Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Diskuze na Lopuchu,
pohlazení na duchu

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 20.9.2006 08:54  103
Gran: Hm, kdybys byl knězem, tak by ti Sršící zlo zase tak fantastické nepřipadalo... Nutnost se hodit před použitím do trancuMaximální trvanlivost nějaké tři minuty, maximálně 15 čtverečků zranění, navíc se dá (nepletu-li se) odolávat brněním (je v B edici, že proti +O pomáhá zbroj, ne?).
Mmj. u téhle schopnosti parametr Vzdálenost udává co? Metry nebo číslo z tabulky Vzdálenosti?
Díky parametrům je tahle schopnost nějak smysluplně použitelná jen její maximální verze (tedy aby měl kněz ZLO 6), což je pro postavu hrající ve družině těžko hratelné...
Tedy: Buď rád za theurga!
gran 20.9.2006 06:19  102
Jj, přesně .)

Škoda, že kněze nehraju... nebýt Theurga, těšil bych se asi ze Sršící Nenávisti či jak se ta husto-démonská schopnost jmenuje =P ;))
resurrection 19.9.2006 22:14  101
S tim knezem by to nemuselo byt tak tezke. Jde ale o spravnou domluvu a jakousi duveru v PJ. To znamena ze na tomhle interaktivnim roleplayingu se musi do znacne miry spolupracovat. Kdyz PJ rekne, ze z te postavy cisi autorita a jeho rec je velmi uvazliva a rozumna, tak by hrac nemel principielne reagovat odmitave, ale mel by to podporit vstricnou reakci svoji postavy... (proste odlozit paranoiu, ze na ne PJ neco chysta a poddat se/duverovat tomu) Jinak to imho ani docilit nelze. Pak me napada jeste pokud bude takovy veci nekdo ignorovat/sabotovat, tak proste udelovat sankce (ale to je uz spis do PJ klubu) a priste si to mozna rozmysli. Kazdopadne v tomhle musi panovat domluva a shoda predem a dusledne dodrzovani otrepaneho "PJ ma vzdycky pravdu".
marosk 19.9.2006 14:42  100
baso4No, nad tym som tiez uvazoval a vacsinou ked chcel Cp knaz nieco od postav tak som im skusil podat situaciu tak ze to vlastne chcu, a ked ani to nepomoze tak v ramci zachovania ani neviem jak to pomenovat si pomozem ako PJ iluziou alebo hracom rovno poviem co od nich ocakavam aby spravili ale vzdy individualne aby tam ostalo aspon trochu tho co enviem pomenovat
noir 19.9.2006 11:53  99
Anebo si udělat kněze, kterému je nějaké působení na ostatní úplně lhostejné-kněze který jde do sebe místo aby měnil svět, mění sebe. Respektive tím, že změní sebe, změní i svět. Řečí pravidel: Dlabe na empatii a investuje jed do jasnozřivosti a transu.
baso4 19.9.2006 11:45  98
problem moze nastat este ak chce nejaky CP knaz nieco dosiahnut v druzine...s tym mozu mat hraci tiez tazkosti.
marosk 19.9.2006 06:26  97
Vpliv na hracovNO, u nas s tym problem nebol. Moji hraci, ktori mimochodom trochu prebrazdili prirucku knaza bez znalosti mechanik pre jeho schopnosti mali pred knazom ovela vacsi respekt ako pred "dimiacou rohatou bytostou vysokou priblizne 3.5 m" ktora sa na nich akurat pokusila zhodit statny dub, a hocikedy pride na temu rozhovoru nejaky knaz nezabudne niektory z nich povedat ako by si proti knazovi ani nevrzli, a tento nazor ich neopustil ani ked som zacal hravat za knaza ja :)
romik 18.9.2006 19:29  96
B_artV podstatě byh souhlasil s DTonem, jen přihodím pár vlastních poznatků.

Hlavní je se dobře domluvit s hráči. Některé situace musíte rozlišit na hráče a postavy, hru stopnete a vysvětlíte ostatním co se děje, pokud jsou hráči dobří, jistě to pochopí a dobře zahrají. Pokud je postava intelignentní, lehce si časem domyslí, že s ní kněz manipuluje a pak Bohové jej chraň.

celkově, kněz se hodí do trošku zkušenější družiny, hra s knězem je, dle mého názoru, koncert hráče a PJ a ostatní hráči jim dělají sbor:)

Jeden příklad ze života:
Potřeboval jsem vybudovat hodně dusnou atmosféru. Proto jsem začal působit na hráč, velmi dusně a víte jak jsem poznal, že čas uzrál na postup v dobrodružství? Když mi jedna hráčka řekla, jestli bych už nechtěl dát pokoj, že se takhle nedá hrát. Tento názor sdíleli všichni hráči a věřte mi, ta atmosféra se potom tak rozjela, že když došlo na přísahu (knězi, velmi posvátnou) byla ta slavnost až cítit ve vzduchu a mě se málem třásl hlas...
dton DTon Až mě příště budeš chtít bodnout do zad - měj tu odvahu udělat mi to tváří v tvář 18.9.2006 19:00  95
Myslím, že hráči můžeš dobře vsugerovat vztek. Kněz zasiluje pocit vzteku, takže můžeš prohodit něco ve smyslu: "Bavíte se s knězem, když si najednou uvědomíš, že tě zloděj jen sprostě využil, když jste šli do té jeskyně s nemrtvými. Sám byl v bezpečí u vchodu, zatímco ty jsi bojoval uvnitř o život. Máš na něj tak strašnej vztek, že bys nejradši něco rozmlátil..." Záleží na charakteru postavy a kvalitě hráče, jak se vztek projeví. Dobrý hráč, který hraje postavu 's krátkou roznětkou' se pak na toho zloděje doopravdy vrhne.
b_art 18.9.2006 18:55  94
jasně, snažim se působení kněží na hráče omezovat, ale někdy to jinak nejde... A navíc nejsou jenom kněží dobra a řádu... a blbě se mi vysvětluje hráči neznalýho knězovskejch mechanismů, že má najednou nutkavou potřebu něco rozmlátit...
dton DTon Až mě příště budeš chtít bodnout do zad - měj tu odvahu udělat mi to tváří v tvář 18.9.2006 18:52  93
S knězem bych se zkusil domluvit, aby vliv na hráčské postavy vůbec nepoužíval. A když by si nedal říct, tak bych promluvil s ostatními hráči a naznačil jim, aby se ke knězi chovali hodně uctivě. Záleží na tom, jaké máš hráče, ale většině by mělo dojít, že kněz je ve fantasy světě přirozená autorita a že si tudíž nějakou úctu určitě zaslouží.
b_art 18.9.2006 18:40  92
OTjenom mě tak napadlo - jak řešíte působení kněze na hráčskou postavu? To jako mám hráči říct "hele, najednou ti ten kněz připadá jako vážně velkej sympaťák a vůbec neni blbej nápad zaplatit mu pivo... odůvodni si to čim chceš"? To je teda RP, až to bolí...
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 5.9.2006 08:40  91
Vsak ja netvrdil, ze _nemuze_ vzniknout problem, Pokud je v nejakem principu lichy pocet bodu, tak to potencialni riziko podobneho problemu, jaky nastinujes, bude vzdycky.
xkiv 5.9.2006 08:27  90
Co treba situace
1. uroven, schopnost A, A:H+S=2
2. uroven, uci se schopnost B, A:2, B:H+S=2
3. uroven, uci se schopnost C, A:2, B:2, C:H+S=2
4. uroven, hrac da bod do A, PJ da bod do B: A:3, B:3, C:2
5. uroven, hrac da bod do C ... kam da bod PJ?
bouchi Bouchi Dračí doupě II - Legenda je zpět 4.9.2006 18:47  89
Samozrejme ze pri uceni nove schopnosti PJ bod nedava, ale to je zcela nezavisle na rozdeleni bodu v principech, to nedava nikdy (oba dva body dava hrac).
No a knezka (Rad 3, Zivot 3) se muze ucit celkem 14 schopnosti (5 z kazdeho principu a 2x2 halucinace) na soucet 3, to je celkem 42 bodu, cili to akorat vychazi na 2 body za uroven. Nejaky problem?

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt