Davec [831]:
Jenže o tom celé pluska jsou ... všechny postavy by se měly zlepšovat v tom co během hraní používaly, nikoliv v tom, co se jim hodí. Čili dá se říct, že celý rozvoj je silně v rukou PJ, nicméně hráči mají stále možnosti jej přizpůsobit té jejich představě.
Tímto vývojem vznikají "většinou" postavy s širším zaměřením, zato pro mě jsou to proto postavy uvěřitelnější a příjemnější, než mistři ve svém oboru co nic jiného neumí (a teď nenarážím jen na schopnosti postav, ale i jejich vlastnosti). Pokud to tak nehrajete, tak se dle mě jednak okrádáte o hezkou část hry (ač zprvu nepříjemnou) a navíc pak už chápu, proč si stěžujete, že jsou u vás některé postavy (povolání) mnohem silnější než jiné. Hraničář s brutálně navybíranými schopnostmi je bůh (jak už tu kdosi zmínil), ale přirozeným vývojem se k tomu nedostane tak rychle, proto při normálním hraním (i se všemi omezeními) není tak silný jak se může zdát.
BTW [spoil]O zasvěcení hráč hraničáře neví (resp. neměl by vědět), takže na zasvěcení beztak dojde až když nnějaké podmínky splňují a dokud je splňovat nebudou tak se o něm ani nedozví, čili je to trápit nebude. Nicméně beztak se časem každý hraničář nějakým způsobem vyprofiluje tak, že nejblíže bude mít k jedné skupině, takže tím zasvěcením bude moct projít i když bude umět od každého něco. Stejně tak, ale PJ nemusí hráči, jež má zaměření jen v jedné skupině zasvěcení povolit, i když pro ně všechny podmínky splňuje. [/spoil]
IMHO pokud nezvládneš rozvoj svého hraničáře tak, jak by sis představoval (s ohledem na nevhodná dobrodružství), tak je ti asi buď jedno, jak se bdueš rozvíjet, nebo jsi nezvládl postavu hraničáře dobře zahrát. Rozhodně to ale není důvod, aby se kvůli takovým hráčům upravoval způsob rozvoje postavy (popřípadě pak nadávalo, že je některá postava moc silná a přitom se nepřihlíželo k omezením, které má) |