na tom, jaké se střílí šípy. U válečného to máme ještě +2zz, u mršícího nebo průrazného je to daleko lepší sranda.

Kharadan - Je to silná schopnost, dobře a co? ......... a co jako?

xKiv, Kharadan, Warren: každopádně děkuji za názory/vyvrácení názorů.
xkiv 4.1.2008 13:56  789
XXX
tak si těch 26 převeď a uvidíš.
Kterych 26? ]


Aha, uz to vidim.

SZ +26 = 60 krizku. (pri maximalnim hodu na zraneni, pravdepodobne zasah tela)

Ja jsem u nabusence se silovym lukem dosel k maximu (hod 6, zasah tela) 96 (pred odecteni ctyrnasobne ochrany).

U toho bijce je to teda 24 (bez toho zapocitaneho +3 za 2k6+, protoze asi teda fintit nemuze) + 6 (maximalni hod na 1k6) = +30: 100 krizku presne a ochranu odecita jenom jednu.
A nestoji ho to omezene zdroje (sipy).
A nezvladne to od zacatku boje. Poprve asi v sestem kole, ale pak uz kazde kolo.
xkiv 4.1.2008 13:51  788
XXX
tak si těch 26 převeď a uvidíš.


Kterych 26?


A nezapomeň, že jsem bral největšího sušáka s nejslabším lukem. jinak to může být i 30.


Ja jsem bral namakance se silovym lukem.


ale nechápu jak u toho můžu fintit, když musím vyhlašovat nátlak a bezhlavý útok.


Hmm, to mas pravdu. Tak ma o 3 min. (na druhou stranu jsem nepocital zasah hlavy).


zrovan mám vytvořeného bijce, který má sil 10 a je na 9 úr, ale zz 15 základní? Cos to použil za zbraň?


"specialni bojovnicke" (tj. z prirucky bojovnika):
obourucni dvoubrita sekera, bitevni perlik, zelezny kyj (vsechno obourucne, Sil 10). Maji zaklad 13 nebo 14, se Sil 10 je to 13, s +2 za obourucni drzeni jednorucni [1] zbrane 15.

[1] ze ma zbran v nazvu "obourucni" jeste neznamena, ze je obourucni i podle pravidel.
kharadan 4.1.2008 13:45  787
XXX 782Mě narozdíl od tebe nejde o čísla, ale spíše o to, jak se k nim dostat a ten postup je u této schopnosti jednoduchý, přímý a dokonce i reálný (za předpokladu, že někdo tak rychle střílet dokáže).
Je to silná schopnost, dobře a co?
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 4.1.2008 13:42  786
warr....780proč by se jako neměl trefit? Není to taky teoretické?

proč by si na nízké úr nevrzl? Osatní si taky na nízkých úr nevrznou? To jako postava nemá 10 lvl je k ničemu?

"jenom" 52 políček po odečtení zbroje. To jenom je fakt srandovní.

zloděj umí kromě kuše používat i jiné schopnosti - to ranger neumí?
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 4.1.2008 13:35  785
xKiv 781můžeš mi prosím do pošty poslat, jaks u toho bijce dostal těch +7kzz, počítám, že tam bude zahrnut bonus i za běsnění, ale nechápu jak u toho můžu fintit, když musím vyhlašovat nátlak a bezhlavý útok.

zrovan mám vytvořeného bijce, který má sil 10 a je na 9 úr, ale zz 15 základní? Cos to použil za zbraň?
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 4.1.2008 13:15  782
Khar... 779tak si těch 26 převeď a uvidíš. A nezapomeň, že jsem bral největšího sušáka s nejslabším lukem. jinak to může být i 30.
xkiv 4.1.2008 11:17  781

Berte v úvahu že ranger na vyšší úrovni má možná už šanci s tím něco trefit, ale na nižší si ani nevrzne


On tu schopnost na nizsi urovni nema ... on ji nema ani na vyssi, ma ji teprve az na "nejvyssich" urovnich (tak po desitce).
(mluvime o rychle strelbe)


Rychlá střelba je schopná dát maximální zranění 20 + základ ZZ


Moment, rychla strelba je az 10 sipu?

Nejlepsi co udela rychla strelba (samotna) je:
-3 k BC, +12 k ZZ, +3 k Sil pri urcovani postihu k BC za chybejici silu
(predpokladam, ze ma dost velkou silu aby ve vysledku nemel postih za chybejici silu)
[ dobre, tohle si muze namaxovat na lvl 9 ... ]

Pak ma jeste za sterleckou zdatnost (tu musi mit na tretim stupni):
+6 k soubojovemu dostrelu, +3 k maximalnimu dostrelu, celkovy bonus za mireni se zveda o 2 (to je k UC a jenom kdyz mitil alespon kolo), +3 k ZZ

Za strelbu v boji muze mit jeste +6 k BC, za trojkolove mireni +6 misto +3 (takze se streleckou zdatnosticelkem +8) k UC

Pak existuje jeste neco jako vicenasobna strelba (ktera se teoreticky da namaxovat uz na 16te urovni)
Coz samo o sobe dava maximalne 6 sipu bez postihu (ale taky bez dalsich bonusu)

Kdyz zapocitam nabouchaneho hranicare na 10te urovni (clovek, maxuje silu):
Sil 9, Zrc 5 (strelba 2), Obr (taky maxoval) 7
To uz si muze pohodove dovolit silovy luk (ma-li stedreho PJ):
bez hranicarskych zamereni: BC 6, UC 7, ZZ 9 (10-18 krizku, prumerne 13.5; pokud budeme postulovat protivnika s ochranou 5, ochranou hlavy 2 a OC 5, tak vcetne nezasahu a zasahu hlavy dostane prumerne 6.96 krizku za sip)
S +3 k ZZ za streleckou zdatnost to bude kolem 14-24 (pri zasahu tela, pred odectenim ochrany) a ~10 za sip (se vsim vsudy).

Rychla strelba samotna zveda zraneni 4x, takze na 56-96 (se stejnymi predpoklady jako v minule zavorce ale prumerne jenom ~40; pokud ma cil namaxovanou zbroj 10/5, tak jenom 4*~6=24 krizku).
[ nepocitam mu zadne bonusy k UC, za mireni by mel hodne a to by se dost projevilo; kdyz vezmu tech +8 za namaxovane mireni, tak ma prumer za jeden sip ~19 (do te ochrany 10/5, OC 5)]

To jsme na urovni ~10.

S obdobnymi parametry (Sil 10, Obr 5) muze mit bojovnik zakladni ZZ 15 ... a k tomu dalsi bonusy (dame 7 stupnu bijce, to je na nektere utoky z fleku +7 k ZZ, +4 UC, jestli to chapu spravne, tak k tomu jeste muze pouzit nejakou peknou fintu (zrovna v tech kategoriich ve kterych ma to ZZ 15 ma finty na hazeni na zraneni 2k6+ misto 1k6 .. to je prumerne dalsich ~+3); pak mu dame jeste treba ty dve/tri v gladiatorovi, za to muze mit taky +2 k ZZ), celkem 15+7+3+2=27
to je ZZ, po prevodu 70 krizku ...
Teda ve skutecnosti je to SZ=24+2k6+, coz bez toho plus dela +26..+36 ... [60 .. 180 krizku]
Pri prumernem hodu 7, zasahu do tela a ochrane 10 to dela
[24+7=31 ~ 110 krizku - 10 ochrany] 100 zraneni.
Jeste chce nekdo tvrdit, ze bojovnik nema nic co by delalo velke zraneni? (jeste jsem ho mohl nechat zasahnout hlavu, bonusy na UC na to ma)
warren 3.1.2008 20:50  780
Rychlá střelba:
Berte v úvahu fakt, že pokud tak bude hraničář střílet z dálky, tak tím nic netrefí. Pokud bude střílet z blízka, má postih ke střelbě (stejně jako za dálku, ale navíc ten válečník který do něj tesá má větší BČ.) To je jistější střílet pomalu ale přesně, protože to dává zranění za víc.
Čísla které si počítáte jsou hodně zidealizovane a zasazujete je do příliš teoretických podmínek. (Pouze jedno kolo boje ve kterém se náhodou trefí a náhodou mu padne za ZZ 6 je jenom extrémní případ)
Na jak dlouhou dobu by asi tak vystačila Rangerovi zasoba šípu, kdyby to použival pořád? Berte v úvahu že ranger na vyšší úrovni má možná už šanci s tím něco trefit, ale na nižší si ani nevrzne:) Tím že je menší šance s tím něco trefit znamená, že je větší šance trefit něco jiného. A to bývá většinou můj spolubojovník. To je další fakt, který rychlou střelbu omezuje. Taky uvažte skutečnost, že není možné tak střílet na více cílů.

Takže výsledek? Rychlá střelba je schopná dát maximální zranění 20 + základ ZZ (počítejme velký základ 8) takže max. dohormady +28, přepočteno 80 políček zranění. Pokud má cíl pobíjenou tak je to 64. Pokud má zbroj +7, tak jenom 52políček
Takže maximální zranění 52, minimální 8
Když beru v úvahu že nárust zranění je exponenciální, tak je 2x větší pravděpodobnost že dáš za 8-22 než 21-52
Vzhledem k podmínkám a malému UČ v případě rychlé střelby je stále výhodnější používat mířenou střelbu, která dává konstantně za 18-32 do hlavy a trefí se vždy a i na dálku. A nežere tak moc šípů. kteý jsou docela drahý. Maximální teoretická hodnota 52 políček zranění není moc, pokud si představím že je to zásah 4mi šípy. (v tomhle má Kharadan Pravdu) Průměrné zranění za 4kola obyčejnou střelbou by mělo být stejné jako rychlá střelba čtyřmi šípy. (Krom toho postavy jsou hrdinové)
Pokud chceme ve hře povolit možnost vystřelení čtyř šípů, jsou mechanismy uvedené v pravidlech odpovídající. Proto bychom NEMĚLI upravovat mechanismus střelby u Rangera, ale dát možnost např. Válečníkovi udeřit také 4x.

A z druhé stránky, proč by to nemohla být střelba silná? Samozřejmě že je pravda že Ranger je mistr lukostřelec a z luku umí střílet nejlépe. Tak nějak to ale bylo i ve středověku, ze kterého přišel do fantasy nápad s lukama.
Akorát že ten zloděj umí kromě kuše používat i jiné schopnosti, zatímco ranger zaměřen na lov ne...
A když už proti válečníkovi budu stát na 50metrů daleko? No tak z něj udělám jehelníček se stejnou jistotou, s jakou mě on na blízko rozseká na cucky...
Ranger lukostřelec který se dostane na druhý řádek zranění má k ZZ přinejlepším -1, průměrně -2. To je fakt, který by můj předešlý příklad posunul na ZZ 0 až 35
Kdežto nějakýho Trpaslíka bijce postih za zranění vůbec ne...e (A to jsem zatím všechna čísla uváděl jenom jako souboj s průmerným vidlákem. Válečníci mají jetě finty a tak).

Ve světě je střelba prostě všeobecně účinější než boj na blízko, jinak by nebyly střelné zbraně a pravidla tuto skutečnost kopírují myslím docela věrně.
Na druhou stranu ten Rang by sám neudělal v průměrně bitce nic ani kdyby mohl za kolo vystřelit 8 šípů.
kharadan 3.1.2008 20:21  779
XXX26 se mi nezdá nijak nepřiměřené zranění, když si představíš, že je potřeba několik šípů (výstřelů) abys ho dosáhl. Tolik zásahů skolí kdekoho.
Bojovník má taky finty, kterými nepřímo vykoná více útoků v jednom kole a tím může způsobit obdobné celkové zranění.
Škody způsobené Rychlou střelbou jsou logické a adekvátní, pokud bys chtěl schopnost nějak upravit, musel bys jít do jádra a buďto snížit počet šípů, nebo dát postihy k ÚČ, které tam už možná jsou, to z hlavy nevim.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2008 15:57  778
777bojovník s naší úpravou specializace - toho si nevšímejte, dával jsem to i na fórum naší družiny
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 3.1.2008 15:54  777
a už je to tu zase, já si asi nedám pokojhraničář je prezentován jako nejlépe udělaná postava, ale v edici B ji zapoměli omezit z hlediska síly zranění. Nemůžete ho srovnávat s kouzelníkem nebo theurgem ve smyslu za kolik to dá. Magické povolání dávalo vždy "větší pecky", ale zato omezeně - vyčerpáš magy a máš pech. U zloděje snížili bonusy ke kuši a dýce a je v pohodě hratelný, bojovník s naší úpravou specializace je už taky v pohodě. Ale co hraničář?

A námitky že má nejlíp střílet z luku neberu. Zloděj má nejlíp střílet z kuše, ale to neznamená zranění 50, stejně jako bojovník má nejlíp mlátit s mečem a taky nedává za 50.

Takže se opřu do hraničáře:
střelba v boji - navrhuji upravit bonus k bč na 1/2/3
střelecká zdatnost - navrhuji upravit, aby nezískával bonus k zz jen na 3 stupni +3, ale měl ho postupně, to znamená 1/2/3 dle znalosti
rychlá střelba - i přes to, že se započítává zbroj x krát je megasilná. slabý elf s výsledným zz 8 s válečným šípem (viz můj předchozí popis jak to získal) dá v pohodě zranění za 20-26 dle hodu kostkou. je možné, že jsem se spletl v nějakém výpočtu, lámu to z hlavy. Ale to je oproti VŠEM ostatním povolání trochu moc. navrhuji proto, se snížilo zranění za vystřelení více šípů zase dle znalosti, a to na 3/6/9. To se však můsí spošítat, aby se to vyplatilo, ale zároveň aby to nebylo MEGASILNÉ jako teď.
přesná střelba - tu bych necal zatím jak je.

Úprava střelby do boje: pokud na střelce někdo zaútočí DŘÍV NEŽ V TOM KOLE VYSTŘELÍ, bral bych to stejně jako útok na postavu, co se nebrání - mřeruší míření a bude se bránit jak ji to pravidla umožňují (úhyb, kryt lukem, kuší atd.). Pokud se rozhodne nebránit a míření nepřerušit, má oč 0 a záže si na přerušení míření. na co jiného by měl ten hraničář taky ten bonus ne?

tádydádydá to je zatím vše. Hraničářům se to bude zdát moc, ale to se zlodějům zdálo taky a jsou v pohodě. Nehrajete doupě proto, aby jste dávali za 50, a to počítám slabocha z nejsuším lukem, jinak je to klidně kolem 100.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt