Davec: no a tady se dostáváme do situace, kdy vlastně hráč hraničáře neví (nemá vědět), co přesně od schopností čekat, takže si "zaměření" nevynutí, jen si může vynutit styl, jakým se má jeho postava rozvíjet (chci být dobrý v boji z blízka, chci umět rozumět všem svířatům, chci umět vyléčit všechny nemoci světa, ... =).
Podle toho co jsem tak nějak pochopil, tak se asi u vás hraničář rozvíjí stylem "chci tyto schopnosti, tak si před PJ odůvodním pro by mi je měl dát, třeba tréninky během dobrodružstvími", jenže takto v podstatě mají fungovat všechny postavy + hraničář jakožto povolání s RP rozvojem, by to dle měl mít mnohem složitější (tím že neví co přesně může umět a tím že se opravdu v tom musí snažit zlepšovat). V opačném případě u nej zrušíte to, co z něj dělá unikátní postavu oproti ostatním (a abych pravdu řekl, tak se mi hraničář ze všech povolání v pluskách líbí hlavně kvůli tomu, jak se má rozvíjet) a to, jak dle mě byl navržený.
XXX není to zas tak hrozné jak to může znít, né vždy hráč musí jít přímou cestou za některým zaměřením a přitom je dle mě škoda, že by se kvůli otmu nerozvíjel. Jakožto PJ si při postupu hraničáře vyberu všechna zameření ve kterých se mohl během hraní rozvíjet a pak se zamyslím nad tím, kterým se věnoval nejvíce a jak. V případ učení nového zaměřené je to stejné, vyberu všechna možná zaměření, která se mohl naučit a z nich vyberu jedno (nebo žádné), kterému se věnoval nejvíce.
Xepucha: a zkoušel ses jej potat pročpak ti jej nedal? Zda se mu zdálo, že jsi nedřel dostatečně, nehledí na tvou hru, v nečem jsi dřel mnohem víc, nebo něco jiného? Postup je jen mezi tebou a PJ, tak si to musíte domluvit mezi sebou =) |