Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Já Vánoce juchuchu
oslavím na Lopuchu!

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
noir 25.9.2006 13:17  145
Ressurection: Že je něco marxistický blábol se dá konstatovat poměrně jasně: Marxistická koncepce historie byla mylná. Marxisté se mýlili v popisu historických jevů (třeba tvrzením, že nejsou důležité osobnosti, ale jevy, že psychologie není hybnou silou, nedokázali pracovat s prameny (např. Nejedlý a vlastně celá česká škola cíleně ignorovali jakékoliv prameny církevní povahy v rámci popisu hustského hnutí).
Znovu: Nikde jsem nepsal, že by katolická církc byla šiřitelkou dobra a pravdy.
Na svůj pohled na historii (a její výklad) máš jistě nárok, jen je asi tak poučený, jako můj pohled na teorii polovodičů. Tedy ignorující většinu moderních pramenů, neschopný pochopit příčiny a důsledky jevů a ovlivněný velmi jednostranně.
Eh, copak jsi četl o inkvizici? Normalizační Kladivo? Originál Malefice, která se nikdy nepoužíval?
Nechme toho, tohle nemá moc smysl...

Nerozumím dotazu: Kam bych řadil Smrt jako co? Většina lidí dnes by možná řadila naivně smrt do Zla, v minulosti rozhodně ne-vždyť se přece pro křesťany stala smrt jednoho muže nejoslavovanějším aktem v dějinách, že...
resurrection 25.9.2006 12:57  144
Nicmene faktem je, ze se jakekoliv nabozenstvi neda srovnat s tim hernim, protoze knezi ve skutecnosti si mohou vybrat, jestli budou verit nebo viru prdstirat a zadny vliv to mit nebude. Naopak v dobrem nabozenstvi podle DrD+ asi nebude moc inkvizitoru, kteri budou palit lidi jenom tak z rozmaru...
resurrection 25.9.2006 12:55  143
NoirJenom takovej komentar. Pokud jsi vystudoval historii, tak jiste vis, ze je tolik interpretaci historie kolik je historiku... takze nevim co te vede k myslence, ze ten podle tebe "marxisticky blabol" nevystihl alespon castecne skutecny stav veci. Rad bych znal dobu, kdy katolicka cirkev byla skutecne siritelkou dobra a pravdy. Nebyla nikdy a ani dneska neni a dlouho jeste nebude... je az neuveritelne, jak moc tmarska ta organizace byla a stale je. A zamerne rikam cirkev a organizace, nikoliv krestane nebo knezi. Lidi siricich pravdu a dobro bylo z katolicke cirkve mnoho, ale mnoho z nich taky skoncilo hodne skarede a to rukou dalsich lidi z cirkve. A ano, je velmi dulezite z jakeho historickeho pramene kdo cerpa, nicmene kdyz pujdu jenom po faktech (rekneme pocty ruznych veci: vrazd, majetku), tak to nebude moc pekny a tezko to nekdo okeca... Jinak je to jen muj nazor, ktery budu rad kdyz mi vyvratis treba nejakymi fakty, abych nemel na kat. cirk. tak spatnej nazor.

Jinak co si kam kdo zaradi uz je vec sveta. Treba me napadlo: kam zaradis Smrt? Vetsina lid smrt zaradi do ZLA, pricemz to z pohledu systemu nic zleho neni...... ten priklad s Diem to ukazuje moc pekne.
noir 25.9.2006 11:09  142
xKiv: Ne, prosím. Ne. A ještě jednou ne. Nesnaž se intepretovat historii evropského náboženství, fakt to nemá smysl. Pokud nemáš dostatek informací.A je vidět, že ne, když napíšeš marxistický blábol (sorry za to slovo, ale tohle jakoby vypadlo ze Zdeňka Nejedlého) "ucelem cirkvi bylo pacifikovat lidi, aby slechta mohla snaz vladnout", je zjevné, že polemika nad historickými fakty nemá smysl.
(Historii jsem vystudoval, náboženské dějiny mi byly velmi blízké, proto je mi nepříjemné tohle házení "fakty" ze základky.)
Mmj. proč nemůžeš souhlasit s predpokladem vetsina nabozenstvi je Dobra? V +ku nepochybně ne-schopnosti, které má služebník Řádu se komunitám hodí méně, než schopnosti, které má služebník Dobra (jakési magické brnění+klidný spánek+odhmotnění vs. léčení, dary zdraví,svobodná mysl, čistá duše)-Řád má schopnosti určené spíš pro boj-a to umí lépe jiná povolání. Zato DObro aktivně podporuje členy své komunity, k nimž má nějaký vztah. Umí jim aktivně pomáhat. Srovnej si schválně vesnici, kde bude kněz Dobra a kněz Řádu: Jedna bude zdravá, duševně spokojená, bude odolná vůči ZLU, schopná odolávat vnější manipulaci. Kněz bude znát povahy svých oveček, bude moci dávat všem svou víru (pomocí Klidného pohledu). Ta druhá bude dobře spát, jejich kněz budeme lítat duševně po okolí a bude nezranitelný. Která z vesnic bude lépe prosperovat?
Takže zpět: Lže dobrý člověk? Když se zeptáš někoho, jak zabít medvěda, který tě každý den ohrožuje, poradí ti dobrý člově, že je super ho otrávit malinami, po nichž určitě zemře? Nebo říct: "Sorry, ale tohle by zvrátilo rovnováhu vesmíru, tak si poraď sám, chlapče..."
Kněz Hus a jeho "mluvit pravdu až do smrti" a to i za cenu, že společnost přestane fungovat? Svatý Augustin? Vždyť celé učení křesťanstva je založeno na pravdivosti jednoho příběhu a celá patristika řešila, co je PRAVDOU.

peca: Proč musím všechno psát pětkrát dokola! Nikde jsem nepal, že musí říkat VŽDY pravdu. Ne, k Řádu pravda nesedí vůbec, když už jsme u toho. Řád je držení statu quo- i za cenu machciavelistického jednání. Lhostejnost mi k mluvení pravdy opravdu nejde-že?
Gran: Nesouhlas. ALe nedoložíš-li, že není, nezbývá ti nic jiného, než se s tím smířit :o( Spočítej si zranění, které je ZLÝ kněz schopen udělat na 10. úrovni různými efektními způsoby a srovnej si to s parametry Sršícího Zla. A srovnej si to pak s tím, oč se ZLÝ kněz připraví, když si SZ zvolí jako primární orientaci (jak jsem psal-ona se vylučuje s takřka vším ostatním, co má. Alespoň na úrovních do cca. poloviny kariéry).
MarosK: V +ku nebude primárním způsobem ve světě léčení ani bylinkami, ani celostní medicínou, ale pomocí magie (hraničáři, a kněží Dobra/života). Je to zadarmo, v komunitách to funguje ideálně, nestojí to žádný čas ani materiály. Posuzovat naše světy s těmi magickými je v tomhle ohledu trošku na pováženou...
xkiv 25.9.2006 09:47  141
Noir(trochu zpatky)
Ehm.
Tak mi ted tak pripada, ze nemuzu souhlasit s predpokladem vetsina nabozenstvi je Dobra.
Vetsina nabozenstvi je Radu.
Nezapominej ze se pohybujeme v obdobi, kdy ucelem cirkvi (alespon v Evrope) bylo spis pacifikovat lidi (aby slechta mohla snaz vladnout), nez jim pomahat (klicove slovo: cirkvi).

A stejne jako nemusi byt nutne pravda nejvic Dobra, tak nemusi byt ani nejvic Radna (Rad je od poslouchani pravidel, a v nich nic o pravde byt nemusi - nebo se to da prekroutit, viz Jezuiti, iirc).
peca_007 22.9.2006 17:38  140
NOIRVetsinu veci za me zodpovedel xKiv a momentalne, jsa pod vlivem, nemam naladu na rozvlekle diskuse. Takze jenom kratce: Nemyslim si, ze by knez dobra nutne musel vzdy mluvit pravdu. Jak psal jiz MarosK, to sedi spise k radu. Navic jsem zazil tolik lzi v ramci sireni "dobra", pripadne "objektivni pravdy", ze si opravdu myslim, ze nekdy je lepsi "drzet hubu" nebo to nejak okecat (= objektivne nelhat, ale ani nerikat pravdu), jen aby to dobre dopadlo. Rovnez si myslim, ze oyevrene hlasani ravdy, muze byt nekdy ke skode. Cili pravda a dobro jsou veci, ktere se mohou i vylucovat.

Jenze to je na fylozofickou debatu, kterou tu nehodlam vest.
gran 22.9.2006 17:06  139
A nebo ještě něco: Když se na to nedíváme jako na drsnost:

Když kecám na chatě s partou, najednou vyskočím z křesla, rozběhnu se, vyskočím na špalek na sekání dříví, ten se převrátí a já si rozbiju držku (s prominutím), je to podle určitým způsobem nastavených žebříček "cool".
Jenže když je v tom špalku zaseknutá sekera, která se při převrácení špalku uvolní a prolétne mi kolem zad, je to ještě víc cool. Je to přímo "coOOol".

Prostě, "Sršící Zlo" beru jako třešničku na dortu celkovému image .))
gran 22.9.2006 17:03  138
NoirNesouhlasím s tím, že "Sršící Zlo" je "zrezavělá rybička".

IMHO je to jako... kožené rukavice ke kožené bundě, černé džíny ke kanadám, nebo ještě lépe: Nasazení kapuci v onom ohozu, který jsem tu již popisoval .)
Ta kapuca schová slušňáckej výraz a dlouhé, plavé vlasy, takže už navenek zbyde "jen to nebezpečné" .)
marosk 22.9.2006 16:14  137
NoirTo s tym hladanim som to nemyslel vazne.
Myslim ale ze ten knaz vie ze viera je silny prostriedok, takze myslim ze keby vedel ze bez zazraku to nejde tak by sa samozrejme modlil za zazrak ( dost takychto vylieceni sa aj v nasom svete inac ako zazrakom vysvetlit moc nedaju- znova ti to nebudem dokazovat aspon o jednom takom pripade si urcite aj ty pocul) a pravdepodobne by povedal aj danej osobe o moci viery, takze by sa aj ona modlila za zazrak, a boh by pravdepodobne pocuvol lebo ho po prve ziada jeho verny sluzobnik a vie si spocitat ze jeho vydana sila sa mu casom vrati ked sa rozsiri sprava o uzdraveni medzi ludi, ale ked jej knaz povie ze sa blizi koniec a nech zvysny cas vyuzije na doriesenie svetskych veci a pripravi sa na cestu na druhy breh, tak ju o tuto moznost pravdepodobne pripravi a de facto ju odsudi na smrt, a ak chory prepadne letargii a zmieri sa s koncom sanca, ze boh vyplni pripadnu prosbu knaza, je mensia ,a ak uvazime ze by to potom po knazovi chceli vsetci nevyliecitelne chori v krajine(lebo v tomto pripade je uz zrejme ze o vyliecenie sa pricinil vlastne len knaz samotny, zatial co pri tom minulom sa o to pricinila v nemalej miere viera pacienta, o com pacient aj asi bude rozpravat) a boh by odhalil ze neni alebo nechce byt vsemocny, tak vysoko nepravdepodobna.
A este k tym Cinanom, tak ty predbehli Europu co sa tyka pusneho prachu kompasu papiera a neviem v com este skoro o tisic rokov, a myslim ze vacsina svetov bude postavena na europskomp stredoveku a myslim ze pomaly vsetko sa liecilo bilinkami a o slezine takmer nastopro nevedeli na co je
noir 22.9.2006 15:41  136
MarosK: Eh, ve slušné společnosti, když někdo něco řekne (zejména tak solné tvrzení, jaké jsi učinil ty), je na něm, aby ho doložil.
Ne, nejsem farář, ale mám mezi kněžími pár známých, pár kněžích mě učilo a znám docela dobře jejich uvažování. Svedl jsem s nimi po hospůdkách mnoho zarputilých hádek na téma "rozhřešení" nebo "poslední vůle".
Právě proto, že ve fantasy světě existuje možnost léčby božskou mocí, napsal jsem: "Samotný kněz jí dá mezitím rozhřešení, pomodlí se s ní (a za ni) a připraví úmrtní rituály. Případně se pokusí o zázrak... Lhát rozhodně nebude." To je přece veskrze fungující, ne?
Tipnul bych si, že takřka každý kněz DObra nebo Života bude umět velmi dobře léčit a znát diagnózy-protože bude ve styku s umírajícími a nemocnými takřka denně...
Ano, +ko rakovinu nezná. ANi staří Číňané neznali přesně funkci všech orgánů, přesto je celostní medicínou realtivně zdařile léčili...
marosk 22.9.2006 15:33  135
NoirKed ta clovek pocuva tazko uverit ze neisi farar(alebo nebodaj hej?),nie to tvrdenie nie som schopny bez par hodin hladania kde som to videl dolozit ale o jeho pravdivosti som skalopevne presvedceny (ak ti to nestaci skus dokazat opak ak to povazujes za dolezite) v tomto momente ma nenapada ziadny iny priklad ale ja hadam an nieco casom pridem, uznavam ze tvoj nazor je prijatelny( nemozem povedat spravny lebo neviem co je spravne), bohuzial tie priklady su aj tak tazko pouzitelne lebo v nasom svete nie je knaz( alebo som aspon o takom nepocul) co dokaze napravat deformace , zatial vo svete DRD+ zas asi ludia nepoznaju rakovinu a asi uz vobec nevedia o funkcii sleziny alebo pecene, z coho vypliva ze jedine podla coho su schopny zistit ze zomieraju su bud nejake skvrny alebo mnozstvo krvi ktore im vyteka z tela, a tam im asi nikto nenavravi ze budu v poriadku.
noir 22.9.2006 14:49  134
MarosK: Jistě. Doložil bys to tvrzení nějak? Ale ten kněz oné ženě dává naději: Odejde ze slzavého údolí tohohle života a konečně vstoupí do síní, kde žije Bůh, k němuž se ona celý život modlí a na setkání se kterým ji onen kněz po celý její život připravuje! To je pro ni přece daleko větší naděje, než že bude žít zbytek života jako mrzák bez ledviny, mrzák, kterého bude muset rodina živit, který bude po zbytek života odkázaný na lůžko...
Ten kněz necítí k umírající lhostejnost, ale lásku-chce ji ušetřit bolesti a hlavně si přeje, aby mohla vstoupit do dalšího života připravená, nezatížená bolestí, aby se na něj těšila a byla ho hodna.
marosk 22.9.2006 14:45  133
NoirNo vies je vedecky dokazane ze umierajuci ktorim niekto vlieva nadej vydrzia bud dlhsie pri zivote, alebo dokonca(v mojom priklade pravdepodobne nerealne nerealne) sa uzdravia, stacilo ze im niekto dal nadej. Ide o to ze pravda neni vzdy pre dotycneho to najlepsie a preto mi striktne dodrziavanie neklamania skor pasuje k radu lebo tam je lahostajnost.
noir 22.9.2006 14:34  132
MarosK:
Hm, vidíš to, tak jak naznačuješ, by se žádný reálný kněz nezachoval. Reagoval by přesně tak, jako u druhého příkladu: Řekl by jí, ať tu hodinu, co jí zbývá, nějak smyslupně využije, rozloučí se s rodinou a připraví se na setkání s Bohem. Samotný kněz jí dá mezitím rozhřešení, pomodlí se s ní (a za ni) a připraví úmrtní rituály. Případně se pokusí o zázrak... Lhát rozhodně nebude. Vzbudit v někom klamné naděje by bylo pro reálného křesťanského kněze nepřípustné.
marosk 22.9.2006 14:26  131
NoirPriklad toho dobreho knaza, ktory sa tusim nachadza aj v nejakej ucebnici psychologie:
zena chora na rakovinu, lekari ju udrziavaju na pristrojoch davaju jej maximalne den, oboznameny manzel potlaca slzy aby nedal manzelke najavo ako zle na tom je
manzelka:" Je to so mnou zle ze?"
manzel:"Nie uzdravis sa neboj."
keby sme manzela nahradili tvojim knazom dobra tak by musel povedat:
knaz:"Ano, velmi zle, mas vnutorne krvacanie do sleziny a pred par hodinami ti zlihala pecen, lekari sa cuduju ze si vydrzala tak dlho, podla nich si mala byt uz aspon hodinu mrtva.", viem extremny pripad ale na extremoch sa taketo veci najlepsie vysvetluju

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt