Registrace nového uživatele     Návod     Kluby     Archív  Lopuchu     Lopuch.cz  

Náš Lopuch Vám
vytře zrak

Lopuch.cz

Jméno:
Heslo:
Podpora LCD:
 
Klub DrD+ - Kněz [ŽP: neomezená] (kategorie RPG (hry na hrdiny)) moderuje Bouchi.
Archiv

Téměř finální errata příručky kněze edice A (po textové stránce úplná)

Diskuse pokračuje na RPG Fóru.
Na migraci starších příspěvků se pracuje.
  Nastavení klubu     Nastavení práv     Homepage     Anketa     Přítomní     Oblíbené     Lopuch     Kategorie  
autor: 
text: 
vyplnit a 
Help

Nemáte právo psát do tohoto klubu.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  
romik 10.4.2008 13:36  196
Souhlas s Jenou a Dajenem, tohle mi přijde jako celkem výhodné a i relativně vhodné využití kněžských dovedností - pokud by hráč postavy PJ řekl, že jeho postava nemá ke knězi dobrý vztah, body by se jakkoliv usměrnili. Ale i celodenním kontkatu nemá moc smyslu na získání bodů házet.

My jsme podobně řešili i rozhovory s postavami - knez provedl jeden jediný hod a ukázalo se jaký je mezi ním a terčem rozdíl. Když to bylo těsné házelo se - pokud byl rozdíl hodně extrémní buď kněz po určité době získal určitý počet bodů a nebo opačně - ani si neškrtl.

jena 10.4.2008 13:34  195
dávání schopnosti na sebeDávání schopnosti na sebe jsme ještě neřešili. Myslím, že kněz je toho schopen někdy na 4. stupni transu. A moje kněžka trans netrénuje, takže schopnosti na sebe sesílat nemůže.
Davec: tvoji výhradu chápu a myslím si, že kdyby kněz i jen tu polovinu občas použil proti družině, tak by se ostatní hráči vzbouřili a asi by bylo po pravidle a zřejmě bychom museli začat házet. Zatím to funguje, protože ke vzájemnému škodění ještě v družině nedošlo.
A mimochodem - pro mentální souboj máme tabulku, kolik kol zhruba trvá získat x bodů průniku při různých rozdílech úrovně theurga/čaroděje a cíle. A při mentálním souboji pak na začátku chvilku házíme a podle toho, jak se to vyvíjí (theurg/čaroděj se podle získaných bodů a rychlosti jejich získání rozhodne, jestli to má nebo nemá smysl) a pokud by to trvalo příliš dlouho, tuhle tabulku pak použijeme a PJ ohlásí hráči počet kol, kolik trvalo získat potřebný průnik.
Odpadá 10 minut házení kostkami a ostatní se nenudí.
A samozřejmě nesmí jít o nějaký fakt důležitý a zásadní souboj. Pak by se všechno házelo.
dajen 10.4.2008 13:27  194
Davec [193]: Mohl :-))) Však na to taky máme takové trochu homerule :-)))

Jenže on v tom rozdíl je. Aby čaroděj či theurg získal průnik, tak se musí plně soustředit jen na to. Kdežto kněz získává vliv už pouhou "konverzací" během celého dne, kdy postavy cestují, povídají si a tak. Vlastně už pouhou přítomností v družině. Takže je logické, že za den nějaký ten vliv získá. Na rozdíl od čaroděje či theurga.
davec 10.4.2008 13:15  193
Sorry, že to tak říkám, ale úplně stejně by to mohli chtít čarodějové a theurgové u mentálního souboje. Tam je taky složitý něco získat (pokud není výrazný rozdíl úrovní - ale to je u kněze taky) a je u toho spousta hodů kostkou...

Mě by třeba vadilo, že na moji postavu má někdo vliv "automaticky", bez ohledu na to, jestli chce pomáhat, nebo škodit.
Bral bych to jen pokud jde o kněze stejné víry, jako je postava, protože v tom případě jej postava bere automaticky jako určitou autoritu (pokud se tedy tak chová :-))
dajen 10.4.2008 12:58  192
XXX [191]: V zásadě záleží na každém jak si to upraví, dá se to jednoduše upravit velikostí té konstanty. Klidně to může být jen (8+úroveň) či jinak. Jo a ještě tam chybí: převedeno přes tabulku zranění a únavy.

Právě kvůli tomu, že se nám nechce zdržovat házením ani v případě záporného použití schopností, jsme to vymysleli takhle. Na druhou stranu by kněz při celodenním pobytu s postavami měl určitě nějaký vliv mít a jestli ho použije v zájmu nebo proti zájmu postava je jen na něm (a aspektu jeho boha).

No jak - normálně podle pravidel. Pokud jsou nějaké hody na přehazování, tak se normálně hází (pokud s tím postava nesouhlasí a házet se musí) a pak to holt každý roleplayingově zahraje :-)
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.4.2008 12:44  191
Hmm to bych bral, ale jen polovinu. Pokud by chtěl provést záporáckou vychytavku, co by se postave asi nelibila, tak by musel normal vliv ziskat. Házel by si samo PJ, aby to postava nevedela.

Pri davani schopnosti na sebe postupujete jak?
dajen 10.4.2008 12:38  190
Ad JenaJena ještě zapomněla doplnit, že tohle platí za situace, kdy kněz chce zázračnou schopnost použít ve prospěch postavy. Pokud by chtěl nějakou schopnost použít proti zájmům postavy, bere se, jako těch bodů vlivu měl pouze polovinu.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.4.2008 12:30  189
supr nápad pokud nemás kneze zaporaka. Ale na pouziti v klasicke druzine mi to moc nepasuje.

Proc se v kazdem klubu motate okolo vzdelani fakt nechapu. Radej to chce vymyslet, jak muzou knezove zazracne schopnosti fungovat, kdyz i pri pouziti na sebe sou na moooc dlouho nes to das.
jena 10.4.2008 12:24  188
Chemické vzdělání ne. Matematické. Kupodivu mě ale neláká vytvářet na různé situace vzorečky :-)
Ale možná ti udělám radost, když přiznám, že tohle homerule vymyslel jiný člen naší družiny - chemik.
kouba 10.4.2008 12:02  187
wow!To beru jako super nápad !!!

PS: Máš chemické vzdělání ??? :-) Já taky :-D
jena 10.4.2008 11:54  186
vliv kněze na družinuAhoj, v naší družině jsme se pro získávání vlivu na členy družiny dohodli na následujícím homerule - kněz má na den na člena družiny 15+úroveň kněze bodů vlivu, které může používat na zázračné schopnosti a aspekt. Vždy může PJ upravit dle aktuálního vztahu kněze k jednotlivým postavám. Víme, že je to hodně nesystémové, ale rozhodně se nám nechce házet mezi sebou kostkou.
Kněze totiž hrajeme hlavně na úrovni povídání, použití nějaké schopnosti je spíš ojedinělé. Proto jsme chtěli, aby mohl nějakou tu podpůrnou zázračnou schopnost na člena družiny prostě seslat, když bude potřebovat. A vzhledem k velmi pohodovým vztahům v družině nám to takhle vyhovuje.
kouba 10.4.2008 08:40  185
from xKivJá ale nechci dělat všechno přes zázraky. Pán Jeskyně má dost svojich CP, tak proč by měl mít "hlavní" slovo během hry mojí postavy. Chápu, že se s ním budu radit u rozvoje. Že musím hrát správně aspekt kněze. Ale tahle podmínka je v mojem článku napsaná. PJ může říct, že mi to nejde. A když budu natvrdlej, tak může říct "Nejde to,protože jsi se málo věnoval poslání svého Boha."(jak říká náš děkan "věnovat se Ježíšovým věcem" :-) Nechci ale zase srovnávat s s věobecně rozšířeným náboženstvím v našem "reálném" světě.
xxx XXX RIDE snowboards - www.ridesnowboards.com 10.4.2008 06:46  184
je pravda, že ty schopnosti jsou na hrubé h. a nedají se moc použít. Kouba navrhuje zajímavé řešení, které by šlo použít na sebe. Na ostatní budeš muset ten vliv normálně získat, ovšem jak ho získáš když ten někdo třeba bojuje a tebe si moc nevšímá nevím. Když si tě nevšímá, tak asi do něj nemůžeš moc hučet a smůla.
xkiv 9.4.2008 22:02  183
Ne.
Nechci moc spoilovat, ale misto posilovani schopnosti, ktere knez zvlada i bez bohu, by ses radsi mel snazit, aby tvoje bozstvo melo duvod ti pomahat.
kouba 9.4.2008 18:05  182
O všemAhojte Hráči. Rozhodl jsem se hrát Kněze. Měl jsem velkou idilu o tom, jak budu pomáhat mým bratrům v družině. Jenže jsem zjistil zásadní problém, hned u prvního setkání. Hodil jsem na kostkách. Oni hodili vice meně prd, ale neziskal jsem ani špetku vlivu. To mě odradilo od používání schopnosti Empatie. Jako družina jsme docela v terénu a tak působit na vesničany a 1 úrovni. K tomu není moc příležitostí. Navíc se snažím hrát tak, abych neobtěžoval spoluhráče svými věcmi. Zkrátka 20 minut neházet kostkou jesli něco získám nebo ne. Ono hučet do spoluhráče aby se mnou několikrát házel kostkou abych mu mohl zdělit, že se mi nic nepovedlo. To je nemilé.

Tak mě napadlo, že by byl lepší spíše Trans. Na 6. stupeň abych na sebe mohl sesílat schopnosti. Neručím správné používání termínu z Pravidel ale snad si budeme rozumět. Když jsem totiž zjistil, že bych musel 5 minut vstupovat do tranzu abych na sebe mohl něco seslat, tak se mi protočili panenky. Většina věcí má mizerné trvaní z pohledu délky vyvolávání. Snad vyjma řád-neviditelné brnění, to není problém hodit na 24h. Přitom je tam plno věci, které se dají použít jak v boji,tak mimo boj. Jde přece o zábavu. Moct využít schopnosti byť jen pro efekt. Proto navrhuji tuhle úpravu. Pokud kněz bude v "kontaktu" se svým Bohem. Formou modliteb, meditací. Ale i chování v souladu s Principem, evangelizaci (tomuto křesťanskému termínu jsem se žel neubránil,předem se omlouvám lidem na to náchylným s averzí na křesťanství) atd. Snad si rozumíme. Myslím, že by měl mít volnější přístup ke schponostem. 6 stupňů v tranzu taky není málo. Můj návrh je

10+ stupeň + hloubka -vol kněze = čas (převedeno z tabulky času)

S Vůlí 0 se pohybujeme v rozmezí +12(4 kola) až +16(6 kol). Ani s velkou vůli se zněj nestane ultra vyvolávač. Berme vůli +10. Málo který kněz bude mít víc. Pak jsme na hodnotách +2(1 kolo) až +6(2 kola). Myslím,že to je taková rozumná fajn doba. Hrál jsem kouzelníka a rozmýšlel jsem dobře kouzla, které se vyvolala za delší dobu než Okamžitě. Kouzelní a potažmo i kněz jsou během jakékoliv mimosmyslové akce velmi zranitelní. Nejde mi o to udělat z kněze super mlátičku. Moje první myšlenka taková sice byla (mám před sebou možnost vytvořit postavu na 8 úrovni). Ale po přečtení všech předchozích příspěvků jsem došel k jinému názoru na věc. Kněz by měl být zejména podpora. A to myslím nejen duševní.

Představte si situaci, kdy družinka bojuje proti silnému nepříteli.Kněz stojí vzadu a modlí se aby vše dobře dopadlo. Samo pro obě strany. Je to kněz Dobra. Situace je opravdu náročná. Bojovník neodhadl co soupeř udělá a dostal velmi ošlivou ránu, která jak se zdá snad rozhodne o výsledku boje. Rozhodne se pro Dar zdraví. (Nechci nějaký zázrak,který by připadl v úvahu. Ten lze vždy. Nechci aby za mě hrál PJ celou postavu. Snažit se vztoupit do Tranzu a vyvolat. To je 30 kol. To skončí všechny souboje. Myslím, ale že kdyby mohl převzít část zranění do 4 kol. Bylo by to přínosné použité schopnosti.

Prosím zamyslete se nad tímto příspěvkem a napište svoje názory. Ale ne nějaké toto ne a tak...spíš pomoct najít nějaký snáze hratelný kompromis. Předem děkuju za ohlasy.

[ 418 ] <Novější  <<<Nejnovější  Nejstarší>>>  Starší>  

(c) 2001-2011 Lopuch.cz   
Kontakt