Nigun"A co třeba bonus +-3 pro postavu za hru hráče při získávání vlivu? ten by se měl při důrazu na RP využívat u kněze téměř neustále."
Nemám teď pravidla, ale jak je to s úrovněmi? Na začátku může být takovýhle postih hrozně moc, ale na kanci už je to zcela jedno a nějaká +3 nehraje žádnou roli?
Nehledě na to, že tohle dělají všechna povolání. Není to jenom výsadou kněze a zkuste pak hráči říci, že jeho bojovník nedostane bonus k hodu za tu kchůl akci kterou vymyslel, protože není RP povolání. Já bych vám nacpal příručku do krku.
To co jsi řekl je sice pěkné, ale dá se to taky otočit. Zkrze zázraky a schopnosti kněze může hrát hráč lépe svou postavu, protože jí má zcela ve své moci. Nemusí dávat náznaky PJ a doufat, že to pochopí a udělá to tak jak si to on představuje.
Jenom ještě tahle věta: "Zázraky a jasnozřivost jsou čistě boží (PJské) věci a hráč do nich zasahuje právě jen skrze samotné hraní své postavy a pak už záleží čistě jen na PJ, jak daných okolností využije, aby to bylo pro bříběh a hru dobré a zajímavé." Tohle se mi právě nelíbí. Proč by to mělo být jenom na PJ? Já do toho chci taky mluvit a ne čekat až a jestli to PJ milostivě dojde.
Dám sem ještě příklad s Jasnozřivostí.
Teď dá PJ hráči nějaká vodítka. Sen, vidění, znamení. Hráč to možná pochopí možná ne. Možná tam dokonce proběhne i diskuze o tom jak to má skutečně být a jak to PJ zamýšlel, aby náhodou nedošlo k nějkým trapasům.
Přitom stačí jenom aby hráč kněze řekl: "Viděl jsem hejno husí letět na západ. Tam vede naše cesta." No a ona tam skutečně vede.
Žádné dohadování s PJ. Nic takového, hráč použije svou schopnost a prostě to tak je a je to fakt. Samozřejmě to chce trošku jiný styl hraní, ale výsledky mohou být velmi, ale opravdu velmi zdařile a navíc to lépe vypadá. |