Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Tolik rozruchu
jen v Lopuchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Hraničář [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv
Téměř finální errata příručky hraničáře edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
xepucha 15.1.2008 14:02  871
Merwin: dík, alespoň jsi nás rozkmotřil :)
kouba 15.1.2008 10:30  870
Problém vidím třeba u živlů. Tam se jeden jen tak nedostane, pokud jej k tomu PJ nebude smerodatně tlačit, či naopak pokud nebude PJ vedět, že to chce a nebude tomu přizpůsobovat dobrodružství.
merwin 15.1.2008 09:30  869
Xepucha: charkater se nemusí vázat na jméno příručky. Hezky to jde vidět třeba u zloděje, jelikož tam i samotá příručka říká, že se jmenuje "zloděj", jelikož je to asi nejvhodnější, ale přitom to může být i detektiv, cirkusák, atd. Stejně tak podle příručky pro hraničáře si nemusíš vytvářet jen "hraničáře" a i když si hraničáře vytvoříš, tak přesto nemusí mít klasický charakter (co když je lovčím, protože jej do toho nutil táta, ale jinak les, zvířata a vše kolem toho nenávidí? =).

Učitel je dobrý, aby tě naučil to, co se nezvládneš naučit sám, popřípadě tě to naučil rychle.

Hecras: jasně, to je právě to, proč jsem říkal, že je to na jednu stanu špatné ... jelikož opravdu hráči, kteří to tímto způsobem nechtějí hrát a přesto chtějí aby jejich postava byla hraničář, se musí přizpůsobit, nebo to pozměnit.
Ideální by asi bylo, kdyby každé povolání bylo děláno ve všech druzích (archetypové/dovednostní/RP), pak by si každý mohl vzít to co mu vyhovuje =(

Noir: řekl bych, že tak hrozné to není. Můžeš mít třeba papír, na kterém máš vypsány všechny jeho schopnosti a pokaždé když něco využije uděláš si čárku. Co se týče nových schopností, tak to většinou nemusíš řešit, dokud nepostupuje pak se jen podíveš, že se může naučit jednu z deseti a IMHO není problém u každé říct, jestli pro naučení něco dělal, nebo ne (moc nestřílel, takže střeleckou zdatnost NE, v lese se hodně pohybovali a mnohokrát tábořili, vždy se snažil o tábořiště postarat on, takže znalost lesa asi ANO, ...) a pak z toho případně jen jednu vybereš. Problém u tich pár zbývajícíh, ale když s nimi počítáš už při tvorbě dobrodružství (v tuhle chvíli bude mít možnost), nebo si na ten papír s jeho zaměřeními uděláš poznámky kdy ANO (ono jich zas tak moc řístupných nebývá), tak se to evidovat bez větších problémů dá taky.
My hráváme každý týden a nedělá mi tedy problému zhruba si pamatovat čím prošel a kde co použil. Učení nových schopností mi problémy dělávalo, ale udělal jsem si výbornou pomůcku, v které mám napsáno co se naučit může a co ne (takže nemusím furt procházet všechno zda k tomu splňuje předpoklady) a je to už taky bez větších problémů. Chápu ale, že každému sedne něco jiného a při hře je důležité hlavně se bavit, nikoliv řešit pravidla, že?
kouba 14.1.2008 20:31  868
XEPUCHA: Co k tomu dodat. PJ dělá hru a určuje podmínky.
xepucha 14.1.2008 19:55  867
Hecras: k těm učitelům... proč je potřebuješ? tím že ty schopnosti používáš se v nich zdokonaluješ, takže vlastně učitelé nejsou tak důležití(navíc ze strany hráčů znamenají u hraničáře dost velké problémy) :)- spíš to tak dělá náš PJ, ale teď už k někomu jít musim :)
xepucha 14.1.2008 19:40  866
KOUBA: No jáneříkám že by to někdo odsaď dělal ale jsou i tací... naštěstí jsou i tací kteří mají hraničáře načtenýho a tak to opraví. mimochodem hraničář je asi nejsilnější povolání takže vlastně nemá cenu nějak podvádět :)
kouba 14.1.2008 19:35  865
PS: to je k tomu, kdo využívá nezkušenosti PJ
kouba 14.1.2008 19:34  864
Xepucha: Můj názor je takový Xepucho,že kdo tak hraje, šidí sám sebe o dobrou zábavu a pocit z dobře odehraného herního sezení. Nikdo jej nenutí to hrát, tak ať nekazí hru sobě ani ostatním.
xepucha 14.1.2008 19:33  863
Profa: my hrajeme ve skupině o čtyrech i s PJ takže něco jako dva samostatný příběhy nepříjdou k úvaze, ale podle mě je lepší hrát ve skupině pokud PJ nenadržuje.
xepucha 14.1.2008 19:31  862
Noir: hlavně by hráč neměl využívat toho že je např PJ nezkušený a používat nebo si vynucovat schopnosti navíc a otáčet se na pravidla které PJ zatím nemá... všichni co jsme kdy za hraničáře hráli bychom měli hrát čestně, že? :)
profa 14.1.2008 18:20  861
Hmm... to nemusí být tak úplně pravda. Já hraju sirotka z rodiny zchudlého zemana, kterému zabil rodiče jeho vlastní strýc a on musel utéct do lesa, tak se musel naučit přežít... a od té doby připravuje pomstu.
xepucha 14.1.2008 18:02  860
merwin: no kámoš říká, že hraničář může bejt jakejkoliv(společenskej, může mít rád pláně, nesnášet hory apod), ale á si myslím že hraničář je více méně lesní nebo samotářská jednotka.
hecras 14.1.2008 12:46  859
No a co případ, že hráč chce mít hraničářovi dovednosti a tato postava mu opravdu sedí, ale RP přístup mu nesedí těžce? Obecně se mi nelíbí, když za hráče mám rozhodovat já jako PJ. Výběr schopností a dovedností je poněrně základ tvorby postavy a já jsem rád, když hráč má takovou postavu jakou chce a né jakou mu ji vymyslím já. Takže sme se na celej PR sistém vykašlali a z hraničáře udělali dovednostní postavu jak například ze zloděje, možná je to jeho ochuzení, ale já si to nemyslím a jak už psal Noir aspoň si nemusím pamatovat tolik věcí.
Nicméně aby sme aspoň trochu pravidlům vyhověli, tak hraničář na takový přestup potřebuje čas a učitele tak jako i ostatní postavy.
noir 14.1.2008 11:19  858
Merwin: Ano, hraničáře z PPj dostal po několika hraních do ruky i hráč. Jakési hromady poznámek mě operavdu nebaví, zapisovat si všechno, co hraničář dělá, nebo si po "runu" s pravidly v ruce pročítat PPJ hraničáře a vzpomínat, jestli náhodou neudělala něco pro zisk jakési schopnosti, to je fakt opruz. Nemluvě o tom, že jsem si během hry asi pětkrát nevšiml, že věc, kterou hraničář udělal, měla k něčemu vést, ke spuštění jistého momentu. Což se IMHo vpodstatě (pokud člověk nezná pravidla nazpaměť) zapamatovat ani nedá. Br...
merwin 14.1.2008 10:54  857
Davec [855]: Pokud má hráč k dispozici příručku pro hraničáře, tak ví v čem se zhruba může rozvíjet, ale neví to přesně (přecijen na mechanismy by se měl dívat až u zaměření, jež umí).
A netvrdím, že by se hraničář měl rozvíjet podle vůle PJ, ale podle toho jak hraje (což posuzuje PJ). Nicméně nemělo by to být způsobem "chci umět schopnost XY. PJ, trénuju se tak, abych uměl schopnost XY". Už váždně nevím, jak jinak bych to vysvětlil.

Noir [856]: A jak jste to dělali? Nechali to jen na hráči? Vím, že pokud hráváte málo, nebo to obecné vnímání PJ problémy dělá, tak se to pamatuje těžko, ale můžete použít použít hromadu dalších pomůcek, jako jsou třeba poznámky, ne?

Xepucha [854]: A co tě konkrétně zajímá?

[ 1138 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt