Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xepucha 13.1.2008 21:50  854
chtěl bych se zeptat jaký je váš názor na charakter hraničáře...
xepucha 13.1.2008 21:49  853
Merwin: já PJ zkoušel, ale já nedokážu udržet hru na uzdě. příběhy jsme měl vymyšlený do detailů ale vždycky se mi to vymklo z rukou :D tak jsem se rozhodl pro hraní, zatím nejúspěšnější postava byla právě hraničář.
merwin 13.1.2008 21:28  852
Xepucha [851]:
Dvě moje postavy byly dělány podle příručky pro hraničáře (to už je ale nějaký rok zpátky). Momentálně v jedné družince hraji postavu (nehraničář) a v jedné dělám PJ (tam jednoho hraničáře mám).
xepucha 13.1.2008 20:24  851
Merwine jestli jsem to dobře pochopil tak ty jsi PJ?
xepucha 13.1.2008 19:54  850
Kouba: ale to s těma úrovněma to by bylo žůžo!!! náš PJ je pěknej drsoň ale je s nim sranda:)
xepucha 13.1.2008 19:51  849
Kouba: já s tebou souhlasim ohledně duality hraničářů taky jsme byli dva
a kámoš měl od první úrovně medvěda a já vlky dostal až na 4úr. a navíc měl lepší schopnosti.
merwin 13.1.2008 18:48  848
KOUBA [846]: V případě některých hráčů je to slabá motivace, tak to berem drsněji (stejně jako berem, že primární myšlení každého tvore je takové, aby přežil), nicméně nebere se to jen pro smrt postavy, ale pro jakoukoliv její výměnu, třeba protože si již splnila své cíle a dál v dobrodružstvích pokračovat nebude apod.

Návod na ty odkazy najdeš tady: http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=lopusi_user_scripty

Ale to už jsme OT.
kouba 13.1.2008 13:38  846
My to dáváme tak, že když neumře vlastní vinou, tak mu zústane úroveň a když zemře vlastní blbostí (zbytečný hazard atd.) tak o jednu úroveň dolů.

PS: Jak tam dáváš,aby se Ti tam tím fialovým zobrazilo na koho reaguješ? Díky
merwin 13.1.2008 12:22  844
KOUBA [843]:
Tohle občas řešíme =) A je to jen na hráčích a PJ, jak se dohodnou. Občas má někdo chuť zahrát si postavu znova od úplného začátku (1.úr) a občas ne. V tom případě většinou nové postavě přidělíme úroveň podle toho na jaké byla předchozí postava a za jakých okolností k výměně postavy došlo (většinou spadne o 1-3úrovně).

Jo u hraničáře je pak složitější určit jaké zaměření má postava na 5.úrovni, ale dá se to. Doporučuji, aby se hráč s PJ sešel (vždy je na houby když novou postavu řeší jen hráč, nebo jen PJ), hráč PJ přednesl jak si svou postavu představuje a na základě té představy (historie postavy, současného stavu, cílů apod.) ji s hráčem dal dohromady i pravidlově. Přitom hráč se stále nemusí starat o přesné možnosti co se týče schopností (zaměření), jelikož tohle by PJ zvládnout měl (přeci nebude hráči nutit psa, když se to k jeho postavě nehodí, naopak pokud celé mládí strávila postava s elfy v lese a učila se tam přežít, tak asi Znalost lesa umět bude i když se to nelíbí hráči)
kouba 13.1.2008 11:58  843
Merwin - Souhlas. Ano je škoda, když se člověk připraví o tu radost. Je to jak když si přečte příručku i k jiným povoláním. Já osobně jsem toho hraničáře (jak se říká) přeletěl očima, takže si z toho pamatuju jen jednu jedinou věc a to proto, že to používá jiný hraničář.
Zasadní problém nastává v této situaci. Postava na 8.úrovni zemře a chystá se znovu. U povolání s přímým rozvojem je to v pohodě. Vybereš chopnosti, kouzla, archetyp. Ale u toho hraničáře je to problém. vybereš schopnosti a pak třeba při hře zjistíš, že přirozeným vývojem postavy bys je nezískal. Co navrhuješ Merwine (nebo kdokoliv). Hrát postavu od 1.úrovně? Ale co ty ostatní. Ty budou na 8. Rosteš sice rychleji, ale klidně můžeš na 5. znova umřít.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 13.1.2008 11:52  842
Merwin - tak tos vystihl přesně, jak to u nás funguje :-(
merwin 13.1.2008 11:49  841
KOUBA [840]: A to je právě to, o čem mluvím. Hraničář není dělaný tak, aby hráč řešil svoje postupy. IMHO je velká škoda, že většina hráčů, jež za hraničáře hraje ví o věcech z PPJ (a taky je škoda, že se to tady ve veřejném klubu, řeší otevřeně a tak se k tomu dostanou i ti co nechtějí).

Problém je hlavně v přístupu k tomu. Nefunguje (a ani nemá) to způsobem "chci mít tyto schopnosti a tak zahraju divadlo tak, aby mi to vyšlo", ale dle mě by to mělo fungovat upůsobem "hraju divadlo tak jak chci a schopnosti jsou bonus za dobrou hru". Neboli, když hrajete tu postavu dobře, tak jste odměněni tím, že i pravidlově bude vypadat podle vámi napsaného scénáře.

Když chci hrát RP, tak pravidla, schopnosti ani nic jiného neřeším, jelikož si stejně dobře zahraju se supermanem, jako s tím největším ubožákem, co neumí nic. Když se chci babrat v pravidlech, nebo si vyhrávat se schopnostmi, tak to je to úplně jiný přístup ke hře. A je asi škoda, že se v pluskách objevují různé přístupy k povoláním, jelikož pak se člověk nemusí rozhodovat co hraje podle toho co to je za postavu, ale podle přístupu pravidel. Hraničář je tvořená Rp způsobem a měl by se tak i hrát. Pokud se do toho ale hráči nechce tak se buď musí smířit s tím že to nebdue probíhat podle jeho představ, zvolit jinou postavu, jiný systém, nebo stávající upravit ... jinak to nevidím.
kouba 13.1.2008 10:22  840
No jo. Ale je škoda, když budou např 2 hraničáři v družině a ten jeden začne dostávat nějaké skryté schopnosti a ty nic. A když po tom, co kolega bude mít tři a ty futr prd Ti to teda nedá a začne Ti vrtat hlavou, jetli prostě není PJ a druhý hraničář větší kámoši, tak on Ti čestně vysvětlí, že to tak není. Jen ty do toho Splynutí s živlem potřebuješ Přežij extrém na stupni XY. Mrkneš do osobáku a zjistíš, že Ti ta schopnost chybí. Jsi např. 8.úr na to protřebuješ věc na 2. stupni, tak Tě dělí minimálně 3. úrovně od toho, aby ses někam posunul.
Možná by bylo fajn, kdyby ty skryté schonosti byly nastíněny už v příručce pro hráče. Hráč by se měl na co těšit, věděl by co potřebuje a možná by vedl postavu jiným směrem. Takové Ty univerzální postavy jsou podle mě příčinou tady tohoto. Hráči nemají tucha, jak by si měli postavu vést
merwin 13.1.2008 09:11  839
Davec: no a tady se dostáváme do situace, kdy vlastně hráč hraničáře neví (nemá vědět), co přesně od schopností čekat, takže si "zaměření" nevynutí, jen si může vynutit styl, jakým se má jeho postava rozvíjet (chci být dobrý v boji z blízka, chci umět rozumět všem svířatům, chci umět vyléčit všechny nemoci světa, ... =).
Podle toho co jsem tak nějak pochopil, tak se asi u vás hraničář rozvíjí stylem "chci tyto schopnosti, tak si před PJ odůvodním pro by mi je měl dát, třeba tréninky během dobrodružstvími", jenže takto v podstatě mají fungovat všechny postavy + hraničář jakožto povolání s RP rozvojem, by to dle měl mít mnohem složitější (tím že neví co přesně může umět a tím že se opravdu v tom musí snažit zlepšovat). V opačném případě u nej zrušíte to, co z něj dělá unikátní postavu oproti ostatním (a abych pravdu řekl, tak se mi hraničář ze všech povolání v pluskách líbí hlavně kvůli tomu, jak se má rozvíjet) a to, jak dle mě byl navržený.

XXX není to zas tak hrozné jak to může znít, né vždy hráč musí jít přímou cestou za některým zaměřením a přitom je dle mě škoda, že by se kvůli otmu nerozvíjel. Jakožto PJ si při postupu hraničáře vyberu všechna zameření ve kterých se mohl během hraní rozvíjet a pak se zamyslím nad tím, kterým se věnoval nejvíce a jak. V případ učení nového zaměřené je to stejné, vyberu všechna možná zaměření, která se mohl naučit a z nich vyberu jedno (nebo žádné), kterému se věnoval nejvíce.

Xepucha: a zkoušel ses jej potat pročpak ti jej nedal? Zda se mu zdálo, že jsi nedřel dostatečně, nehledí na tvou hru, v nečem jsi dřel mnohem víc, nebo něco jiného? Postup je jen mezi tebou a PJ, tak si to musíte domluvit mezi sebou =)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 12.1.2008 23:03  838
Xepucha - no to taky není dobře, je to pro hráče demotivující.

Myslím, že ideální systém bude něco mezi Merwinovou drsností a Davecovm pohledem.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt